{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.966 visninger | Oprettet:

Fed økonomisk bil {{forumTopicSubject}}

Så er det snart ved at være tid, jeg skal have min første bil.
Jeg har kigget og læst en del, og er kommet frem til den konklusion at det sandsynligvis ikke kan betale sig med en diesel, da jeg kun skal køre 15*2 km hver dag.

Jeg er studerende, og kommer til at få lige omkring 1 tudse om måneden i SU + fritidsarbejde = 4K om måneden.

Jeg vil gerne have en bil, hvor jeg ikke behøver bruge alle 4K, så jeg har råd til lidt spas..

Jeg har kigget efter Audi 1.8 (evt. turbo)
MEN den går jo kun omkring de 12 km/l, hvilket jeg ikke synes er særligt meget... Men så har jeg kigget lidt på en Honda Civic, som går lidt længere?

Jeg vil gerne have en bil der går de 14+ på literen, og samtidig må den gerne have 120+ HK

Min Far er maskinhandler + landmand, og har derfor en hel del forsikringer, så regner med at kunne lave en god handel med hensyn til forsikring


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fed økonomisk bil
  • #1   22. jun 2014 BTW:
    Alle jer hvor jeres tid er så kostbar, og i synes det er åååhhh så irriterende med sådanne emner der kommer hele tiden...
    GTFO


  • #3   22. jun 2014 Hvor meget udgør service + diverse? smiley

  • #4   22. jun 2014 For det første:

    Hvis du vil have en bil der går over 14 på literen og over 120 heste, skal du ud i en mere eller mindre ny bil (meget dyrt)

    En A4 1,8T kan du, hvis du kører super øko, måske klemme derop... Men så går det sjove af og have en 1,8t.

    Hvor mange km kommer du til at køre? Så kunne det være noget diesel istedet, en Golf 5 1,9tdi kører omkring de 18-19 hvis du kører frisk til tider.


  • #6   22. jun 2014 Regn med olieskift hver 10.000km (mellem 400 og 1500,- afhængig af motor)

    Så generel vedligehold. Et godt råd er at ligge 1000 fra om måneden til den slags, da der godt pludselig kan komme en dyr rep (fx bremseskift hele vejen rundt, kobling eller noget helt tredje)


  • #7   22. jun 2014 Du skal sætte 500-1000 kr i måneden af til service på en gammel bil, alt efter stand.
    Du skal afsætte penge til brændstof, sprinklervæske og andet.

    Forsikring, selvom du har kontakter, så kan det være ret dyrt at sætte et krav med 120+ HK, som helt ny bilist på 18 år.

    Det billigste er nok at købe en Citigo eller Up! med en total aftale, hvor du så kun skal betale for brændstof og dæk, og har resten dækket ind. Men det er nok også det kedelige valg.

    Personligt ville jeg kigge efter en mindre bil, som er rimelig kvik, det at de ikke vejer så meget gør at de ikke behøver så mange kræfter.

    Men du nævner ikke hvilken prisklasse du har kig på, for der er jo forskel på om du smider 10.000 kr eller 100.000 kr.


  • #8   22. jun 2014 Indkøbsbudget er omkring de 50.000, jeg kommer til at køre lige omkring de 15000 vil jeg tro smiley

  • #9   22. jun 2014 til et stramt budget vil mange heste og økonomisk ikke passe sammen.

    min kæreste købte en brugt 1999 206 1.6i (benzin) til 17k som kører 14,3KM/L og har 89HK med en topfart på 185KM/T (hvis jeg husker korrekt). selvom den ikke har mange heste, kan den stadig trække en del.

    ejerafgiften er også lidt lavere end hos Punto'er og sådan, den ligger lidt over 100kr i afgift UNDER en Punto.

    så kig på en bil i stil med en 206, måske en Nissan Almera eller Toyota Corolla som også er gode biler smiley


  • #10   22. jun 2014 Golf 4-bora, seat leon-toledo-ibiza med 1,9 tdi 110hk motor, så er du godt kørende, de er ved og være rigtig billige, de går langt på literen, og de holder godt, og så kører den motor bare langt på literen uanset hvor meget du tæsker til den.. Lad være med og købe en alt for ny vogn, den første skal sq være en værre smadrekasse, den skal skulle kunne klare en bette landtur ud over markerne hjemme ved din fatter o.lign. smiley

  • #11   22. jun 2014 Haha Klaus, du forstår det.
    Men hvad med sådan en 1.9 TDI, hvad skal man regne med i vedligeholdelse for f.eks. Golf IV med en 1.9.
    Jeg har læst mig frem til at de ikke rigtigt er så glade for korte ture, og jeg skal jo "kun" køre 15 km hver vej + landture osv.


  • #12   22. jun 2014 kiggede lidt på BilBasen, og fandt dog en Nissan Almera sedan til lidt over 4000, den så ud til at være i god stand smiley 90hk ca. så lidt power har den smiley

  • #13   22. jun 2014 Jah, men hvis du så fyrer godt op under den på den landtur, så skal det nok gå.. Gjorde jeg selv da jeg havde min toledo, kørte kun 5km på arbejde hver dag hver vej, og så fik den lidt og leve af på landture o.lign. Jeg skiftede næsten kun sliddele på den, det eneste du skal være opmærksom på er at turboen ikke række ret meget længere end 260.000km på den motor..

  • #14   22. jun 2014 Faktisk et udemærket bud Chris, det vil jeg kigge lidt efter, de er da utroligt billige i forhold til hvor "nye" de er smiley

  • #15   22. jun 2014 Ok Klaus, så jeg skal gå efter en der har fået skiftet turbo? smiley
    Hvad går ind under sliddele? smiley


  • #16   22. jun 2014 Havde fundet en brugt mini bil f.eks. Aygo. Billig vægtafgift, forsikring og service.

  • #17   22. jun 2014 sliddele er bøsninger og andre bevægelige dele

  • #18   22. jun 2014 Ok, man skifter vel ikke stempelringe osv. ligesom på scooter?
    Synes bare 1000 kr om måneden lyder relativt dyrt smiley


  • #19   22. jun 2014 Stempelringe er stortset aldrig nødvendigt at skifte.

    Men det er dyrt at have bil smiley

    Benz rep vægtafgifgt forsikring osv smiley


  • #20   22. jun 2014 Klaus j. Min golf 4 har ikke fået skiftet turbo. den har kørt snart 400tkm

  • #21   22. jun 2014 man kan godt skifte stempelringene, men er ikke nødvendigt før efter mange 100k KM ;).

    mener du afgift? den koster ca 1300 hver halve år. det dyre er forsikring når man er første gang ejer af en bil, den kan sagtens komme op over 10k om året


  • #22   22. jun 2014 1,8T skal du ikke købe hvis det er for at køre øko. Hvis du kører absolut mormor kørsel med 5 gear i byen, kan den vel klemmes op på 12 km/l, men realistisk set med bykørsel så ligger den på 10-11.

  • #23   22. jun 2014 Ved godt at en 1.8T ikke er økonomisk.
    Hvad er der af udgifter til sådan en diesel f.eks. 105 HK og så en chiptuning (ca. 145 HK)
    Vægtafgift er dyre
    Er der mere vedligeholdelse?

    Jeg kommer nok til at køre en del, især første år. Og den skal nok få lidt at leve af engang imellem. Men hvor tit burde man gøre dette?


  • #24   22. jun 2014 Evt. en Golf V, hvad koster den ca. i vægtafgift (helårligt)?

  • #26   22. jun 2014 Kig på min Nissan almera. Den er billig i drift og vægt samt benz også er det en gti så den er hurtig nok, også koster den ikke al verden i indkøb, en perfekt 18'års bil smiley

  • #27   22. jun 2014 Man kan da egentligt få meget bil for pengene, dog køber jeg ikke en bil endnu. Jeg skal stadig lige have lavet et budget, så jeg er sikker på at jeg har råd til den, og ikke kommer til at sælge den igen alt for hurtigt.

  • #28   22. jun 2014 Møghissig: Man behøver vel ikke køre 200 for at "trykke den af"

  • #30   22. jun 2014 Du har helt ret, men jeg vil ikke mene at det er direkte uforsvarligt at give den lidt at leve af, så længe man er på motorvejen.

  • #31   22. jun 2014 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a3/19-tdi-attraction/2171570
    Tænker lidt noget i stil med denne, synes det lyder utroligt billigt? Hvad mener i, tror i der er noget galt, eller er det bare de kosmetiske fejl der gør den så billig?
    + hvilken motor (vil i gætte på) bliver chippet til 128 hk, altså hvor meget tror i den havde før?


  • #32   22. jun 2014 synes du skal kigge efter en bil der har kørt under 200k km, så du har en bil som du er sikker på kører meget endnu før der skal lavet store reparationer på

  • #33   22. jun 2014 Hold da kæft, var inde og tjekke den på sådan en side med nummerplade osv.
    Den koster 4000 halvårligt, og der står at en kun går 12.7 km/l?


  • #34   22. jun 2014 "Fed" og økonimisk bil går ikke hånd i hånd..

  • #35   22. jun 2014 Nej, det er utroligt som biler skal være grimme før de er økonomiske....

  • Alexander A
    Alexander A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 44
    #36   22. jun 2014 Eftersom det er en brugt bil du køber, vil der altid være nogle ubekendte, i forhold til prisen på vedligehold og drift. Det er dyrt at have bil og man kan ikke bare lægge et budget. Der komme altid noget uforudset.

    Jeg købte en BMW 316i, Touring, tilbage i februar, som næste holder dine krav. 13,7 km/l, 115 hk og efter min mening, en rigtig flot bil. Havde regnet med udgifter til reparation af bl.a. støddæmpere, men forleden drillede motoren, hvilket bl.a. betød af trækkæden skulle skiftes, sammen med forskellige andre (u)nødvendige dele. Pris: 19.000 kr. Penge jeg ikke havde regnet med at skulle punge ud med og slet ikke på nuværende tidspunkt. Så tænk dig om, før du kaster dig ud i at købe en bil smiley


  • #37   22. jun 2014 VW Lupo 1,4 GT 100 Hk! Tror mig, den er kvik! Dog ekstrem sjælen i DK, eller bare dert tyske marked. Men den opfylder det hele.

  • #38   22. jun 2014 Køb en lille bil. 600kr i afgift billig i forsikring. Gå ikke det ret meget istykker. http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/toyota/aygo/?q=Aygo&sort=price&order=asc

  • #39   22. jun 2014 Egentligt et OK bud, dog synes jeg den er lidt "tøse" agtig smiley

  • #40   22. jun 2014 eller kig på en 106, en lille men sjov bil smiley

  • #42   22. jun 2014 Ja suk, det bliver nok kun til sådan en minibil, tror dog jeg køber mig en billig vintervogn, og så kører motorcykel om sommeren.

  • #43   22. jun 2014 Hvad havde du regnede med? Ford Mustang..Det starter altid småt, plus du skal også lige lære at køre bil først.

  • #44   22. jun 2014 Ro på detektiv...
    "Hvad havde du regnet med? Ford Mustang.."
    Æhh nej, hvad fuck er det for et flabet svar? Er du dum? Lyder jeg som en der havde forventet en Ford Mustang? Nej vel... Jeg troede blot ikke at jeg var nødt til at køre i en af de minibiler, som oven i købet er pisse farlige.. Mener det er bevidst at hvis du kører galt med 60+ er der større chance for du dør end omvendt.
    Jeg havde måske forventet at jeg havde råd til at have en Golf V 1.8, eller 1.9 diesel.


  • #45   22. jun 2014 Der er intet flabet over mit spørgsmål. Den bedste bil, som du ville kunne købe, ville være en røv sur/syg Toyota Yaris 1,0! Billig, holder evigt, og du vil syndes den kørte vanvittigt hurtigt, da du nok ikke er vant til andet.

    Der er da masser råd om en Golf IV, hvis man blot søger i forumet. Har bidraget til mange selv.


  • #46   22. jun 2014 Hvis du er interesseret i at rode med biler, så ville jeg råde dig til at starte med en ældre bil som du ikke er så øm overfor. De er gode at "træne" på. Jeg savner faktisk lidt dengang man ikke gik og bekymrede sig om diverse ridser, og mislyde fra motor og undervogn.

    Biler i dag er pakket ind i plastic, og der er ofte så trængt i motorrummet at det er svært at lave noget som helst uden lift eller flere timers afmontering for at komme til problemet. Den nemmeste bil jeg har arbejdet på var en Corolla 1.6, mener motoren hed 4AFE. Der kunne man komme til.



  • #47   22. jun 2014 Jeg har ikke brug for råd til en golf IV, jeg havde brug for at vide hvilke udgifter der var, og om jeg havde penge nok (om jeg havde råd) til at holde den kørende.

  • #48   22. jun 2014 Hvis du får SU, hjemme boende går jeg ud fra + 4k fra arbejde så har du råd til det. Du har faktisk flere "lommepenge" end de fleste andre der arbejder når du bor hjemme. Om du har råd til at holde en bil kørende er jo et lotteri. Man kan være uheldig med alle mærker. Nogen kører 300.000 i en Golf 4 og har ingen problemer udover sliddele, og andre har problem efter problem. Det er ikke til at sige, sådan er det med alle biler. Hvis bilen ikke er blevet passet med service, så vil der jo hele tiden være slid dele der giver op. Det bliver dyrt hvis man ikke selv kan skrue.

  • #49   22. jun 2014 Tror også det bliver en gammel skrammel Golf 3, dem kan man vel få for under 10K, så kan man bare købe en ny, når lortet går i stykker smiley

  • #50   22. jun 2014 Golf 3 skrammel? naah, vil nu mene en Golf 2 er skrammel i forhold til en 3'er smiley plus 2'eren er pænere IMO smiley

  • #52   22. jun 2014 Da jeg selv var på SU, valgte jeg en Fiat Punto 1,2 Sporting 6g. Den kørte uden problemer 17-18 km/l, var billig i vedligehold og samtidigt fandt jeg den ret underholdende kontra pris. smiley

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #53   22. jun 2014 Køb du en E10 GSI - 1,6.. Den er rigelig frisk til en ung gut som dig, også din økonomi taget i betragtning smiley

  • #54   22. jun 2014 E10 GSI 1.6 er faktisk et godt bud, hvad køre sådan en laban på literen, og hvad med vedligeholdelse?

  • #55   22. jun 2014 Den ligger mellem 9 og 15 alt efter hvor tung højre fod.

  • #56   22. jun 2014 Okay, 15 lyder umiddelbat ganske acceptabelt, og med min økonomi, bliver jeg nok nødt til at tænke på min højre fod smiley

  • #57   22. jun 2014 Prøv at kig på Ford Puma....ved ikke hvor langt den går literen men en ok kvik lille bil.

  • #58   22. jun 2014 # 44 >> Set i forhold til en gammel bil fra midten af 90'erne, så er en af de nye mikrobiler ikke ligefrem livsfarlige. Der er nok mindre sandsynlighed for at du kommer ud for en ulykke i en mikrobil, frem for en 15-20 år gammel bil der er chippet.

    Men alt i alt, køb en bil der er billig i forsikring og vægtafgift, og hvis du ikke vil betale kasko (som er dyrt), så hold dig til en pris på en bil som du har råd til at miste, hvis det kikser (for mig gik grænsen ved 20.000 kr)


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #59   22. jun 2014 En E10 GSI kører ikke 15! Min 1.3 xli 88 hk kan jeg lige knibe over 13.5, men så er det lange ture smiley

  • #60   22. jun 2014 Okay, tak morten, så er den jo ikke bedre end de andre smiley

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #61   22. jun 2014 Du kan ikke puste og ha' mel i munden samtidig smiley
    Km/pr.l kan du ikke bruge til noget det første lange stykke tid alligevel, da der sikkertskal gives gas når det kan lade sig gøre, og man skal ofte lære bilen at kende ffor at kunne køre rigtig økonomisk - snup en GSI'er, og til smilene i stedet for tank besøgene, du er ung for faen ;-).


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #62   22. jun 2014 Tastefejl er gratis!

  • #63   22. jun 2014 Har lige et spørgsmål til ejerafgift.
    Lad os nu sige at jeg køber en golf IV TDI der er opgivet til 19.2 km/l. Som jeg kan se det, så skal jeg betale 830 halvårligt i vægtafgift, og så 1310 i udligningsafgift. Dette giver kun lidt over 2000 halvårligt, ca. det samme som en benzin bil.
    Der er så partikelfilter afgift, så det er 1000 kr oveni.

    Skal jeg "kun" betale 5000 årligt i "vægtafgift"?


  • #64   22. jun 2014 Kun og kun, men ja, det er den årlige "vægtsfgift".. smiley

  • #65   22. jun 2014 206 1.4-1.6-2.0hdi. Kvik .økonomisk og billig

  • #66   22. jun 2014 # 59
    Min svigerfar ligger på 15 km/l i hans så jo det kan godt lade sig gøre..
    I vores den gamle med konen bag roret gik den 14.5km/l på en tankfuld..


  • #67   23. jun 2014 Honda Civic 1.5 øko. 117Hk
    De er altid rustne og billige med en fantastisk god motor og bremser.
    Ca 2000 i vægtsfgift? Og over 15km/l når du køre pænt.
    Og så kan den undervogn bare et eller andet på en snoet landevej som ikke ret mange biler fra den tid kan..
    Anskaffelses pris < 15000


  • #68   23. jun 2014 jeg bliver sgu nød til og nævne colten.

    Jeg kan se her længere nede i tråden at du er blevet mere realistisk med hensyn til hvad der kan lade sig gøre med ydelse kontra km/l .
    Min er opgivet til 16,1 literen og har alligevel 109 heste.
    Jeg kan så få den til og gå 15km/literen. (udregnet fra en hel tank selvfølgelig).
    og halv årlig afgift ligger på 1010. Altså KUN 2020kr om året.
    Hvis du har 50.000kr så er der lidt og kigge på.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/colt?KmlFrom=16&YearFrom=2002&YearTo=2014&PriceFrom=10000&PriceTo=50000&MileageFrom=0&MileageTo=0&ZipCode=0000&IncludeEngrosCVR=False&IncludeSellForCustomer=False&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=False&HpFrom=&HpTo=&PhotoAds=1 Du kan også tage en 1,3 de yder 95 heste.
    Men der er forskellen i km/l bare ikke ret meget højere. Den er sat til 16,7 i stedet for 16,1. Men bilen har det man forventer af en moderne bil. (den mangler bare fartpiloten).


  • #69   23. jun 2014 Peugeot 206 gti, sjov bil som kører mellem 12-14 km/l.

  • #70   23. jun 2014 Har for nyligt haft en Polo 6n 1,4 16v... det er en rigtig sjov bil selv i std. trim min gi omkring 15 km/L og det er endda med tung fod... og de 101 hk er rigelig sjov i den bette bil, og den er til at forsikre..

  • #73   24. jun 2014 http://www.bilbasen.dk/alt-om/smart/fortwo%20coup%C3%A9

    smiley

    Koster 1.140 helårlig som 54hk CDi (kan meget nemt hives op på 70hk, hvilket er fint til 800 kg. bil!) Billig forsikring. 25 km/l.
    Og du drømmer ikke om hvad man kan få af gejl til sådan en smiley


  • #74   24. jun 2014 Det er godtnok nogle gamle biler i får ham til at overveje. For 8 år siden købte jeg min første bil en 1997 starlet nysynet og serviceret for under 30000. Den havde gået 160.000... Ja ja det var ikke nogen drømme vogn men med et par brede fælge og et par store højtalere fulgte den mig i tykt og tyndt uden at svigte selvom jeg gav den tæsk med helt kold motor, glemte at kigge på olie pinden osv. Den kørte hurtigere og bedre end Micro bilerne... Men der er gået 8 år jeg tænker da at det er hul i hovedet at vi alle her mange år efter råder ham til at købe en gammel bil fra 90'erne ud fra vores erfaringer fra den gang. Mit råd køb en polo, punto, Yaris, Colt osv hellere en bil med fuld service hæfte end en bil med brede fælge dem kan du købe brugt bagefter. Lad nu vær med at købe noget alt for dyrt gammelt lort og husk nu at have luft i budgettet til øl fisse og ferie!!! Hellere en almindelig bil og en tur på ferie med gutterne eller en sød pige faste udgifter får du nok af senere!!

  • #75   24. jun 2014 Min farvorit bil ville være en Hyundai getz, lille sjov bil, pålidelig som en Toyota fra gamle dage find en er gammelt ægtepar har passet på, husk specielt rust beskyttelse skift olie for hver 10.000 km og håb på at lortet holder. Den fået med en 100 hestes 1,4. Og nej jeg har ikke selv sådan en bil, og har aldrig haft en.

  • #77   24. jun 2014 Mads J

    du glemmer lige at nævne det er S16 udgaven af 206 1.6 der har 110HK, den der ikke hedder S16 har 89HK


  • #78   24. jun 2014 Har selv haft en 206er 1,4 hdi dejlig vogn med rigtig gode køreegenskaber og god langturs økonomi...den kunne køre vildt hurtigt i sving og rundkørsler... Personligt synes jeg den var alt alt for dyr i afgift, og lavet af flere dyre dele jeg var bange for gik i stykker. Min far havde en med chip den fik 3 koblinger og en bagbro på 250.000 km ellers var det kun olie og bremser. Forstår ikke folk råder en fyr med så lille et kørsels behov til at købe diesel de er 10 km om at blive varme.... Og så små ture ødelægger dem jo.

  • #80   24. jun 2014 Jeg mener ikke en diesel har godt af små ture, det samme gø eksperterne mig bekendt...


    Tjek lige den her... Jovist ikke den vildeste vogn, men 0-100 på 9,6 over 15 på literen, fuld service bog 100.000 kørte km flere gange undervogns behandlet sort, og klar til et par fælge... Og kun 14 heste fra ønsket om de 120 heste... Og så endda kun 9 år gammel og langt billigere end budgettet på max 50

    http://www.dba.dk/hyundai-getz-16-gl-2005-km/id-502996746/


  • #81   24. jun 2014 Kig på en Suzuki Ignis Sport, den kører omkring 13-15 km/l, har omkring 115 Hk og fra 0-100 km/t på 8,9 sek. Den er super billig i drift!!!

  • #83   24. jun 2014 3 koblinger er nok pga chip og køre måde og kvaliteten. En bagbro. Ja det svære jo til et sæt bagfjedre har holdet 250000km så det vel ok.

    Køre dagligt 8 km til og fra arbejde i min hdi og lufter man den bare en gang om uden med 10km motorvej i 3.gear så gå det fint. Min har kørt 410.000 og hat mistet 7hk


  • Jimi J
    Jimi J Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #84   24. jun 2014 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/16-hdi-dynamique/2136913

    Det bliver ikke billigere.
    Og de plejer nemt og kunne komme op på 250000km uden det store bøvl.


  • #86   24. jun 2014 Sø propel ja, forkert formuleret, den fik skiftet to koblinger... Altså var den på sin 3. Da han solgte den... Ja mindst en af de koblinger var chippen...

    Men en kobling på 250000 km er jo ikke usædvanligt, selvom nogle får dem til at holde længere...


  • #87   24. jun 2014 Køb dig en Honda Civic EK3 (1.5 VTEC) smid en kvalitets banan manifold på og du har over 120 hk, og stadig, uden problemer, klemme den over 16/17 km/l. ??

  • #88   25. jun 2014 Køb dig dig en Citroën Saxo vts 16v, de rimlig langt på ltr. Og så er de så små at de er hurtige smiley

  • #89   25. jun 2014 Har en Corolla 1,6 XLi l/b fra 94'. Kører mellem 12-15 km/l igen afhængig af ens højre fod, og om det er korte eller lange ture. 1550,- halvårligt i vægtafgift og relativ billig i forsikring. Mener den har 110 eller 115 hk. Fin bil. Kørte 38000 km på 1 år, hvor den bare kørte og kørte. Skulle kun have benz og olie på. Der er så kommet lidt med de bærende dele der skulle skiftes, og en gammel rolla kan ikke undgå rust i skærmene, men en god og pålidelig vogn med en stærk og solid motor.

  • #90   25. jun 2014 "BTW:
    Alle jer hvor jeres tid er så kostbar, og i synes det er åååhhh så irriterende med sådanne emner der kommer hele tiden...
    GTFO"

    "Ro på detektiv...
    "Hvad havde du regnet med? Ford Mustang.."
    Æhh nej, hvad fuck er det for et flabet svar? Er du dum? "

    synes du skal købe dig en scooter, og så evt. spørge igen når din attitude er væk.

    Men det er jeg tilsyneladende den eneste der synes, siden folk fortsat gider svare dig. smiley


  • #91   25. jun 2014 Du får ikke råd til en A3 turbo i dit eget navn med det budget.. og slet ikke som 18 årig..

  • Frederik T
    Frederik T Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #93   25. jun 2014 Køb en scooter knægt, det er det eneste du realistisk set har råd til. Og kom tilbage igen når du har fået bedre manerer i stedet for at fyre pis af når den mindste siger imod dine urealistiske drengedrømme.

    "BTW:
    Alle jer hvor jeres tid er så kostbar, og i synes det er åååhhh så irriterende med sådanne emner der kommer hele tiden...
    GTFO "
    "Ro på detektiv...
    "Hvad havde du regnet med? Ford Mustang.."
    Æhh nej, hvad fuck er det for et flabet svar? Er du dum? Lyder jeg som en der havde forventet en Ford Mustang? Nej vel..."

    Er du seriøs? Chill internet tough guy.

    Jeg er overrasket over så mange her svarer dig så pænt. Læs dem og tag det lidt seriøst. Når flere her siger at en bil med turbo er urealistisk for en knægt på 18, så er der sgu noget om det.


  • #94   25. jun 2014 Min Altea 1,9 TDI med 150 hk, kører 15-17 pr liter, koster 400 i årlig afgift og har kostet 42000, det synes jeg da er rimeligt for en kvik bil.

  • #95   25. jun 2014 Synes folk måske overdriver lidt med udgifter? ellers er de biler I nævner godt nok dyre i drift i forhold til min..

    Helt enig i at det kan være rigtig dyrt at have bil (haft Porsche 924), men man kan sgu godt køre for 4k/mdr. hvis ikke man skal have en sportsvogn..
    Jeg kører rundt i en Audi A2 1,2 TDi, langsom og måske kedelig bil - men tilgengæld kan jeg køre ca. 2200 km/mdr i den for sammenlagt 2000 kr./mdr.
    Det har indtil videre inkluderet alle reparationer, service, diesel, afgift og forsikring smiley har dog også billig forsikring, hvilket nok bliver lidt dyrere i dette tilfælde..

    Min pointe er bare, at jeg ikke synes du skal droppe din drøm om en bil - du ska måske bare nedjustere forventninger lidt og vide at det KAN blive dyrt smiley


  • #96   25. jun 2014 Bruger 1500-2000kr. på brændstof.
    550på ejerafgift og 350på forsikring. + 800kr til uforudsete rep. Og service ( overkill men vil heller havde pengene hvis der sku ske noget end at mangle dem). 4700kr i alt for ca 3500-4500km/måneden. Og det kun vægtafgift og forsikring der virkelig trække på den konto da den er 4500i forsikring og 6500i afgift


  • #97   26. jun 2014 Har min celica til salg.. Den har kørt 95.000, den har godt nok ikke 120 hestekræfter.. Men den kan stadig godt trække smiley Og samtidig er bilen fed smiley Prisen er 37.500 med anlæg, hvilket jeg syntes er en fair pris til den stand smiley

  • #98   26. jun 2014 Lars N #94

    "Min Altea 1,9 TDI med 150 hk, kører 15-17 pr liter, koster 400 i årlig afgift og har kostet 42000, det synes jeg da er rimeligt for en kvik bil."

    Ja, det lyder da ganske fornuftigt.
    Men hvordan hulan har du fået SKAT lokket til kun at opkræve 400/år i grøn afgift?

    Så vidt jeg ved, koster den 4.800,- eller 5.080,- helårlig, alt efter udgaven.
    Det har sikkert noget at gøre med nummerpladerne, og da Du har papegøjeplader på din bil, slipper du ikke for misundelses- samt udligningsafgiften...
    Partikelfilter....måske har den sådan et, og måske ikke - hvis ikke... + 1.000,- pr. år. Vejer bilen 2 ton eller derover, så vinker man lige farveller til rundt regnet 10 kilo om året.

    Såeeh... 400,- / årligt for en Diesel van på privat plader... kan du ikke lige dokumentere det ? smiley

    Til sammenligning koster ejerafgiften på min Smart 0,8 CDi (med partikelfiler og +30km/l) årgang 2010, kr. 570,- pr. halvår - altså 1.140,- årligt.
    Nægter simpelthen at tro på, at en Altea koster i nærhed af 1/3 af en 3L Smart på 800 kg.

    smiley


  • #99   26. jun 2014 Allan slap af, det var en tastefejl, der skal stå 4000. Det er stadig billigere end andre diesel biler i den klasse/årgang smiley

  • #100   26. jun 2014 Lars N >> De 4.000 kr er vel så fordi bilen er nedvejet?

    Jeg har selv haft en Altea XL 1.9 TDI, den kostede mig 9.040 kr/år for vægtafgift (3.960 kr) og privatbenyttelsesafgift (5.080 kr), men jeg havde så ikke betalt afgiften for nedvejningen. Hvilket du nok fik fortalt, for så ser regnestykket således ud:

    Vægtafgift Årlig 1.980,00 kr.
    Privatanvendelsesafgift Årlig 990,00 kr.
    Udligningsafgift Årlig 1.100,00 kr.
    I alt Årlig 4.070,00 kr.

    Dette kræver at bilen er fra før 24/4-2007, samt den har en totalvægt på maks 2.000 kg, og har dieselpartikelfilter. En benzinbil vil tilsvarende være cirka 1.100 kr billigere.
    Bilen kan evt. være med en totalvægt over 2.000 kg, men nedvejet til maks 2.000 kg.


  • #101   26. jun 2014 min har ikke partikelfilter og den koster 4013,47 årligt..

  • #102   26. jun 2014 Det lyder meget underligt at den er billigere end ovenstående.

  • #103   26. jun 2014 Jamen du er meget velkommen til selv at tjekke:
    www.nummerplade.net indtast mit reg nr FA96948 og tjek under afgifter..


  • #104   26. jun 2014 Lars N >> Din koster nøjagtig 4.070 kr i år, grunden til du betaler mindre er at perioden går fra den 6/2-14 til den 31/1-15, hvorfor der er en difference på seks dage, og derfor får du refunderet noget af det.

    Ang. Partikelfiltret har du ret, det er fordi den er en varebil... Det er kun personbiler det gælder for i den alder.

    Før nedvejningen ville din bil koste: 10.290,00 kr/år
    http://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=fa96948


  • #105   26. jun 2014 Med min Nissan 100nx Targa skal du kun bruge 1L.benzin om dagen. Uden det er kedeligt at køre!! smiley
    Det er en 1,6 Twincam med 125 HK der er 3 sæt alu. med dæk efter behov.
    Bananmanifold godt stereoanlæg med 14 højtalere pænt fordelt i kabinen.
    Der er 1 år til den skal synes den har aftageligt træk til 1100 kg.
    Super lille Gocart som jeg ville mene skulle koste 20.000,-
    Du er velkommen til at ringe på Tlf. 40426336
    Hilsen Michael


  • #107   27. jun 2014 Tror jeg køber mig en 1.9 TDI.
    Michael, jeg skal køre 30 km om dagen, så jeg kan nok ikke slippe med 1L om dagen


  • #108   28. jun 2014 en Honda civic eg med en 1.5 kværn (d15b2) går røv godt og er rimelig øko
    min gamle gik ca 12 med "prygl" og 13-15 med "normal" kørsel og så er den max fed smiley men at den så måske er i den lidt "dyre" ende af listen ang reservedel er så en anden side af sagen smiley men fin starter vogn smiley


  • #109   28. jun 2014 Folk siger at 1,9tdi kører for evigt... Vær skeptisk kig efter en med lavt km mine sviger forældre havde mange store reparationer på deres passater med 1,9 TDI min bror ditto hans så galt at han solgte den defekt uden motor da der skulle laves for 120000 kr i den... Selvom der findes mere avancerede diesel motorer så er der bare så mange dele i en diesel der kan gå i stykker,,, og som koster kassen enten i indkøb eller arbejds tid.... Så er det ikke meget værd at køre langt på literen... Dit budget ville så vidt jeg kan vurdere vælte hvis du pludselig skal smide 10000 kr i bilens motor. Hold det for dælan simpelt hvis du kun har 5000 til bil, brændstof forsikring, mobil alkohol damer restaurant besøg og biograf ture!

  • #110   28. jun 2014 Siger det igen...
    Honda benzin..!


  • #111   28. jun 2014 1342f præcis! hond-om-nosserne-damerne-angriber! smiley


  • #112   28. jun 2014 Har faktisk også kigget på en honda Civic 1.6 VTI, den kan vist flytte sig smiley
    Hvad kører den ca. på literen, på bilbasen står der 12, men i de fleste annoncer står der 14-15


  • #113   28. jun 2014 Mads G, hvorfor starter du ikke bare med at lærer at køre bil først? Jeg skal ikke side og ødelægge det for dig, men det er bare for din egen skyld. Og skal heller ikke side og leje hellig, men jeg har dog lært af mine fejl og ville gerne prøve at hjælpe andre godt på vej.

    Lad være med at anskaffe dig en bil med for mange heste.

    1. For så selv om man er ved at tage kørekørt eller lige har fået det, så er man stadig ikke verdensmester til at kører bil.
    2. Det bliver for dyrt at forsikre, og LAD VÆRE med at forsikre den i mors eller fars navn, for hvis du kører galt ender det med forsikringen ikke betaler, også står du selv med regningen. i øvrigt får du heller ej anciennitet og din forsikring falder heller ikke i pris + du lærer heller ikke hvad det koster.

    Hvis du har tænkt dig at bruge 5000 på en bil. Allerede der skal du stoppe, for de penge du evt har tilbage kan du ende med at bruge på reparationer så bliver det hurtig en dyr bil.
    Så behold hellere de 5000 og spar yderligere op. For enten bruger du bare de yderligere penge på reparationer i stedet for at kører rundt i en ordenligt bil i sidste ende smiley


  • #114   28. jun 2014 #112 Mads. Du er nød til at STOPPE med at gå op i økonomi, for som 18årig fucker du det op anyways. Jeg er selv 18 år, min 316i er opgivet til en 14-15 stykker, men går ALDRIG over 11 km/l, og selvom den er opgivet til 20 km/l vil det jo stadig ikke kommer over 10-13 km/l i og med man ikke kan lade være med at fyre pisset af engang imellem..
    Få dig den bil du vil have, uden at tænke på økonomi, hold dig fra diesel også, det er alt for dyrt.


  • #115   29. jun 2014 Du bør ikke købe diesel. 30 km om dagen er ikke nok for at holde en diesel motor ren..

  • #116   29. jun 2014 1,6 vti'en er frisk nok men heller ikke så man bliver slynget om på bagsædet når den rykker den river jo først ved 5-6000 omd. smiley

  • #117   29. jun 2014 men min vens går vidst nok mellem 13-15 alt efter kørsel smiley

  • #118   29. jun 2014 Jeg tror knægten har fået så mange svar nu, at han er helt forvirret! Tag ud og prøv en bil og læg mærke til om den føles sund.

  • #119   29. jun 2014 #116 Husk tilbage til da du lige fik kørekort, ville du ikke syntes at den trak fantastisk dengang? smiley

  • #120   29. jun 2014 OK så! 15x2 km. Det bliver jo så 2L. pr dag. smiley

  • #121   1. jul 2014 Jeg tænker lidt suzuki Swift?? Hvad er holdningerne til den?

Kommentér på:
Fed økonomisk bil

Annonce