{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.372 visninger | Oprettet:

Er BG frakoblet fra resten af Danmark eller hvad? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til et kraftigt stigende inflammation på bilers "værdi" (eller fuldstændigt mangel på samme) her på BilGalleri.

Og nu er det faktisk blevet så slemt at jeg føler mig direkte provokeret af det. Er jeg virkeligt den eneste der har gjort sig disse tanker? Jeg sidder tit og brænder tid af her på BG fordi jeg har et stillesidende arbejde. Jeg faldt over en Golf 2 1.6 TD med 330.000 på klokken og lidt syn, flot vogn som var blevet nylarkeret på et tidspunkt, motoren er skiftet men kan hverken dokumenteres eller garanteres, bilen er fra 88 og er derfor snart 30 år gammel!
Pris: Intet mindre en 20.000 Dejlige danske kroner.
Altså hvad fanden regner manden med? Bilen kan måske sælges for 5000,- hvis han er heldig?

Denne tendens er desværre ret generel her på BG og lister man over på Bilbasen, ja så falder bilers værdi op imod 50% set i kontrast til BG's Marked. Jeg kan derfor kraftigt anbefalde at handle biler der da de er virkeligt billige PT smiley

Det er en inflammation i priserne der sker internt her i BG og det kan faktisk ikke kommes til livs fordi brugerne sætter prisen efter hvad de ellers finder på BG og så stiger priserne en lillesmule for hver gang en annonce er blevet oprettet, nu er priserne dog steget så voldsomt at man næsten ikke kan finde en bil der har kørt 300tkm til under 15 - 20.000 Dkk. Hvis den da altså skal kunne køre!

En tip er: Man kan bruge denne inflammation til at sælge sin bil til den faktiske værdi af bilen. Eks: Peugeot 206 2001 Nysynet 1.6 Benzin kørt 200.000km Den ville måske være 25kg værd hvis alle service er overholdt og den er undervognsbehandlet men kan nok ikke sælges for over 20.000 pga markedet som det er lige nu.

Eksempel 2:

VW Scirocco fra 87 med OVER 400tkm 1,6 intet specielt bare en helt almindelig fattigmands Scirocco, manden ved dog ikke præcist hvad motoren har gået da den, sjovt nok, er blevet udskiftet uden dok. pris: 30.000,-



Er jeg den eneste eller hvad? Eller er det virkeligt mig (Selvom jeg nægter det) som, åbenbart, ikke har nogen sans for prissætning?

Her er min annonce: Ford Mondeo mk2 V6 200hk under ombygning men kan da sagtens købes for 35.000,- har kun gået 315tkm inden renovering, bilen er ved at blive bygget om så ekstra arbejde må påregnes samt motoren er ikke ilagt endnu.
Syn: stadig 1 år.
Køb den nu? DET ER BILLIGT!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er BG frakoblet fra resten af Danmark eller hvad?
  • #1   29. jan 2014 Selvfølgelig er det folks eget problem at de sælger (eller forsøger) deres bil til langt mere end den faktisk er værd og kan sælges for, det er slet ikke det dét handler om.

    Og ja det er åndsvagt at lade sig provokere, helt enig, men det svider virkeligt i hjernen når man falder over de annoncer der, og det er jo næsten en slags feber BG's brugere har fået med de priser der..

    Og nej, min mondeo er ikke til salg, det var en joke.


  • #2   29. jan 2014 derfor bruger jeg ikke rigtig bg mere, priserne er skruet for meget op.. alt for meget.

  • #3   29. jan 2014 Om BG er blevet betændt (inflammation)

    Jeg tror du tænker på inflation... smiley


  • #4   29. jan 2014 Hmm
    35000 for et projekt lyder dyrt. Men Du har ret det er meget fuckt priser folk vil havde for deres gamle kort. Se evt e34 og e39


  • #5   29. jan 2014 Jeg tænker det er fint nok med sådan nogle annoncer. Fordi alle de gange jag har solgt biler her på BG, er de solgt til prisen, da de har været meget billigere i forhold til dem der var til salg her inde.

  • #6   29. jan 2014 Haha lol Kim. Ja selvfølgelig Inflation!!! fuck det så jeg slet ikke smiley

    Men betændt virker nu også meget rigtigt hehe.

    Sø Propel: Den er skam heller ikke til salg hehe, det er mit eget legetøj som skal bygges færdig, og når jeg ikke gider bruge den mere ryger den i garage. Projektet får alt for mange personligepræg, så man skal nok hede Christian for at købe bilen smiley


  • #7   29. jan 2014 Den sidste idiot er ikke født endnu, og bilerne bliver stadig solgt, trods den høje pris smiley
    Selvfølgelig er der dem, som kan finde biler til givæk penge, men så er der også nogle som gerne bare vil have en bil som er iorden og betaler prisen.

    Men ja, priserne herinde er lidt ved siden af nogle gange, men sælger må jo tage den pris for sin bil, som han nu har lyst til.
    Det er jo køberen der er for dum, hvis bilen købes.


  • #8   29. jan 2014 Sjovt du så. Ender med at gøre præcis det samme selv, i mine øjne er den golf du nævner da mere værd end et v6 projekt? Du skal da selv nedpå omkring 15?

    Og ja inflation, og det bruges ofte til at beskrive hurtigt stigende priser, ikke lave priser...


  • #9   29. jan 2014 Folk er helt fra den smiley

  • #10   29. jan 2014 What's the news? smiley

  • #11   29. jan 2014 Frederik L Din kommentar passer ingen steder hen, er du sikker på du forstår hvad der snakkes om?

    Det jeg skrev med min Mondeo var et eksempel i joke-øjemed.

    Jeg tror heller ikke du forstår Inflation ordenligt hvis du tror at ordet dækker over "Hurtige stigende priser" for det passer ikke. En inflation er en generel stigning på varer. Ikke enkelt ydelser eller enkelte varer.

    Men du kan samtidig fortælle mig hvad du mener en 27 år gammel diesel bil her, Golf 2 1.6TD gør, at den er mere værd en mit projekt? Som du iøvrigt ikke ved noget om smiley Jeg kan sige at der måske findes en håndfuld i Danmark af den Model. under 25 stk måske og når jeg er færdig findes der kun 1. En Golf 2 1.6TD findes der millioner og atter millioner af, såeh?

    Og jeg bruger inflation til at beskrive tendensen her på BG, jeg har da aldrig snakket om lave priser som du sætter det i forbindelse med?


  • #12   29. jan 2014 jeg tror bitchen har brug for opmærksom til at sælge sine biler smiley smiley
    Nicetry smiley smiley


  • #13   29. jan 2014 Mig eller hvad?


    Jeg har ingen biler til salg? Jeg har faktisk slet ikke nogen annoncer, og jeg er ude og købe bil hvis om noget. Men den der lommepsykologi klæ'r dig sku ikke.


  • #14   29. jan 2014 Måske at sælgerne sætter priserne højt/meget højt fordi den eneste slags bud der findes på BG er skambud, eller om at alle skambudende kommer fordi "alting" er sat højt/meget højt i pris og kun er det halve værd.?

    Det er ihvertfald pisse irriterende når man forsøger at sælge noget til en reel pris!!


  • #15   29. jan 2014 Ha ha ha BG´marked er alt alt forskruet og useriøst. og det er rigtigt at folk tror at deres gamle og udkørte bil er 50%+ mere værd end de egentlig er... Det er godt nok gået over gevind smiley

    Så en annonce herinde i sommers tror jeg hvor en pige ville sælge hendes Polo 1,3i coupe årg 92 der var voldkneppet og med kun 3-4 mdr til syn og med små 300Tkm på klokken og lidt fejl til 18000kr dog med plader og 15" BBS alu smiley
    Den er max 4-5000kr værd med alu og skrotprisen uden alu smiley hehe

    18000kr????? Hva sker der lige for det?? Det kan man få en nysynet eller næsten nysynet pæn Golf 4 1.6/1.8 for idag med et rimelig km tal... smiley

    Jeg bruger næsten aldrig BG marked for det er sku for overdrevet usæriøst!!


  • #16   29. jan 2014 Mads B - Ja det kunne være en ond cirkel.

    At folk sætter deres biler højt for at få det rigtige bud kan jeg godt se logikken og salgstricket i og det er såmænd fint nok, men det skal jo gøres rigtigt. Man sætter prisen 3500 over forventet salg, så kan man måske sælge til forventet salg, man skal dog ikke regne sin egen inflation med, men bruge det som salgsargument. ie: Du kan spare 3500 ved omgående handlet etc etc


  • #17   29. jan 2014 Min 87 scirocco står til 28.000 og det er det den koster vis jeg skal af med den ellers beholder jeg den bare og køre i den til sommer igen


    Det er da mere skræmmende at du ikke har set alle de andre indlæg der er om samme emne nu når det går dig så meget på du kan da være ligeglad og sælger for solgt

    Man skal så også lige huske at stort set alle byder 30-60% under prisen og så er man jo nød til at starte højt så de latterlige skambud er med til at prisen er Højer end den burde være


  • #18   29. jan 2014 Ja priserne kan da godt være hidsige, men så lad være med at købe...

    Og inflammation, er ikke selve betændelsen, men immunforsvarets reaktion på vira eller betændelse:) Bare lige til orientering:)


  • #19   29. jan 2014 Tak til Andreas for dit input.

    Og det er jo sådan set også din sag, til dit forsvare vil jeg dog sige at din Scirocco i det her tilfælde også er i en rigtig flot stand, så jeg ikke have noget problem med at købe den, jeg ville dog nok prøve at få dig ned på 25.

    Men det er sjovt fordi, du er dit eget eksempel på det sidste du skrev, du har tydeligvis ikke læst min tekst siden du skriver det jeg selv skriver i min egen tekst smiley Der ville du kunne finde at jeg netop er ligeglad (Til det punkt hvor jeg spørger andre om de har det på samme måde med Markedet) såh, men tak for dit input.

    Jeg tror ikke der hersker tvivl om kroppens immunforsvar her i debatten, jeg forveksler heller ikke inflammation med betændelse hvis du læser efter ;b


  • #20   29. jan 2014 Jeg er enig i at priserne herinde er alt for høje. Mon folk overhovedet får solgt noget? For hvorfor gider de ellers bruge tid på at lave annoncer. Jeg har engang prøvet høfligt at skrive til folk at der pris nok er en "fantasipris" hold da op folk bliver sure så.... Så det gør jeg ikke længere.

  • #21   29. jan 2014 Havde skam læst det men derfor kan jeg jo godt gøre opmærksom på mine synspunkter

    Og ja du må gerne få den til 25.000 men jeg er da blevet budt 15-18000 så har tænkt på at sætte den op til 35.000

    Men nu er det bil nr 2 / sommerbil så når det er vinter kan man jo lige så godt se om man kan sælge/bytte den så ikke alle annoncer er fordi folk er tvunget til at sælge eller mangler penge


  • #22   29. jan 2014 Helt enig. Men igen jeg ville mene, hvor end flot din bil er, så tror jeg simpelhent ikke på den har den salgsværdi. Men igen Scirocco er lidt ved at blive en kult bil, ihvertfald om 3 år. Man må jo bryste sig på værditab og ja det gør ondt i hjertet og i pungen.

    Men din VW er sku flot. Så jeg er i tvivl med prisen, måske kan du sælge den til den rigtige person for den slags penge, men de rigtige mennesker er jo en minoritet herinde. Jeg forventer heller ikke min Mondeo når den er færdig at jeg kan indhente det brugte, langt fra! Men det er nu alligvel Danmarks eneste, du skal helt over til England for at finde et projekt magen til, men ja, jeg håber da den kan hente en pokal eller 2 smiley


  • #23   29. jan 2014 Altså problemet er jo herinde at folk skambyder hvis du sætter en bil til 25.000,- og den er under gennemsnitsprisen på modellen. Den har dog kørt mindre har evt fuld service. Står i lidt bedre stand. Så byder folk stadig langt under hva prisen er sat til. Så slf sætter folk deres biler højere så de i sidste ende ender med at få det bilen er værd. Og den pris som sælger kan gå med til. Alle har en grænse på deres bil værdi. Sætter den de til det får de aldrig den pris men som regel bliver de budt flere tusinde under det. Sætter de den så højere end hva de har regnet med ender de som regelmed at få deres pris.......

  • #24   29. jan 2014 Og alt sammen skyldtes de nyere små biler som koster 80.000 fra ny. Men som så også går til efter få år. Se nu alle det chevolet og andet kina skrammel der er på markedet. Allerede efter 1500km er der metal spænder i gearolie mm. De holder bare ikke. Men de gør så alle brugte biler bliver mindre værd. Som i min verden er helt kanon. Jeg køber da hellere en passat fra 98 med alt i udstyr kanon komfort for under 20.000 dog har bilen måske 280.000 på klokken. Men hva gør det er bilen plejet kører den nemt mange km i nu. Køber du en ny mini bil rammer den ikke engang 280.000 før den er skrotprisen værd. Det.mit synspunkt hate it eller love it i dont care.

  • #25   29. jan 2014 Nåh ja, men det er såmænd også en legitim strategi, bortset fra folk fastholder deres pris og ikke tillader at gå ned til deres skjulte reele salgspris, det er mere dem jeg hentyder til smiley Jeg kan såmænd godt forstå tendensen, men det er bare ærgeligt, for jeg synes det er med til at køre BG i sænk.

    Men jeg er helt enig med dig! Jeg synes bare alt over 250tkm er i den meget slidte ende medindre den er voldplejet + du aner ikke hvordan bilen er blevet ført. Så når vi nærmer os de 300tkm må der jo påregnes en del rep. Alt efter mærker naturligvis.-


  • #26   29. jan 2014 Måske handler det også om at nogle brugere herinde har en attitude der siger.. Jeg har købt den her bil, som jeg egentlig er rigtig glad for, MEN... skulle nogen komme og byde XXXXX antal kroner for den, så er alting til salg. Så man sætter faktisk en bil til salg allerede den dag man får den.

    Alting kan jo købes for penge er vel tankegangen, og er man selv tilfreds med bilen, skyder man den ikke af for en slik.. så sætter man den over markedsprisen.


  • #27   29. jan 2014 Altså folk her og alle andre steder ser evt der står en bil tilsalg for 15.700,- så tænker evt køber ja det kan nemt klemmes ned i 10-11.000,- og det på trods af at bilen har fået skiftet alt står som et suttet bolcher prisen er stadig 5000,- under hva alle andre af den model står til. Men alligevel skal citroen presses alt hva den kan. Derfor står sælgers bil nu til 21000,- han får ikke de samme skambud længere og han er tættere på at ramme hans egentlige pris på 15.700,- sådan fungere bil markedet. Og alle andre markeder fra cykler til luksus huse.

  • #28   29. jan 2014 Har jo nok noget at gøre med at når man smider en bil tilsalg herinde bliver det halve budt smiley

    Ikke nok med det, så er folk jo fuldstændig afsporrert mht. deres trend der hedder "byttepris" ?
    Hvad er en bytte pris, og hvis jeg nu skriver i min annonce "bytte prisen er tilsvarende din bytte pris".

    Nogle biler er ved at overgå til kult biler og snart veteran, og derfor lidt højre pris, det har ikke altid noget med alder, km og gøre, der er også stor forskel på hvad bil det er.
    Vil langt heller give 20k for en Golf 2 med 300.000 på klokken en, give 20k for en Peugeot 306, med 150.000 på klokken.
    Nyere betyder ikke bedre.

    Men hvis du tror BG er slem, så kig på DBA, det market har jeg helt droppet for mange år siden smiley


  • #29   29. jan 2014 Ja den der byttepris der... Som typisk er 10 - 20.000 højere end salgsprisen wow.. Dont even start buddy...

    Men som jeg har sagt flere gange hentyder jeg ikke til folk som bevidst sætter prisen det højere som folk byder under, for det er der ingen skam i, jeg skriver om folk der sætter deres biler så højt og vedholder deres pris eksempelvis, men at det er så soleklart deres bil er en brøkdel værd..


    Hvad med en Audi A4 Avant 1.8T Benziner med 360.000km på klokken? 20.000,- Det er faktisk den eneste model jeg er faldet over til salg her på BG hvor jeg lige har tænkt en ekstra gang på bilen, men stadig er skræmt af km tal. Særligt når bilen lægger op til at få lidt pedal. Men det er en fed vogn!


  • #30   29. jan 2014 Unskyld mig, men du skriver inflamation/inflation så er jeg da ikke sikker på du har styr på begreberne ? Inflation er da når noget bliver mindre værd-ikke mere!
    Mener det kaldes deflation når noget stiger.
    Men ja der er godt nok nogen høje priser herinde, men her snakker vi jo ogsånormlt me folk derhar lidt større interesse og måske omhu for deres biler, måske derfor er der en højere pris. Men da jegnu er jyde ved jeg jo udemærket at hvis jeg sætter en bil herinde til salg til fx15000 kr så vil folk næsten aldrig give prisen uanset om den er det værd alligevel.
    Hvis man så skriver fast pris bliver nogen skuffede eller endog sure hvis man holder på prisen. Så man kan ligeså godt starte højt og se om nogen vil gi det ma SKAL have i virkeligheden, problemet er så at man måske skræmmer nogle potentielle købere væk. Men der er jo altid nogle tåber der forsøger skambyde


  • #31   29. jan 2014 Per S Det er fuldstændigt omvendt min ven, IN og DE er lig med + og -.

    INflation and DEflation, vi har hentet det fra USA.

    Og du må undskylde at jeg kom til at forveksle 2 ord med hinanden, det er dog ikke sammenlignligt med en som slet ikke ved hvad det betyder.

    Jeg tror nu mere at BG's varemærke på markedet er, pressede biler der får tæsk det meste af livet. Men omvend er man ikke i tvivl når man falder og en velplejet bil, det har du ret i.


  • #32   29. jan 2014 haha ja det med en byttepris der ligger en del højere end salgspris og det med at folk kun bytter hvis det er til deres fordel + penge til dem selvom begge biler er det samme værd... Hva sker der for det?? Det har jeg aldrig fattet pionten i smiley

  • #33   29. jan 2014 Bytter kun til min fordel!

    AKA: Giv mig din Mustang V8 fra 2014 med 12 km på klokken mod min bukkede SCO med kædebremse.


  • #34   29. jan 2014 Den sidste idiot er da ikke født endnu

  • #35   29. jan 2014 Inflamation betyder betændele!
    Inflation betyder forringelse af pengenes værdi. Hvis du mener pengee ikke strækker ret langt, har du i så fald ret.
    Deflation er inskrænkning af mængden af pengesedler for at stabilisere pengenes værdi.
    Det kan jo på en måde forståes på to måder: 1.At pengene er mindre værd eller 2 Bilerne er mere værd.
    Resultatet er det same bilerne er generelt alt for højt prissat!


  • #36   29. jan 2014 Christian WA.. Deal så får du min mustang OG 100K din vej og jeg får din gamle Smid Cyklen Omgående SCO smiley

    Hva tænker folk dog på??? IDOTER!!! smiley


  • #37   29. jan 2014 Problemer med at skrive på tablet@#$$*? der skal stå: inflamation= betændelse

  • #38   29. jan 2014 Det kan jeg ikke hidse mig op over, i sidste ende er det købers markede... man spilder bare sin egen tid hvis man opretter en annonce med for høj en pris:-)

  • #39   29. jan 2014 Per S - Du tager altså fejl, men det ikke noget jeg vil diskutere. Jeg lader wiki tale.

    http://da.wikipedia.org/wiki/Inflation


  • #40   29. jan 2014 Og hvorfor bliver du ved med at hænge dig i at jeg kom til at skrive inflammation? Har ovenikøbet beklaget at jeg fejlagtigt kom til at forveksle de 2 ord så stop dog?



  • #41   29. jan 2014 Definition of 'Inflation'

    The rate at which the general level of prices for goods and services is rising, and, subsequently, purchasing power is falling. Central banks attempt to stop severe inflation, along with severe deflation, in an attempt to keep the excessive growth of prices to a minimum.


  • #43   29. jan 2014 Prisen er det som folk vil give for skidtet smiley

  • #44   29. jan 2014 Afiliated: Det er jo fordi det er en jubilæumsmodel forfanden smiley
    http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1799796-vw-golf-3-gti-tdi-jubilaeums-udgave_


  • #45   29. jan 2014 Det er jo nemmere at sætte prisen i samme lag, som den type bil man kunne tænke sig, Folk vil jo alligevel bytte med alt muligt skrammel...

    Jeg havde dog en hændelse i 2011 hvor jeg ville sælge min gamle Impreza, der var sørme en der ville bytte lige over med "rollespils udstyr for 200.000,-" Så der kunne jeg sgu ikke stå for tilbudet.. smiley


  • #46   30. jan 2014 Jeg blev tilbudt en guldkæde og et guld ur, værdi fra ny 20000:S what det skal jeg ha og så skal jeg ha din BMW 320i smiley

  • #47   30. jan 2014 Dummeste spørgsmål i en annonce

    "Hvad er mindste prisen"

    Dooh, idiot, den er jo altid det samme som købers max pris!


  • #48   30. jan 2014 http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1702770-vw-passat-3bg-1_8t

    Denne her er sat 50.000 kr over hvad jeg ville give:-)


  • #49   30. jan 2014 #47 mange bruger ordet mindste prisen eller slutprisen, hvilket vel skal menes som hvad sælger mener den skal slutte på når der er pruttet nok... Dette siges da alle ved at prisen bliver pruttet medmindre andet er skrevet.

    Har ofte set på svenske sider at der står slutprisen eller pruttet og klar... Hvilket betyder at der ikke skal pruttes på prisen da sælger IKKE har tænkt at sælge til en lavere pris.

    Folk der køber en bil vil jo elske at kunne sige at de fik sælger så og så meget ned... Sådan er Danmark bare, derfor sættes prisen 10.000 højere så den kan pruttes 10.000 ned

    Mens vi er ved emnet, er der nogen der har lyst til at give et fiktivt bud på hvad min A8 kan sælges til? Kunne være meget sjovt at vide om hvad folk syntes den er værd kontra hvad jeg selv synes:-)

    Mvh Jake


  • #50   30. jan 2014 Min bil koster 35000 aktuel handelsværdi 25000 det er latterligt.

    Latterlige svar til annoncer.
    Hvad er mindste pris.

    Efter 5 min ringer det en af min venner åbenbart og spørger hvad hans pris er og hvad min sidste pris er

    Vil du bytter med en 3 benet kænguru et pariser hjul og et nitte lod fra en tombola. Nej
    Hvad med en ps3 en iPhone 38,5 en guldkæde og for 55000kr blandet sprit ny elektronik. Hvor kvitteringen er blevet væk.

    Moralen er. Aldrig sælg din BMW og aldrig aldrig køb en bil på bg uden at tjekke markedet først smiley


  • #51   30. jan 2014 Jake

    Så det du siger er at man ikke skal stole på den pris folk har sat den til?
    Hvis folk har sat deres bil til 15.000.- så er det jo 15.000.-, lidt ligesom mælken i brugsen har et prisskilt på. smiley

    Hvis man sætter en bil til en pris, og folk spørger om mindste prisen, ja, så er det vel den pris der står på annoncen.
    Det dummeste man dog nogenside kan fortælle er da hvad man er villig til at gå ned på, for som alle vil man jo helst have mest for sin ting.


  • #52   30. jan 2014 R.B

    Det er vel individuelt hvordan man prissætter... Men eftersom det er mere reglen end undtagelsen at folk ikke vil give den pris den er sat til(krejler-blod?) så sætter folk den lidt højere for at lande på den pris de vil have.

    Nu har jeg f.eks en iPhone til salg, jeg vil godt have 2000 for den. Sætter jeg den til det vil der komme bud på helt nede fra 1000, sætter jeg den derimod til 2250 så kan folk byde og man kan så kontra byde for at vise man er villig til at handle.

    Der er selvfølgelig også folk der køber til prisen men det er efterhånden sjældent.


  • #53   30. jan 2014 Yes, min point er bare, sæt den pris du vil have, og kommer folk med dumme bud under, kan man takke nej.
    Sæt den over, er der chance for ingen gider henvende sig, fordi man har en latterlig pris.

    Når noget er prissat, er det prissat, ellers kan man vælge at modtage bud.


  • #54   30. jan 2014 #53 Fuldstændig enig!

    Det kan godt være man sætter prisen højt, for at undgå skambud, men man sorterer også en del potentielle købere fra. Når man kigger på bil, så scouter man markedet, og finder det bedste tilbud. Hvis de er for dyre, så bliver de sorteret fra.

    Så det omtalte "Salgstrick" synes jeg ikke er særlig smart. Så skal det virkelig brænde sælgerens i øjnene, hvis man ser et lavt bud på sin annonce. Det er trods alt kun tal og bogstaver som man kan vælge at grine af, og så komme videre. Min erfaring er også typisk at dem som køber til prisen eller tæt derpå, er meget rarere at handle med, og de er sjældent bøvlet bagefter.

    Så jeg kan kun se det som et win at sætte prisen rigtigt!


  • #55   2. feb 2014 Præcis, skriver i en anden tråd hvor folk står på nakken af hinanden for at sige at de har fået, fået budt 100.000kr for en 10 år gammel Seat, det er tåkrummende klamt....

  • #56   4. feb 2014 Syntes nu det er et generelt problem....

    Ikke engang en usynet rustbefængt bil er til at opdrive for under 5-6000,-kr...

    Tror det handler om skrotpræmien... ligesom tyskerne der firk en del i skrotpræmie, som der også har gjort at de billige biler er væk fra markedet, men istedet for er prisen skruet op...

    Nogle skriver endda at man kan købe deres bil for 10.000 + for så kan man få 45.000-kr. ved en forhandler, ved køb af ny bil....hvis man omregistrerer den sammen...

    Så tror lidt at det også er derfor folk skruer deres pris op.....

    Har i mange år syntes det var utroligt at man kunne købe en knallert / scooter dyrer end en bil, og det har stadig ikke ændret sig...

    Mange forventer jo at når bilen koster over 6000 kr,- så skal den stå som ny....

    Ældre biler der bliver sjældnere og sjældnere, må jo godt koste lidt mere, men hvis en mand vil have 30 klik for en gammel g 2 eller g1, for den sags skyld, så kan de jo bare beholde den....

    Jeg ville aldrig give mere end jeg kan på ved skrothandleren + 100 kr,- for bøvlet...

    Adskildte biler som ikke har den store værdi, selv om der er ny motor med og angeleyes, er i mine øjne total værdiløse.. men godt der er nogen der har de ambitioner om at kunne købe en adskildt bil dyrt og så sætte den i stand bagefter...

    Men nogle mener jo også at venter man længe nok, så får man det nok solgt,, og det vil jeg godt give dem ret i.....


  • #57   4. feb 2014 Priserne er fuldstændig forskruede.. Jeg kan ikke forstå, at bare fordi at E36 cab er en cabriolet, står mange til 65k og deropefter, selvom de har rust de traditionelle steder og motor er skiftet "uden papir".. Jaa, helt sikkert der!

  • #58   4. feb 2014 Ja og hvis motor er skiftet er det jo næsten lig med en dårlig vedligeholdt og behandlet bil.... smiley

  • #59   4. feb 2014 Jep, og når jeg læser "motor skiftet, ingen papirer på dette" ser jeg det som at motoren IKKE er skiftet.. Ellers, så må personen jo bevise det smiley

  • #60   4. feb 2014 tænker også nogengang, hvad tror de da self, nor jeg ser mange priser herinde.
    men hvis man vil sælge en bil til 10000 herinde, bliver man nød til at sætte prisen til 20000, fordi så byder folk måske omkring 10000. hvis man sætter samme bil til 10000kr, bliver da højst but 5000kr for det.
    det er som om 90% herinde er totalt useriøst og mange tror at de kan få det hele kratis.
    da er i hvert fald ikke mange seriøse menesker man kan handle og lave aftaler med mere smiley
    min kamarat haft sin nissan king cab til salg for 23000, den useriøseste var ude og kigge på den og har budt 2000kr og han mente det!!!!
    efter den var til salg flere måneder fik han den solgt for 20000kr.

    ikke lade jer presse for meget i prisen af alle de useriøse menesker og har lidt tålmodighed, så kommer da nok en som har sparet lidt penge op og vil give det bilen er værd;)
    men det betyder selfølig ikke at du kan få 20000kr for dit gammel lordt som er 5000 værd, hvis du bare venter længe nok smiley


  • #61   5. feb 2014 Go Fuck Yourself

    Dine sidste to linjer. vil jeg ikke give dig ret i, selvfølgelig kan man være heldig at kunne sælge til den pris man vil, have for sin bil eller udstyr...

    Købte engang 2 mercere for 10.000 kr.- uden syn osv.

    Den ene kørte jeg i i knap 2 år, efter af have skiftet et baghjulsleje og bremserør...
    Solgte den derefter for 8500,-kr...

    Den anden var så ringe jeg bar brugte den til reservedele, og har solgt bagtøj, motor og lygter osv. til en værdi på 4500,-kr.

    Så var der et skørtesæt på den jeg til sidst pillede af, og har de øvrige stumper, døre hjælm, osv liggende endnu.
    Jeg havde da bilen til salg for 5000,-kr i over et år, før jeg skildte den af...
    Skørtesættet satte jeg først til salg for 12.000,-kr. bare for at prøve...uden hels selvfølgelig, men prisen var også til forhandling...
    Herinde var højeste bud 500,-kr, leveret.....

    Men med jævne mellemrum, fik jeg en mail om at mine annoncer skulle fornyes, og ikke altid fik jeg det gjort med det samme..
    Men det smarte ved den blå avis er at de bliver ved med at ligge i mine annoncer... så efter 5. eller 6. genindrygning, valgte jag at sætte sættet til 8000,-kr for sjov, og fordi jeg ikke gad have det liggende længere...
    Og vupti så var der en der smed en sms, hvor han bød 4500,-kr. og vi fandt en fælles pris på 6000,-kr.

    10.500,-kr. i alt, for en bil der ikke var en skid værd, da jeg ikke engang var seneste ejer på regattesten, så jeg kunne ikke engang få skrotpræmie...
    Jeg har siden solgt en skærm, 250,-kr, anhængertrækket. 650,-kr. soltag 1000,-kr., fælge 1500,-kr.. og der er stadig mere tilbage af bilen....

    Så det var fuldstændig urealistisk at jeg kunne få skrotpræmien på 2500,-kr, men blev da overrasket over jeg satte den til 5000,-kr og ikke kunne slippe af med den..
    Og så alligevel kunne få det tredoppelte af hvad jeg gerne ville have.. og husk prisen var altid til forhandling....

    Kender også en gammel forhandler der havde en bil han satte til 35.000 kr...
    Folk sagde til ham at det var for billigt, men han kunne ikke sælge den, så han satte den 10.000 ned i pris....
    Bilen stod i et halvt år til den nedsatte pris på nettet.....

    Så fulgte han et af de rår han havde fået at nogle bekendte, at den var for billig, og så satte han bilen op til 58.000 kr. og tre dage efter var den solgt...

    Folk sætter deres søge kriterier efter hvad de mener de vil bruge, og sætter du et kriterie på mellen 15.000 kr. og 25.000 kr. så går du glip af mange tilbud du enten kan få meget billigere eller bedre, end de kriterier du slv fastsætter eller at man ikke gider at søge igennem for mange annoncer. tror bare man skal være tålmodig.....


  • #63   5. feb 2014 AFLI8ED

    Ja altid, korte bemærkninger siger mig ikke så meget, for har den opfattelse af mange indlæg er at de er tomme og intetsigende.....

    Nogle læser gerne, andre skriver gerne.... og nogle roder bogstaverne sammen, så det bliver alt for for forvirrende, så de kommer kun med stikkommentarer... smiley

    Læser nu også altid gerne det du skriver, men kommenterer da ikke altid på dem... smiley

    Og så er jeg på ferie i denne uge, så har tiden..... hehe..


  • #65   5. feb 2014 ja selvfølgelig kan man altid være heldig smiley

    min kammerat jeg skrev om, som fik sin nissan solgt for 20000kr, har købt den for 8500kr 2 år inden smiley han er også god til at handle folk ned og får mange ting til halv pris, han byder 20000kr på huse ved tvangsauktion og det skulle ikke undre mig hvis han få et fint hus til de penge en dag, hehe smiley

    jeg er mega dårligt til det, plejer næsten altid at give for meget nor jeg køber biler og sælger dem for billigt bagefter smiley


  • #66   5. feb 2014 Det tror jeg de fleste gør,, hvor der handles der spildes der jo.. smiley

  • D e r p
    D e r p Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #67   6. feb 2014 når vi snakker golf2 og andet lækkert tysker-kram fra 80erne, så skal i jo tænke på at der ik ligefrem blir flere af dem, og da de ikke ligefrem er dyre at reparere på, så tror faktisk at folk føler sig en smule som guldindehavere...

    ..og glem nu ik at æ kadett os køe langt å litte!



  • #68   15. feb 2014 Eftersom 95-98% af alle handeler på BG er byttehandeler, er det vel ligegyldigt - så er begge biler sat for højt smiley

Kommentér på:
Er BG frakoblet fra resten af Danmark eller hvad?

Annonce