{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.895 visninger | Oprettet:

Bil dumpet til syn hvad så? {{forumTopicSubject}}

Hey drenge, har et lille spørgsmål vedr syn. Min bil skal synes senest fredag den 6juni. hvis jeg nu kører til syn idag, og den dumper hvad så? Får jeg 30dage til at lave den eller hvordan?
og må jeg kører i den til hverdag i de 30 dage, eller er det kun til og fra værksted?

Vh Nicklas

OBS: Dumme kommentare så som, jeg burde have synes min bil noget før. bla bla ect.. Frabedes Venligst, Go mandag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil dumpet til syn hvad så?
  • #1   2. jun 2014 Du får 33 dage til at lave den i OG du må ikke bruge den til andet end til og fra værksted. Du må ikke køre på arbejde eller køre ind og handle i den.

• #2   2. jun 2014 Hvis den skal være synet senest den 6/6, så skal den synes senest der, du for ikke længere tid..

• #3   2. jun 2014 Du får en vis periode indenfor hvilken den skal repareres og til omsyn (hvis det er en fejl der kræver omsyn). Det nemmeste er at køre den til en mekaniker og give ham en kopi af synsrapporten og så sige, at du gerne vil have den synet, så laver han det der skal til og kører den til syn. Det tilbyder de fleste.

Hvis den bliver betinget godkendt er det en mindre alvorlig fejl som man ikke behøver at få omsynet. Det skal så bare laves senest inden næste syn (om 2 år), ellers dumper den på fejlen dér.

Held og lykke med det.

• #4   2. jun 2014 D.Adamsen Datoen i brevet er den sidste dag bilen skal have mødt op i en synshal. Det er ikke datoen for at den skal stå synet.

• #6   2. jun 2014 Men jeg må ikke køre i den imens? Kun til og fra værksted?

• #7   2. jun 2014 Ebbe sikker da noget fis du kommer med. Betinget tyder at manden skal køre hjem og lave fejlen med det samme og ikke bare inden 2 år. Bliver manden stoppet 2 dage senere med den fejl kan han få en bøde da bilen skal laves hurtigst muligt og ikke bare inden næste syn.

Synsafgørelser
    Synet kan resultere i tre forskellige afgørelser:

GODKENDT
    Der er ikke fundet fejl af betydning for færdselssikkerhed og miljø.

BETINGET GODKENDT
    Der er fundet en eller flere fejl og mangler af betydning for færdselssikkerhed eller miljø, som skal rettes. Men det er ikke nødvendigt at møde igen til omsyn. Når der er konstateret fejl og mangler er køretøjet ikke lovligt, hvorfor det kun er tilladt at benytte køretøjet til den kørsel , der er nødvendig i forbindelse med køretøjets reparation.

IKKE GODKENDT
    Der er fundet alvorlige fejl og mangler af betydning for færdselssikkerhed og miljø. - eller ekstraordinært mange fejl -, som skal rettes og efterfølgende kontrolleres af Bilinspektionen ved et omsyn. Et eller flere omsyn skal ske inden for 4 uger. Overskrides de 4 uger skal køretøjet igennem et nyt syn. Møder køretøjet ikke indenfor 4 uger underrettes politiets motorkontor om det manglende fremmøde. Der iværksættes herfra at politiet inddrager køretøjets nummerplader.
    Dette gælder kun for køretøjer forsynet med nummerplader. Når der er konstateret fejl og mangler er køretøjet ikke lovligt, hvorfor det kun er tilladt at benytte køretøjet til den kørsel, der er nødvendig i forbindelse med køretøjets reparation.

I særlige tilfælde hvor der er en fædselssikkerhedsmæssig risiko ved at anvende køretøjet udsteder Bilinspektionen køreforbud, hvorefter køretøjet skal transporteres fra synsstedet.

Køretøjet kan også få følgende synsafgørelse: 'Køretøjet er ikke godkendt. Synet er afsluttet. Fejloversigten er ikke fuldstændig. Der er ikke mulighed for omsyn'. Denne synsafgørelse betyder, at køretøjet indeholdt så mange fejl, at Statens Bilinspektion ikke kunne nå at afdække alle fejl på den afsatte normale synstid. Derfor skal køretøjet til et nyt 1. gangs syn. Politiets motorkontor underrettes om dette resultat. Der iværksættes herfra at politiet inddrager køretøjets nummerplader. Dette gælder kun for køretøjer forsynet med nummerplader.

• #8   2. jun 2014 ja når den dumper er kørsel kun tilladt til og fra værksted intet andet. Og kørsel der kræver afprøvning af reparation.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #9   2. jun 2014 Nemlig, det er kun transport mellem hjemmeadressen og værksted, eller værksted / synshal eller hjemmeadresse / synshal, indtil den er synet og godkendt.

• #10   2. jun 2014 Så I mener, at kørsel fra værkstedet til hjemmeadressen hører under "kørsel, der er nødvendig i forbindelse med køretøjets reparation"??

• #11   2. jun 2014 438HK Biturbo Galant det er tilladt at man køre fra ens hjem adresse og ind til et værksted i de 33 dage. men man må ikke lige tage bilen ind og handle.

• #12   2. jun 2014 Jeg har altid fået min bil synet, hvis der er noget i vejen får jeg det lavet.
    Men det er sjældent.
    min første bil VWi 1960 og nu 407 i 2014.

• #13   2. jun 2014 nu har chefen lige været til syn med sin, og efter de nye regler med bøder osv, SKAL bilen være synet på den dato der står.. Køre du til syn og dumper, får du bøde hvis datoen bliver overskredet.. du får altså IKKE 30 dage ekstra til det mere

• #15   2. jun 2014 SYN Indkaldelser til syn <SYN@trafikstyrelsen.dk>

8. jan.

til mig

Det korrekte svar er B. Det er således, at bilen blot skal være fremstillet til syn den dag der er senest frist for fremmøde. Er det sådan at bilen skal til omsyn har man 33 kalenderdage til omsynet også selvom fristen for fremmøde så overskrides og uden at der udstedes et bødeforlæg.

Venlig hilsen

Birte Grevenhoff
    Kontorfuldmægtig

Trafikstyrelsen
    Danish Transport Authority
    Kundecenter
    Edvard Thomsens Vej 14
    DK-2300 København S
    Telefon: 7012 9040 mellem kl. 09.00 - 15.00
    Fax: 33381424
    Mail: syn@trafikstyrelsen.dk

• #16   2. jun 2014 Bøden kommer hvis bilen står som ude blevet fra syn på sidste dag, men bøden kommer ikke når du møder op og bilen så står som dumpet. Bøden er kun for ude blivelse og ikke dumpet syn.

• #17   2. jun 2014 Kommer bøden automatisk, eller hvis man bliver stoppet?

• #19   2. jun 2014 Hvad så hvis jeg bliver stoppet af politiet med overskredet syns frist? Kan de se det?
    Og hvad hvis jeg får den synet og den bliver dumpet? Det kan de vel også se?

• #20   2. jun 2014
    du kan ikke få en bil synet og den dumper. synet= den er godkendt. ellers dumper den bare, og ja det kan de se. Og tager de dig i kørsel på vej til arbejde i en dumpet bil giver det bøde.

• #22   2. jun 2014 Lasse P

Rart at se at vi kan tiltale hinanden med respekt.

Mht. til det "fis" jeg skriver, så modsiger det vel ikke det du siger. Bilen bliver først kontrolleret igen efter to år, altså skal det vel senest være udbedret inden næste syn. Som jeg skrev.

• #23   2. jun 2014 Ebbe H det er fis da bilen ikke er godkendt før fejlen er lavet og må derfor ikke benyttes, så bliver manden stoppet af politiet da bilen kun står som betinget godkendt giver det bøde så NEJ det skal ikke bare laves inden næste syn, men straks da han ellers ikke må benytte bilen. Er ikke det samme som du siger.

• #25   2. jun 2014 hold da op en masse snak. Hvis jeg var dig, vil jeg sørge for at lave bilen så du mener den kan synes. Kør til din synsmand og spørg om du kan få lavet et synstjek, har han ikke noget at kommentere, så hør om han vil syne den.
    SKULLE den nu risikere at dumpe har du 30 dage til at omsyne den. såfremt du strækker den til den dato den senest skal være synet har du stadig 30 dage til omsyn. Så snart man har forsøgt at syne bilen og den skal til omsyn er det registreret i systemet og derfor bliver det ikke betragtet som en overskridelse af syn. Så du får ingen bøde osv. Vel og mærke så længe at du får den synet indenfor de 30 dage. Nej bilen må i den periode ikke bruges til at køre på stranden eller handle, men til og fra værksted.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #26   2. jun 2014 Man har ikke to år til at få rettet fejl som er betinget godkendt, det er en udbredt misforståelse. Fejlen eller fejlene, skal rettes med det samme, ellers er bilen ikke godkendt. Bliver man stoppet og fejlene ikke er blevet rettet, så får man højst sandsynligt en indkaldelse til syn, eller bliver pladerne klippet...

Kommentér på:
Bil dumpet til syn hvad så?

Annonce