{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Krav som bilsælger? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Da jeg på nuværende tidspunkt går på en uddannelsen HHX og har afsluttet en 9. klasses eksamen, og vil afslutte en handelseksamen når jeg er færdig her.
Hvordan er mine forhold til at komme ind som sælger hos en bilforhandler? Hvordan foregår det? Skal jeg tage nogle/en HD - hvis ja, hvilke(n)?
Og til dem der har jobbet, hvordan fik I det? Hvordan er det?

Ville virkelig gerne høre lidt om det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krav som bilsælger?
  • #1   28. feb 2014 Biløkonom vil nok være den oplagte uddannelse, evt. kombineret med en handelsuddannelse (reservedelsekspedient) inden

  • #2   28. feb 2014 Der er sådan set ingen krav men du burde være godt kørende med en HHX. Jeg har kun en HG og det gik fint. Fik elevplads som bilsælger for 2 mdr. Siden og det var den første ansøgning jeg sendte.

  • #3   28. feb 2014 Der er ikke vilde krav som autosælger, bare du afslutter eksamen med fornuftige tal og finder en elev plads

  • #4   28. feb 2014 Det kan dog kraftigt anbefales at have en teknisk uddannelse først. Det er en stor fordel at kunne fortælle lidt om det man sælger.

  • #5   28. feb 2014 Og du skal kunne snakke for din syge moster for at kunne sælge

  • #7   28. feb 2014 Der er ingen grund til at læse det ene og det andet før du søger .. Du kan sagtens søge elevplads med din HHX .. At være bilsælger er ikke det mest krævende arbejde i verdenen, så at snuppe div. økonom uddannelser er sgu lidt i overkanten ... Så længe du læser op på bilerne og kan finde ud af at udfylde rubrikker i en slutseddel og finansieringspapirer, ja så kræver jobbet skole mæssigt ikke så pisse meget mere smiley

    Det det egentligt handler om, er dig som person ... Nu ved jeg ikke præcist hvordan det er med premium mærker, men de 2 år jeg stod hos Nissan/Chevrolet, gik det hurtigt op for mig, at det kunderne søgte efter, var bedre service end hos konkurrenten ... Selvfølgelig havde de en idé om hvilken bil de ville have, men ved at være jordnær, høflig og lidt underholdende ja så køber de bilen hos dig, frem for ham der virkede ligeglad hos konkurrenten ... De fleste bilkøbere bliver hos den samme forhandler, hvis de har fået en god service i salgsafdelingen og på værkstedet ...

    For at jobbet skal være underholdende nok, så søg ind hos Audi, BMW, Mercedes osv. der er motorprogrammerne større plus der kan smides masser af udstyr i bilerne også ... Hånden på hjertet, det er røv kedeligt at sælge biler hvor kunderne kan vælge imellem 2 motorer og 3 udstyrs varianter ...


  • #8   28. feb 2014 Nu er jeg selv næsten udlært sælger, og jeg er udlært mekaniker inden , og det vil jeg sige at det har været en stor fordel.
    Jeg synes så at Ronni er helt forkert på den eller både og, til tider ved de små biler har folk allerede besluttet sig inden , men ved mange andre biler har sælgeren altså stor indflydelse på hvilken bil de køber som jonas også nævner.

    jeg havde kun en 1års HG da jeg startede som salgselev, så tror ikke du behøver mere:)


  • #9   28. feb 2014 Det lyder positivt ind til videre. Kan i fortælle mig hvordan forløbet har været fra da i søgte og til hvor i er nu som bilsælger? Altså hvad i har været igennem, hvilke kurser/praksiser i har været igennem osv? Hvordan blev I lært op og hvordan foregår det?


    Altså starter man først i lærer som reservedelsmekaniker eller andet?
    Jeg tænker om man ikke kommer direkte ind i lære som sælger, også kan man tage nogle kurser ved siden af, som måske kan gavne ens viden omkring bileder etc? smiley


  • #10   28. feb 2014 Regner stærkt med/håber at kunne komme ind hos Ejner Hessel og en afdeling omkring Vestsjælland. smiley

  • #11   1. mar 2014 Det er meget forskelligt ... Jeg søgte den gang hvor bilsalget nærmest stod stille, så der var forhandlerne påpasselige med at hive salgselever ind, så startede som reservedelselev og hjalp så til i salgsafdelingen i weekenderne og kom så ind på det, på den måde...

    Der er en 2årig uddannelse som en forlængelse af en HG .. Du har en HHX ligesom jeg havde, så den del er ikke et problem ... Så er du elev i 2 år med 8 faste skolemoduller og 3-5 valgfalg smiley Det er det samme om du er på reservedele eller i salgsafdelingen, vi sad blandet og undervisningen er den samme ...

    Hvis det er på Knord i Lyngby du ender med at få din skolegang, så snup det valgfag der hedder præsentations teknik (eller noget i den stil) ... Læren er totalt milf, tøserne på holdet er max lækre og ja, så er det også et af de valgfag der faktisk giver mening og kan rykke en lidt smiley


  • #12   1. mar 2014 Tusind tak for svar! Lige hvad jeg manglede! smiley

Kommentér på:
Krav som bilsælger?

Annonce