{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af ny. {{forumTopicSubject}}

Hey Drenge & Piger.
Har sku brug for jeres hjælp til køb af ny brugt bil. da jeg ikke rigtig selv kan blive enig.

Har selvfølgelig nogle krav, som skal opfyldes.
Men inden vi går igang. kunne det være rart. hvis man for engangsskyld ikke skulle svines til fordi man overvejer fransk. Jeg har mine grunde. Tak smiley

Jeg søger følgende.
Max pris på 200.000 såfremt den er brugt.

familievogn. god plads. stationcar eller mpv lignende biler. desværre ikke sedan pga hund.
Diesel, men søger dog ikke nødvendigvis en raket.
Så ny som muligt. og ikke over 6 år gammel.
må gerne se lidt smart ud. så ingen berlingo.

Tror overordnet det var det.

Har selv kogt det ned til nogle stykker. men ville gerne have jeres for og imod på de tekniske områder.

har kigget på
peugeot 307 sw 1,6 hdi.
skoda octavia 1,9 tdi.
citroen c5 1,6 hdi stationcar.
Vw passat i flere af deres tdi modeller.
Seat altea også i flere tdi modeller.
renault scenic 1,5 dci
nissan qasqai staves? 1,5 dci

Har sikkert kigget på flere, jeg ikke lige kan huske lige nu.

Er af flere årsager mest indtil 307eren.
men ville egentlig gerne prøve noget nyt denne gang.

men det ville være fedt hvis i lige smed en mening om hvad i ville vælge og hvorfor.
På forhånd tak alle sammen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af ny.
  • #1   19. okt 2011 hvad med en Pug 407 SW HDI.... pæn bil der køre godt og fornuftig med pladsen... den går jo i alderen 2004 +.. og kan da findes fra ca 50Kg og op efter til ny vel.. smiley

  • #2   19. okt 2011 Dennis D.

    Lækker bil og klart en mulighed. Men bagagerummet er bare ikke ret stort på det. Bagenden er jo lavet, så det buer ind, og stjæler fandens meget plads.
    + at med både barnevogn og hund, går det bare ikke.. smiley


  • #3   19. okt 2011 Overvejer du en skoda octavia, så overvej også en golf 4, audi A3/A4 - det er samme platform (og ikke passat) de er bygget på...

  • #4   19. okt 2011 astra diesel sælges:
    Tror jeg desværre bliver for småt.. Ville også meget gerne op i noget årgang 07..

    Har ellers kigget A4, men enten er km tallet højt eller også koster de "kassen" (ved godt at det er en anden kvalitet bil)


  • #5   19. okt 2011 hvis en golf er for lille, vil en octavia også være for lille...

    Avensis stc er også et godt bud, hvis ikke du er for lang... jeg er selv 190 cm, og mine knæ kan bestemt ikke være i en avensis mrk I og II (faceliftet I'er)... dem er lavere synes det er en super vogn at køre i...


  • #6   19. okt 2011 da SQUIRREL - astra DIESEL sælges _ >> Der er faktisk en del bedre pladsforhold i Octavia, set i forhold til både Golf og A4 (A3 er ikke en mulighed da den ikke findes i stationcar).

    Octavia er klart et godt bud, og den er forholdvis billig i vedligeholdelse.

    Kåre V >> Hvorfor diesel? Kører du mange kilometer?
    Octavia Combi starter ved 219.000 kr for en lille benzin-model.
    Skoda Fabia Combi Ambiente 1.6 TDI 90 HK koster 199.000 kr (lavere udstyr, så sparer du 25.000 kr!)

    Der er forbløffende god plads i en Fabia, set i forhold til de andre modeller den deler platform med.

    Hvis jeg var i samme situation ville jeg tage ud og prøve disse.

    Passat 3c 1.9 TDI burde kunne fås til de penge, og så får du også meget plads for pengene. De er rimelig pålidelige, men har nok kørt lidt flere kilometer end en tilsvarende Octavia.

    Altea, der ville jeg overveje Altea XL, da du får større bagagerum (til barnevogn og hund smiley ), og så syntes jeg personligt den er pænere, kvaliteten indvendigt er knap så god som VW og Skoda, men den er billig. Værkstedet er efter min erfaring lidt dyrere end førnævnte, og den har kortere service-intervaller (indtil sidste år engang).

    C5 har jeg generelt dårlig erfaring med, lidt for mange regninger, og lidt for blød til min smag.
    307 har ofte også dyre regninger, men mange er glade for den.

    Jeg kender ikke de andre, men Nissan og Renault deler ofte teknik.


  • #7   19. okt 2011 da SQUIRREL - astra DIESEL sælges :
    Jeg er 190-92 ca. Så ifølge hvad du siger vil den også være for lille til mig. virker ellers bare stor. smiley

    Brian D:
    Mente nemlig også at der var okay plads i en octavia. Men jeg har affundet mig med, at jeg altid kører med lettere bøjet knæ. da ingen biler, har vist sig benplads ved rettet endnu. (har ekstremt lange ben i forhold til højden)
    Jep jeg kører mange km, rigtigt mange. Har Aldrig kunne holde mig under 30.000 om året. Har snart rundet 40.000 kørte km i 206eren, som jeg har haft siden midt august sidste år.
    Så jeg ligger pænt omkring de 35 hvert år. Derfor vil jeg mene diesel er det eneste rigtige for mig at køre i.

    Og ja jeg vil mene at både a4 og a3 vil være for lille en bil, og en a6 vil være alt for dyr.

    Som du siger, en mulighed var en fabia combi, har haft et ambivalent forhold til den, da jeg altid har syntes den var lettere klodset, frem for mega smart og pæn. Der ville jeg nok heller vælge noget af det andet brugte.

    De forslag du kommer med er helt sikkert nogen, jeg vil prøve at finde på nettet, og prøve en tur i. Jeg har altid haft en "skabskærlighed" for passat, men syntes de var lidt dyrer. dog er de uden større betydning at de har kørt nær de 200..

    Mhs til 307 eren. Alle rep osv har jeg et lettere og tildels billigere adgangsforhold til. Med en mor i peugeot branche i 25 år kan det ikke undgå at smitte af på en. Samtidig med jeg har nogle økonomiske fordele. Det samme med C5, da de jo er ens i bund og grund.
    Trods fordelen. Har jeg stadig lyst til at prøve noget andet, da jeg nu har haft 5 peugeoter, og der jo findes andre fede biler.
    Oveni, er peugeot blevet for dyr i indkøb deres nyere biler. 508, 5008 osv, som gør jeg overvejer at søge lidt væk fra det.

    Helt korrekt, Nissan og Renault deler fælles teknik og motor. Noget jeg ikke er klar over om er en god eller dårlig ting?!?!

    Men har prøvet kørt en scenic 3 1,5dci. Meget velkørende førstehåndsindtryk. smiley

    Men tak for dine forslag smiley


  • #8   19. okt 2011 Så vidt jeg ved er C5 noget større end 307, og har en del anderledes teknik (hydraulisk undervogn mv), men ja, de deler helt sikkert mange dele.

    Renault/Nissan har nogle uheldigheder, men jeg skal heller ikke gøre mig til dommer for om det er helt godt eller helt skidt...


  • #9   19. okt 2011 personligt kan jeg kun sige, at jeg "slår" mit ene knæ mod midterkonsollen - der hvor radio og temp. mv. sidder" hver gang jeg kører i en... har endnu ikke forstået at indstille sædet så jeg ikke gør og samtidig kan nå rattet... rigtig træls på både lange og korte ture...

    (det er mine forældre, der har en avensis, hehe)


  • #10   19. okt 2011 Hvis du mener at en 407 er for lille skal du jo op i noget lignende en caravelle/transporter hehe... ellers laver MAN nogle fine busser smiley

  • #11   19. okt 2011 Er vant til at slå mine knæ mod alt inde i bilen. Så kender godt følelsen smiley

    Dennis D.

    Hvis du kigger på bagagerummet på 407 og så en 307 så har du flere muligheder i 307eren. Der er det enkelte sæder, dvs jeg kan tage 2 ud, så længe vi kun har et barn. Hvis det kniber med plads. og nej, der er ikke noget kæmpe bagagerum i en 407.. Den har for mange "former" desværre :S


  • #12   20. okt 2011 ja ok.... jamen så er en 307 sw jo oz en fin dyt.. smiley

  • EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #13   20. okt 2011 da SQUIRREL - astra DIESEL sælges _
    Avensis mk 2 er ikke en facelifted mk 1 og er selv 194 og kan sagtens være i den


  • #14   20. okt 2011 tror vi snakker forbi hinanden

    der er denne

    http://bilmodel.dk/images/cars/347_2.jpg

    Sidder toyota logoet på selve hjelmen, er det hvad jeg vil kalde mrk. 1

    Sidder toyota logoet i grillen, og har den andre lygter, er det hvad jeg kander den faceliftede mrk. 2

    så er der den sidste nye, som jeg vil kalde mrk 3...

    eller - er hvad jeg kalder mrk. 1 og 2 en og samme bare en facelift til forskel?


  • #15   20. okt 2011 denne http://bilmodel.dk/images/cars/348_2.jpg har jeg ingen problemer med at være i.. har straks flere problemer med at aflevere nøglerne igen, haha

Kommentér på:
Hjælp til valg af ny.

Annonce