{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat 500 svage sider?
  • #1   2. maj 2014 Jeg har set to der havde nogle slatne støddæmpere, men ud over det har jeg ikke rigtig hørt så meget om dem ud over de er slatne af H til.

  • #2   2. maj 2014 køb en bil i stedet for.. du kommer ikke til at fortryde det..

  • #3   2. maj 2014 Mit værksted har lige skiftet bærekugler på en 4 år gammel fiat 500 som havde gået 31000 km pga den dumpede til syn smiley

  • #4   2. maj 2014 De kører ikke særlig godt - mange er blevet slemt skuffede over bilens dårlige køreegenskaber og har solgt dem hurtigt igen alene på det grundlag.

  • #7   2. maj 2014 Fiat 500 har svaghed med ledninger i bagklapsfals, de knækker, ca. 2000,- for rep.

    Med mindre du bare lodder det sammen self.


  • #8   2. maj 2014 Jeg kan så fortælle at vores 500 er 6 år gammel og har kørt 105000, og den har fået skiftet bagpotte og klodser i for(62000km/4 år), 2 håndbremsekabler(70000km/4.5 år), samt skiver og klodser i for (102000km/6 år), OG har intet fejlet overhovedet ellers, og er selvfølgelig passet med service hvert år.
    Det er en 1.3 JTD, som er sænket 50/40 med 17" hjul, den kører ganske fint og kan ikke nikke genkendende over for ovenstående fejl.
    Det skal dog siges jeg har hørt om problemet med bærearme i for samt bagerste støddæmpere før, men har endnu ikke selv oplevet det.


  • #9   2. maj 2014 Gearkasserne er svage.


  • #10   2. maj 2014 Er der slet ingen der har tænkt sig at nævne designet? Så gør jeg det..

    Designet!


  • #14   2. maj 2014 Jeg arbejder hos Fiat.
    Og der er ikke nogle vanvittigt dyre eller graverende fejl på bilen.
    Og syntes nu den køre ganske fint smiley


  • #15   2. maj 2014 Fiat har aldrig ku lave ordentlige biler, de kan det stadigvæk ikke og kommer aldrig til det.

  • #19   2. maj 2014 Ronnie: det var dog en åndsvag kommentar. Faktisk så har Fiat Panda været den mest driftsikre bil i dens klasse i flere år i træk, i tyske adac's opgørelse over bilmodeller med færrest fejl.
    Og nu ser det ud som at du er til Toyota ud fra de biler du har oprettet, og de kan da slet ikke finde ud af at lave biler mere, for de har da konstant tilbagekaldelser på deres biler. Mig bekendt har Fiat ikke haft nogen tilbagekaldelser.


  • #20   2. maj 2014 Vores er meget snart tre år gammel, intet har der været.
    Det er hovedsageligt konen der køre i den, men da den er leaset er det ikke just fordi jeg køre pænt i den.
    Den støjer dog noget fra kødbenene nu og dette fikses jo ub med service 4 år aftalen.
    Pt. 70.000km fra ny


  • #21   2. maj 2014 Find en Ford Ka.... Samme bil andet design/karosseri ½ pris

  • #22   2. maj 2014 Og lad vær at sammenligne en 190.000 Fiat 500 med en Citroën C1 til 70.000

    Frist,en er ikke en fed bil.
    Det er design.
    Mindre støj.
    Mere sikkerhed.

    Og design/ historie.


  • #23   2. maj 2014 Jeg har intet dårligt at sige om Fiat, faktisk er jeg overvejende tilhænger af dem for tiden, dem og alfa faktisk, ud over mito, det var et uheld smiley

    Men ville faktisk gerne bytte min bimmer for en panda, nu vi er ved det.


  • #24   2. maj 2014 Ja min fiat seicento har fået skiftet pære i forlygterne 3 gange - og det var så det eneste siden 1999 !

  • #25   2. maj 2014 Mja nu har jeg jo selv en "voldsom" Panda.... årg 09 135000km... eneste skiftet er skiver og klodser i for, bærearmene står dog for tur nu her, de brokker sig lidt.. smiley billigste og mest solide bil jeg nogensinde har haft....

    Men til spørgsmålet....
    En Fiat 500 er en fin vogn og havde med glæde selv købt en hvis ellers den havde været mere "praktisk" til vores familie ( derfor vi valgte Panda ), anyway, nogle årgange har en svaghed på bærekuglerne, mener det var fra 07 til 09 eller 10 hvor Fiat skiftede producent, men det skulle være løst efterhånden som folk har dem skiftet.... som standard er undervognen lidt "slatten" men det kan løses ved at købe en af sport modellerne de er lidt mere strammet op og med større hjul, det hjælper MEGET, eller man kan vælge en af de lidt dyrere og vildere modeller smiley alternativt selv smide en ordentlig undervogn på den... som en anden også er inde på så kan kabelovergangen i bagklappen godt være et problem, men det er ikke på mange af dem.... Dørlisten i førersiden bliver hurtigt slidt i forhold til andre biler, igen kan løses ved at købe en ny....

    Men generelt er det en bundsolid bil og ja man kan også købe en Ford, men du opnår slet slet ikke den samme følelse som du gør i en 500...

    tag ud og prøv den, kør en lang tur og mærk på dig selv hvad du vil....


  • #26   2. maj 2014 Køb den du vil ikke fortryde det.... uanset alle ammestuehistorier fra dem der kun kører det de selv har....

  • #27   3. maj 2014 fra dem der kun kører det de selv har? haha årets formulering smiley

    så med undtagelse af dem der stjæler andres biler mener du? smiley

    sorry, den var for sjov smiley


  • #28   3. maj 2014 Havde en 2008 1.4 sport der havde kørt ca 60k, der var bagpotten færdig på den syntes også man kunne ane at gearkassen havde haft bedre dage ( det var en 6 trins ) Ellers havde jeg ikke noget imod bilen i det ½ år jeg havde den.

    Ligger stadig inde med en bagpotte i rustfri og et sæt sænkningsfjedere til sådan en bil hvis du skulle mangle det en dag.


  • #29   3. maj 2014 Vil vove den påstand at den nye model Fiat 500, vel nok er den ringeste Fiat i deres model program PT.

    De primære svagheder: Bærearme for (både kugle slør og slupne gummibøsninger), slør i stab. kødben, slupne støddæmper bøsninger bag, rustne toplejer for, defekte køleribber AC kondensor, ånderør slanger mørner, utæt gearskifteaksel pakdåse, knækkede ledninger i gennemføring til bagklap, tærret bagpotte m.m.

    Og det er set selv ved 2-3 år gamle og 30-40.000 km

    Mvh


  • #30   3. maj 2014 Det er vel ikke værre end at have en 2-3 år gammel touran eller passat der er rustet væk allerede....

  • #31   3. maj 2014 Zeeberg

    Nej bestemt ikke, men nu ved manden hvad han skal kigge efter. Jeg er selv 100% Anti VAG mand, men arbejder med Fiat til daglig.

    Mvh


  • #32   3. maj 2014 Som kyndig fiat mekaniker;

    - Køler, kan bliver utæt (set en enkelt gang.)

    - Der kan forekomme slør i bærekugler, og bærearmsbøsningerne er bløde som snot, så det kan give små klonk lyde, hvis du presser bilen smiley

    - som nævnt, så knækker ledningerne til bagsmækken (hvilket kan ses ved at bagklaps håndtaget el. bagrudeviskeren ikke virker.)

    - switch for bagklapshåndtaget har det med at blive trægt, og skal garanteres skiftes.

    - Kondensor, remeller falder af (som alle andre fiat'er, se eks. panda, punto mm.)

    - Bøsninger v. Bagerste støddæmpere, har tildens til at slippe i vulkanisering

    - ånderørsslange mørner, (tjo, det gør de på alle af fiat fire motor.)

    - Sliddele skal selvfølgelig skiftes ifb. med brug. så dette påregner jeg ikke som nogle af de andre skriver.

    Det kan godt være, at 500'eren har disse typiske fejl, men så koster det heller ikke alverden at få lavet sammenlignet med andre mærker.

    - Jeg har set 500'ere, hvor at der er kræset om bilen, og den ikke har skiftet noget af ovenstående fejl, på trods af, at den har kørt 140.000 km.

    så kreds for bilen, og den vil kredse for dig.


  • #33   3. maj 2014 F I A T
    Fix It Again Tomorrow smiley

    Det er nu nemmest at ha fiat hvis man kan skrue lidt selv. smiley
    Men jeg har sgu været glad for mine 500'ere. Og er rigtig glad for min 600.


  • #34   4. maj 2014 bob o - det er da vist kun hvis man ikke kan finde ud af at lave alm. vedligehold smiley fiat er sgu en fin og stabil bil kontra f.eks. kia, hyunday, honda osv.

  • #35   6. maj 2014 Efter 29 år og 7 små Fiat og nu Bravo II (6 år gammel) kan jeg kun sige, at Fiat er meget driftsikre og billige at vedligeholde. 500 er bygget på Panda I platform, Panda I var en meget driftsikker bil også, har vel lejet ca. 10 stk. af dem i Italien, aldrig oplevet fejl på nogen af dem.

  • Heidi Møller P
    Heidi Møller P Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #36   31. mar 2018 Hejsa.Jeg har en Fiat 500. 1.2 fra 2008.
    Den er begyndt at larme virkelig meget når jeg kører over humpler eller at vejen er noget ujævn,.
    Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er i vejen.Ja jeg har ikke selv meget forstand på det :)På forhånd tak for hjælpen.


  • Annalise C
    Annalise C Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #37   2. aug 2021 Hvordan er en Fiat 500 medautomatisk gear, vil i fortælle jeres erfaringer

  • #38   2. aug 2021 37

    ring det er en manuel gearkasse med ronot skift. høre virkelig dårlig og set flere dyr rep på det


  • Claus K
    Claus K Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 168
    #39   3. aug 2021 Det er underligt man aldrig høre meget til alle de problemer der er med audi VW og Toyota
    Kender 2 som har Fiat 500 de har ikke problemer. Der er altid noget som kan gå i stykker. Jeg kører selv Fiat Ducato jeg har intet at klage over


  • #40   3. aug 2021 39

    nu skruer jeg fiat og Toyota til dagligt på mærkværksted. fiat betydelig flere fejl af de to


  • Claus K
    Claus K Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 168
    #41   3. aug 2021 Det er din erfaring.

  • #42   5. aug 2021 Claus k. Jeg har og været Fiat mekaniker i 5 år. Det er sgu ikke de bedste biler, i sær ikke med “automatgear”

  • Claus K
    Claus K Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 168
    #43   5. aug 2021 Hej. Jeg har aldrig sagt/skrevet at det er den bedste bil. Jeg kan kun kun fortælle min egen erfaringer. Min Ducato har aldrig været hos Fiat på de 508000 km den har rullet. Meen helt dårlig kan det ikke være. Der køre godt nok mange.
    Hilsen Claus


  • Lene B
    Lene B Tilmeldt:
    sep 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #44   20. sep 2021 Jeg har lige købt en Fiat 500 TwinAir fra '11, som har kørt 118000. Der er efter kun 3 dage med bilen kommet en "klonk-lyd" i højre side af bilens undervogn. Dog først efter den er blevet godt varm. Det er udtalt, når jeg slipper gassen og kobler ud. Hvad tænker I den fejler?

  • #45   21. sep 2021 Vi har i familien 2 stk 500C 1,2 pop og har haft dem fra ny
    Den ene er en 2012 med 198 på uret og den anden 2016 med 162 på uret der har ikke været nogen problemer med de biler de er passet med service ellers intet

    Fiat er ikke så dårlige som deres rygte siger
    Op igennem 80’erne og 90’erne havde mine forældre adskillige FIAT’er
    Uno
    Punto
    Brava
    Tempra
    Marea

    Og der var “desværre” heller ikke de store problemer med dem som gør at jeg i dag ville være nervøs for at købe en Fiat


Kommentér på:
Fiat 500 svage sider?

Annonce