817 visninger
|
Oprettet:
Sommerferie i Italien {{forumTopicSubject}}
Jeg har været så letsindig at booke sommerferie ved Gardasøen til juli, og nu melder der sig lige lidt bekymringer omkring bilen.
Altså vognen er en mondeo fra 2006 med 145.000 kørte km, alle services overholdt. Jeg overvejer bare at køre bilen ud til Ford og lade dem tjekke bilen godt igennem... Er der andet jeg bør være opmærksom på? Den burde da snildt kunne tage de 3000 km tur retur!?
Vh
Torben
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Emner: 14 Svar: 47
Men sørg evt. for at have en ekstra liter olie med.
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.265
Forrige år var jeg selv ved Gardasøen i min gamle Mondeo. Den var fra 98 og havde kørt næsten 400.000 km. Gik problemfrit. Det kostede dog 7000 kr i benzin, men sådan er det med en stor V6 motor.
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 119 Svar: 3.802
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Altså den behøver sku ikke ud til Ford for at få et fornuftigt serviceeftersyn.
Før i kører afsted, så skal følgende gåes efter:
Olieservice. - og sørg for mekkeren han giver dig en liter med i en lille beholder.
Bremser skal være iorden, og ikke noget med "de kan godt holde xxxx km"
Dæk - det samme som med bremser, de skal være iorden
Aircon, få det efterset og evt efterfyldt, der kan blive rocker varmt dernede.
Når i så kører derned, har i formentligt det lejede fra Lørdag eftermiddag, så kør fredag aften.
Kør ned til grænsen, og få handlet lidt i kioskerne dernede. Få noget at spise, og begiv jer så ned af når kl.er 20. Så har ungerne(går ud fra du har børn) så har de spist, og med en hurtigt video., så bliver de hurtigt trætte.
Trafikken vil hurtigt aftage, og stress nieveauet aftager drastisk. De fleste kører A7 ruten, for så at køre over München, Insbruck og Brennerpasset ned til Gardasøen.
Nu om dage er der et rigtigt godt alternativ, nemlig hele vejen ned af A7, og så over Fernpass. Det er blevet rigtigt godt udbygget, og er let passerbar.
Så kommer du ned 30km vest for Insbruck, og har sparet en helvedes masse kø kørsel.
Lige når i kommer ned, så kommer der en stor rasteplads på motorvejen, man spiser anstændigt der.
Så er der ca. 250km tilbage ned til Lazise, som formentligt er stedet hvor i har lejet mobilhome/hytte eller andet.
God tur
nov 2007
Min 2.3L kompressor, går ved 160km/t 10km/l, så den havde maks ædt 300L på den tur.. Den stakkels mondeo har sku fået på gummen så
mar 2014
Emner: 23 Svar: 514
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 878
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 640
Bilen bliver serviceret en gang om året hos dem der har solgt bilen fra ny,
Jeg kikker efter dækkene er i orden med luft og har lidt vand og vaskeskind til at tage fluer af med.
I årene fra 1960 til til 70 gik udstødningen et par gange, men ellers aldrig nogen problemer.
nov 2007
Må tilstå jeg kender området relativt godt
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.265
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Hvis man kan holde sig vågen i 24 timer, er det fint at køre om natten, men de 2 gange jeg har prøvet, har det squ været noget lort.
Jeg kan sjældent sove længere end til 6-7 stykker om morgenen, og så er det altså en lang dag, hvis man skal køre hele natten.
Det vil selvfølgelig være meget mere trafik, når man kører i dagtimerne, men alternativet for mig, var at jeg skulle kæmpe med at holde mig vågen om natten.
Ikke fedt, så det skal man også lige tænke over.
mar 2007
nov 2007
Men ser man bare forhindringer som dig. Er kør-selv ferie nok ikke sagen vel. Så må man nok bare tage en charter.
Men er man nu 2voksne der kan køre. Og man kan finde ud af at hvile sig inden man kører er det nu inden for de flestes formåen.
At stå op kl. 07, flyve til Napoli og køre hjem samme nat, det er til gengæld lorte hårdt. Den tur tager jeg en gang om ugen. Det er ren træning.
mar 2007
Og ja, det hjælper self, at der er 2 til at køre. Jeg havde ikke selv samme mulighed,
første gang vi var afsted, da det kun var mig der havde kørekort.
Charter? Tjaee.. Prøvede sidste år, og det var ganske fint, men flyveturen ku jeg nu godt ha undværet.. Fy for satan..
Sommerferie i Italien