{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.749 visninger | Oprettet:

Mikrobil???? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

jeg er på udkig efter en økonomisk bil. Jeg studerer og skal køre frem og tilbage fra Amager til Roskilde (ca 75 km) 4 gange om ugen. Jeg overvejer en mikrobil, (chevrolet spark, aygo, c1 osv.) Nogle der kan komme med nogle forslag til en forvirret studerende smiley ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mikrobil????
  • #1   31. jan 2014 Hvad er mest vigtigt? Billig i indkøb, eller økonomisk hvordan bilen ser ud, holdbarhed, gensalgsværdi.

  • #2   31. jan 2014 min kone har haft en aygo vi købte den fra ny kontant så der har ikke været ekstra omkostninger til financering men efter 5 år havde den tabt minimum 15000 kr om året i værditab overholdelse af eftersyn skal man så også lige ligge til da de heller ikke er billige så hvis man er intr i at betale den slags penge for en mikro bil så vil en aygo være en fin ting at invenstere i
    nu har jeg købt en brugt lupo til hende og forventer at vi vil spare en del penge ved at købe sådan en da vi vil spare en del penge i værditab på bilen og hvis det værste skulle ske kan man reparere meget bil for 15000 om året som vi tabte i værditab på aygoen
    nu skal det lige nævnes at jeg selv er mekaniker og selv kan lave vores biler


  • #3   31. jan 2014 Køb den du bedst kan li..
    Den eneste forskel er nok prisen..
    De fås jo vidst fra omkring 60.000 og godt op omkring 150.000 for en med fuld udstyr..
    Ellers hvis pengene er små, kig brugt.. Det burde efterhånden være muligt at finde nogen af de nyere til en lidt mindre pris..

    p.s vær obs på at forbruget ikke altid passer..
    i sparken min, har jeg et gennemsnitsforbrug på 15.5km/l blandet..
    Min mutter i hendes vw up, kører hun vidst nok lige lidt over 20km/l


  • #4   31. jan 2014 Medmindre du køber på afbetaling så køb en brugt, evt en der ikke har gået så langt hvis du skal have en af de mikrobiler.
    De mister det meste af deres værdi så snart den er landet hos dig.


  • #5   31. jan 2014 det med gennemsnit forbruget har nok mere at gøre med hvor tung ens højrefod er
    min bror og min kone har/havde den samme aygo vi kørte 15-17 km alm frisk kørsel min bror køre 21km

    jeg har selv kørt gamle biler til dagligt 10-20 k har til gengæld lidt støre og med mere komfort som har kostet nogenlunde det samme bare mindre værditab og større vægtafgift og mere benzin/diesel


  • #6   31. jan 2014 Jeg har 55 k kontant, jeg vil gerne have en økonomisk bil.. Har kigget lidt på golf 4, men de har bare kørt for meget......
    Jeg er virkelig i tvivl.. Har også det Peugeot 206, kørt omkring de 200 og koster 30..... Jeg ved virkelig ikke.. Kender folk der siger at jeg skal holde mig fra de forskellige slags mærker og kun købe tyske biler?.....


  • #7   31. jan 2014 Det er en smagssag.
    Jeg kan bedst lide japanske, men næsten alle bilmærker har lavet mange gode og mange dårlige biler alt efter hvad man kigger efter.

    Jeg ville personligt ikke købe tysk da jeg syntes de fleste ligner de samme og er ret kedelige, især i den prisklasse.

    Find den bil du kan lide, kig på typiske fejl osv.


  • #9   31. jan 2014 Pendlerbil kan man ikke kalde en Golf 4.

    Det her med at kun det ene mærke er godt nok, det er noget pladder. Af alle biler jeg har haft er det de tyske som er langt dyrest!

    Jo ældre bil, jo flere fejl. Køb en brugt 107 eller den der har det mindst grimme udseende, særligt som studerende er det nok dumt at købe ældre bil. Nyere brugt mikrobil, så er du godt kørende


  • #10   31. jan 2014 Holdbarhed ville jeg tage en 107, Aygo eller C1. De fejler næsten aldrig noget.

    Udseende/ komfort Up, Citigo eller Mii.

    (Var også ude og prøvekøre picantoen med en 1.0 liters motor inden jeg købte min C1´er, syntes den var frygteligt sløv, det var iværtfald en bil jeg var blevet træt af at køre i.)

    Og husk nu at der er kommet en ny Hyundai I10, den er faktisk vældig pæn.
    Desværre aner jeg intet om den ud over den er blevet 10cm bredere og et facelift.

    Men mit forslag er at tage ud og prøvekøre de forskellige mikrobiler og simpelt bare vælge den du bedst kan lide.



  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #11   31. jan 2014 Du kan næsten få en helt ny Chevrolet Spark til de penge.

  • #12   31. jan 2014 Evt læse de milliard opslag der end til videre er lavet omkring det.

  • #13   31. jan 2014 Jeg vil foreslå dig den nye Skoda Citigo. Den er rummelig. Kører langt på literen. BILLIG i forsikring gennem topdanmark, som har et specielt skoda-produkt.

    Du kan evt. overveje at få den med skoda's "all inclusive". Du betaler et fast beløb hver måned. Værkstedet sørger for alt service, reparationer og vedligehold, forsikring og vægtafgift. Det eneste du skal sørge for, er dæk og benzin.

    Mener at huske, den koster en 2000 kr om måneden for 15.000 km årligt. Du skal nok betale lidt mere, da dit kørselsbehov vil være lidt større.

    Fordele: Ingen uventede udgifter - du kører bare. Efter 5 år er bilen din og du kan sælge den eller blive kørende i den.


  • #14   31. jan 2014 Køb en micra k11 billige bil fås ikke

  • #16   31. jan 2014 Skal den være brugt, kan jeg også kun varmt tilslutte mig sådan en k11. Kædetræk, bund solid, nemt at finde en, der har haft det godt i garagen hos en pensionist med fuld service.

    Lupoen kan jeg ikke tilslutte mig - den er aaaaaaaaaaaaaaaaaalt for dyr i rep. Nok kører den langt på literen, men - regner man prisen per kørt km ud, hvor man inkluderer værkstedsregningen ja - så er den ikke helt så billig længere.


  • #17   31. jan 2014 en microbil kører ikke så langt på literen på motorvejen .. hvis jeg var dig havde jeg kigget efter en golf 4 tdi/audi a3 tdi (kig efter rust). de kører langt på literen . mister ikke så meget i værdi - kører bedre på motorvejen - motorene kan køre 500.000km hvis du kører normalt.. hvis du vil lidt op i pris er der toyota auris diesel

  • #19   31. jan 2014 Tak for alle de gode råd folkens..

  • #20   31. jan 2014 Hvis den skal være ny, så er det bedste bud på markedet lige nu en af trillingerne Up!/Citigo/Mii.

    Jeg selv ville gå efter Citigo eller Up! og valget ville falde ud til den der passede bedst i pris, i forhold til det udstyr jeg gerne vil have.


  • #21   31. jan 2014 personlig ville jeg gå efter noget japaner hvis det skal være mikrobil/mini
    noget toyota honda eller mitsubichi


  • #22   1. feb 2014 Dan R >> Hvordan kan du anbefale det? Du har selv sagt du har skiftet en Aygo ud med en Lupo, Men værst af alt så har hverken Honda eller Mitsubishi en rigtig mikrobil på det danske marked (bortset fra Mitsubishi iMiev, en elbil til 200.000 kr).

    Toyota har stadig Aygo, men modellen er håbløst bagefter, da den er 9 år gammel.


  • #23   1. feb 2014 jeg har ikke kunne klage over aygoen med hensyn til holdbarheden da den vi havde, nåede vi at køre 160000km ,i og hade stort set ingen problemer med og den fik en del tæsk og blev kørt hårdt så sådan en kan jeg godt anbefale,dog syntes jeg at det er en lille spand og hvis man køre meget og har en vis størrelse er den lidt træls at køre i og med hensyn til lupoen har den vist sit værd, hvis du undersøger historiken om dem, og den er jo absolut ikke en billig mikrobil men en ekstrem dyr mikrobil, som samtidig er lavet i tyskland men da vi kun har haft en i en md så vil tiden jo vise om den er ok men den er blevet rost til skyerne af dem der har haft dem

    men generelt er mikro biler bare lavet ekstrem billigt for at holde prisen specielt de ukorente mærker
    med hensyn til honda mener jeg civicen som en mini og ikke mikrobil og ditto colt
    dem har jeg dog ikke erfaring med men kun med de større modeller har en pajero som er stærk som en bjørn og min honda, men har skruet i en del og set dem brugt til stokcar hvor de næsten er umulige at slå ihjel

    det du nævner om aygoen har du ret i men de er blevet løbende forbedret vores var den gamle model med manglende lyddæmpning og deres plastik indstrumentering
    som ligner noget billig plastik men til gengæld bare har virket ubeklageligt uden nogen problemer


  • #24   1. feb 2014 Hvor vi boede før havde to naboer en Aygo, den ene helt ny, den anden noget ældre, men jeg var ikke imponeret over dem. Slet ikke i forhold til en Up/Citigo, men det kan være de har været uheldige.
    Det er ikke sikkert at det er så slemt med mikrobiler, men generelt skal man overveje kraftigt om man vil købe en udgå model, da de ofte mister mere i værdi, men der er selvfølgelig ikke så meget at miste til de priser smiley

    Mht. Colt, så er jeg enig i at det er en minibil, men den er ikke på Mitsubishis program lige nu, og de har heller ikke andet så småt.
    Honda Civic er en mellemklassebil i stil med Toyota Auris, Seat Leon og VW Golf, lidt for stor til at være en minibil.
    I mini klassen er der bl.a. Yaris og Swift, jeg har ingen erfaring med Yaris, udover at den henvender sig meget til de der har kørt Toyota hele livet, og skal have en mindre bil når de skal på efterløn, det er i hvert tilfælde den alders gruppe jeg ser flest af. Og så en kollega der har købt THansen versionen som bil nummer to (Yaris Sport smiley ) Det er sikkert en fin bil, men dyrere end mikrobilerne.
    Swift er mere at sammenligne med de koreanske alternativer, den er ikke så god i kvalitet som andre japanske biler, men lidt billigere.

    Aygo var en fin bil, men i forhold til markedet i dag, mener jeg du får en bedre bil ved at købe en Up/Citigo /Mii alt efter ønsket udstyr...


Kommentér på:
Mikrobil????

Annonce