{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.170 visninger | Oprettet:

Vw up og anhængertræk {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver herinde fordi jeg har planer om at købe en vw up og dertil vil jeg gerne
ha træk på bilen....(selv om de sælger trækket og montere) Jeg har snakket med sælgeren om at få det på og han fra råder At gøre det da bilen ikke er godkendt til det.... Og det er på eget ansvar og det kan få konsekvenser for garanti på drivlinjen hvis jeg bruger det til traileren men til cykelstativ er ok
Mit spørgsmål er så hvad nu hvis jeg fået træk på og ikke har brugt det overhoved og gearkassen/kobling eller motor står af.....og de siger de ikke vil dække og sikkert vil påstå at jeg har kørt med trailer....hvordan står jeg rent juridisk... De kunne jo ligeså godt ha solgt en ny bil til en gammel mand som var koblingshytter eller ung mand som ikke behandlede bilen ordenligt og ikke nogen af dem havde træk på bilen...så er det vel dem som skal gå ind og bevise at jeg har kørt med for meget læs på bilen og kan de reelt det?

Hvad mener i herinde... Tør jeg at chancen?

Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål

Hilsen Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw up og anhængertræk
  • #1   28. jan 2014 Hvorfor et træk på, hvis den ikke er godkendt til det? Hvad hvis du bliver indblandet i et trafikuheld mens du kører med trailer??

  • #2   28. jan 2014 Spørgsmålet er om sælger er opdateret med sine informationer?

    "De fleste mikrobiler er typegokendt til at få monteret anhængertræk, men det er ikke alle. Alligevel er anhængertrækket MisterDotCom blevet godkendt til mikrobilerne VW Up, Skoda Citigo og Seat Mii, mens ejere af Peugeot 107, Citröen C1 og Toyota Aygo kan få monteret det aftagelige GDW-træk."

    http://www.fdm.dk/trailer-og-campingvogn/anhaengertraek-paa-mikrobiler
    7/6/13

    http://jyllands-posten.dk/motor/ECE5430913/vw-vil-alligevel-gerne-montere-anhaengertraek/


  • #3   28. jan 2014 træk på en up det er spild af penge købe en større bil hvis du have træk på

  • #4   28. jan 2014 Det er et træk som vw selv levere

  • #5   28. jan 2014 Hvis han bare skal bruge det til at sætte et cykelstativ på er det vel fint nok. Vild og også sige, at hvis du skal ha' trailer på, så køb en anden bil smiley

  • #7   28. jan 2014 ring til erlan smiley
    http://www.autocentrum-aars.dk/

    Han kan sætte et træk på der er godkendt og lovligt til en up smiley


  • #8   28. jan 2014 Martin g: er det up du har??? Hvordan gik det med din handel hos vw fik du noget oplyst med trækket ? Hvad sagde de til det ?

  • #9   28. jan 2014 Arbejder ved vw.
    Og ja forhandler kan skaffe træk til up. Og trækket er godkendt til up af trafik styrelsen . Og hvis du ender i er uheld vil alt dække som normalt. Intet problem der overhovedet det er ikke ulovlig at sætte træk på en up og med bremse må den trække 750 kg. Og ca 550 uden brems mener jeg det er.

    Det i alle andre tænker på er at når du får monteret træk på din vw up. Får du et stak papir fra vw udleveret hvor der står at vw. Ikke anbefaler at mab smider træk på. Og bliver dette gjort skal man fra skrive sig garantien på bilens driv linje og motor osv. Lige gyldigt om du så ikke har brugt trækket. Men bare det er der " hvem får også monteret træk uden at beuge det "
    Og vw har kontaktet trafik styrelsen og sagt de ikke kan holde til det mener de det er så er det blevet godkendt uden vw accept. Men defor kan forhandlerne og værkstederne skriver garantien væk.

    Så ring til ditlokale vw værksted og få en snak med dem vil du køre med trailer så køb en anden bil det er dumt at lide over last på en bil der i forvejen har svækket gearkasse og ikke er bygget til det.


  • #10   28. jan 2014 Morten N: Han har Skoda CitiGoen, er den samme bil:)
    Hvis det er VW der montere, så er det vel meningen at det er godkendt, så bare på med den trækkrog og afsted:)


  • #11   28. jan 2014 Den findes jo cykelstativer som monteres bagpå uden træk? Hvorfor ikke bruge det i stedet hvis du ikke vil køre med trailer alligevel...

  • #12   28. jan 2014 Martin G: hvor har du fået sat dit træk på henne

  • #13   28. jan 2014 Vi har synet en del Citigo og Up med træk der hvor jeg arbejder.

    Det eneste træk der er godkendt til trailer er Misterdotcom trækket, men jeg har fornyeligt set et andet træk hvor der var en "udposning" på siden af kuglen så man ikke kan sætte en trailer på, men kun et cykelstativ.

    Vw har ikke sagt ja til træk, men det har trafikstyrelsen ud fra Misterdotcom's godkendelser. Så derfor kan VW/Skoda/Seat forhandlerne be dig om at underskrive en erklæring af garanti frafald på drivlinjen.

    Her er godkendelsen fra trafikstyrelsen:
    http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/8EC81F8A9F3942428710D3D21541B51B.ashx


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #15   4. feb 2014 Skal du have en minibil der må trække en trailer, uden brok fra hverken bil eller forhandler, vil jeg anbefale en Hyundai i10, Kia Picanto eller Fiat Punto.

    De 2 første er stort set samme bil, og har intet problem med at trække 1000kg (de er godkendte til 800kg med bremser)
    Tog en 900kg campingvogn, + fortelt, borde, stole mm efter min vogn ca 100km, og havde intet problem med at følge med trafikken med 75 på landevej, og 90 på motorvejen.

    Kører også jævnligt med min egen gamle trailer, som er forstærket, så den vejer ca 400kg i sig selv, og der kan jeg kun mærke traileren når jeg rammer en lang bakke, men ned i 4. og så er det intet problem længere.

    Panda'en har jeg dog ingen erfaringer med, men motoren er ca samme størrelse, og den er også godkendt til 800kg.


Kommentér på:
Vw up og anhængertræk

Annonce