{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Johnny L
Johnny L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Privat leasing {{forumTopicSubject}}

Jeg er mere end almindelig træt af at betale serviceeftersyn da det altid løber op i kr. 6000-8000,- for et alm. serviceeftersyn og går derfor og overvejer at privat lease en ny bil, men man høre så mange skrækhistorier. Hvad er jeres erfaring på dette område?

Jeg har f.eks hørt om en kvinde der fik en ekstraregning på kr. 65000,- da hun afleverede bilen tilbage og det var ikke fordi den var misligeholdt, næh det var værkstedet der i flere tilfælde ikke havde lavet det de skulle når den var inde til serviceftersyn der var en del af den store efterregning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Privat leasing
  • #1   27. apr 2014 du skal i hvertfald huske at du kun låner bilen..

• Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    apr 2014

#2   27. apr 2014 @Christian - Ja og jeg ved også godt at de kr. 20000-30000,- som man har lagt i udbetaling også er væk, men det jeg er nærvøs for er at de kommer med endnu en regning på ting de ikke har lavet ved et service, som de skal og på den måde snyder en for en ekstra omkostning.

• #3   27. apr 2014 det tror jeg ikke de gør, hvis du kan bevise den har været til service osv.
    men har den nogle skrammer efter du har "lånt" bilen, så kan de godt sende regningen til dig.

• #4   27. apr 2014 Sådan umiddelbart kan du komme til at betale for alle fejl og mangler som ikke opstår ved normalt brug, det vil sige ridser, skrammer og andet.

Derudover skal du normalt også betale forsikring samt fx dæk og fælge.
    Det er heller ikke alle leasingaftaler der inkluderer service, og du er også bundet på det antal kilometer som du har leaset den til, ellers koster det pr. ekstra kilometer.

• Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    apr 2014

#5   27. apr 2014 Det vil jo stå i servicebogen at man har, er bare ikke så sikker på at de har 'rent' mel i posen, so to speak!

Ja det er så det næste problem, hvad vil en skramme/rids i lakken være lig med - en omlakering og hvis ikke skal de nok sørge for at prisen bliver sat urealitiskt højt.

• Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    apr 2014

#6   27. apr 2014 @Brian - Ja det med antal kilometer har jeg også godt set. Køre du mindre end km 15000 koster f.eks 2795,- op til km 20000 koster f.eks kr. 3300,- o.s.v

• #7   27. apr 2014 Og hvis du leaser til de 15.000 km, men kører 17.000 km, så får du en pris pr. km oveni.

Servicebogen er på mange nye biler 100% elektronisk...

• Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    apr 2014

#8   27. apr 2014 @Brian - Jeg er ikke sikker på det er sådan hos alle, men det er helt sikkert også en af de ting der skal undersøges til bunds inden man skriver under smiley

• #9   28. apr 2014 Det er helt sikkert at du kommer til at betale, hvis du kører flere kilometer end aftalt, hos alle selskaber, til gengæld får du ikke noget tilbage hvis du kører mindre.

• #10   28. apr 2014 Jeg har valgt at købe, da det ville blive dyrere at lease, og min tidligere bil havde meget mere udstyr end den tilsvarende leasing model, men den var stadig billigere efter fire år...

• #11   28. apr 2014 Hvilken bil kører du i, siden du giver 5-6.000 kr for et service?
    Det er hvad jeg cirka har brugt på service over 60.000 km, det vil sige to alm. service, samt bremse service.

• Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    apr 2014

#12   2. maj 2014 Jeg har en Opel Astra fra 98 - Første service 7800,- hos en Opel forhandler, efterfølgende fandt jeg en der kunne lave det for 3500-5000,- alt afhængig hvad der ellers skulle laves og en enkelt gang måtte jeg af med 10000,- (bl.a med komplet ny udstødning + udkriftning af forrem)

• #13   2. maj 2014 Det koster at køre i en gammel bil.

Men vi har en Skoda Fabia fra 2002, den koster 1500-2000 kr/år i service, hvor min tidligere Polo kostede omkring 2500 kr hvert andet år.
    Jeg ved ikke hvad min nuværende Octavia kommer til at koste i service.

Kommentér på:
Privat leasing

Annonce