{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  volvo 940 turbo
  • #1   25. dec 2013 Manuel 5 trins? smiley

  • #2   25. dec 2013 Jeps smiley

  • #3   25. dec 2013 vil mener den hedder M46. En fornuftig god gearkasse

  • #4   25. dec 2013 ja M46
    hold dig fra M45 altså overdrive modelen der er noget pis =)


  • #5   25. dec 2013 Den et med overdrive smiley kan man sætte en m90 gearkasse på?


  • #6   25. dec 2013 M46 er modellen med overdrive. Det er som regl den der sidder i turbo modellerne, da den er kraftigst.
    M47 er en rigtig 5 trins kasse, og den kan ikke anbefales til turbo, da den ikke kan klare momentet.
    M90 er en fin gearkasse, som er rigtig stærk, og som ikke føles så traktor aktig i skiftet som de to ovennævnte. M90 ligger i alle 940 fra 95 og frem.

    Den nævnte M45 gearkasse er en 4 trins, som ligger i tidlige Volvo 240. Den er utrolig holdbar, og bruges af mange der kører motorsport.


  • #7   25. dec 2013 M90 kan sagtens monteres i din 940. Du skak have kadan og gearkassebro med for at kunne montere sådan en.

  • #8   25. dec 2013 Hvor ska den kandan og gearkasse bro henne plus en m90 gearkasse?


  • #9   25. dec 2013 Tror du skal kigge hos huggere her i dk, de er i ret høj kurs i Sverige
    Ellers har der jævnligt været brugere her inde der har hugget biller op, så der kan man også være heldig.


  • #10   25. dec 2013 En M46 gearkasse er fin synes jeg, kører selv med en i min Volvo 740. Overdrive er lækkert på motorvej, ved 130 km/t går den med 3000 o/min.

  • #11   26. dec 2013 både m46 og m47 er rimelige stærke....

    har lige testet en m47 godt og grundigt... holder minimun til hva en almindelig kobling holder til (turbo kobling)... kørte med noget der minder om 300+hk på m47

    du skal ikke være bange for m46 og m47 vis man kan finde ud af at skifte gear..!!

    men ville nok kigge efter en stærkere gearkasse vis du vil tune sådan for alvor... smiley


  • #12   26. dec 2013 en anden ting er jeg ville da kører med pisset til det sprang i luften for at finde ud af hva det holder til inden man farer ud og køber gearkasse.... og kobling kardan og bro... det ikke ret meget dyrere at få en getrag gearkasse på vis man alligevel skal have en anden....

    kan ikke forstå folk er så bange for de m46 og m47 min svoger kører også med m47 på hans chip tunede 945 turbo, min bror har også m47 i hans 240 turbo med 250hk så jo moment kan de godt tåle.. men folk der flår dem i gear kan de ikke tåle...


  • #13   26. dec 2013 Har selv haft flere oplevelser med M47. Det er som sådan ikke fordi kasserne går i stykker, de har bare en tendens til at begynde at synge meget.
    Men helt enig, der er ingen grund til at skifte før lortet er stået af, hvis den overhovedet gør det.
    Hvis du dog først har prøvet en M90 eller getrag for den sags skyld, er det bare svært at komme tilbage til en traktor gearkasse:):)
    Men det er da en god ide at undersøge markedet, så man ved hvad det skal bruges hvis det bliver nødvendigt.


  • #14   26. dec 2013 har aldring prøvet en getrag eller ZF.. men haft et par stk med m90 men syntes nu der er en dejlig føling med de gode gamle m45/46/47 og ikke mindst syntes jeg m46 er rent luksus at kører med smiley

Kommentér på:
volvo 940 turbo

Annonce