{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.801 visninger | Oprettet:

Søren S
Søren S
Tilmeldt:
5. feb 2013
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66

Toyota Avensis / skoda Octavia {{forumTopicSubject}}

Hej folkene.

Vi har pt en skoda fabia 1.9 TDI, men vores behov er ikke til en dieselbil, så overvejer lidt om den evt skulle skiftes ud...

Der har jeg mest kig på Toyota Avensis, eller skoda Octavia....begge selvfølgelige i benzin udgaver......så er spørgsmålet så hvad for nogle motormodeller der er de mest pålideligt, hvis prisen max må være ca 120.000 kr ( brugt selvfølgelig) og gerne efter år 2006



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Avensis / skoda Octavia
  • #1   25. dec 2013 Vi har en Toyota Avensis 2,0 benzin fra 2006 , og den er bare perfekt. Har ikke fejlet noget de år vi har haft den udover ganske almindelige sliddele. Ville klart anbefale den, selvom jeg ikke kan sige noget om octaviaen uden at have kørt den. Men tror du får mere for pengene i en Avensis.

    Og gør jer selv den tjeneste at tage den med så meget udstyr som overhovedet muligt smiley Det er ikke noget man fortryder hvis man skal have bilen permanent.


  • #2   25. dec 2013 Hvis det var mig så havde jeg købt denne her http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-fsi-elegance/1974511


  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66
    #3   25. dec 2013 Lyder godt...men tænkte sådan mere generelt hvilke modeller der er stabile.....og tror næppe det er en bil jeg har permanent smiley

  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66
    #4   25. dec 2013 Det var faktisk en fornuftig pris Jesper.....kender du noget til den motor model

  • #5   25. dec 2013 Den er ik særlig spændende men er klart bedre. Det er Toyota jeg snakker om. Hvis du går ind på vagcars.dk så kan du læse om alle de små problemer de har de tyske. Reservedele er en smule dyrere til Toyota men de skal ikke skiftes så ofte som på Octaviaen. Men i sidste ende så prøv begge og se hvilken du bedst kan li.


  • #6   25. dec 2013 Nu er Octavia og Avensis jo to forskellige klasser, hvor Octavia er den mindre, så du får jo nok mest for pengene med en Octavia, da begge biler er ganske populære. Dog har Octavia ry for at være utrolig rummelig, så hvor meget man får ud af en Avensis størrelses mæssigt, kan være begrænset..

  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66
    #7   25. dec 2013 Pladsmæssigt er jeg ikke så bange for dem.....nu har jeg f.eks.,læst at Avensis 1.8 har (haft) problemer med olieforbrug.......hvad er det for nogle årgange og gælder det andre motormodeller

  • #8   25. dec 2013 Hvis du tager en avensis fra midt i 05 og frem har de den nyere motor. Ellers kig på oliepinden om de har en grøn prik på håndtaget - Det betyder også den har den nye model motor.

  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66
    #9   25. dec 2013 Så der skulle ikke være problemer med dem fra 05 Flemming ?

  • #10   25. dec 2013 Der blev vist også lavet kampagner på de 1.8 motorer i tidernes morgen.

Kommentér på:
Toyota Avensis / skoda Octavia

Annonce