2.720 visninger
|
Oprettet:
e61 525d eller e91 320d {{forumTopicSubject}}
Hey bg. Står lidt i et dilemma. Skal ud og have ny/brugt bil og er faldet lidt for bmw.
Mit valg står lige nu mellem en:
E61 525d fra 05 der har gået ca 280000km og en:
E91 320d fra 05 der har gået 145000km
Men er der noget man skal være opmærksom på ved de forskellige modeller. Vil gerne hører både positivt og negativt ved dem. Og hvilke der er det bedste køb.
Eller skal man bare holde sig til vw tdi?
På forhånd tak
Mvh Rasmus
apr 2005
Følger: 58 Følgere: 68 Biler: 10 Emner: 22 Svar: 298
E90 er der ikke så meget kabine plads i, men lidt mere sportslig kørenskaber.
Kører du mange km kører 320d noget længere på literen + den er noget billigere og holde køreren ...
aug 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 70 Svar: 77
Jamen kører ikk vildt langt så hvor langt den går på literen er ikk det vigtigste.
aug 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 70 Svar: 77
apr 2005
Følger: 58 Følgere: 68 Biler: 10 Emner: 22 Svar: 298
apr 2005
Følger: 58 Følgere: 68 Biler: 10 Emner: 22 Svar: 298
aug 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 70 Svar: 77
apr 2005
Følger: 58 Følgere: 68 Biler: 10 Emner: 22 Svar: 298
aug 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 70 Svar: 77
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
525 vs 325 (begge 218hk versionen, 3.0)
Jeg har mest lyst til en 5er serie, men overvejer en 3er serie da man får en bil der har kørt det halve til samme pris.
Ang diesel modellerne, så SKAL du have tjekket om den har fået ny type indsugning monteret, eller om spjæld i indsugning er blevet fjernet - det kan blive dyrt.
Kører du under 30tkm om året ville jeg klart vælge benzin, totaløkonomisk tror jeg man er bedre stillet der grundet de højere rep priser og grøn afgift på dieselbiler (turbo kster ca 17k at skifte på en 320d)
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Feks er topstykke, dyser, manifold ikke det samme, men undermotor og turbo er ens.
Men bort set fra det så kan man hive 300hk ud af en 525d lci, jeg ville dog ikke selv gøre det, men 250hk og 550nm går nu ganske fint
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Jeg ville klart vælge E61 da pladsen er langt bedre.
Og så ha den en motor modsat den anden 4 cyl.
Her er lige en 525D vi har tunet.
Søren Fredslund
aug 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 70 Svar: 77
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 37
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.542
Ville personligt aldrig vælge en sådan bil med piskeris i, Syntes bilen egner sig super godt til aut gear.
Skulle nogen mene at aut Gear er morfar, så sku de bare ha nogle flere nm i deres slæde..
Generelt har vi ingen omkostninger haft hverken på gear ks eller andet..
Forsikring og vægtafgift den koster..
Den største omkostning ( har kasko) var et panorama tag der røg, men selvf har man kasko på sådan en bil... Da det ellers kostede det samme som en 107'er på juletilbud at få skiftet;)...
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.542
Men syntes godt nok den gearks skulle man vænne sig til..
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 37
e61 525d eller e91 320d