{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

Mekaniker uddannelse {{forumTopicSubject}}

Ville hører om der var nogle som kunne forklare lidt om mekaniker uddannelsen... hvor lang tid den tag, og hvilken krav der er osv... Både positive og de negative sider... Skal siges at denne uddannelse skal bruges til i sidste ende, at blive en bilsælger bilsælger...
(Har overvejet det som uddannelse, så derfor ville jeg godt hører lidt om det fra jeres side istedet for en eller anden studievejleder...)
Takker for jeres hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mekaniker uddannelse
  • #1   11. apr 2007 Der er sku da et bilsælger for meget der, var!!!! smiley

  • #2   11. apr 2007 jamen, nu er jeg selv lærling. det er fedt at kunne lave sin egen bil og sådan noget. men du skal ikke være sart i ryg osv. for du skal nok komme til at bruge den smiley Det smarteste ville nok være at møde op på en taknisk skole når de holder åbent hus og lad dem forklare dig lidt om det!

  • #3   11. apr 2007 1. Den varer lige over 4 år med grundforløbet
    2. Kravene er folkeskolens 9. klasse skal være bestået.
    3. Positive sider, man lærer at lave biler og forhåbentlig arbejder man med noget man kan lide. Dårlige sider. Kan være ret tungt arbejder samt lidt trivielt med alle de service. Der er en del giftige materialer i branchen så man kan også ende med at blive syg.
    4. Hvis du vil være bilsælger så blive reolabe i første omgang. Reservedels ekspedient er dem der normalt bliver bilsælgere nu.


  • #4   11. apr 2007 Jeg er igang med at uddanne mig som mekaniker lige pt. det tager 3½ år ca.. grundforløb tager ca 20-30 uger.. også 2½-3 år hvor du skifter fra læreplads og på skole på de forskellige moduler.. Det kan være lidt krævende, du skal bestå naturfag jo.. og have om ohms lov osv. .

  • #5   11. apr 2007 ned til den lokale mekker og spørg om du man hjælpe ham et par dage. så kan du se hvordan det er.

  • #6   11. apr 2007 tror du får mere ud af og tage en uddannelse som lagermand også sælge biler bag efter...

  • #7   11. apr 2007 HEHE ryggen fejler ikke noget (endnu)...Og ja det med bilen er jo selvfølgelig noget der trækker.
    Men R19 16v Hvad mener du helt præcist med det der reolabe, altså hvad er det... er det bare en der bliver undervist i reservedele?! Og tror du ikke heller folk i bil branchen ville være mere interesseret i en der rent faktisk kan det tekniskke kram inden for faget...!?


  • #8   11. apr 2007 REOL ABE

  • #9   11. apr 2007 VAR er der krav om at bestå naturfag...? ej fuck... smiley hmmm så er det en skam jeg er sproglig... hehe så må jeg håbe de kan bruge en der kan tysk ...!


  • #10   11. apr 2007 jeg er osse under uddanelse endnu jeg er færdig her d. 30 juni og jeg har så kørt efter den gamle uddanelse den nye der kommer mere skrive arbejde osv af hva jeg har hørt også kommer der nogle nye ting ind og karburator og tændings osv bliver vidst skiftet ud af hva jeg har hørt også er der en masse andet osse men ja det kræver en god ryg min har været i uorden 2 gage hvor jeg har haft forstrukket en muskel er jo hva der kan ske også skal man ikke være bange for og få skidt under neglene også kan man lave en masse sorte penge hvis det er det man vil he he kræver en 9 klasses eksamen for og komme ind og har man ringe karakter i folke skolen så skal de nok stige når man kommer på teknisk da det jo rent faktisk er noget man går op i men af skole perioder er det så¨dan set kun de første par stykker der er kedlige bliver meget sjovere når man kommer længere op i forløbende jeg skal på min sidste modul 7 her i midten af maj og ja det er sådan set og gennem gå alt hva vi har været igennem også lege med klima anlæg og lime lidt ruder i osv.. men en mekaniker uddanelse behøves du ike for og blive bil sælger men kan hjælpe på det så man bare ved en lille smule om bil er ikke alle der gør har jeg fundet ud af

  • #11   11. apr 2007 Reolabe = Lagermand = ikke godkendt mekaniker = den person der altid fucker op i delene når vi skal have dele = reservedels ekspedient smiley

  • #12   11. apr 2007 he he der er reol aber, pis lærlinge og møg skrabere også er der bare svende og mester he he

  • #13   11. apr 2007 HEHE sorry, ja oki jamen det der reol abe hvad kræver det og hvor finder man den uddannelse henne?
    er det også bar hos den "lokale mekanikker"?
    Takker for svarene indtil videre


  • #14   11. apr 2007 hvis du vil lære en masse om at lave rust, skader osv skal du helt klart vælge et lille værksted..

    Det er jeg glad for jeg gjore smiley



  • #15   11. apr 2007 Nej teknisk skole uddanner også de "kære" reolaber...

    Vi har da kun haft 7 af dem de sidste 3 år. Plejer at holde ca 6 måneder hos os


  • #16   11. apr 2007 hmmm ja men er sku bar i tvivl... syntes at 4 år lyder som rigtig lang tid... og det skulle jo gerne munde ud med at jeg kunne blive en bilsælger... ved sku ikke helt hvad jeg skal gøre... (skal lige siges at grunden til jeg ikke ved hvad jeg vil lige pludselig, er fordi jeg havde planlagt 4 måneder som værnepligtig, men da det danske forsvar er nogle narrøve ender det med jeg ikke kan komme ind... og grunden er fordi jeg er en frivillig...)

  • #17   11. apr 2007 vil sige du står godt med mekaniker uddannelsen hvis du vil være sælger.. 4 år er bare lang tid hvis du kun vil bruge sælger faget.. hvad med at blive junior sælger..??

  • #18   11. apr 2007 HEHE drenge jeg er helt på bar bund så i må ikke stille mig spørgsmål... HvAD ER EN JUNIOR SÆLGER UDDANNELSE??? smiley


  • #19   11. apr 2007 du kan da også gå i lære som bilsælger

  • #20   11. apr 2007 gå ind til en bilsælger og spørg om de mangler en.. mener de kalder det junior sælger hvis du starter som sælger med det samme...

    men kan da godt være jeg husker forkert smiley


  • #21   11. apr 2007 TROR i godt man kan det... det eneste jeg har en en gym. uddannelse...

  • #22   11. apr 2007 det har man kunnet... syns du skal gå ind til en sælger og høre ham efter om du skal tage en uddannelse eller om der er mulighed for at starte med det samme smiley

    Ville jeg da gøre hvis det var mig..


  • #23   11. apr 2007 Christian, gym uddannelse? det er ikke en uddannelse... og du kan da ikke være færdig på gym endnu smiley

  • #24   11. apr 2007 færdig på gym som 17 årig?

  • #26   11. apr 2007 JAMEN det vil jeg gøre... 17 år? hehe enten har jeg lavet en grum taste fejl... er sku nået de 19 år... smiley


  • #27   11. apr 2007 Det må i sku undskyld... ( er lidt nybegynder herinde :D) Men det er rettet nu...

  • #28   11. apr 2007 JAMEN jeg tro sku jeg hopper ned i den nye porsche forhandler i kbh.. smiley hehe der har de sikkert brug for mig... !!!! smiley R19 16v... hvorfor er gym ikke nogen uddannelse... ?

  • #29   11. apr 2007 hvad har du lært på gym...?? at være langhåret, spille guitar og ryge lang pibe.. griner

Kommentér på:
Mekaniker uddannelse

Annonce