{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

Køb af økonomisk bil - Hvilken? {{forumTopicSubject}}

Emnet har været oppe, ja vel omkring en million gange efterhånden. Men jeg ønsker nu alligevel at oprette en ny tråd.

Hey bg.

Da vi med ret stor sandsynlighed står og skal flytte i hus om et par måneder, væk fra byen, skal vi ha fat i en vogn igen. Vi er dog noget i tvivl om hvad vi bør vælge. Da vi over de næste 3-4 år gerne skulle spare nogle hundrede tusinde op, vil vi gerne have en så økonomisk bil som overhovedet muligt, ikke kun hvad angår brændstof, men også vedligeholdelse.

Det er begrænset hvad vi har af midler, da vi hvis det hele falder på plads også skal ud og invistere i nyt varmeanlæg osv. Så prisen må helst ikke overstige 35.000. Derudover skal den være billig i afgift og forsikring. Har i nogle gode ideer?

Vi har selv haft kigget på Fiat Stilo 04-05, Grande punto 2006, Seat Toledo/cordoba 03-04, Octavia 02-03.

Var det ikke fordi c1 osv simpelthen var for lille, havde vi sikkert bare taget sådan en på afdrag. Men jeg gider ikke bakse rundt med barnesæde osv, i så lille en bil.

Nå men, hvis i har nogle bemærkninger eller andre gode ideer, vil det blive taget godt imod. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af økonomisk bil - Hvilken?
  • #2   5. dec 2013 Enig med #1..

Den perfekte billige øko bil smiley

• #3   5. dec 2013 med mindr din kone/kærste og dig vejer mere end 100kg så ville en aygo 4 dørs være en fin bil også med to børn jeg taler af erfaring da konen køre rundt i en med et barn i barne stol den køre 20km l og koster 900 i vægtafgift meget billigere bliver det ikke
    hvis det kun må koste 35k og den perfekte baby container ville en balingo/partner diesel der køre 17 km l være det bedste valg med hensyn til plads og diesel øko
    men helt klart den bedste bil i kvalitet er rolla eller civic

• #4   5. dec 2013 Lupo 3L ? smiley Skulle vist være noget økonomisk smiley

• #5   5. dec 2013 Peugeot 406 2,0 Hdi, en af de bedste billige biler jeg har haft til dato, imponeret over hvor meget bedre den køre, og går i motoren end min gamle meget dyre Passat 130 hk diesel.

• #6   5. dec 2013 Ville hellere hænge mig selv, end at blive set i en Berlingo/Partner, og bare tanken ved en Multipla smiley

• #7   5. dec 2013 blå
    nu har jeg selv haft en partner og det er korrekt, den er ikke den mest sporty bil der findes, men det er helt klart den mest velbyggede bil, med hensyn til plads komfort og pris , folk der siger andet aner ikke hvad de snakker om og bør sætte sig lidt mere ind i biler
    hvis man er en familie med 3-5 børn kan den opfylde stort set alle behov til en fornuftig penge
    ellers skal man op i noget varevogns størrelse

• #8   5. dec 2013 Golf 4 dissel går 20 km pr l

• #9   5. dec 2013 hej dennis.
    nu nævne du selv en grande punto, jeg vil lige komme med min erfaring med sådan en. for der kommer sikkert manger der skriver at det er en lortebil fordi det er en fiat. men nu har vi kørt 280000 i vores på snart 6 år, og det eneste der er skiftet på den er helt almindelige sliddele som bremser og diverse bærekugler. vores er en 1,3 multijet med 75 HK. hvis du ikke leder efter en racerbil er det en ganske ok bil. de 22.7 km/l som jeg mener den er opgivet til holder dog ikke i den virkelige verden. vi kører oftere 18 km/l dog er vi over 20 km/l på længere ture. håber det er noget du kan bruge i dine overvejelser,

• #11   5. dec 2013 Dan R.. Gaaaab det var da godt for dig, men hvis du læste, skrev jeg ikke noget med det var en dårlig bil, ellers ville jeg jo ikke selv foreslå en Franskmand. Hvis du aner noget om biler, vil du også vide de andre biler han har set på er i samme størrelse, og enda mindre end en Pug 406.
    Og hvis manden siger en C1 er for lille til hans behov, jamen Dan så tror sku også at en Aygo er smiley

Men men derimod sagde jeg på en pæn måde, at den er så fantastisk grim at tegneren skulle havde været røvpulet med et franskbrød til der kommer krummer ud af ørerne.

• #12   5. dec 2013 blå nu har jeg erfaring med begge biler da jeg har haft begge så jeg ved at en aygo rent faktisk er stor nok til 2 voksne og 2 børn og da der er en rimelig forskel i udgifterne på den og en større model kan jeg kun anbefale den

da jeg købte min partner syntes jeg også den var grim selv sælgeren troede ikke at det var noget de kunne sælge fordi den er så grim men nogen gange er design mindre vigtig og tegneren der har tegnet bilen har hovedsagelig haft funktion i højsæde for den er tegnet så den er perfekt at komme ind i jeg har aldrig set en bil med så meget plads i masser af lager plads og plads til 7 personer og så til en pris som er til at betale sig ud af
    så når du en gang får 5 børn og skal have en en masse plads så kan du takke ham der har designet partneren smiley
    vi kan jo ikke alle køre rundt i en fed sportsvogn smiley

Kommentér på:
Køb af økonomisk bil - Hvilken?

Annonce