{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.720 visninger | Oprettet:

e61 525d eller e91 320d {{forumTopicSubject}}

Hey bg. Står lidt i et dilemma. Skal ud og have ny/brugt bil og er faldet lidt for bmw.
Mit valg står lige nu mellem en:
E61 525d fra 05 der har gået ca 280000km og en:
E91 320d fra 05 der har gået 145000km
Men er der noget man skal være opmærksom på ved de forskellige modeller. Vil gerne hører både positivt og negativt ved dem. Og hvilke der er det bedste køb.

Eller skal man bare holde sig til vw tdi?

På forhånd tak
Mvh Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  e61 525d eller e91 320d
  • #1   30. dec 2013 E61 hvis du vil have godt plads i kabinen, og en bil der bare flyder afsted.
    E90 er der ikke så meget kabine plads i, men lidt mere sportslig kørenskaber.
    Kører du mange km kører 320d noget længere på literen + den er noget billigere og holde køreren ...


  • #2   30. dec 2013 Når du siger billigere og holde kørende er det så i reservedele eller hva mener du?
    Jamen kører ikk vildt langt så hvor langt den går på literen er ikk det vigtigste.


  • #3   30. dec 2013 Tror måske det der skræmmer mig lidt er km stand på 525d

  • #4   30. dec 2013 Lidt det hele, vi har selv en 320d, jeg vil hellere have en 5 serie igen, men den kører ca 65000 om året, så begynder det jo og have lidt indflydelse på økonomien i det. Jeg havde nok også valgt en 530d hvis det skulle være.

  • #5   30. dec 2013 Du får jo også lidt nyere eller en bil med mindre km, for de samme penge ved at vælge en 3 serie....



  • #6   30. dec 2013 Hvorfor en 530 frem for en 525? Det er vel næsten den samme motor er det ikk? Kører slet ikk så langt. Under det halve. Og så har vi kørt meget.

  • #7   30. dec 2013 Find dig en forhandler og se om ik du kan komme ud og prøve en af hver...

  • #8   30. dec 2013 Den har ihvertfald gået noget færre km. Og er også billigere i handel.

  • #10   30. dec 2013 Jeg står i nøjagtigt samme problem, men for mig er det Benzin modellerne det handler om.
    525 vs 325 (begge 218hk versionen, 3.0)

    Jeg har mest lyst til en 5er serie, men overvejer en 3er serie da man får en bil der har kørt det halve til samme pris.

    Ang diesel modellerne, så SKAL du have tjekket om den har fået ny type indsugning monteret, eller om spjæld i indsugning er blevet fjernet - det kan blive dyrt.

    Kører du under 30tkm om året ville jeg klart vælge benzin, totaløkonomisk tror jeg man er bedre stillet der grundet de højere rep priser og grøn afgift på dieselbiler (turbo kster ca 17k at skifte på en 320d)



  • #11   30. dec 2013 Hvis du finder en 3,0 525D 197hk er det samme motor som en 530D og den kan chippes til ca 280hk. Jeg har selv kigget en del på de modeller og endte med at tage en 2 år ældre bil og så få en 535D med komfort læder med køl, head up, aktiv undervogn, xenon med kurvelys, el-bagklap, stor navi og en del jeg nok har glemt smiley

  • #12   30. dec 2013 525d lci og 530d lci har ikke samme motor.
    Feks er topstykke, dyser, manifold ikke det samme, men undermotor og turbo er ens.
    Men bort set fra det så kan man hive 300hk ud af en 525d lci, jeg ville dog ikke selv gøre det, men 250hk og 550nm går nu ganske fint smiley


  • #13   30. dec 2013 Det er jo to ret forskellige biler.
    Jeg ville klart vælge E61 da pladsen er langt bedre.
    Og så ha den en motor modsat den anden 4 cyl.
    Her er lige en 525D vi har tunet.

    Søren Fredslund


    profilbillede
  • #14   30. dec 2013 det er nu ikk fordi jeg regner med den skal tunes/chippes helt vildt men mere hva for en der er mest stabil og mindst børnesygdomme ved. hælder mest til en 5 serie da jeg synes den ser mest lækker ud. det skal dog lige siges jeg også har overvejet en benziner da vi ikk kører de vilde km. valgte kun diesel modellen da det er det vi er vant til og kører i. og dem jeg har kigget på er alle med manuel gear.

  • #15   30. dec 2013 Køb en e91, jeg ville personligt holde mig fra en e61 pga. Alle de problemer den har med bagklappen. Og specielt hvis bilen har soltag kan det blive et dyrt bekendtskab. Og her snakker jeg af erfaring.

  • #16   30. dec 2013 Havde en 535d e61 med aut gear den kører fandeme godt..
    Ville personligt aldrig vælge en sådan bil med piskeris i, Syntes bilen egner sig super godt til aut gear.
    Skulle nogen mene at aut Gear er morfar, så sku de bare ha nogle flere nm i deres slæde..
    Generelt har vi ingen omkostninger haft hverken på gear ks eller andet..
    Forsikring og vægtafgift den koster..
    Den største omkostning ( har kasko) var et panorama tag der røg, men selvf har man kasko på sådan en bil... Da det ellers kostede det samme som en 107'er på juletilbud at få skiftet;)...


  • #17   30. dec 2013 Købte en s85'er med SMGIII bagefter, den skifter super hurtigt..
    Men syntes godt nok den gearks skulle man vænne sig til..


  • #18   30. dec 2013 SylleGS: Jeg købte en E61 engro bl.a pga fejl i bagklappen. Det tog mig og en makker 4 timer at skille alt af og få reppet defekte ledninger og samle igen. Så det ville jeg ikke være bange for. Og der er ingen af os der er mekaniker.

  • #19   30. dec 2013 Det er jo en af tingene, så er der leje og trykknap, men den værste er panoramataget og hvis der går vand i bagagerummet.

Kommentér på:
e61 525d eller e91 320d

Annonce