{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

opel siger nej, fornuft siger ja ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er i de seneste dage kommet i tvivl om egne kendskaber til bla. Olie
jeg var nede og bestille et olieskift til min corsa 1,7 cdti da jeg står og skal til Italien i bilen om en uge ca.
men hende ekspedienten på den anden side fortæller mig at det er "forbudt" for mig at få olie skift mellem intervallerene og hun brugte ordet forbudt..
fordi, jeg har service kontrakt også skal der kun skiftes hvert 30.000km. Hvilket får mig til at tvivle på hendes generelle egenskaber om viden omkring biler da min bil SIDSTE år efterspurgte olie skift 10.000km før servicet skulle havde foregået.
jeg ville jo mene at hun lukker en masse lort ud for at virke klog da hun før har sagt ting hvor ma tænker "Whaaat sister"
Ville min bil ikke- trods loong life olie- have det bedre af et olieskift umiddelbart inden man hiver bilen igennem europas bjerge og bakker ??
Altså ville en frisk olie ikke i sig selv altid være bedre end den der nu er snart 20.000 km gammel ??
Samt hvis en eller anden fra opel "insider" hvis der er en der kigger med, bekræfte at det simpelthen er "forbudt" at få olieskift imellem intervallerne

mange undrenede hilsner.

Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opel siger nej, fornuft siger ja ?
  • #1   26. aug 2014 var det hende her...?

profilbillede
  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #2   26. aug 2014 Skift det selv og smid en kvalitetsolie på, istedet for det der longlife fis.

• #4   26. aug 2014 Max 10.000 km mellem værd olie skift. Helst værd 5000km
    Du få det ikke lavet via din service aftale. Det skal du selv betale.

• #5   26. aug 2014 Hmm der skulle nu ikke være noget skadeligt ved og skifte olien før tid (er ikke opel meker)

Bag grunden for olie skift, er der flere faktorer som har indflydelse på.
    Selve oliens egenskaber bliver gennem livs cyklusen forringet pga kemiske reaktioner f.eks. iltning eller nedbrydning pga. reaktion med svovl eller kobber. og evt fortydning af brændstof rester.

Noget andet er ophåbningen af partikler som forekommer i større eller mindre grad i alle motorer.

Alt overstående er noget som vil have indflydelse på olien viskositet, renhed, TBN tal kommer man for langt væk fra spec. vil olien/motor havarer.

• #6   26. aug 2014 bilen kan køre 30.000 km på et olieskift.
    Og så længe du ikke overskrider det sker der intet..

Men hvis du gerne vil have nyt olie på, og er villig til at betale for det.
    Skal du selvfølgelig have lov til det..

Jeg arbejde ved opel. Og hvis en kunde efterspørger et olieskift, så kigger vi service bogen hvor lang tid der er til næste skift, og fortælle kunden det.
    Og hvis kunden stadig insistere på et ekstra olieskift udfører vi Selvfølgelig det smiley

• #8   26. aug 2014 Min Polo køre også 30000 km interval men jeg laver selv service ind i mellem vws service så min køre 15000 på et olie skift.

• #9   26. aug 2014 Skinkelyn... problemet er at det er "forbudt" og bilder jer det ikke ind at det er præcist det der blev sagt samt at jeg har den frygt med den pludselig ville have ny olie midt i Italien

• #10   26. aug 2014 longlife intervaller er dumt, skift for hver ca 15-20000km

• #11   26. aug 2014 Jeg synes du skal ringe derned, og så be om at tale med en anden, og få forklaret hvad det betyder.

Jeg forestiller mig at det er "forbudt" iforhold til din service aftale. Da de ikke må rykke på intervallet deri. Men hvis du derimod selv vil betale for at få skiftet olien nu, og de stadig skifter igen om 10.000km når planen var for det, så tror jeg ikke der er noget problem i det. Men ellers så kør til en automester og sig du lige vil ha skiftet det inden ferien. Det koster vel 500kr når det er alm olie og ikke longlife. Så køre du de næste 10.000km på den olie, og så køre du til dit opel værksted og får lavet næste service. Bare husk ikke at skriv det i servicebogen at automester har skiftet det. Og sørg for de bruger originalt filter.
    Det er vidst det nemmeste:)

• #12   26. aug 2014 Du har serviceaftale, og betaler jo ikke dobbelt takst, så du skal heller ikke have dobbelt olieskift. Det er sundest for bilen at køre videre igennem Europa på det olie som der er på nu. Nemmest, bedst og billigst. Din bil mærker ikke forskel, men til gengæld udsættes den ikke for værkstedsslid den ekstra gang..

• #13   26. aug 2014 Vælg et andet opel værksted!
    Nu kan jeg se du er fra Vestsjælland ellers kunne du sagtens få
    Det skiftet ved mig smiley

• #14   26. aug 2014 Er fra Roskilde men har ikke sagt jeg ikke ville betale sagde jeg ville, men ville bare ikke stå i Italien og den skriver jeg skal køre på værksted

Kommentér på:
opel siger nej, fornuft siger ja ?

Annonce