{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.547 visninger | Oprettet:

Motor rens {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Nogle der har et fordrukken produkt eller et godt røver trick til at få motoren renset igennem.
Både cylinder rens men også ved skift af olie.

For jeg har hørt mange forskellige teknikker efter olien er drænet, at det bliver fyldt Disel på, og andre hvor det bare er ved et dobbelt olie skifte eller om der er en helt tredje måde at udføre det på

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor rens
  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #1   29. jul 2018 At hælde ren diesel i bundkarret er dumt. Der er ikke samme bære eller smøreevne i diesel som i smøreolie, så det kan ende med at man river lejerne. Det med at bruge diesel renser dog ikke i brændkammeret og ovenover stemplet, men det renser alle andre steder.

Der sker intet ved at lave en blanding af diesel og smøreolie. Det kan godt gøre motoren ren indvendigt, pånær oven over stemplet selvfølgeligt.

En kammerat havde købt en bil som nok ikke havde fået skiftet olie de sidste 150.000 km, men bare var blevet toppet op hele tiden. Han købte 3 oliefiltre, 10-15 liter olie og 5 liter diesel. Motoren blev kørt driftvarm og stoppet, det gamle olie blev tappet af og filteret skiftet. Så blev der hældt ca 70-75% smøreolie i bundkarret og resten diesel derfra og til max. Motoren blev startet og fik lov at køre i tomgang i ca en halv times tid. Så fik den et olie/filterskift mere på samme måde og fik lov at stå en halv time mere i tomgang og tredje gang fik den ren olie og et nyt filter. At under ventildækslet var så rent som nyt, før var det klistret og lukket til med olie-baj der var helt tykt og gele agtigt. Så den kur virker.

• #2   29. jul 2018 Hej en halv liter diesel i olien og 5 minutters tomgang derefter skift olien og filter.

• #5   29. jul 2018 Tag toppen af og stempler ud så er der god plads til og få renset det hele. Er gjort på min 3 gange nu.

• #7   29. jul 2018 Jo men det er sundt for toppen og blive renset totalt samt dyser så jeg sender det til renovering når man lige får den af.

• #8   29. jul 2018 TS de fleste produkter du kan købe til rens om det så er i olien eller det du tilsætter benzin/diesel er petroleum og/eller mineralsk terpentin det koster så bare 20x prisen og er i en fin lille flaske.
    Du kan sagtens bruge diesel eller petroleum i motorolien ved rens før et olieskift hvor filter og olien skiftes efterfølgende.

Som det vises i en af #3 videoer så er mineralsk terpentin ikke uden problemer, men om du hælder det i tanken eller det dyre stads du køber, kan komme ud på et.

Der findes en del videoer på YouTube hvor man har kontrolleret indsugnings ventiler/cylinder før og efter brug af forskellige rense produkter der lover dit og dat og fælles for dem er at der stort set ingen effekt er ved brug af dem, eneste man kunne håbe på er at indsprøjtnings dyserne er blevet rene, men er det som med det andet de lover så er det total spild af penge.

Eneste produkt jeg har tillid til er RVS som du kan læse om her http://www.rvs-tec.dk/

• #9   29. jul 2018 Jeg bruger det her ved hver 5 olieskift på mine biler og det har virket fint på mine gamle diesel biler
    https://www.krogslund.dk/olie-og-kemi/additiver/olie-additiver/pm-xeramic-engine-flush/c-25/c-373822/p-301399

• #10   30. jul 2018 Mange tak for hjælpen ??

• #12   30. jul 2018 hvad bil er det på?

Kommentér på:
Motor rens

Annonce