{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.809 visninger | Oprettet:

gå fra 6 til 4 cylinder {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Jeg er vant til at køre i BMW med 6 cylinder og er så småt ved at kigge efter ny bil.. Har dog fundet et par stykker som et med 4 cylinder. Men med de samme eller flere hk.

Mit spørgsmål er så til dem som har skiftet fra 6 til 4 og det et noget man tænker over eller går man hen og bliver træt af det?

Jeg tænker også meget på at jeg vil komme til at savne lyden..

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gå fra 6 til 4 cylinder
  • #2   29. jun 2014 Jeg startede med BMW 4 cyl, og der efter 6-8 og 12.....hvis det er disel har det ikke den store betydning...

• #3   29. jun 2014 Køb en 4 cylinderet med turbo..så bliver det lidt sjovere smiley

• #5   29. jun 2014 det har jo stor betydning for dit moment. smiley

Men nu tænker jeg også kun lige på at skulle trække en trailer smiley

Vis du bare tænker på at tæske speederen i bund. Så er det heste kræfter.

For du har mindre vægt på 4 C end på 6 C...

Vis volumen ikke er større på den 4 C så er der lidt med momentet..

• #6   29. jun 2014 Lyden er ikke den samme.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #7   29. jun 2014 V6 lyd er lækker V8 er endnu bedre, har selv haft 530i, 545i E60,samt 3 540i E39, intet slår V8, men kører Golf GTI turbo 200HK idag, og den har en super sprød lyd, og er billig i service m.m., så en R4 med turbo kan du sikkert leve med, en R4 uden turbo er til gengæld for det meste kedelig/sløv er min erfaring

• #8   29. jun 2014 lyden, er det værste at skulle undvære smiley du har et noget bedre bundtræk, med de 6 cyl, men en 4 cyl, kan køres længer ud i gear.. ( det er bare det jeg syntes ) hc

• #9   29. jun 2014 Jeg har selv haft et par 4-cylindrede biler, men de seneste 3 biler jeg har haft, har været 6-benede. Jeg skal aldrig tilbage til en 4-cylinder bil.
    Det er muligt at forbruget er større men det er altså bare noget helt, helt andet med en 6-bener, og når man kun kører 15-17.000 km. årligt som jeg gør, har det ikke den store betydning, om jeg kører 11 km/l eller 15 km/l. Problemet er blot, at udvalget af 6-cylinder biler bliver mindre og mindre....selv en BMW 328i er jo nu en (ynkelig) 4-cylindret øse smiley

En ting er lyden ved en 6-cylindret motor, noget andet er, at den bare har en helt anden motorgang.

• #10   29. jun 2014 Trækkraften bliver sikkert bedre med 4 cyl, men lyden er ikke den samme.

• #11   29. jun 2014 Du skyder dig selv i foden ved at gå fra række 6 el r4 så jeg har fortrudt at jeg solgte min 525i touring masser af kræfter 13km pr ltr lyden ja det var som det nu sku være. Men vil da heller ikke stå inde for en 4benet man skal ikke undervurdere de 4benet ang hk, du kan jo nemt på en a4 turbo hente 3-400hk uden det store budget. Ellers er en r5 en kanon mulighed volvo laver deres 2,3 T5/R model nøj en lyd. Altså for en bmw lyder godt skal der straight pipe fra kat og så finder en whitehooker 102mm 4" smider den på så får du virkelig lyden frem pga der bare er nada lydisolering i den bagpotte.

• #12   29. jun 2014 Det kommer sgu an på hvilken 6cyl vi snakker om. Der er hverken lyd, træk eller sjov i en 320i. Men den er da sjovere end en 318i.

• #13   29. jun 2014 Har været den vej fra 6 til 4 og det blev for kedeligt for mig så nu har jeg 5 smiley

• #14   29. jun 2014 Mirza har helt ret. En alm. række 6ér er kun lyd og intet andet.

• #15   29. jun 2014 Så du mener at en R6 og en V6 motor er normal og det samme som en 4cylle.?
    Hvorfor laver de så overhoved R6 og V6 motore.?

• #16   29. jun 2014 Hvis mman er vant til 6er lyd så kommer man til at savne den i en 4er det er helt sikkert

Selv kørt med både R6 og V6 og savner lyden

Selv kørt en del med campingvogn og der er noget bredere effekt område i en 6er som en 4er
    Min erfaring er også at en 6er kan køres mere økonomisk.. Jeg havde flere gange sukien over 12km/l og det er sku da helt godt for den str bil

• #17   29. jun 2014 hvorfor slide på 4 cylinder når man kan slide på 6 cylinder. og man går vel hellere ikke fra en strandvejs villa til en 1 værelses lejlighed? med mindre man er tvunget til det! behold for guds skyld de 6 cylinder som minimum, du vil komme til og savne den motor smiley

jeg har en passat tdi og en fabia tdi ( 3 cylinder ) og en vito cdi og de er bare pisse kedelige ved siden af en benziner række 6´er.

• #18   29. jun 2014 Der er som udgangspunkt ikke samme bundtræk 70 i 4 cylinder med tro, som 6 cylinder sugemotor.

• #19   29. jun 2014 Det sgu ikk cylindre som bestemmer noget. Men derimod omdrejninger. Jeg har en R4 1,0 motor og den både lyder vildere og er hurtigere end 95% af 3serie BMWer række 6ere smiley

• #20   29. jun 2014 Jeg siger bare at den har bedre bundtræk. Hvis du har 4 cylindre med turbo skal du op i høje omdrejninger før der sker noget som helst.

• #21   29. jun 2014 "det har jo stor betydning for dit moment.

Men nu tænker jeg også kun lige på at skulle trække en trailer

Vis du bare tænker på at tæske speederen i bund. Så er det heste kræfter.

For du har mindre vægt på 4 C end på 6 C...

Vis volumen ikke er større på den 4 C så er der lidt med momentet.. "

Jeg fatter hat af ovenstående, nogen der gider oversætte?

• #22   29. jun 2014 Tusinde takker for alle svarene.. Kan se mange nævner moment.. Den jeg har kigget på har mere nm og flere hk.. så kan lidt forstå at det kun er lyden jeg vil savne??

• #23   29. jun 2014 Niklas F 6eren har et bredere område hvor momentet er

• #24   29. jun 2014 Tonser # at du er en hat til at læse...

• #25   29. jun 2014 Jeg har en 4 cylindret 2.0 Turbo i Z4'eren, og jeg var lidt ærgelig over at jeg ikke kunne få den med 6 cylindre i starten (jeg skulle bruge bilen straks, og det ville tage 2 måneder at få den i den farve, og med alt i udstyr fra Tyskland, så måtte vælge den med 4 cylindre). Men den skulle køre 100 km hver dag, så det gav mening også at kikke på brændstoføkonomien.

Med tiden har jeg lært at synes om den 4 cylindrede udgave. Den lille 2.0 Turbo er vist også kåret som den bedste 2-liters motor. Den lyder ikke så fed som en 6 cylindret udgave, men jeg synes at den trækker okay, især i Sport mode, så længe den får omdrejninger. Og den er kun 0.4 sek. langsommere til de 100 end den 6 cylindrede.

Jeg overvejer lidt en ny 3-serie som praktisk bil, og er ikke helt sikker på at jeg vil betale den ekstra pris en 335i koster ift. 328i. Så måske min næste BMW også får 4 cylindre.

Men tag ud og prøv begge varianter. I sidste ende er det dig der skal køre i den, og ikke andre.

• #26   30. jun 2014 Okay tusinde takket..

• #27   30. jun 2014 ja men hvad så med den dag du vil sælge den igen. hvad tror du køber helst vil have? som bmw ejer ville jeg gå efter en 6 cylinder udgave.

• #28   30. jun 2014 Med tanke på den lorte bilpark der er i Danmark, så vil det da være nemmere at sælge en øko 4 cyl end en tørstig 6cyl.. for benzin er ooooh så dyrt smiley

• #29   30. jun 2014 det er en prioterings sag!

• #30   30. jun 2014 Ja lige præcis.

Men når størstedelen af befolkningen prioriterer økonomi fremfor effekt/lyd/følelse, hvad tror du så bliver nemmest at sælge..

• #31   30. jun 2014 Her er ikke snak om at jeg skal have en bmw med 4 cylinder.. har kigget på en audi a4 1,8 tfsi fra 2008.

• #32   30. jun 2014 så ville jeg hellere tage cyklen smiley

• #33   30. jun 2014 Både at få fra 6 til 4 ben og bag til forhjulstræk, så går det da helt den gale vej.
    Næste gang, skal jeg helt sikkert have 2 cylindre mere end de 6 jeg har nu.

• #34   30. jun 2014 ja jeg er helt på anders side.

jeg nyder og fyre op for min gamle perkins 5,9liters 6cylinder motor, den ville jeg godt nok ikke bytte ud med en 4 cylinder med samme antal heste.

• #35   1. jul 2014 Er gået fra 3L R6'er med turbo til 1L R3 uden turbo...til gengæld er grønafgift så faldet med 8400,- om året - og for de penge sparer jeg sammen til en V8'er smiley

• #36   1. jul 2014 6cyl har en mere jævn gang og lyder bedre bum.

• Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Svar: 38
    #37   2. jul 2014 Du bliver sikkert glad vor en 1,8 med turbo. Vi kørte i en Punto med 1,4 turbo, og valgte at køre på den "slappe" mode med "City-servo", hvor det hidsige var taget af. I normal mode er en fornuftig turbo federe end stor volumen. Hvis det derimod er en kæmpe mølle får du ketchupeffekten. Prøv bilen på tilkørslen til motorvejen fra 1.000 omdrejninger i tredie gear og fuld klampe - det giver svaret.

• #38   6. jul 2014 Hvorfor ik bare R6 med turbo? smiley

Kommentér på:
gå fra 6 til 4 cylinder

Annonce