{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Johnny H
Johnny H
Tilmeldt:
18. mar 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26

Hvad skal jeg købe {{forumTopicSubject}}

Hej

Kører 30-35000 km om året til og fra job.
Leder efter en ny bil, krav kører langt på liter, og langt mellem service.
Og ikke mindst problemfri bil, lig mange km uden store værkstedsregninger.

Har i dag en Skoda Superb 1.9 TDI greenline (2008) 215000km som har kørt som en drøm og først nu begynder at "koste" penge til rep. Så ingen sure miner her.
Men tiden er nok inde til et skifte. Men til hvad.

Ungerne er store nu, så en mellemstørelse bil til maks 300000kr der dækker ovenstående ønsker. Har næsten altid kørt Skoda, så kender ikke så meget til andre mærkes fordele/ulemper.
Men kom frit med bud på jeres valg.

Mvh Johnny


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg købe
  • #1   26. okt 2014 Mine forældre er rigtig glade for deres Ford Focus stationcar. Det er en 1.6 TDCi, og der har ingen problemer været. De har haft den knap 2 år.

  • #2   26. okt 2014 Ikke at det er meget hjælp til dig men må man spørge ind til hvad du har haft af rep på din Skoda.

  • teis s
    teis s Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 4
    #3   26. okt 2014 Køb den nye Skoda Octavia med den nye tfsi motor, ligeså god som en diesel motor opgivet af Skoda til at køre 25km/l men FDM har testet den til 20km/l.

  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
    #5   26. okt 2014 For lige at svare på spørgsmål om rep. Så skal den tirsdag på liften. Problem, et utæt "udrykkerleje" "trykleje" i kobling til 600kr da dette sidder inde i koblingshus, skal gearkasse og hele molevitten af. Så skifter man koblingsplade også (215000km) så er vi oppe på 7000kr og er den helt gal er det dobbelte svinghjul også ødelagt, (kan først ses når alt er adskildt) så er vi oppe på 12000kr.
    Men igen ingen sure miner, det er vel hvad man skal regne med på de kørte km og alder.
    Og ja måske Skoda igen, tænkte bare at nogen havde en "joker" i ærmet omkring et muligt valg / andet valg


  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
    #7   26. okt 2014 Nej det er heller ikke en årsag, men et symtom på at vi nærmer os. Flere mek sigerddet er omkring den tid hvor rep kommer, næste er sikkert turbo til 10-12K

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #8   26. okt 2014 https://www.youtube.com/watch?v=LUl6JzRZlCs

    med det sagt. en honda civic, selvom jeg nok havde beholdt den til 400.000km og taget de reps der kommer med smiley


Kommentér på:
Hvad skal jeg købe

Annonce