{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.320 visninger | Oprettet:

Daniel W  J
Daniel W J
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48

Familievogn, Ny renault vs. Brugt Toyota {{forumTopicSubject}}

Står med lidt af et luksus problem her, vi står overfor at skulle have en ny bil og var i den anledning faldet for en renault clio ST, til den nette sum af 160.000

Men ret uventet, har vi fået 40.000 tilbage i skat i år, og nu går snakken så på om vi skal bruge de 40.000 på en højere afbetaling af bilen, eller om vi skal gå en klasse op.

Har derfor kigget lidt på nogle Toyota aventis 2010-2011'er med 50-120.000 på røven.

Men jeg er godt nok i tvivl, vi har i forvejen 3 Aventis'er i familien og der har aldrig... ALDRIG været nogle problemer med dem (den ældste er fra 1998) men omvendt, så er det også et lotteri spil at købe brugt bil, og Renaulten er jo en drøn fin bil, spækket med udstyr og et flot design og har alle de ting vi kigger efter ved en bil.

Hvad tænker i, 3 år gammel bil, som koster mere - eller sprit ny bil som koster mindre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Familievogn, Ny renault vs. Brugt Toyota
  • #1   15. mar 2014 Du får så meget mere bil i en Avensis så klart sådan en

• #2   15. mar 2014 Clio'en er pisseflot, men det er bare en meget lille bil indvendigt (selv i stc udgaven).
    Hvad evt med en lettere brugt (10.000km) 2013 Kia cee'd SW?

• #3   15. mar 2014 du har jo selv svaret på spørgsmålet da du jo selv har tre toyotaer jeg har selv kørt renault også oppe i den dyre ende og fandt ud af at de havde nogle tekniske sydomme som jeg aldrig har oplevet med toyota
    men hvis det er en spritny bil du vil købe og kun vil have til det har kørt 100000km så kunne man da godt løbe chansen
    personlig ville jeg hellere købe en lettere brugt toyota til samme pris så har du også gnavet det største værditab af og værditabet på en renault er nok også støre end på en toyota

• #5   15. mar 2014 Helt klart en Avensis!! smiley

• Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

#6   15. mar 2014 Lyder godt nok til der er stemning for toyotaen smiley

Men, vi har altså prøvekørt clioen en del gange, (og har ligeledes kørt i en aventis en del gange) så vi er med på størelses forskellen indvendigt i de 2 biler, men som skrevet så passer clioen godt til vores ønsker til en bil, og der er størrelsen taget med i betragtning, de smalle sæder er ikke et problem.

Skal måske nævne at det udelukket er en benziner vi er ude efter.

Og så også nævne at vi regner med at "køre bilen ud", den skal beholdes en 5-6 år som minimum.

• Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

#7   15. mar 2014 Men Kia'en ser da absolut også fornuftig ud, må jeg indrømme. Har dog ingen erfaring med dem personligt, men pris/år følger jo ganske flot med.

• #8   15. mar 2014 Renault Clio ST er virkelig ikke ret stor, i min optik er bagsædet næsten ubrugeligt når man sidder nogenlunde behageligt foran, og det kan derfor ikke betragtes som en familievogn. Den er flot, men ikke en bil jeg ville vælge.

Toyota Avensis kunne være et godt bud, de skulle være fine.
    Kia Ceed er et godt bud, måske lidt dyrere i service og værditab end Toyota.
    Skoda Octavia ville jeg selv kigge efter, de fås også rimelig nye til de priser.

5-6 år er forhåbentlig ikke at køre bilen ud, medmindre i behandler bilen dårligt, eller kører rigtig mange kilometer.

• #9   15. mar 2014 Ville også vælge en Avensis smiley Syntes også clioen var for lille og brød mig slet ikke om det nøglekort smiley desuden tjekkede jeg lige hurtigt lakken på udstillings bilen og fandt hurtigt 2 steder med korn i lakken,og værre en lakfejl på str med en to krone på taget smiley tænker bare at hvis det ryger igennem kvalitets kontrol hvad så med fejl der er svære at spotte ?

• #12   15. mar 2014 Jeg ville klart gå efter en Avensis, men ingen tvivl om at en ny Clio os er en fin bil men jeg ville føle at jeg fik meget mere bil for mine penge i sådan en Avensis.
    Og når jeg ser priser på Avensis kan jeg se at man finder 2010-2011 der har kørt 15-55.000 km for ca. 170-190.000 kr. og for de ca. 10-30.000 kr. får du mere plads bedre komfort/køreegenskaber og en bil der kan holde til at blive brugt.

Men ellers kunne en næsten ny Honda Civic 1.8 sport os være et bud.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/18-i-vtec-sport/1860246?utm_source=autouncle_web

• #13   15. mar 2014 Klar Toyota'en da - en Renault er en dum bette bil med en masse Franske sygdomme.

• #14   15. mar 2014 Jan, det ved du jo ikke en skød om. Avensis og Toyota generelt har da i den grad sine tekniske problemer ligesom alle andre. Det er ikke en skid anden end fordomme.

• #15   15. mar 2014 Dygtige Rene ? Du lever ok med din sygdom lyder det til.

• #16   15. mar 2014 kan sku ikke siges mere klart jan
    har selv samme erfaring med de franske biler jeg har haft min espace som jeg syntes er den flotteste 7 personers 3 årgang men den havde nogle problemer med auto gearkassen da jeg så kiggede efter en ny gearkasse kunne jeg se at stort set alle havde problemer med gearkassen og det er sku oppe i den dyre ende
    for ikke at snakke om de små der bliver det bare værrere

• #17   15. mar 2014 konen har lige haft en toyota fra ny den har der stort set ikke været noget med andet en eftersyn og den blev ikke holdt og fik nogle tæsk

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #19   16. mar 2014 ^ Så det absolut fedeste du ku få til 200.000 kr, var en a3 diesel?

Bilkøb handler ikke nødvendigvis om, hvad man har mest lyst til, men hvad der er råd til.

• #20   16. mar 2014 Dan R: Kan godt ske autogearkassen er/var et problem, men tag eks VW som ikke just har været heldige med alle deres.
    Fordi en model er dårlig er det ikke nødvendigvis dem alle.

Nu ved jeg ikke hvad der er af garanti på ny Renault Clio, men Avensis er der vel ikke andet end de første 6 mdr?

Kan du nøjes med den mindre Clio, så tag den. Det betyder større værditab men helt ny bil.

Avensis: Brugt 2-3 år ældre bil som er dyrere i indkøb og helt sikkert også i vægtafgift/forsikring.

Uden at have prøvet nogle af dem så havde jeg valgt Clioen

• #21   16. mar 2014 nu var gearkasse kun et eksempel af alle de problemer jeg har oplevet med franske biler
    kari du har ret i at de japanske almindelige transport midler er lidt kedelige men hvis det skal være noget der kan holde så er det bare japansk
    men så tag noget af det mere to dørs sporty japser

• #23   16. mar 2014 hvis man vil have en familie container så skal man jo bare vælge en en 4 dørs men hvis man vil have noget sporty så skal det jo være 2 dørs nu nævner han jo ikke noget om børn så den lille familie kan jo være lige fra 0 børn til 6 børn, det med garanti skal man lige huske og læse garanti bestemmelserne derefter bliver man pludselig meget klogere

• #25   16. mar 2014 nu snakker jeg ikke om en to personers men en to dørs, en todørs kan jo godt være 4-5 personers
    en 2 dørs model vil altid være mere sporty end den firdørs model da det designmæssig ikke er mulig at lave den 4 dørs model så sporty som den 2 dørs model

jeg mener at man skal prøve at læse de forskellige garantier grundig i gennem der ved vil man se hvad de forskellige garantier dækker og så kan det mange gange være ligemeget med de lange garantier nogle af de forskellige mærker giver

en af grundene il at jeg ville vælge en brugt toyota er at man har gnavet det største værditab af og man selvfølgelig vælge en der ikke har gået så mange km og hvis man investere det samme beløb i en toyota som en ny renault koster så får man helt sikkert en bedre bil end den nye renault og man får heller ikke det forholdsmæssige noget større værditab
    og tro mig når man sælger bilerne efter eksempel vis 5 år så har man helt sikkert haft et noget større værdi tab på sin renault, på grund af at man allerede har gnavet det største værditab af ved at købe en lettere brugt bil og at gensalgs værdien er højere på grund af at salgsværdien er højere på en toyota end en renault

• #26   16. mar 2014 grunden til at jeg har valgt at købe min honda er at det er en god investering som har været sjovere og har givet mere end sætte pengen i banken smiley

• #28   16. mar 2014 nu er det jo ikke mig der brage en todørs to sæders op men dig og nu ved jeg så ikke hvor meget erfaring du har med børn jeg har selv 5 og afhængig af hvor mange og alder man har børn i så kan jeg ikke se noget problem med en to dørs hvis man gerne vil have en smart bil og ens børn er gamle nok til at spænde sig selv fast men hvis man ikke er intr i hvad man køre i, men bare vil have den mest praktiske bil, så vil en stationcar eller lign altid være det mest praktiske
    og så vil en toyota da helt klart være det bedste valg både financielt og kvalitetsmæssig
    min kone køre rundt i en 2 dørs lupo og den dækker hendes daglige behov jeg køre rundt i en 10 personers bus hvilket dækker vores behov for når vi skal nogen steder og så har jeg lidt andet sjovt jeg kan køre i når jeg har lyst bla hondaen

nu ved jeg ikke om du selv har haft en bil fra ny
    jeg har haft 2 og har fortrudt hver gang efter jeg har gjort regnskabet op, og set hvor meget jeg har tabt hver gang,selv om jeg har købt dem kontant og ikke har haft rente tab også
    jeg har haft så mange brugte at jeg ikke kan huske hvor mange det er,
    og har aldrig været i nærheden af hvad jeg har sat til på de nye biler jeg har haft derfor er det nok den sidste nye bil jeg har købt
    men hvis folk gerne vil smide en masse penge efter en ny bil så skal de da være velkommen til det
    og trådstarter skal da selvfølgelig være velkommen til at købe hvad han har lyst til jeg siger bare med min erfaring at købe en ny bil og købe en fransk bil er nok næsten så slemt som at købe noget nyt asiastisk bil dog undtagen japansk
    og et godt køb vil være at købe en let brugt toyota mitsubishi eller honda specielt hvis det er i den billige ende når de kommer op i den dyre ende udligner det sig lidt med de tyske

• Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

#29   17. mar 2014 Så kørte tråden vist af sporet, jeg siger tak for de gode svar jeg har fået, der er lidt stof til eftertanke.

Og hvordan kan i være i tvivl om der er børn involveret når der står familievogn. Vi er selvfølgelig ude efter en bil i midi stc. Car størrelsen (og opefter)

• #32   17. mar 2014 Dan R >> Hvis du investerer samme beløb i en brugt bil, som i en ny bil, så er værditabet ofte næsten lige så stort. Det er korrekt du ofte får mere bil for pengene ved at købe en brugt, men du står også med en større usikkerhed.

Jeg blev selv foreslået at købe en brugt BMW eller Mercedes, fremfor en ny Octavia, da man jo kan få sådan en for de samme penge, og så "var den største del af værditabet jo taget".
    Eksemplet faldt lidt til jorden da der blev indregnet vedligehold, syn og det reelle værditab på den brugte bil.

Hvis vi siger en ny Avensis om to år har tabt 100.000 kr, og om fire år har tabt 200.000 kr.
    Du får tilsvarende en fire-fem år gammel BMW for cirka de samme penge, jeg gætter på at den tilsvarende vil være cirka 200.000 kr mindre værd efter fire år yderligere.
    Når du så indregner service og vedligehold, så kan man ofte ligeså godt købe en ny bil, hvis ikke behovet er til andet. Og hvis ingen købte nye biler, var der jo heller ikke nogen gode brugte til dig smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #33   17. mar 2014 Kari<<

Som man tit ser i nødsporet? Det vist en røver..

Er det ikke også bedre at tilbagekalde, end at ignorere problemerne?

• #35   17. mar 2014 Brian D
    En brugt BMW 316i-318i-320i der har kørt 70-90.000 kan fås til ca. 200-220.000 kr. eller ca. det samme som en ny Octavia 1.6 koster som du siger, men hvordan komme du frem til at sådan en BMW på yderlig 4 år skulle kunne tabe 200.000 kr. ???
    Det kan godt være det er mig der ikke kan regne den ud med kan du ikke fortælle hvordan du komme frem til det.

• #36   17. mar 2014 Af de 2 biler du nævner ville jeg snuppe avensis.
    1. Større.
    2. Bedre komfort
    3. Mere anvendelig som familie bil.

Som alternativer ville jeg kigge på 4 andre.
    Superb.
    Accord.
    Mazda 6. ( Den nyeste model)
    Mondeo.

• #37   17. mar 2014 morten b >> Du skal regne med en bil der har samme værdi nu. En ny Avensis diesel med rimeligt udstyr koster nemt 350.000 kr, hvis du så køber en større BMW til de samme penge, fx en 518d eller 520d, så vil værditabet over fire år typisk ikke være mindre på BMW'en, selvom den har taget "det værste" værditab fra nyprisen, så vil udgangspunktet på 350.000 kr være det samme, og efter fire år har den også tabt værdi.

Tilsvarende hvis du køber en ny bil til 200.000 kr, så vil en brugt bil til 200.000 kr af en klasse højere også tabe i værdi.

Selvfølgelig vil en bil til 200.000 kr ikke kunne tabe ligeså meget som en bil til 350.000 kr, men der var her netop tale om biler af samme værdi, men forskellig alder og forskellig klasse.

Og i den sammenligning ovenfor, havde jeg også hellere købt en Sprit ny Skoda Octavia, fremfor en 5-6 år gammel BMW 3-serie smiley

Og igen, som alternativ til de nævnte, ville jeg også hellere gå efter en Octavia end Renault Clio ST (pga. pladsen), og Avensis.

• #38   17. mar 2014 Hvis du bor i Nordsjælland, så kom ned til Tangholm Hillerød, så finder vi ud af det med den renault der.
    Vil klart anbefale en ny bil..

• #39   17. mar 2014 Brian D
    Nu snakker han om en ny bil til 160.000 kr. eller en brugt til 200.000 kr. og ikke om en bil til 350.000 kr. og han snakker ikke om en diesel bil men en benzin, derfor jeg ikke kunne få det til at gå op da du snakken om noget helt andet end det han søger.

• #40   17. mar 2014 jamen jeg syntes han skal købe den nye renault og når han så har noget mere erfaring med køb af ny bil specielt en renault så tales vi ved
    gad godt vide hvor mange af jer der taler af erfaring eller bare drømmen om en sprit ny bil

• #42   17. mar 2014 så kan du jo starte med at fortælle hvor meget du satte til på din tidligere nye bil smiley

• #43   17. mar 2014 og om der var noget du ville gøre anderledes hvis du stod og skulle købe den samme nye bil smiley

• #45   17. mar 2014 nu er det jo lidt svært at anbefale hvilke bil folk skal købe ud fra at de nævner at de vil vælge mellem 2 biler og ikke nævner noget om antal personer alder økonomi mm da det jo typisk er det der afgør om man tager det korrekte valg
    og jeg siger kun og hvilket jeg åbent bart ikke er ene om at det bedste valg ville være en lettere brugt toyota
    siden du er så meget intereseret i de biler jeg har kørt i, og nu har kan du da godt få et svar på det smiley
    nu er jeg en gammel dreng og som følge af det har jeg haft en del biler da jeg er uddannet mekaniker har jeg også en teknisk kendskab til de fleste biler, dengang du stadig gik med ble og hang i din mors skørter, da var jeg ved at tage en uddannelse som mekaniker inden du startede i børnehaven havde jeg mit eget autoværksted og har nok repareret flere biler end du har kysset piger smiley
    grundet til den nuværende valg af bil er, da konen ville gerne have en lille bil med automatgear valgte jeg en lupo til hende
    da jeg har brug for en bil der kan slæbe en stor trailer faldt valget på en bus og da astroen er utrolig behagelig at køre i og har masser af trækkraft og der stadig er lidt drengerøv i mig og den kun koster 800 kr helårligt i vægtafgift så blev det en astro denne gang, har haft en vito og en caravelle det er desværre svært at finde en toyota bus til en god pris

• #46   17. mar 2014 morten b >> Du vil bare ikke forstå hvad jeg skriver ?

Hvis du køber en bil til 160.000 kr, om den så er brugt eller ny, så vil der være et værditab på begge biler.
    Men selvfølgelig vil værditabet være mindre på en bil til 160.000 kr end på en bil til fx 300.000 kr.

Så hvis man bruger det samme beløb, på enten en brugt eller en ny, så vil der helt sikkert være et mærkbart værditab på begge.
    Ved den brugte er der bare en risiko for større udgifter til reparationer og vedligeholdelse.

• #47   17. mar 2014 Dan R >> Som mekaniker har du helt sikkert også nogle andre forudsætninger for en brugt bil, end resten af befolkningen som ikke har erfaring som mekaniker.

• #48   17. mar 2014 Daniel,

En mulighed var jo også, at smide de 40K mere i puljen til en ny Renault Megane. De kan vel fås fra det beløb du har til rådighed, og så vil du få en større bil, og stadig en fabriksny Renault. Det lyder som om at du kan lide Renault, så måske det var en 3. løsning.

• #49   17. mar 2014 jeg går ud fra at vi ikke snakker en tyve år gammel toyota smiley men en der er et par år gammel
    her er et eksempel ikke et forslag

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-vvt-i-t2-premium-stcar/1777225

en brugt bil der har kørt 10000 km den behøver man ikke være mekaniker for at købe og man kan spare 70k

• #50   18. mar 2014 Brian D
    Hvad snakker du nu om, forstår fint hvad du mener, men svært at bruge dit svar om en bil til 350.000 kr. når manden har 160-200.000 kr. til at købe bil for.

Og du behøver ikke igen at skrive hvad du mener en bil taber på 4 år for der er vi nok enig.

Men alt er ikke sort og hvid, for nogen er en ny bil det rigtige og for andre er en brugt bil det rigtige, det er jo alt efter hvad man er til.

• Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

#51   18. mar 2014 Hold op en diskussion dette har medført. Ved ikke hvor jeg skal starte med at kommentere, og slutte. Så nupper blot 3 udpluk.

#Sø-propel
    Tak for svaret, det var et af de bedre og dejligt med et par alternativer at kigge på.

#Carsten J.
    Vi faldt for renaulten, ikke pga. mærket, men fordi vi følte vi faktisk fik ret meget for pengene, en flot bil, stor udstyrs pakke og en fornuftig størrelse bil.

#Alle. Clio Sports tourneren, var valgt ud fra pris og bilens størrelse, havde jeg pengene til det, så blev det en hummer (bigger is always better, but newer is also always better) og havde jeg ikke en medbestemmende dame, så købte jeg en kassevogn :), så i behøver ikke læse mine overstående kommentare som at bilen ikke må være større end clio'en, de skal blot forståes som at clioen er nok til vores behov.

#Dan R.

1) Bilen du linker til er 80.000 over budget, duer ikke.
    2) Hvis du manglede lidt informationer om mig, skulle du blot have skrevet det i forgårs ;). Vi er et par på 28 år, med et barn på 6 måneder. Inden for 3 år kommer barn nummer 2. Vi bor på landet og har familien godt spredt rundt omkring i hele Danmark, så ofte vil bilen være fyldt med brædder, mursten og brænde, og lige så ofte vil den være fyldt med kufferter, barnevogn og opbakning til en weekend afsted. Netop derfor er c1'eren blevet for lille, og vi skal en klasse/længde op.

Kørelses behov er under 20.000 om året, med størstedelen af disse kilometer fordelt over små ture omkring 15-20 km.

Når jeg skriver vi regner med at "køre den ud" (bemærk parenteserne) så skal det ikke forståes som at vi køre den i grøften, men forståes som at vi ikke er personer som skifter bil hver 3 år, nærmere hver 6-7 år. Så derfor er værdi tabet heller ikke så relevant for os, der vil altid være værdi tab ved en bil og det vil i den grad kunne mærkes hvis bilen sælges inden lånet er betalt ud. Men i vores tilfælde vil lånet være afdraget før bilen sælges igen, og så gør det knap så ondt.

c1'eren jeg køre i nu, gav jeg 110-120 kilo for, for 5 år siden, har fået tilbudt 25.000 for den nu (og det er et godt tilbud da den på ingen måder er velholdt) så der er et drønstort værdi tab, men dividere vi værdi tabet ud over 60 måneder og tager det fact med jeg kun har skiftet dæk og bremser og ellers klaret servicen selv, så er samlet udgifter 1500 om måden for at have en driftsikker bil, og så billigt ville jeg næppe kunne have lejet en. (forsikring, vægtafgift og benzin er selvfølgelig ikke medtaget)

#Alle.
    Vi har ikke låst os fast 100% på nogen bil endnu, og valget er heller ikke 100% indsnærvet til de nævnte biler. Renualten fordi vi næsten havde købt den, Aventisen fordi det var min første indskydelse(grundet god erfaring i familien) da vi pludselig fik flere penge mellem hænderne.
    Andre biler har jeg ikke kigget på endnu, da jeg ganske enkelt ingen erfaring har på området, og aner ikke hvor jeg skal starte og slutte. Så er ikke afvisende over for alternativer, eneste mærker jeg promte afviser er Citroen og Peugeot, men det er en personlig sag, der ikke behøves diskuteres nærmere.

#Renault sælgeren, jeg holder desværre til i det mørke Nordjylland smiley

Mvh.

• #52   18. mar 2014 morten b >> du vil bare ikke forstå.
    Hvis budgettet er 160.000 kr, så er det lige meget om det er en ny eller en brugt bil du køber, til den pris, der er et stort værditab på begge biler.

• #53   18. mar 2014 som skrevet var den bil ikke et forslag men bare et eksempel på at man i dette tilfælde kunne spare 70000,kr ved at købe en bil der havde kørt 10000 km men det er jo op til dig og kigge på nettet efter en i den rigtige prisklasse og et eller sted er der en der har tabt 70000kr og bedre ham end dig
    hvis du skal til at istansætte ville det jo helt klart være en fordel med træk på bilen og så investere i en ordentlig trailer der kan slæbe noget

• #54   19. mar 2014 Brian D
    Nej nej nej stop, du er slet ikke med, kan du have en god dag.

Kommentér på:
Familievogn, Ny renault vs. Brugt Toyota

Annonce