{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Bremser ikke længere. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er lige kommet hjem fra ferie, hvor bilen har stået stille to uger. Bilen ;mx 3 fra 1992.
Jeg starter bilen og lægger håndbremsen ned og sætter bilen i gir og giver gas. Men bilen prøver at trække men kan, virkede som om håndbremsen stadig var oppe, selvom jeg havde lagt den ned.
Jeg giver mere gas og så 'kobler' bremserne(?) fra og jeg kan køre igen. Men så opdager jeg at jeg kan stræde bremse pedalen helt ned og bilen bremser overhovedet ikke.
Jeg kører ind til tanken og ser at bremse væske mangler. Fylder på og kan se det også er blevet tømt igen.

Hvad kan det være?

Vi dj

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser ikke længere.
  • #1   16. feb 2014 Der er vel gået noget kaliper/bremseslange i stykker og så smidt alt bremsevæsken ud når du trykker på pedalen.
    Afsted på fejeblad/autotrailer til en som kan lave det smiley

Håber det var en god ferie smiley

• #2   16. feb 2014 død hjulcylinder.. bremserør der er tærret. utæt hovedcylinder. utæt caliber, dårlig bremseslange, ovs... ind til din mekaniker med den

• #3   16. feb 2014 Og hvis du taget et kik under bilen, vil du på den pøl af bremsevæske der ligger der, have en indikation om hvor på bilen du skal starte fejlfinding smiley

Måske en/et par bremsebakker der er flået løse, og du så kan/har presset stemplet ud på en hjulcylinder.

Samtidig har du fundet ud af at det ikke er så smart at langtidsparkere med håndbremsen trukket, da den kan hænge/gro fast!

• Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 125
    #4   16. feb 2014 normalt ville der være en nødbremse tilbage, måske en utæt bremseforstærker eller beholder

• #5   16. feb 2014 Den har nok nærmere rykket belægningen af bremseklodserne og skudt et stempel næste ud.

• #6   16. feb 2014 Man lader sku heller ikke en bil stå med håndbremsen trukket i 14 dage,men det kan være meget send bilen på værksted når du ikke selv har forstand på det

• #7   16. feb 2014 Ja, man lærer noget nyt hverdag. Ja, den havde groet sig fast. Fordi da jeg gav gas kom der en ordentlig lyd, klung. Jeg kan ikke se bremsevæske nogen steder under bilen.

• #8   16. feb 2014 allan m
    hvis man har en bil der er i orden er det da intet problem? de sidste 3 vintre har min silvia stået med håndbremsen trukket, og der har aldrig været noget problemer.
    hvis den dør af og være trukket, så har den været udtjent og skulle skiftes alligevel smiley

• Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 204
    #9   16. feb 2014 Der burde heller ikke være noget problem i at have håndbremsen trukket, hvis belægningen bliver rykket af klodserne, så var det også på tide at få dem udskiftet.

• #10   16. feb 2014 det lyder underligt at der slet ikke er nogen bremsekraft da der er to systemer i et bremsesystem så der altid er et system der virker

• #11   16. feb 2014 Ja s14a hvis den holder inde i varmen men ikke når den holder ude i kulden med det lorte vejr vi har i Danmark:-)

• Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 204
    #12   16. feb 2014 Allan m: hvad er det lige du vil have der skulle ske ?, klodserne ruster til skiven, kablerne ruster fast, kaliberen går fast ???, det værste der sker er at klodserne kan ruste fast på skiven, men det forsvinder så snart du kører i bilen igen.

Det er sku værre ikke at bruge håndbremsen, så er det først tingene sætter sig fast.

• #13   16. feb 2014 Er den med tromle. Skive+tromle eller ren skive ( typisk set på vag'ere) bag på den?
    Hvis det ren tromle så kan det være en bremsecylindren der er utæt. Det ses nogle gange hvis bakkerne eller monterings kittet gå efter at være groet fast.. Min Janis carina gjorte det fordi ankerpladen var gået i stykker.
    Hvis det kombi Skive eller kun Skive kan der være luft i systemet pga utætte rør eller møre slanger. Klodser der har mistet belægningen og så stemplet skudt ud og derved utæt. Hvis ikke selv du kan skal der en fagmand til.

Jeg parkere sjældent med håndbremse og aldrig hvis det længere tid. Fordi kortet kan gro fast.

• #14   17. feb 2014 Håndbremsen virker stadig fint. Det er alt det andet. Nu er den parkeret hos mekker, nu må vi se.Den er med skiver hele vejen rundt.

Kommentér på:
Bremser ikke længere.

Annonce