{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.811 visninger | Oprettet:

Volpi
Volpi
Tilmeldt:
24. mar 2013
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 56

"Sælges som engros" - Betyder? {{forumTopicSubject}}

Efter en intens biljagt de seneste dage er jeg flere gange stødt på overstående betingelse..

Der er dog (på papiret) mange fine muligheder her. Jeg kan forstå at det betyder en sælger, sælger til anden forhandler eks og derfor kan undgå at være underlagt køberloven.. Er det umuligt som privat person at købe sådan en bil?
Kan man ikke via kontakt og underskrift købe en sådan bil som beset og dermed gøre sælger fri for ansvar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Sælges som engros" - Betyder?
  • Volpi
    Volpi Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 56
    #3   2. sep 2014 Kenneth - Ja det er det jeg tænker, det er jo ikke anderledes end normal privat handel.

    Bo - Hvis jeg kender en med moms nr, så kan han købe den og så køber jeg den af ham, som en normal privathandel?


  • #4   2. sep 2014 i skal ikke bruge et moms nummer, men et CVR nummer smiley

    Og det betyder i grove træk at der ikke er en købelov smiley dvs ingen reklamation, garanti eller lign smiley


  • Volpi
    Volpi Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 56
    #5   2. sep 2014 Kræver det mons nr for at have et cvr nr?
    Kender intet til det:)..


  • #6   2. sep 2014 Og nej, bilen bliver ikke solgt til CVR nummeret, det bliver kun ført på papiret så de kan omgå købeloven smiley Det er dit navn på slutseddel, og hans CVR nummer.. bilen ejer du og så er den skid slået smiley

  • #7   2. sep 2014 Det kan du sagtens købe...

    Hvis forhandleren skriver i evt. købekontrakt hvilks fejl bilen har og at den er købt med disse fejl...

    Desværre er der mange der har ødelagt det for andre at kunne købe en billig bil, fordi de klynger forhandleren op efter at de har handlet den som beset eller engro...

    Men forhandleren kan sikre sig imod dette ved at skrive at køber er bekendt med diverse fejl...

    Men folk fortolker tit det hele til deres fordel, at en 20 år gammel bil skal stå som spritny til ingen penge... desværre,,,, smiley


  • #8   2. sep 2014 Et firma med CVR-nummer køber bilen og så køber du bilen af pågældende firma. Det er den eneste løsning, der holder juridisk. De andre mere eller mindre kreative løsninger, du hører i denne tråd, bruges ganske vist af og til, men det er langt fra alle forhandlere, der vil praktisere dem, da det er ulovligt.

    Man omgås i øvrigt ikke købeloven i udgangspunktet, men kun dens regler om forbrugerkøb.


  • #9   2. sep 2014 @Buggi Boy

    Der er også forhandlere, som prøver at sælge en 20 år gammel bil engros, til det samme, som en bil med FULD garanti koster.

    Har lige været ude og kigge på nogle Toyota HiAce´s til min far, herunder også nogle der stod som værende til "engros" - og jeg synes faktisk de var dyre nok.


  • #10   2. sep 2014 Ja få en kammerat med cvr nr til at købe bilen, derefter sælger han den til dig, og til sidst klynger du din kammerat op på de fejl bilen har, og vupti så har du fået en billig bil.

  • #11   2. sep 2014 RR
    Med mindre kammeraten også er bilforhandlere eller lignende, kan han ikke hænges op på det. I alle andre tilfælde vil det ikke karakteriseres som et forbrugerkøb.

    Jeg ville ikke betænke mig ved at låne mit CVR-nummer ud til formålet. Det sker der ikke noget ved.


  • #12   2. sep 2014 Når den sælges engros, er det til CVR nummer. Derved gælder købeloven ikke når det er en handel mellem to virksomheder.

  • #13   2. sep 2014 Jo, det gør den da. Købeloven er ikke forbeholdt private.

  • #14   2. sep 2014 Bay:

    Der er nok en grund til at alle forhandlerene kræver CVR til køb af engrosbiler.


  • #15   2. sep 2014 Ja - og den har jeg givet længere oppe. Grunden er <i>ikke</i>, at Købeloven generelt set ikke gælder, men i stedet, at alene §§ 72-84 ikke gælder. Resten af Købeloven er fortsat gældende.

  • #16   2. sep 2014 Havde jeg ikke set Bay. Det er rigtigt.

Kommentér på:
"Sælges som engros" - Betyder?

Annonce