{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.974 visninger | Oprettet:

Jeg prøver virkeligt at forstå leasing. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg sidder og skal købe ny bil, og overvejer meget kraftigt om jeg skal afprøve leasing forstået på følgende måde, med følgende spørgsmål til jer som jeg håber i hjælpe mig med.

Jeg ønsker selv at erhverve bilen uden afgift i tyskland. Jeg henter den selv til DK og betaler forhandleren i Tyskland for bilen.

1. spørgsmål - Skal jeg betale moms af bilen inden jeg kan starte en leasingaftale? Altså 25% af det jeg handlede bilen til i tyskland?

Efterfølgende ønsker jeg at have ansvaret for bilen, selv holde den med service, selv have forsikring, vægtafgift mv.

Skal jeg så blot finde et leasingselskab som kan være "mellemled" mellem mig og skat?. Behøver dette leasing selskab en udbetaling for dette? Eller er det kun når de leverer bilen til mig? I så fald, hvad gå selve udbetalingen til, den synes jo at være væk leasingperioden slutter?

Er der nogen former for ændring i leasingydelsen afhængig af leasingperioden, altså 12, 24 el. 36 mdr? Bliver ydelsen billigere nu længere jeg leaser bilen?..

I min verden burde jeg kunne erhverve mig en bil uden afgift i tyskland. og så finde et leasingselskab hvor jeg kan betale en "billig" ydelse i 24 mdr. eksempelvis, hvorefter jeg kan sælge bilen til en anden, betale fuld registreringsafgift eller andet på bilen..

Jeg håber at høre fra jer... Pft..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg prøver virkeligt at forstå leasing.
  • #1   5. nov 2014 kun kasko - du er ikke ejer. Ejer gider ikke overraskelser..
    moms - det billigste hvis dit leasingfirma køber den i Tyskland sådan at momsen kan trækkes fra. altså 19,00% MwSt. auf.


  • #2   5. nov 2014 alt det med flexleasing for dem som kan købe en bil for kontanter her og nu, men synes at man kan investere stående på konto penge til noget som giver bedre afkast...

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 88
    #3   5. nov 2014 Mener der kommer et program i tv måske i aften ?? Det skulle hjælpe med at finde hoved og hale i junglen

  • Troels K
    Troels K Tilmeldt:
    jul 2011

    Emner: 1 Svar: 6
    #4   5. nov 2014 ^Penge på DR1 kl. 22.40

  • #5   5. nov 2014 jeg har rodet lidt med leasing på min honda og jeg føler det kunne være en fordel da man kun betaler afgift på den når den er registreret og den betalte afgift vil blive fratrukket afgiften hvis man en dag vil betale afgiften
    hvad er det for en bil du vil have
    jeg mener også at du kan slippe for den tyske moms hvis du importerer den til danmark hvis der er tysk moms på den
    lige som det fungerer i dk
    det eneste der gør mig nervøs er at leasing selskabet køber bilen af dig og du så skal købe den tilbage har ikke lige fundet ud af hvilke risiko der er forbundet med det


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #6   5. nov 2014 Dan R hvor har du det fra med at du betaler af på afgiften ?


  • #7   6. nov 2014 det er noget jeg har fået fortalt af et leasing firma

  • #8   6. nov 2014 1. Du skal ikke tænke på momsen.
    2. Nu nævner du ikke noget om hvilken bil der er tale om - eller mest af alt prislejet.

    Flexleasing har sine fordele og ulemper. Største ulempe er at du sælger din bil til et firma - hvor de så leaser den til dig. Såfremt de går konkurs er bilen altså ikke din, den kan blive bragt til auktion for at indkræve penge til de som står forrest i køen til konkursboet.
    -Der findes mennesker der har mistet deres bil - tro mig! smiley

    Til det med at man får "pengene" tilbage ved at betale hele afgiften selv, således at de månedlige betalinger trækkes fra passer ikke så vidt jeg ved. Det var sådan på et tidspunkt - og det var kun halvdelen af beløbet man fik trukket fra.


  • #9   6. nov 2014 Har man råd til at lease en bil, har man også råd til at købe den - det var vist essensen af udsendelsen i aftes - og beholder man sin bil i 6 år, er det noget billigere end at lease.

    Ved leasing skal man især passe på ikke at køre længere end aftalt og at få skader på bilen, som faktureres dyrt ved leasingperiodens ophør.

    Mht. at investere - så er en ny bil vist det tåbeligste at investere i.


  • #10   6. nov 2014 nye biler har altid været en dårlig forretning smiley
    uanset om det er leasing eller køb

    men noget andet hvis det er en brugt specialbil købt på det rigtige tidspunkt til den rigtige pris


Kommentér på:
Jeg prøver virkeligt at forstå leasing.

Annonce