{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Jan K
Jan K
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 33

BMW 320I række 6 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en BMW e36 320I fra 96. Bilen er kørt af min søster i 5 år og derfor har den ikke fået tæsk. Altid skiftet olie til tiden og overholdt service.

Hun kom hjem til mig med bilen. Da hun skulle hjem vil den ikke starte. Motoren snurrede fint, men den tager ikke fat.

Kørte til den nærmste autoværksted med den. Han havde testet bilen og kom frem til at der ingen kompression var på bilen og derfor skulle den have en ny motor :o.

Kan det virkelige passe at den skal have en ny motor. Bilen har kørt 289.000 km, hvor af min søster har kørt i den siden 140.000 km.

Jeg havde også trækket bilen, hvoraf den evt. vil starte. men det ville den hellere ikke. Umiddelbart lyder bilen rask når den snurre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 320I række 6
  • #1   5. maj 2014 min har gjort det samme og gør det stadig. første gang tog jeg alle 6 tændrør op. rensede dem og satte dem i igen og så startede den i først hug

• Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    okt 2007

#2   5. maj 2014 hmm, skulle prøve at købe 6 nye tændrør så. Hvis det nu er motoren så skal jeg alligevel bruge nye tændrør til den anden motor.

Køber nogen imorgen - mange tak

• #3   5. maj 2014 Ellers har jeg en komplet motor til 2500 !

• #4   5. maj 2014 tændrør ....og krumtaps sensor

• #5   5. maj 2014 Hvis en mekaniker har testet bilen og kommer frem til at der ingen kompression er på bilen, så vil det jo ikke hjælpe at skifte tændrør?

• Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    okt 2007

#6   5. maj 2014 Jeg kan hellere ikk tro at der skal nye motor, da den ikke lyder sådan. Den snurrer som den plejer.

• #7   5. maj 2014 Hvis der ingen kompression af, så har tændrør ikke en hylende skid at sige, medmindre der er gået et gevind så der kommer tryk ud, men nej.

Måske toppakningen, ellers er det nemt at finde anden motor, der er en milliard af dem.

• #8   5. maj 2014 Som andre skriver, du har haft den på værksted, mekaniker siger der ingen komp er= han har testet den og der hjælper ingen verdens nye tændrør dig.

• #9   5. maj 2014 Medmindre mekanikeren er fuld af løgn fordi han gerne vil tjene pengene på at "skifte motor".

• Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    okt 2007

#10   5. maj 2014 Nu er der altså ikke mange steder i Nordjylland man kan købe m52 motor fra 96.

• #11   5. maj 2014 Det giver ingen mening at den skulle miste kompression hvis motoren kørte fint inden den blev slukket. Den kan ikke miste kompressionen når den er slukket smiley Nævnte mekanikeren noget om at det bare var på en enkel cylinder eller dem alle sammen?

• Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    okt 2007

#12   6. maj 2014 Jeg har lige en enkelt spørgsmål. Er der nogen der ved om at en M52 motor fra Automatgear passer på en manual?

Jeg kan den motor fra en automat billigere og med mindre km på tælleren.

• #13   6. maj 2014 Hvorfor skal den være fra 96 `?

• #14   6. maj 2014 Du skal bare have en motor fra 95 og frem, behøver da ikke være 96?

• Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    okt 2007

#15   6. maj 2014 Min fejl. I har ret. Bare motoren er en m52 med enkelt vanos.

Men er det dumt at købe den fra en automatgear?

• #16   6. maj 2014 Jeg er ikke helt sikker, men umiddelbart skal du skifte svinghjul og det ud med det fra din egen, og jeg er temmelig sikker på at du også skal bruge din egen styreboks som minimum. Det kan godt være du skal bruge al elektronikken fra din egen (ledningsnet).

Det er til at gøre, jeg har før bygget automatgear motorer i biler med manuel gear, men der er lidt arbejde med det.

Hvis ikke det er noget du skal lave selv, men have lavet på værksted er jeg ikke sikker på det kan betale sig.

• Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    okt 2007

#17   6. maj 2014 Nu skal i høre den sjove historie:

Min autoværksted sagde at der ingen kompresseion er på bilen og derfor en ny motor. Men jeg ved at bilen ikke skulle have en ny motor, da jeg altid har passet på bilen og jeg følte ikke at den kunne svigte sådan. Men jeg var klar til den værste, og undersøgte en ny motor.

i mellemtiden ringede jeg til en BMW mekaniker og han var så flink at han kom over til mig. Han sagde med det samme at det ikke er motoren. Han kiggede også kæden, og den var intakt. Så trak vi bilen og den startede med det samme! Ja vi trak bilen på en landevej og fik liv i den. Årsagen var at jeg ikke skulle hælde alle mulige billig olie i bilen. Skulle kun anvende kvalitetsolie, da det kan drille ventilløftere!.. Manden sparede mig mange penge! - fortsat goddag smiley

• Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    okt 2007

#18   6. maj 2014 Og nej! man skal ikke stole 100 % på værkstedet.

• #19   6. maj 2014 Siger sig selv at man ikke skal bruge billig olie, så hvor sjov er. Historien

• #20   6. maj 2014 Og at du smider en lorte olie på der gør at dine ventil løftere hænger og derved gir dårlig kompression fordi de står halvvejs åbne er da ikke værkstedets skyld, de måler kompression som selvfølgelig er for lav, men sagde du at du havde sjusket med oliekvaliteten?

• Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    okt 2007

#21   6. maj 2014 Theis L K M, nu har jeg aldrig sagt at jeg har hældt dårlig olie i bilen! Ham der fik liv i bilen sagde at man kun skulle hælde Castrol olie. Han mente årsagen var at jeg havde hældt dårlig olie eller det skyldes det fleste gange. Men jeg har kun anvendt Shell olie og det er ikke lorte olie efter min opfattelse. Og nej jeg har ikke sjusket med oliekvaliteten!

Kommentér på:
BMW 320I række 6

Annonce