{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearolie skift? BMW 750i
  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #1   9. okt 2014 Hej det er en god ide at skifte olie, filtre og bundkar for hver 100.000km, selvom mange producenter siger at det behøver man ikke, min 530d har fået skiftet ved 180.000km og netop nu ved 284000km,

jeg kender en ingeniør , der er uddannet i smøremidler, han kører 335d, og skifter også for hver 100.000km.

Det der sker i en gearkasse er at der med tiden bliver slidt metal stykker af som ligger og fedter rundt i gearkassen, og hvis man aldrig skifter gearolien går det galt, men som regel starter det med at gearkassen begynder at hakke lidt, typisk ved ned gearing og så er det tid til at skifte olie m.m.

• #2   9. okt 2014 Ikke for at være krakilsk. Men det der forurener olien i en aut. Gearkasse er materiale fra koblingslamellerne. De er typisk belagt med en speciel type papir. Men kevler og andre materialer bruges også.

Det ændrer dog ikke på det med olieskift hver 100.000 er en god idé.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #3   9. okt 2014 det er fint nok at få detaljerne på plads smiley , jeg ved bare at min egen 530d kører fantastisk efter lidt gearkasse olie forkælelse, den er nu kørt til og har gået 284.000, men kan jo snildt klare en 5-600.000 km , hvis man hygger om den og giver den frisk olie i motor og gearkasse regelmæssigt.........og herefter bliver den sikkert exporteret til afrika hvor den kører yderligere 500.000km.......

Kommentér på:
Gearolie skift? BMW 750i

Annonce