{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.987 visninger | Oprettet:

Engros Køb? {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigger lidt på forskellige biler, men de er næsten alle sammen til Engros. Min far har et CVR nummer som jeg måtte bruge.

Men hvad er der af udgifter ved det skal man betale noget til Skat eller skal der betales noget moms eller koster det ikke noget ?

Bilerne jeg har kigget på ligger på mellem 10 og 20.000kr

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engros Køb?
  • #1   22. jan 2014 Bare for at forhandler kan slippe uden om garanti/købeloven. Der kommer ikke noget ekstra udgifter til hverken skat, din far, eller 3. mand.

Ren fakturerings spørgsmål

• #2   22. jan 2014 Der skal ikke betales noget udover Købsprisen. Det handler ene og alene om at forhandleren kan slippe for at yde garanti på bilen. Så hvis den går i stykker er det bare ærgerligt.

• #3   22. jan 2014 Det tænkte jeg nok. også det jeg sagde til ham. Men han ville gerne have det undersøgt smiley

• #4   22. jan 2014 No offence, men hvis han har et cvr så burde han egentlig vide det der smiley

• #5   22. jan 2014 han har aldrig købt ting på det. Han har en lille hygge gescheft som krævede et cvr nummer smiley

• #6   22. jan 2014 Det er bare meget normalt at når man har et cvr så ved man også hvad det handler om smiley intet ondt, nu ved han det jo, men det skader ikke at vide hvad der kan gøres med et cvr når man har et.

• #7   22. jan 2014 Hvorfor i alverden skulle man vide noget om bilhandler til CVR-nummer, hvis man sælger fiskestænger?

• #8   22. jan 2014 Bay, cvr..engros? du ved godt hvad engros køb er ik?

• #9   22. jan 2014 Søg i forum! SØØØØØG SØG SØG!!

• #10   22. jan 2014 Jo, pr. definition betyder det noget a la storkøb. Det har faktisk som sådan ikke forbindelse til et CVR-nummer. Så bilforhandlere bruger ofte faktisk betegnelsen forkert.

Uanset hvad det betyder, bør man ikke pr. automatik have forstand på det, fordiman har en virksomhed. Jeg ved fx heller ikke præcist, hvad det vil betyde for mit CVR-nummer, hvis jeg køber en bondegård i firmaet. Bare fordi man har et firma, kender man ikke automatisk samtlige konsekvenser...

• #11   22. jan 2014 Bay, det der er en søgt sammenligning og det ved du godt.

Denne sammenligning mener jeg, er lige i øjet;

Det er alment kendt, at man som privat forbruger har krav på to års reklamationsret ved køb hos en forhandler/butik/virksomhed (gør man ikke, så burde man ikke have et cvr-nummer endsige cpr-nummer).

Har man derfor evnerne/behovet til at sætte sig ind at finde ud af hvordan man anskaffer sig et CVR-nummer, så sætter man sig vel for fanden også ind i at finde ud af, hvad det konkret får af betydning for sin virksomhed?!

Jeg mener, noget skal man jo handle med, no?

• #12   22. jan 2014 Det er ikke en søgt sammenligning. Din opfattelse af, hvad der skal sammenlignes, er blot en anden end min. Min pointe:

Hvis man ikke handler med biler i sit CVR-nummer til daglig, ved man ikke nødvendigvis, hvad det vil betyde for sin virksomhed, hvis man pludseligt køber en bil og sælger videre.

Hvad med moms?
    Hvad med reklamationsret over for den, man sælger til?
    Hvad med beskatning af fri bil?
    Kunne der være miljøhensyn, der skal overholdes, når man har CVR-nummer?

Ovenstående spørgsmål kunne blot være <i>nogle</i> af de spørgsmål, der måtte dukke op hos en, der eksempelvis handler med fiskestænger, hjemmesyet tøj eller hvad ved jeg.

Derfor er sammenligningen lige så god. Jeg er ikke landmand (ligesom trådstarters far ikke er bilhandler), så derfor ved jeg ikke, hvad det vil have af betydning for min virksomhed, hvis jeg indgår en købsaftale med en landmand om at købe hans gård. Det var ikke nogen sarkastisk sammenligning, men naturligvis et lidt andet størrelsesforhold - pointen er dog den samme.

Du har ret i, at hvis man har et CVR-nummer, så vil man også kunne finde ud af det. I praksis ved at spørge sin revisor. Men man ved det jo ikke nødvendigvis bare på forhånd.

Du har ret i, at de fleste kender til forbrugeres rettigheder ved køb hos forhandler. Men det er jo ikke bare dét spørgsmål alene, der dukker op hos trådstarters far, går jeg ud fra.

Rent faktisk forholder det sig jo sådan, at hvis man ikke håndterer sagen rigtigt, kan man risikere at blive beskattet af værdien af fri bil. Det er jo nok ikke ligefrem ønskeligt for trådstarters far at blive det!

• #13   22. jan 2014 Det kan jeg siges helt enkelt. CVR køb: B2B salg, altså salg mellem virksomheder imellem.

Og bliver der handlet med CVR nummer, så antager man at det er 2 proffesionelle der handler. Og at man er indforstået med de regler der omhandler cvr køb/salg.

• #14   22. jan 2014 Nu er der jo først og fremmest forskel på "CVR-køb" og en gros køb. Det må jeg lige igen slå fast.

Og ja, man antager i sådan en handel, at parterne er tilstrækkeligt professionelle, MEN! Det er jo ikke ensbetydende med, at man kender konsekvenserne på forhånd. Derfor kan jeg ikke se, at der er noget i vejen for at undersøge det først.

Som sagt skal man tage sine forbehold, hvis man vil undgå at blive beskattet af værdien af fri bil.

• #15   22. jan 2014 Det er korrekt at man skal undersøge tingene, men som jeg er inde på, så når du har et cvr, så har du mulighed for engros køb, så ville jeg da personligt have undersøgt hvad det var, just in case, så jeg vidste hvad muligheder jeg havde.

Det er hvad jeg mener. siger ikke manden er dum, siger bare at jeg ville forvente af en der havde et cvr at han vidste hvad den slags gav mulighed for og hvad de muligheder betød.

F.eks. ved køb af bil engros som her. Også selvom jeg måske aldrig skulle bruge det.

men det er måske bare mig. Jeg tjekker også alle features på det TV jeg køber, også selvom jeg bare skal se tv på det.

• #16   22. jan 2014 Jeg ser det kun som helt naturligt, at man ikke undersøger mulighederne for, hvordan man er stillet, når man køber bil, hvis det ikke er aktuelt. I mine øjne er en sådan antagelse det samme, som at sige, at samtlige privatpersoner bør kende indholdet af købelovens paragraffer omkring forbrugerkøb udenad - og det kan jeg forsikre dig for, at de ikke gør...

• #17   22. jan 2014 Hvis du kan få et cvr nr. burde det ikke tage dig mange sekunder at få den viden om bilkøbet som engros du skal bruge.

Men det er nok bare mig der undersøger tingene.

• #18   22. jan 2014 Du får det til at lyde som om, at man automatisk har forstand på skat og jura, fordi man har et CVR-nummer. Det kræver altså ikke, at man er videre skarp...

• #20   22. jan 2014 Det må man ikke, P.D. Man må ikke købe private ting i sit selskab - heller ikke selv om det ikke trækkes fra i skat. Det vil blive klassificeret som maskeret udbytte og medføre udbyttebeskatning.

Det er rigtigt nok, at man kan, hvis man bruger noget delvist erhvervsmæssigt. Men ikke udelukkende privat.

• #23   22. jan 2014 Det er ikke nok, at man ikke trækker det fra. Det må slet ikke betales af selskabet. Det betyder altså, at hvis man køber noget i selskabet, så skal man betale selskabet det samme beløb af egen private lomme.

For så vidt angår biler, kan man kun gøre det "gratis", hvis man sørger for, at bilen ikke indregistreres i selskabet og at man samtidigt handler den videre til privat regi samme dag. I modsat fald vil man blive beskattet af værdien af fri bil.

• #25   22. jan 2014 Bay, jeg prøver at sige at hvis man vælger at få et cvr, så er det naturligt at læse ind til hvad man kan og hvad det indebærer, man får ikke et bare for at have det.
    På samme måde som man undersøger hvad det kræver at have et cvr kan man let finde svaret på hvad man må mht. at købe engros og hvad det betyder, hvilket jeg vil mene man bør. Intet andet. Du behøver ikke overkomplicere det.

• #26   22. jan 2014 P. D
    Man har også CVR-, hvis man kører virksomhedsskatteordning, selskab og I/S. At man kan gøre, som du skriver, hvis man har en enkeltmandsvirksomhed og beskattes som personlig indkomst, er nærmere en undtagelse, for det er de færreste, der kører virksomheder på den måde smiley

Carsten
    Det er en håbløs diskussion. Jeg giver op.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #28   22. jan 2014 Bay ofte forstår jeg slet ikke du gider prøve smiley

• #29   22. jan 2014 P. D
    Enig.

Casper K
    Nej, jeg bør nok øve mig noget mere i ikke at indlede sådan nogle diskussioner smiley Men jeg har bare svært ved at leve med, når der bliver rådgivet forkert i en tråd smiley

• #30   22. jan 2014 Forstår dig ikke, jeg har ikke rådgivet om noget, jeg har givet mit besyv med.
    Jeg har KUN sagt at JEG ville have fundet informationen hvis JEG havde et CVR og at JEG finder det naturligt at gøre.

Hvad din mening er, har intet med min mening at gøre og du skal have lov at argumentere lige så tosset du vil. JEG mener at man bør vide hvad der sker når man handler engros når man kan og overvejer at gøre det.

Jeg siger ikke han skal være jurist, men jeg siger det ikke er svært at finde den info han har brug for for at svare sig selv på spørgsmålet givet i denne tråd.

Det var ikke et oplæg til at du skal forsøge at ændre min holdning til hvad man bør gøre, men mit eget private besyv.

håber det har klaret lidt op.

• #31   22. jan 2014 I forvirrer sku mere end i gavner!!!

Trådstarter: Du kan roligt købe en bil via din fars CVR nummer, det belaster absolut ingen på nogen som helst måde.

I snakker i øst og trådstarter spørger i vest, så hold jer nu til emnet, fremfor at forvirre ham mere end højest nødvedndigt!!!

• #32   22. jan 2014 Henrik, svaret ER givet flere gange.

• #33   27. jan 2014 Bay:
    Men der kan vel blive noget ved salg inden for kort tid, hvis det er for mere end 50 kilo?

• #34   27. jan 2014 Jeg kan ikke se, hvordan det skulle have betydning, nej smiley

• #35   27. jan 2014 Så skal man lave regnskab osv?

• #37   27. jan 2014 Ja, man skal altid lave regnskab. Også selv om man ikke køber en bil og sælger den videre smiley

Kommentér på:
Engros Køb?

Annonce