3.602 visninger
|
Oprettet:
Fjerne rust og body i motorrum {{forumTopicSubject}}
Er i gang med at resturere en gammel kadett d, og vil gerne lave et helt clean motorrum. Problemet er bare at den tidligere ejer har sprøjtet en masse body ud over det hele og det vil jeg gerne have væk. det er ikke noget problem på de store overflader med en stålbørste på vinkelsliberen, det er bare alle hjørne osv hvor det det er svært at komme ind der giver lidt problemer. så ville høre hvad i anbefale at gøre, evt noget der kan opløse det eller lignende, eller bare en smart ting man kan smide på vinkelsliberen.
På forhånd tak.
- Kristian
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 47 Biler: 6 Emner: 30 Svar: 2.293
Stålbørste og vinkelsliber får ikke rusten helt væk, det er en dårlig løsning.
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.663
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
Af dele som med fordel kan få nyt liv via sodablasting kan nævnes:
- Alufælge
- Div. motordele (topstykke, manifold osv.)
- stort set alt af aluminium, stål og jern - Giv os et kald, eller skriv en besked og du kan få direkte besked vedr. dit projekt.
Jeg befinder mig i 6520 Toftlund, og kan fanges på telefon 61696459 (både opkald/sms)
Prisen afhænger af projektet, men giv os et kald, det er billigere end du tror!
aug 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 230
Jeg har taget mig friheden at fremsende dig et uforpligtet tilbud på sodablasting af div. dele..
Jeg tilbyder sodablasting af diverse alu/stål/jern dele som man vil bringe tilbage til fabriksfinish.
Proccessen indebærer at en given del bliver konventinelt lavtrykt blæst med Natriumcarbonat. Natriumcarbonat partiklets særlige egenskab er, at det er kantet og skarpt, og via trykket nemt løsner en legering skånsomt. Disse egenskaber gør det muligt at fjerne belægninger såsom; maling, olie, corrosion og indgroet skidt uden at beskadige metallet, og samtidig beholde metallet originale struktur, som glas/sandblæsning godt kan beskade..
Sodablasting er ydermere så skånsomt, at det hverken beskader gummi, glas eller andre dele som kunne være påmonteret objektet, og derfor kan skånsomme ting som karburatorer osv. behandles uden at være totalt adskildt.
Af dele som med fordel kan få nyt liv via sodablasting kan nævnes:
- Alufælge
- Div. motordele (topstykke, manifold osv.)
- stort set alt af aluminium, stål og jern - Giv os et kald, eller skriv en besked og du kan få direkte besked vedr. dit projekt.
Jeg befinder mig i 6520 Toftlund, og kan fanges på telefon 61696459 (både opkald/sms)
Prisen afhænger af projektet, men giv os et kald, det er billigere end du tror!
dette er alt jeg ved, fik en besked med det
nov 2010
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 986
dec 2002
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 91 Svar: 5.892
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 281
Fjerne rust og body i motorrum