1.219 visninger
|
Oprettet:
Højt olieforbrug {{forumTopicSubject}}
Spurgt tidligere men fik ikke rigtig nogle svar.
Jeg har opdaget min Citroën Xsara 2,0 Vts Sport Coupe 136-138 hk bruger olie (ved ikke helt præcist hvor meget, men mere end normalt)
Den bruger intet vand, ryger kun meget så længe olien ikke er helt varm, ellers næsten ingen røg, den køre stadig fint osv. den bruger bare en del olie
Nogen der ved hvad det kan være og hvad der kan løse problemet?
apr 2003
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 1.825
dec 2011
Følger: 34 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 80 Svar: 541
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 10
dec 2011
Følger: 34 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 80 Svar: 541
Der skal jo både nye ringe til, honing og arbejdstimer til
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Få den renoveret, så har du en motor med 0 km på skriv pm til mig, så kan vi finde ud af noget med renovering, min makker har et cylinderværksted.
dec 2011
Følger: 34 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 80 Svar: 541
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Fyld den til max, og noter km-tallet. Så se hvor langt du har kørt når du fylder på igen.
aug 2004
Følger: 81 Følgere: 78 Biler: 7 Emner: 120 Svar: 2.701
Du skal ikke til at skifte stempelringe osv osv..
dec 2011
Følger: 34 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 80 Svar: 541
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 1.727
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Kompressionsmåler kan købes for få kr i Biltema eller Thai Svansen, vær sikker på at det er den rigtige gevindstørrelse.
aug 2004
Følger: 81 Følgere: 78 Biler: 7 Emner: 120 Svar: 2.701
Men Knastaksler skal jo af, tandrem skal af, og så tager du de hydrauliske løftere op, og så skal låsetapperne fjernes for hvert enkelt ventil, og her kan ventilen godt falde ned i cylinder med mindre du har noget modhold , skrue tændrør ud og bruge en smal ting at sætte i modhold og tag en cylinder af gangen. Når låsen er fjernet fjerner du fjederen som står på ventilen, og nede i bunden sidder der en som regel grøn olietætningsring, som skal tage op og en ny sætte på. kan tage tid at få af hvis det har siddet der længe.
saml i modsat rækkefælge og så er jeg 99% sikker på at den ikke bruger olie mere.
Det med kompressionstest kan du da sagtens.. men det beviser ikke noget. Du har nogle data du skal forholde dig til, men nej det er ikke det. Har skiftet mange af de olietætningsringe på de franske biler. men som regel vil jeg tage topstykke af fordi det er nemmere, men det er min mening.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Ventilerne kan holdes oppe med et tændrør der er boret ud og svejst en luftkobling på, husk fri gear.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Højt olieforbrug