{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

Touran - KØB hvilken motor bør jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej !


Da jeg har solgt begge vores biler og nu mangler en ny bil. Vi har en lille på vej så der skal være rig mulighed for at have barnevogn og hvad der hører sig til med.

Derfor har jeg kigget på en VW Touran. Syntes det er en flot bil og er nem at få en barnevogn ind i uden problemer.

Men. Jeg køre ca 20.000-30.000km årligt.

Jeg er på udkig efter en diesel, enten 1.9 TDI eller 2.0 TDI.

Jeg er ret lun på DSG gear, har tidligere haft det og det er det skønneste at køre med, så det hælder jeg mest til.

Jeg er selvfølgelig nok klar over at 2.0 TDI og DSG har sine svagheder, men jeg kigger på en med fuld service historik og nyt svinghjul.

Hvad bør jeg vælge, syntes en 1.9 TDI er lidt "´tam" i det og fås næsten aldrig som highline.

Derudover hvilken ting bør jeg være særlig opmærksom på ved denne type bil. Tænker rust o.lign.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Touran - KØB hvilken motor bør jeg vælge?
  • #1   24. mar 2014 Hvis du absolut vil have en 2,0 TDI, så vælg en med CR-motor, ikke PD-motor. Mener at de nyeste årgange af 2,0 TDI'eren har CR-motor, men jeg er ikke sikker. Ellers ville jeg helt sikkert gå efter en brugt 1,9 TDI DSG og så evt. selv eftermontere det udstyr du savner. Og hvis du synes at den er tam, så kan du jo altid få den chiptunet/optimeret.

  • #2   24. mar 2014 Nogle bud :)?

  • #3   24. mar 2014 Ville ikke turde købe en Touran. syntes generelt at det er en meget ringe bil med alt for mange fejl smiley men hvis du vil have en så skal du være opmærksom på og den har fået undervognsbeskyttelse for de ruster helt sindsygt i undervognen især dem fra omkring 2004 til 2006 da vw ville spare for strømmen på fabrikken dengang så blev de slet ikke galvaniseret ordentligt smiley og hold dig fra 2,0 pd motoren medmindre du vil have din bil på værksted hver uge smiley

Kommentér på:
Touran - KØB hvilken motor bør jeg vælge?

Annonce