{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda fabia
  • #1   9. jul 2014 Det er en ganske OK bil... Den er overraskende komfortabel og mere rummelig end man skulle tro.

    I 2007 / 2008 lancerede skoda et større leasing-koncept, for at få fabia'en på markedet. Målgruppen var ældre med økonomien i orden. Denne pukkel af gamle leasingbiler kendetegnes med lave km tal og fuld service. De har aldrig manglet noget, og er derfor en rigtig god bil at få fat i.

    MEN - har du overvejet en sprit ny fabia? Med skoda's "all inclusive" kan den fås for en ekstrem lav månedlig ydelse, hvis ikke du har det store kørselsbehov.. Du ejer bilen - betaler den af over 5 år (hvorefter du i modsætning til leasing kan sælge bilen eller beholde den) - forsikring - reperation - vægtafgift - vedligehold - service - ALT er inkluderet til en fast månedlig pris.. Det eneste du skal betale er dæk og diesel.


  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   9. jul 2014 Det lyder jo ikke tosset smiley var ikke klar over de havde et sådant koncept.
    Har du en ide om hvad ydelsen lyder på ?

    Og tak for god imformation smiley


  • #3   9. jul 2014 Mener at huske (og det skal du altså ikke hænge mig op på), at du kan få en fabia med 15.000 kr om året for en 2500 kr.. cirka.. men.. tag da ned og snak med din lokale skodaforhandler og spørg til "all inclusive"


    http://www.skoda.dk/Microsite/Tour-de-France-2014/all-inclusive/Om-All-Inclusive/

    http://www.skoda.dk/Microsite/All-Inclusive/Beregn-din-ydelse/


  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   9. jul 2014 Tak for det
    Det vil jeg gøre så må vi se hvad de kan tilbyde smiley


  • #5   9. jul 2014 Som Egernet skriver, så er det en ganske fin bil, hvis man kan vende sig til den udtalte tre cylinder lyd, så kører den ganske godt, dog uden at være en raket.

    Min bror har en Fabia Greenline fra 2008, som kører med samme 1.4 TDI motor, og den er nu ganske fin, selvom han nogle gange klager lidt over at den ikke er så hurtig smiley


  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   9. jul 2014 Jeg regner også med det skal være en Greenline smiley

    Om den er hurtig eller ej gør egentlig ikke så meget det er mere et spørgsmål om den er billig og driftsikker.
    Da min gamle slæde har givet op og jeg er på SU så syntes jeg skodaen er et godt alternativ med billig grønafgift og forsikring .

    Har din bror haft meget rep på skodaen ?


  • #7   9. jul 2014 Vi har en 1,4 greenline som "konebil" og den er vi rigtig godt tilfredse med.
    Forvent ikke at den kører så langt som fabrikken siger, vi kører med blandet kørsel omkring 22 km/l og hvis vi kører en lang tur på landevej med 85 km/t og med "morfarkørsel", kan vi få den til at gå 26 km/l, så jeg er egentlig meget godt tilfreds.
    Det eneste minus jeg har at sige, er at brændstofpumpen ikke er isoleret så godt, så ind i mellem lægger man mærke til den summende lyd fra pumpen, men det er ikke noget man tænker så meget over, når musikken bare spiller.

    Vi havde serviceaftale de første 2 år, hvor alt var inclusiv (på nær dæk og forrude), det fik vi forhandlet med i prisen, så vi nåede at få lavet et stort og lille service "gratis".

    Vi har kørt godt 50.000 km i vores nu og vi har ikke haft nogle problemer.
    Den ligger godt på vejen, men er absolut ingen racerbil, men en fantastisk hverdags- og langtursbil.


  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   9. jul 2014 Super Torben det var lige det jeg ville høre smiley
    Hvordan er pladsen i bagagerummet skulle gerne have en barnevogn presset ind sammen med en kuffert eller 2 er det muligt?


  • #9   9. jul 2014 Når vi skal på tur, så kan vi få plads til et hundebur af mellemstor størrelse, en barnevogn og weekendseng, plus en høj stol fra ikea, så jeg er overrasket over hvor meget plads der egentlig er, men så er den også fyldt til renden. Hvis vi ikke har hundebur med, så er der masser af plads. Barnevogn og alt børneudstyr er ikke noget problem.

  • #10   9. jul 2014 De fleste forhandlere vil godt lade dig prøve at pakke bagagerummet, hvis du tager tingene med, inden du køber bilen.

  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   9. jul 2014 Perfekt smiley

    Er der noget jeg skal være OBS på ( tænker på sliddele ) når jeg skal prøve køre den ?
    Eller er det bare alt i alt en meget fornuftig brugt bil ?


  • #12   9. jul 2014 Har hørt at de har haft lidt svagheder med at forfjedrene knækker, så læg mærke om den hænger lidt i den ene side i forhold til den anden og om der kommer "klonk" lyde når du drejer rettet helt til yderpunktet i hver side. Ellers har jeg ikke lige hørt noget, som sagt har vi ikke oplevet nogle problemer ved vores endnu.

  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #13   9. jul 2014 Mange tak Torben for de gode svar og oplysninger.


  • #14   9. jul 2014 Det var så lidt, du skriver bare hvis der er mere du vil vide.


  • #15   9. jul 2014 af svagheder kan der nævnes: knækkede forfjedre, bærearmsbøsninger (dette kan mærkes ved at lave et hurtigt tryk på bremsen, så vil den lave et donk) så er der stødpuder på de bagerste støddæmpere der mørner væk (dog en rigtig billig reperation, så ingen nerver pga det), og så ellers lidt motorlamper. alt i alt en super stabil vogn, og kører faktisk ganske udemærket bare man ikke forventer en rigtig kvik vogn smiley

  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   9. jul 2014 Super tak for Info S14a

  • #17   9. jul 2014 Det er heller ikke det vilde min bror har haft på hans Fabia Greenline, som dog er en Hatch, og ikke en Combi.
    Det har primært været sliddele, og så et par uheldigheder med indbrud og lignende, men det er jo ikke bilens skyld smiley

    Langtursbil ville jeg foretrække en med mere motorkraft, medmindre det bare er landevejen. Den er ikke så økonomisk på motorvejen, og der går min Octavia 1.6 TDI længere på literen, det gjorde min Polo 1.6 TDI 105 HK også.
    Alle tre har dog større hjul end standard.


Kommentér på:
Skoda fabia

Annonce