{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.327 visninger | Oprettet:

Mads H
Mads H
Tilmeldt:
22. jun 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47

køre uden kørekort og være under 18 {{forumTopicSubject}}

hejsa blev lidt nysgerrig efter jeg så nogle lidt yngre drenge som var cirka på min alder 15-16 år køre i bil på motorvejen og de kørte også for stærkt. og så tænkte jeg på hva straffen ville være hvis de blev stoppet af politiet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køre uden kørekort og være under 18
  • #1   8. feb 2014 Kæmpe bøde og udskydning af kørekort? Noget værre måske? De er over den kriminelle lavalder, så CV'et vil også få en "fin kommentar". smiley

    En ting er sikkert, æggeskallerne er ikke glade for det, og de henter den store hammer at slå hårdt med. smiley


  • #2   8. feb 2014 Meget stor bøde
    ikke at kunne tage kørekort i 3 år
    og det rigtige sted et par på hovedet af den lokale landbetjent


  • #3   8. feb 2014 Det koster 7000 kr + de andre forseelser som at køre for stærkt osv:

    http://koerekort-guiden.dk/koersel-uden-koerekort

    Der er ikke meget politi og ikke megen kontrol i DK, så chancen for at skulle betale de 7000 kr er ret ringe - forudsat man kører eksemplarisk.


  • #4   8. feb 2014 Bøde for fart + bøde for kørsel uden føreret (7000,-)
    Ingen udskydelse af kørekort, medmindre farten var MEGET høj


  • #6   8. feb 2014 ^ Det er satme da også dumt gjort...

  • #7   8. feb 2014 Det behøver du ikke fortælle mig smiley har lært af det og taget min straf.

  • #8   8. feb 2014 Hvorfor skal alle vide det om dig??
    At lette hjertet og fortælle denne fine historie herinde, er heller ikke den klogeste beslutning, du har taget...


  • #9   8. feb 2014 Og det er immervæk sikkert nogle år siden, reglerne bliver næsten strammet op hver måned efterhånden. smiley

  • #10   8. feb 2014 Galant > hvis du ikke kan tåle at høre om en historie der skete for 4 år siden, så skal jeg da nok slette det smiley ærligt så rager det mig en skid, kommer alligevel ikke til at møde dig eller nogen af de andre her inde.

    Tror vist vi alle har lavet vores fejl og lært af dem, fortæller blot min historie da folk siger at der kommer KÆMPE bøder osv.


  • #11   8. feb 2014 Er det ikke kun hvis man er under uddannelse i dag, at bøden kan halveres? Men alligevel, bøden for 4. år siden er nok ret anderledes i dagens Danmark nu. smiley

    Jeg syntes dog det er i orden at fortælle om sine egne bommerter. smiley


  • #12   8. feb 2014 Jeg kan heller ikke se problemet i det, så kan det da også være at min historie kan skræmme andre yngre drenge fra at gøre sådan noget.. Var bare ung og dum den gang, og det har vi alle været i større eller mindre omfang smiley

    Men jo, der er sikker en masse som har ændret sig smiley


  • #13   8. feb 2014 Ser politiet en yngre mand/dreng i en bil, er chancen for de som minimum skygger dig stor..

    Har selv kørt 450cc mc på offentlig vej i en del tid iført fuld beskyttelse kan man ikke se forskel på en 17 årig og en 30 årig.. og så længe man kører pænt
    desuden er det ikke så forbandet meget dyrere at køre på en mc uden kort som at køre på en knallert med en topfart på 100+ desuden er der bedre bremser på de fleste mc..


  • #14   9. feb 2014 jesper m

    Bødetakster

    Hvis du ønsker oplysninger om bødetakster på færdselsområdet, kan du finde et udvalg her.

    Hvis du har modtaget en bøde og kan erkende dig skyldig
    Bøden og eventuelle omkostninger skal betales senest 20 dage fra datoen på den vedlagte opgørelse. Sagen er hermed afgjort, uden at den kommer for retten.
    Du kan betale ved at bruge det vedlagte indbetalingskort. Hvis du ikke kan betale beløbet, skal du inden for samme frist kontakte bødekontoret.

    Hvis du har modtaget en bøde og ikke kan erkende dig skyldig
    Og ønsker sagen behandlet i et retsmøde skal du senest 20 dage fra datoen på opgørelsen kontakte bødekontoret herom. Sagen bliver herefter sendt til retten, og du bliver indkaldt til et retsmøde, hvor du kan komme med forklaring og synspunkter om sagen.

    Foretager du dig intet
    Hvis du ikke betaler bøden og heller ikke kontakter bødekontoret senest 20 dage fra datoen på opgørelsen, bliver sagen sendt til retten. Retten kan uden yderligere varsel dømme dig for det forhold, som bødeforelægget angår. Du bliver således ikke indkaldt til et retsmøde, og kan ikke anke dommen.

    Nedsættelse af bøder
    Hvis forseelsen kan erkendes, kan bøden nedsættes efter nedenstående regler:

    For personer, der er under 18 år på gerningstidspunktet, er bødetaksten det halve af den anførte takst – dog mindst 500 kr. Hvis du var under 18 på gerningstidspunktet, er der allerede ved fastsættelsen af bøden taget hensyn til dette forhold. I de få tilfælde hvor bødetaksten ikke nedsættes, er det anført ved overtrædelsen.

    For personer, der er over 18 år på gerningstidspunktet, og som har en særlig lav indtægt, kan bøden nedsættes til det halve – dog mindst 500 kr. Nedsættelse kan ske, hvis årsindtægten (før skat) på gerningstidspunktet ikke overstiger 156.195 kr. (2013).

    Hvis du mener, at dine indtægtsforhold kan medføre en nedsættelse af bøden, skal du kontakte politiet senest 20 dage fra den dato, der står på opgørelsen eller tilkendegivelsen. Find din nærmeste politistation her.
    Du skal give politiet dokumentation for dine indtægtsforhold i form af seneste årsopgørelse og lønsedler eller lignende. Du bedes ved henvendelsen oplyse din fødselsdato. Det bemærkes, at bøder for spirituskørsel, kørsel i frakendelsestiden og kørsel uden at have erhvervet kørekort ikke nedsættes.


  • #15   9. feb 2014 Lasse P:

    Bøder i denne dur kan ikke halveres uanset indkomst. Det står også oplyst på et link der blev skrevet tidligere.

    En ting er også at køre uden kørekort og få en bøde, noget andet er at køre nogle ihjel.

    1. Man skal leve med sig selv ved at have taget uskyldiges liv, som måske var undgået, hvis man havde erfaring, den nødvendige viden og kørekort.
    2. Forsikringen har regres mod dig - Så betaler de en erstatning på 3 millioner til de berørte, så har du hermed fået dig en gæld på 3 mil.

    Dem kan du sikkert ikke betale, så bliver du gjort personlig konkurs, dvs. du vil aldrig nogensinde kunne eje noget igen.. never ever.

    Dog kan man søge om gældsernæring, men jeg tvivler stærkt på, at det ville kunne lade sig gøre i sådan en sag.


  • #16   9. feb 2014 De kommer på luksus hotel med fri fitness med 3 daglige måltider. Mulighed for at spille play station hele dagen. Når de er gamle nok får de tilskud til at tage kørekortet.

  • #17   9. feb 2014 Michael N Det var nu kun til det hvad jesper mente om halvering af bøden, mange tror den kun kan halveres hvis man er under uddannelse. Og nej det er ikke kun dem der kan få det. det er alle der kan få den sat ned hvis de har lav indkomst ikke kun dem på en uddannelse.

  • #18   9. feb 2014 ja så skal vi babysitte en knægt fra SG igen med svar på dumme spørgsmål, goggel er opfundet! søg under bøde takster og spørg dig selv retorisk om det er en god ide med denne tråd her inde

  • #19   9. feb 2014 Min personlige mening er dog at det er til grin at bøder kan halveres! smiley Det burde være en del af straffen, at en straf for en ulovlighed er den samme for alle på de danske veje. Har man ikke råd til at betale bøden, for noget dumt, som man udmærket godt er klar over, så skulle man måske bare helt havde ladet værre med at gøre det og så kører pænt i stedet for når man ikke har råd til andet. smiley

    Folk skal lærer de på pengepungen, og for de gæld af det, så må de jo få et arbejde, arbejde mere og betale den af. smiley


  • karl D
    karl D Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 67
    #20   9. feb 2014 .. (dato 28.1.14)

    Tag i lastbil med hinger

    Under 18 (17)

    Bøde osv

    =15000kr.- men lavet om til 7500kr. Uddannelse;-)

    Ikke noget med ens køre kort (først gang!

    Man får snakke med politi/ens kurmonne og(+ der kommer nok noget mere inu

    Og ikke mere (sket får min ven ! IKKE MIG!!!


  • karl D
    karl D Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 67
    #21   9. feb 2014 Og så det står på dit cv

  • #22   9. feb 2014 Tror du har misforstået hvad et cv er mester..

  • karl D
    karl D Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 67
    #23   9. feb 2014 Kan kun sige hvad jeg fårt ha vide ha ham

  • #24   9. feb 2014 Karl D cv er det man sender ud når man søger arbejde. Det har jo ikke noget med dine straffe at gøre. Men det er din straffe attest.

Kommentér på:
køre uden kørekort og være under 18

Annonce