{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Hans T
Hans T
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 25

Sommerferie i Italien {{forumTopicSubject}}

Jeg har været så letsindig at booke sommerferie ved Gardasøen til juli, og nu melder der sig lige lidt bekymringer omkring bilen.

Altså vognen er en mondeo fra 2006 med 145.000 kørte km, alle services overholdt. Jeg overvejer bare at køre bilen ud til Ford og lade dem tjekke bilen godt igennem... Er der andet jeg bør være opmærksom på? Den burde da snildt kunne tage de 3000 km tur retur!?

Vh
Torben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommerferie i Italien
  • #1   25. maj 2014 Det er selvfølgelig altid en god idé at få den tjekket igennem, men en så ¨ny¨bil burde jo ikke fejle det store.. Så få tjekket dæk, styretøj, bremser osv.
    Men sørg evt. for at have en ekstra liter olie med.

• #2   25. maj 2014 Hvorfor melder de bekymringer sig ?

• #3   25. maj 2014 Ingen problemer, bare kør. Hvis den er normalt vedligeholdt giver det ikke problemer. Bare lad være med at presse den, kør pænt.

Forrige år var jeg selv ved Gardasøen i min gamle Mondeo. Den var fra 98 og havde kørt næsten 400.000 km. Gik problemfrit. Det kostede dog 7000 kr i benzin, men sådan er det med en stor V6 motor.

• #4   25. maj 2014 Selvfølgelig kan den køre til Italien og hjem igen. Men det er da en god idé lige at få tjekket bremser, olie og vand inden. Få det gjort et par uger i forvejen, så der er tid til at rette eventuelle problemer. Jeg har flere gange oplevet at folk er kommet ud med deres bil, dagen inden de kører på ferie. Når man så fortæller dem at der er et problem med bilen, og det tager 1 - 2 dage at få reservedele hjem, så bliver de noget stressede...

• #5   25. maj 2014 Torben:

Altså den behøver sku ikke ud til Ford for at få et fornuftigt serviceeftersyn.

Før i kører afsted, så skal følgende gåes efter:

Olieservice. - og sørg for mekkeren han giver dig en liter med i en lille beholder.
    Bremser skal være iorden, og ikke noget med "de kan godt holde xxxx km"
    Dæk - det samme som med bremser, de skal være iorden
    Aircon, få det efterset og evt efterfyldt, der kan blive rocker varmt dernede.

Når i så kører derned, har i formentligt det lejede fra Lørdag eftermiddag, så kør fredag aften.
    Kør ned til grænsen, og få handlet lidt i kioskerne dernede. Få noget at spise, og begiv jer så ned af når kl.er 20. Så har ungerne(går ud fra du har børn) så har de spist, og med en hurtigt video., så bliver de hurtigt trætte.

Trafikken vil hurtigt aftage, og stress nieveauet aftager drastisk. De fleste kører A7 ruten, for så at køre over München, Insbruck og Brennerpasset ned til Gardasøen.

Nu om dage er der et rigtigt godt alternativ, nemlig hele vejen ned af A7, og så over Fernpass. Det er blevet rigtigt godt udbygget, og er let passerbar.
    Så kommer du ned 30km vest for Insbruck, og har sparet en helvedes masse kø kørsel.
    Lige når i kommer ned, så kommer der en stor rasteplads på motorvejen, man spiser anstændigt der.
    Så er der ca. 250km tilbage ned til Lazise, som formentligt er stedet hvor i har lejet mobilhome/hytte eller andet.

God tur smiley

• #6   25. maj 2014 Harmonikaen: Hvordan fanden kan du næsten have hældt 500Liter brændstof igennem den Mondeo, har du tævet ungdommen ud af den på den tur??

Min 2.3L kompressor, går ved 160km/t 10km/l, så den havde maks ædt 300L på den tur.. Den stakkels mondeo har sku fået på gummen så smiley

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #7   25. maj 2014 Morten D : Ford er da godt utætte ved 400.000 km på tælleren smiley

• #8   25. maj 2014 Morten D, har selv været i Italien rigtig mange gange, på kør selv ferie, og du har lige givet den perfekte guide på ganske få linier. Top dollar!

• #9   25. maj 2014 Jeg har ca. hvert år kørt til Italien og Østrig på min ferie.
    Bilen bliver serviceret en gang om året hos dem der har solgt bilen fra ny,
    Jeg kikker efter dækkene er i orden med luft og har lidt vand og vaskeskind til at tage fluer af med.
    I årene fra 1960 til til 70 gik udstødningen et par gange, men ellers aldrig nogen problemer.

• #11   25. maj 2014 Benzo: Kører turen en gang om ugen, omend modsatte vej.. og har holdt ferie ved GardaSøen siden 1988..(omend med mine forældre)

Må tilstå jeg kender området relativt godt smiley

• #12   25. maj 2014 Nu endte jeg med at køre næsten 4000 km på den tur og tagboksen æder også noget benzin. Fartpilot stod på 130-140 det meste af turen. Så nej den blev ikke tævet. Desuden var den ikke ligefrem standard i motoren og gik under 10 km/l ved normal kørsel herhjemme.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #13   25. maj 2014 Morten D<<

Hvis man kan holde sig vågen i 24 timer, er det fint at køre om natten, men de 2 gange jeg har prøvet, har det squ været noget lort.

Jeg kan sjældent sove længere end til 6-7 stykker om morgenen, og så er det altså en lang dag, hvis man skal køre hele natten.
    Det vil selvfølgelig være meget mere trafik, når man kører i dagtimerne, men alternativet for mig, var at jeg skulle kæmpe med at holde mig vågen om natten.
    Ikke fedt, så det skal man også lige tænke over. smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#14   25. maj 2014 harmonikaen<< Burde biler med store motorere ikke have en fordel, når vi snakker motorvejskørsel og km/l?

• #15   25. maj 2014 Rasmus. Nu var det jo også henvendt til Torben ikke. Og har man børn har an formentligt også en kone. Og dermed en der kan hjælpe med at køre.

Men ser man bare forhindringer som dig. Er kør-selv ferie nok ikke sagen vel. Så må man nok bare tage en charter.

Men er man nu 2voksne der kan køre. Og man kan finde ud af at hvile sig inden man kører er det nu inden for de flestes formåen.

At stå op kl. 07, flyve til Napoli og køre hjem samme nat, det er til gengæld lorte hårdt. Den tur tager jeg en gang om ugen. Det er ren træning. smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#16   25. maj 2014 Jeg ser det såmænd ikke som en forhindring, men mere en ændring, for hvordan jeg skal tage turen, hvis det bliver aktuelt igen.

Og ja, det hjælper self, at der er 2 til at køre. Jeg havde ikke selv samme mulighed,
    første gang vi var afsted, da det kun var mig der havde kørekort.

Charter? Tjaee.. Prøvede sidste år, og det var ganske fint, men flyveturen ku jeg nu godt ha undværet.. Fy for satan.. smiley

Kommentér på:
Sommerferie i Italien

Annonce