{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tager ikke gassen.
  • #1   22. feb 2014 En god sted at starte ville jo være med noget fejlfinding istedet for bare at skifte dele..

• #2   22. feb 2014 har haft tændrør ude og kontrollere for gnist,de to duede ikke, derfor skift af strømfordeler, sørget for god forbindelse mellem de forskellige dele. selvfølgelig skal der en fejlfinding til, derfor jeg henvender mig her, i håb om fornuftige forslag,og ikke dumsmarte bemærkninger. mvh meretes mand.

• #3   22. feb 2014 Jeg ville da tjekke om den fik benzin først.. pil en slange af og kør den i starteren.. hvis det er ok er det jo ikke brændstoftilførslen..

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #4   22. feb 2014 lyder som en død benzinpumpe

• #5   22. feb 2014 har tjekket benzin, haft slange af, alt ok, tændrør også fugtige efter startforsøg. en sjælden gang starter den, men vil ikke "tage gassen" og går ud igen efter et par sekunder. så jeg regner med det er noget "elektrisk"?

• #6   22. feb 2014 nummer 1 er at finde ud af om det er et tænding eller beninproblem find først ud af det, og så vend tilbage hertil.
    er det en 1,8 så er klassikerne.
    tænding: tændingsmodul, tændspole, bundstykke.
    benzin: benzinpumpe, benzinpumperelæ, karburatorflance, monopoint.

• #7   22. feb 2014 Hej RR
    det lyder som om du ved hvad du snakker om. ja det er en 1,8. som det jo nok fremgår af mine indlæg, er jeg ikke mekaniker. som sagt, er der gnist på alle tændrør når jeg har dem af. men hvordan tjekker jeg modul, bundstykke relæ og evt monopoint. og hvor sidder de nævnte ting mvh claus

• #8   22. feb 2014 Ja flancen på karburatoren kan finde på át revne. Det giver en nærmest ukørbar motor. Der skal lige lyses ind på flancen med en lygte. Så kan man vippe forsigtigt på luftfilteret. Hvis den er flækket vil man kunne se sprækker ved den allermindst bevægelse på luftfilterkassen

• #9   22. feb 2014 er der gnist på alle tændrør, så går du direkte til benzin.
    1 check benzinpumpe.
    løft sædebund på bagsædet højre side der skulle gene dukke et sort plastlåg frem.
    sættænding på bilen uden at starte, så skal pumpen snurre et kort øjeblik de høres som en summen ved plastdækslet, evt kan du i stedet åbne tankdækslet og sætte øret dertil mens en ande drejer nøglen til tænding uden at starte.

• #10   22. feb 2014 Hej RR. der er også gang i benzin pumpen, har haft slange af, og lillemor drejede nøglen, fik nærmest bad i benzin. Det er ikke sandsynligt, men kan det være noget med for svag gnist? eller at den pludseligt tænder på et forkert tidspunkt, det er jo en gammel motor, og så vidt jeg har forstået, er det krumtappen som driver rotoren, altså slitage på overgang fra krumtap til rotor? mvh claus

• #11   22. feb 2014 Hej Aeb. så vidt jeg kan se er der ingen revner i flancen.
    men der sidder en påskruet plade, der hvor luften suges ind i filteret, den sidder på flancen, og er i lidt dårlig stand.

• #12   22. feb 2014 Er der nogen som kan fortælle mig hvor jeg finder de dele, som RR nævnte, og hvordan man tester dem?

Kommentér på:
Tager ikke gassen.

Annonce