{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.351 visninger | Oprettet:

Tjekke om turbo er defekt ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Skal senere idag ud og kigge på en Audi A4 1.8 Turbo fra 2001.
Jeg har selv haft en magen til (163hk), og den kørte bare fantastisk.
Jeg var ude og prøve en i sidste uge, med samme hestekræfter, men den føltes bare så sløv i optrækket. Jeg tænkte at det måske kunne være turboen der var defekt.
Men hvordan kan man tjekke om turboen fejler noget, når man bare er ude og kigge på en bil? Nogle lyde man skal være opmærksomme på eller ??

Mvh


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tjekke om turbo er defekt ?
  • #1   26. maj 2014 Hvis den hyler højt fra lejerne så er den ihvertfald død

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #2   26. maj 2014 Følger lige med her.. smiley


  • #3   26. maj 2014 Du kan tjekke den igennem således: Når den er SLUKKET og kold, piller du slangen fra indsugnings siden af - den er som regel lavet af gummi, og er let at pille af. Ind med en finger - igen - husk at MOTOREN SKAL VÆRE SLUKKET!!!. Mærk på møllen - den skal kunne dreje rundt - og - der må ikke være slør. Er der slør, skal den renoveres.

    Samel det igen og se rundt om turboen. Er der spor efter sod, kan det betyde en defekt pakning. Pakning omkring soden skiftes.

    Kontroller slangen fra IC for utætheder.

    MEN - en renovering af en turbo koster ikke alverden, når bare det bliver gjort i tide. Kan varmt anbefale midtjysk cylinderservice.


  • #4   26. maj 2014 Evt andre måder?

  • #5   26. maj 2014 og ja - som andre også siger - hyler den, skal den renoveres ASAP. Så er der nemlig slør i møllen, så den skraber mod turbovægen. Deraf hylelyden.. går der hul, er det absolut ikke godt.

  • #6   26. maj 2014 Bilen kan vel stadig køre selvom turboen er defekt, uden at tage skade?

  • #7   26. maj 2014 ja - der er andre måder - du kan betale et værksted 500 kr for en time for at se på det smiley

  • #8   26. maj 2014 Den hurtige måde er jo at se om bilen ryger når den får lidt pedal. Hvis den gør, så kan det være et symptom på manglende ladetryk bl.a.
    Og ja, prøv gerne flere biler så du har noget at sammenligne med. smiley


  • #9   26. maj 2014 Hvis der går hul på turbovægen sender den olien ned gennem motoren = Røg bagud. Når alt olien er sendt gennem turboen, vil topstykket højest sandsynlig stå af. Sikkert også inden alt olien er brugt.

    Og tro mig - når først møllen er hoppet af og har slået hul på turbovæggen, så går det MEGET hurtigt. Er det diesel, kan du faktisk også godt risikere, at den kan køre videre på olien og derved være umulig at stoppe.


  • #11   26. maj 2014 Er det ikke mere nærliggende at der er en turboslange der ikke er helt tæt ? Der skal ikke meget til så mister man altså jævnt meget kræft.



  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #12   26. maj 2014 #8 : Der kommer da også sort røg ved akselration hvis den er chippet - altså når pedalen trykkes i bund ?

  • #13   26. maj 2014 Tænker den sorte røg er mest udpræget blandt dieselbiler med chip

  • #15   26. maj 2014 Sort udstødning på benzinbil = meget fed blanding, ses typisk på turbobiler hvor man propper rigtig meget benzin ind, enten for at køle, eller fordi den er justeret forkert.

    Blå udstødning = olie , dvs defekt motor, evt stempelringe eller i rigtig grælle tilfælde defekt turbo

    Hvid udstødning = vand. Defekt toppakning.


Kommentér på:
Tjekke om turbo er defekt ?

Annonce