{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Højt olieforbrug {{forumTopicSubject}}

Spurgt tidligere men fik ikke rigtig nogle svar.
Jeg har opdaget min Citroën Xsara 2,0 Vts Sport Coupe 136-138 hk bruger olie (ved ikke helt præcist hvor meget, men mere end normalt)
Den bruger intet vand, ryger kun meget så længe olien ikke er helt varm, ellers næsten ingen røg, den køre stadig fint osv. den bruger bare en del olie

Nogen der ved hvad det kan være og hvad der kan løse problemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højt olieforbrug
  • #1   1. feb 2014 Hvor langt har den kørt?

• #2   1. feb 2014 232.000 km

• #3   1. feb 2014 prøv at tage en komp. test på den. lyder lidt som slidt/smaderet stempelring

• #4   1. feb 2014 Hvis det viser sig at være det, hvad koster det så at få lavet ?
    Der skal jo både nye ringe til, honing og arbejdstimer til

• #6   1. feb 2014 VTS Sport, der har du årsagen. Den har fået klø og er blevet slidt ned.
    Få den renoveret, så har du en motor med 0 km på skriv pm til mig, så kan vi finde ud af noget med renovering, min makker har et cylinderværksted.

• #7   1. feb 2014 Den har helt sikkert fået klø, og synes det er synd den nu har det problem, min plan er i sidste ende at have den bil i rigtig god stand

• #8   1. feb 2014 Først og fremmest skal du finde ud af hvor meget olie den bruger. Det er ikke unormalt at de bruger noget.

Fyld den til max, og noter km-tallet. Så se hvor langt du har kørt når du fylder på igen.

• #9   1. feb 2014 Det er dine olie tætningsringe ved ventilerne.. det er typisk på de franske biler.
    Du skal ikke til at skifte stempelringe osv osv..

• #10   1. feb 2014 Hvordan tjekker jeg det Mike :)?

• #11   1. feb 2014 oliehætter, start med det, det koster ik det helt vilde… rolig nu… alle folk råber op om dit og dat. en brugt motor, så får du samme problem, dette er et kendt problem på en fransk gammel bil..! lav det du har, så ved du det er i orden, er det en større omgang, så pas på med at drukne for mange penge i den, bilen er i forvejen ik mange penge værd

• #12   1. feb 2014 Lav som minimum en kompressionstest, skift ikke ventiltyve, for det hjælper ikke hvis det er stempelringene, og så er det jo spild af tid.

Kompressionsmåler kan købes for få kr i Biltema eller Thai Svansen, vær sikker på at det er den rigtige gevindstørrelse.

• #13   3. feb 2014 Mads A.. nogle sider at de kan skifte dem uden at pille topstykket af med noget tryk i cylinderen, dog har jeg aldrig kunnet få det til at lykkes enten fordi jeg er utålmodig eller bare ikke kan.
    Men Knastaksler skal jo af, tandrem skal af, og så tager du de hydrauliske løftere op, og så skal låsetapperne fjernes for hvert enkelt ventil, og her kan ventilen godt falde ned i cylinder med mindre du har noget modhold , skrue tændrør ud og bruge en smal ting at sætte i modhold og tag en cylinder af gangen. Når låsen er fjernet fjerner du fjederen som står på ventilen, og nede i bunden sidder der en som regel grøn olietætningsring, som skal tage op og en ny sætte på. kan tage tid at få af hvis det har siddet der længe.

saml i modsat rækkefælge og så er jeg 99% sikker på at den ikke bruger olie mere.

Det med kompressionstest kan du da sagtens.. men det beviser ikke noget. Du har nogle data du skal forholde dig til, men nej det er ikke det. Har skiftet mange af de olietætningsringe på de franske biler. men som regel vil jeg tage topstykke af fordi det er nemmere, men det er min mening.

• #14   3. feb 2014 Hvis man tager kompressionstesten og den ingenting afslører, så vil det være ok at skifte ventiltætningerne, og samtidig med komp testen ser du også hvordan tændrørene ser ud, det kan også give et billede af hvad der er galt.

Ventilerne kan holdes oppe med et tændrør der er boret ud og svejst en luftkobling på, husk fri gear.

• #15   3. feb 2014 http://www.a-e.dk/Motorer-til-Salg kunne være en sjov løsning

Kommentér på:
Højt olieforbrug

Annonce