{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor rens
  • #1   25. sep 2014 Har købt sådan en dunk, men ikke brugt den endnu. Den ryger i Octaviaen når jeg skal skifte olie her snart. Jeg gør det fordi man før i tiden brugte en skylle olie til at fjerne det sidste skidt, så der kommer ren olie ud af bundpropshullet. Selvfølgelig bliver det ikke 100% rent, fordi den nye olie løber jo gennem det gamle filter, men det bliver noget bedre end hvis man ikke gjorde det.
    Og da det er min egen vogn, så ryger der også en liter Swedol i sammen med det nye filter og noget semisyntetisk olie.
    Bare en skylleolie i sig selv ville gøre det bedre, men jeg gør det som sagt kun fordi jeg skal beholde bilen, ville ikke gøre det på en der skulle videre.

• #3   25. sep 2014 Det skader aldrig at køre en renseolie igennem, der vil blive mindre skidt der inde, det er jo logisk nok, men hvor meget det betyder for motorens levetid og velbefindende kan ingen her på sitet vide noget om. Der skal en videnskabelig test til og det vil aldrig ske.
    Jeg vil hellere købe en dunk renseolie end 5 bajere på et værtshus.
    Believe it or not!

• #5   25. sep 2014 FTZ er jo også en proff forretning til branchen, deres rens virker sikkert, men er garanteret også noget dyrere?

• #6   25. sep 2014 Det fra thansen fra abcon/lindeman er efter min mening nu lige så godt som det fra ftz

• #7   25. sep 2014 så det i siger er.?? at lade den dryppe godt af, køre en tur igennem med motorrens, uanset hvilke mærke.?? og nyt olie samt filter.?
    så kan jeg skifte luft filter og tændrør i samme omgang, det må da have en "vis" form for virkning.??

• #8   25. sep 2014 Helt præcist hvorfor vil du give den en motor rens ? Har oplevet på nogle biler som har køre en god del km, faktisk vil få et større olieforbrug hvis du giver den en motor rens, da du fjerne sod og koksrester som er med til at motor stadig er tæt påtrods af de mange km. Skift olie og oliefilter og lad det være ved det!

• #9   25. sep 2014 Hvis ikke den fejler noget så bare skift olie og filter. Kør bilen godt varm og ta så bundproppen.

• #10   25. sep 2014 jamen det var egetlig også kun noget jeg ville gøre, hvis det kunne have en posetiv effekt på min motor, også derfor jeg skrev om det var spild af penge.:D
    men jeg vil da skifte filter og olie, og så lade det blive ved det.:D

• #12   25. sep 2014 så motoren skal være kold når jeg tapper det af.??

• #13   25. sep 2014 Jeg har gode resultater med olierens fra Liqui Moly.
    Jeg bruger dem hver uge på unders biler og får mange gode tilbagemeldinger på det.
    Så i med rensen i det gamle olie og lad den står ½-1 time.
    Tap olie af mens det er varmt og tyndt.
    Husk at afmontere det gamle filter inden aftap da der tit er olie i filteret der så ikke bliver skiftet.
    Frisk olie.
    Kør og vær glad.

profilbillede
  • #14   25. sep 2014 #13
    Husk at afmontere det gamle filter inden aftap da der tit er olie i filteret der så ikke bliver skiftet.
    Frisk olie.
    Kør og vær glad.

Bliver ikke længe man er glad hvis man følger din "vejledning" smiley

Hvis der ikke kommer nyt filter på, så er der jo "hul" i motoren og olien kommer ud over det hele smiley :P smiley

• #15   25. sep 2014 Husk lift, handsker, nyt filter, logisk sans og et filter til BS.

• #17   25. sep 2014 okay så gør vi det sådan.:D så spare vi de penge og køber en 6pack istedet.:D

• #18   25. sep 2014 Olien bør være så varm som muligt da den så er tyndere og lettere løber ud.

Kommentér på:
Motor rens

Annonce