1.325 visninger
|
Oprettet:
Krav som bilsælger? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Da jeg på nuværende tidspunkt går på en uddannelsen HHX og har afsluttet en 9. klasses eksamen, og vil afslutte en handelseksamen når jeg er færdig her.
Hvordan er mine forhold til at komme ind som sælger hos en bilforhandler? Hvordan foregår det? Skal jeg tage nogle/en HD - hvis ja, hvilke(n)?
Og til dem der har jobbet, hvordan fik I det? Hvordan er det?
Ville virkelig gerne høre lidt om det
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 11 Emner: 35 Svar: 248
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.901
sep 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Biler: 5 Emner: 72 Svar: 1.371
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 1.700
Det det egentligt handler om, er dig som person ... Nu ved jeg ikke præcist hvordan det er med premium mærker, men de 2 år jeg stod hos Nissan/Chevrolet, gik det hurtigt op for mig, at det kunderne søgte efter, var bedre service end hos konkurrenten ... Selvfølgelig havde de en idé om hvilken bil de ville have, men ved at være jordnær, høflig og lidt underholdende ja så køber de bilen hos dig, frem for ham der virkede ligeglad hos konkurrenten ... De fleste bilkøbere bliver hos den samme forhandler, hvis de har fået en god service i salgsafdelingen og på værkstedet ...
For at jobbet skal være underholdende nok, så søg ind hos Audi, BMW, Mercedes osv. der er motorprogrammerne større plus der kan smides masser af udstyr i bilerne også ... Hånden på hjertet, det er røv kedeligt at sælge biler hvor kunderne kan vælge imellem 2 motorer og 3 udstyrs varianter ...
jan 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 6
Jeg synes så at Ronni er helt forkert på den eller både og, til tider ved de små biler har folk allerede besluttet sig inden , men ved mange andre biler har sælgeren altså stor indflydelse på hvilken bil de køber som jonas også nævner.
jeg havde kun en 1års HG da jeg startede som salgselev, så tror ikke du behøver mere:)
maj 2011
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 13
Altså starter man først i lærer som reservedelsmekaniker eller andet?
Jeg tænker om man ikke kommer direkte ind i lære som sælger, også kan man tage nogle kurser ved siden af, som måske kan gavne ens viden omkring bileder etc?
maj 2011
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 1.700
Der er en 2årig uddannelse som en forlængelse af en HG .. Du har en HHX ligesom jeg havde, så den del er ikke et problem ... Så er du elev i 2 år med 8 faste skolemoduller og 3-5 valgfalg
Hvis det er på Knord i Lyngby du ender med at få din skolegang, så snup det valgfag der hedder præsentations teknik (eller noget i den stil) ... Læren er totalt milf, tøserne på holdet er max lækre og ja, så er det også et af de valgfag der faktisk giver mening og kan rykke en lidt
maj 2011
Krav som bilsælger?