{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Dyser på Alfa 156 Benziner?? {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg har været ved mekaniker med min Alfa 156 1,6 benzin bil, og fået afvide at 2 af mine dyser er gået.

Der flere der skriver til mig der ikke er dyser på en benzin bil?

Men andre siger at nyere biler, har indsprøjtnings dyser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyser på Alfa 156 Benziner??
  • #1   14. feb 2014 ja den har indsprøjtningsdyser, en pr cylinder

Tvivler stærk på de er gået til, værkstedet har med 99% sikkerhed, ikke værktøjet til at lave dem.

• #2   14. feb 2014 den har dyser. det er flere år siden vi gik fra karburatoren en hel del faktisk. og de kan sagtens gå på dem. har skiftet dem før

• #3   14. feb 2014 Bare iorden, Tusind tak for svaret.

Og lige en lille ting mere så. Vil det være svært for mig og skifte dem selv, eller skal man være rimelig god til biler for man gør det.

• #4   15. feb 2014 de kan godt gå i stykker smiley de er relativt nemme at skifte, så du behøver ikke være råd for at gå igang selv

• #5   15. feb 2014 Så lad mig omformulere mig Carsen, jeg har endnu ikke. Haft fingerne i en der IKKE kunne laves. Dyser kan holder op med at virker, men en gang. Rensning og bagskylding klare det meste.

• #6   15. feb 2014 Hehe Bare iorden mange tusind tak. smiley

Evt nogle der ved hvor jeg kan købe 2 dyser på nettet, vil ikke gøre det igennem min mekaniker, der meget meget dyrt. :)¨

Har prøvet og søge det på nettet, men uden held. smiley

• #7   15. feb 2014 køb et komplet brugt sæt ved en hugger, meget nemmere, så skifter du hele dysebro osv over..... du kan bruge dem fra 145,146,147 også, bare det er en 1,6 16v

• #8   15. feb 2014 Bare iorden. smiley Mange Taak for svarene. smiley

• #9   15. feb 2014 henning - sagde aldrig de ikke kunne laves, bare at de er set hvor de er gået til beyond repair. hans mekker burde have set hvis de bare skulle renses

• #10   15. feb 2014 Nu er det jo ikke let at se, hvordan dyserne opføre sig. Hvis man ikke har udstyret til det, og det er der sku ikke mange værksteder der har.

• #11   15. feb 2014 Kan så sige at der er faktisk nogle der har, og det er faktisk et ganske simpelt apparat der skal til for at se om de giver den mængde og ca. den forstøvning de skal. så det er altså ikke helt sandt smiley Der er ikke ret mange der bruger den fordi tiden sjældent er prisen værd kontra en ny dyse på de lidt ældre biler. Det er noget andet på de biler med 9.000 kroners dyser, der kan det tit godt betale sig. (netop de dyser er dog også tit i de store apparater, som der er få af i landet, bl.a. bosch i Ålborg ved jeg har et, og vist også auto-g i randers)

• #12   16. feb 2014 Jeg kender maskinen temlig godt, har selv en....

Desvære er makaniker, ved at blive en udøende race. Som bare blive erstattet med reveserveldels udskiftere.

• #13   30. apr 2015 Har et spørgsmål vedr dyser, hvad nu hvis der ikke kommer strøm til dem, som der gør på min, har testet dem med mindre lille batteri, og de aktiveres, hvorfor gør de så ik når de sætter på bilen???mvh murer der prøver at lave sin alfa romeo 156 1.6

• #14   30. apr 2015 dennis s - hvis der ikke kommer strøm til dem må du jo fejlfinde baglæns derfra.

Er der en ledning der er gået? en sikring der er spring? en stel der er irret over? Det er lidt som at finde et hul på en vandslange.
    Måske du har noget alarm der cutter hvis den ikke bliver de-armed.

Kommentér på:
Dyser på Alfa 156 Benziner??

Annonce