{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.506 visninger | Oprettet:

Køb engros bil som privat {{forumTopicSubject}}

God aften
Hvordan er lovgivende for privat ved køb af engros bil

Vi har køb en bil til 20.000 ved en forhandler som hvad en engros og vi spurte om der hvad fejl og mangler hvor han sig nej og vi prøve kørt også bilen og motor lampe lyset lidt og han sig det skyldes at bilen har stå stille i et par mrd, og forhanler sig han har smid nåde rens i tanken og at egr ventil hvad rens og vi kunne fint køre til Sønderjylland men bilen tabt træk kraft efter små 100 km og vi måtte med autohjælp hjem. Og nu hold bilen på værksted og det vis at ventil er total tilstoppet og der fejl og mangle på bilen. Og da vi snak med i dag ville han giv os 1000 kr til hjælp og ikke andet. Men hvordan er lovgivning på det punkt ved salg af engros til privat


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb engros bil som privat
  • #1   14. okt 2019 Man kan ikke sælge engros til en privat. Så han hænger på reklamationen/garantien lige meget hvad,vis han har solgt en bil til jer. uden i har givet ham en firma/navn/nummer og i har købt bilen sådan. Men noget helt andet har han ikke sagt til jer at bilen er uden nogen form for garanti/reklamation. for det er normalt der for de sælger en bil sådan. for at sælge uden nogen for ansvar over hvad der er galt med bilen. Så det burde han have oplyst jer. Og vis i har købt den sådan og i var forstået med det, så burde i også selv tage ansvar og betale selv hvad der er galt med den. for køber jeg en bil hvor jeg får billiger hvor de sælger den til mig uden form for garanti/reklamation evt som engros. Så ville jeg aldrig vende tilbage med bilen og forlange,at de skal betale for noget jeg ikke selv har opdaget.

  • #2   14. okt 2019 Du satsede og købte bilen billigt. Det fejlede. Og nu vil du så have garanti. Hvis du selv er reel. Så ved du godt at du selv hænger på den.

    Om lidt er der nogen der fortæller, at du har 6 måneders reklamationsret, fordi købeloven giver dig det.


  • #3   14. okt 2019 Først og fremmest, så kan man som privat ikke købe en bil engros.
    Det kræver et cvr. nr. at kunne handle engros, og det har bla. den betydning at der ikke er nogen form for reklamation/garanti på din bil.
    Så allerede da du "lånte" et cvr. nr. burde du have vidst der var nogle konsekvenser ved at handle på den måde.
    Så tag det som en lærestreg og betal selv for din reparation.


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 197
    #4   14. okt 2019 Det her bliver sikkert upopulært ved mange.. Men hvor jeg hader private som køber en bil "engros" og forventer at forhandleren bare skal bukke sig og tage den hårdt i røven..

    Desværre er lovgivningen på jeres side, da engros salg til private er dækket af samme rettigheder som "normale" biler.

    I tog en chance, i købte en skod bil, og vil nu have penge til at lave den, selv om i ikke satte jer ind i noget som helst, og bilen havde en lysende lampe..


  • #6   14. okt 2019 Engros biler er noget der sælges mellem CVR numre, ikke til private, og der er ingen garanti, købt som afprøvet og beset.

    Lys i en lampe kan koste alt fra 0 til flere tusinde, så hvis bilen kører ok og evt turbo slår til, så er det bare at købe, ofte er det bare en ABS sensor der skal skiftes.


  • Peter  B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 45
    #7   15. okt 2019 Loven siger : køber du bil af et cvr reg. firma så er der garanti, hvis du er privat, så er den ikke længere.

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 668
    #8   15. okt 2019 #7 Peter B
    Det siger loven dog ikke.
    Den siger kun reklamationsret, garanti er nogle andre præmisser.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #10   15. okt 2019 Har du brugt et tilfældigt cvr nr, uden ejermandens viden, så har forhandleren ikke et problem, det har køber der lige har gjort sig skyldig i dokumentfalsk.

  • #11   15. okt 2019 Forhandleren ved godt han er på tyndt vand når han sælger biler til private, han vidste godt det ikke var et forhandlersalg.

    Der er alt for meget engros salg på markedet, hvor forhandlerne "bevidst" forsøger at snyde med at undgå garanti. Samme gælder for formidlingshandler.

    Man bør også som køber stille sig kritisk over disse forhandlere, der er nok en årsag til en bil sælges på denne måde.

    Jeg har også svært ved at forstå at et site som BILBASEN reklamere for engros biler


  • #12   15. okt 2019 Du kan teoretisk ikke købe en engrosbil uden cvr nummer.
    MEN du har selv valgt at fraskrive dig garantien, så stop med dit piveri. Køb en bil med garanti i stedet for at undgå de situationer.


  • #13   15. okt 2019 Bilen er købt unden cvr nr og bilen kun ikke komme på liften da de have træl på værksted og forhanler sag der ikke hvad nogle fejl eller mangle

  • #14   15. okt 2019 Olhund j, hvad står der på slutsedlen? Hvis du har én.

  • #15   15. okt 2019 Helt ærligt så ligger du sku som du har redt, det er alm viden at biler der sælges somEngro burde være noget du som ikke bil kyndig skal gå langt uden om, eller være villig til at tage konsekvensen.
    Det hjælper ikke noget at komme bag efter og hyle over at bilen har fejl, du var udmærket klar over at det var en engro bil.
    Det er folk som dig der gør at vi andre til tider er afskåret fra at købe engro biler da man åbenbart ikke vil tage konsekvensen af ens egen handlinger.
    At du så vælger at få den på eget værksted gør ikke din sag ret meget bedre.


  • #16   15. okt 2019 Den ventil der er tilstoppet er vel egr ventilen og rør der til der skal renset ikke. Hvad var de andre fejl i fandt på den enlig?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #17   15. okt 2019 Kort sagt, du har lavet en snotdum handel og smidt 20000kr i lokummet. Lav bilen for egen regning eller skrot den og kom videre. Alle biler der sælges til cvr er jo fyldt med fejl, ellers solgte de dem selv med reklamationsret. Jeg forventer heller ikke et gourmet måltid hvis jeg handler i superbrugsens affalds container efter lukketid. Ergo har du voldtaget dig selv i røven og prøver at skyde skylden på en uskyldig. Forhandler ved da godt det var en lorte spand, derfor blev den solgt engros til en der er mindre klog.

  • #18   15. okt 2019 #17 mange engros biler er faktsik gode nok. Somregl er der forhandleren der bare ikke gider gå dem igennem eller havde den på lager. Eks min gamle 406stc en blev købt hos en forhandler Engros. Hans primær biler kostede 50-250.000kr så en bil tin 15 gad han ikke havde stående. Ligesom min gamle Golf 4 var gennemgået og nysynet (af forhandleren) den købte jeg også engros. Engros er en god måde at få en bil til en ok pris uden at skulle bøvle med private sælgere. Man skal bare være ærlig (noget danskere ikke er) og vide at gå der noget i stykker så skal man selv lave det.

  • #19   15. okt 2019 Findes der en tilgængelig stavekontrol eller oversætter på BG?

  • #20   15. okt 2019 Er også lige blevet budt en bil til et stykke under normalprisen 115 mod 130 i butikken.

  • #21   16. okt 2019 Mit seneste køb var en Mercedes til 150kkr engros. Har nu haft den i knap et år og kørt omkring 30.000km og den har ikke slået en prut forkert. Den var nyserviceret og jeg har efterfølgende fået lavet et service ved Mercedes og der var ingen bemærkninger.
    Min købspris var nok omkring 15-25kkr under "markedsprisen" - så der var også lidt at lave en evt. reparation for, men det har ikke været nødvendigt.
    Tror også mange forhandlere har fine engrosbiler der sælges engros (og dermed hurtigt) fordi de ikke "passer" i deres produktsortiment. Der sælges også biler uden fejl hvor der dog en en øget risiko for at der kommer fejl pga. eks. alder eller højt km-tal.
    Men selvfølgelig sælges der også "lig" smiley

    Derfor skal man være vågen hvis man vælger at købe en bil engros - og har man gjort det, så æder man SELV alle omkostninger hvis der kommer nogle.


  • #22   17. okt 2019 Jamen lig da et billede op af din slutseddel så kan vi se om handlen er foregået igennem privat person eller firma, er den købt igemmen privat er der intet garanti, men har han solgt den igemmen firma til privatperson har du en vis garanti..
    Folk kalder det tit engros, men i virkeligheden er det en handel mellem 2 privatpersoner..


Kommentér på:
Køb engros bil som privat

Annonce