{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.285 visninger | Oprettet:

Allan O
Allan O
Følger: 1 Emner: 83 Svar: 23

Idioter i biler {{forumTopicSubject}}

Hvor er biler fede, og hvor er det fedt at køre i en fed bil, men hvor er det skræmmende at der findes mange totalt idiotiske unge i bil.

I søndags skulle jeg krydse Horsens, og holder for rødt lys midt i byen. Rundt i krydset kommer to ældre BMW slæder fyldt med teenagere med usikker drift rundt på den våde vejbane.

Den bagerste taber projektet, og er mm fra at smadre ind i den kø hvor vi holder. Midt i myldretiden, hvor der holder 10-20 biler i kø, og familier med børn står og venter på grønt.

Det er sgu den slags der får os med opsigtsvækkende biler til at blive tåbelige i danskernes hjerner, og give os et skidt ry selvom mange opfører sig ordentlig.

At vi så skal se Station 2 udstille en bonderøv der kun magter at siger BILER ER FEDE 5 gange, gør os bare ikke mere vellidt i samfundet.

Mit råd er simpel. Opfør jer ordentlig i bebygget område, og hvis man vil øve drift så gør det et sted hvor ingen bor på landet, for der er rigelig plads, og vi kommer ikke til at kaste dumt lys over os selv.

Ham bonderøven på TV kan vi nok intet gøre ved.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Idioter i biler
  • #2   8. nov 2014 Hvad har du af opsigtsvækkende bil?
    Det har indet med bilen at gøre,men førenden der køre den
    Det kunne lidt så godt ha været to puntoer de kørte i

• #4   8. nov 2014 gad også vide hvilke "opsigtsvækkende" bil Allan kører smiley

• #5   8. nov 2014 Pas, han har ingen oprettet Dennis smiley Han har dog nogle forumindlæg, hvor han bl.a. snakker om en Toyota RAV, så hvem ved. Måske han har sådan en krabat.

• #6   8. nov 2014 Det er nok et eksemplar med sidemarkeringslygter og michelinmænd på taget..

Men du har ret Allan. Det er for dårligt de ikk tar ud i industrien eller lign. og træner..

• #8   8. nov 2014 Det jeg mener er bare,vis du sætter dem ind i en puntoer fx. Så ville de køre på samme måde

• #9   8. nov 2014 Nogle skulle bare ikke have kørekortet.

• #10   8. nov 2014 Det var da direkte ulækkert og høre så mange sidde og puse deres egen glorie, for i køre alle sammen pænt og har aldrig smidt en bil sidelæns, eller lagt afsted med hjulspind !!!!!!

• #11   8. nov 2014 Aldrig.
    Køre efter reglerne på offentlig vej.
    Derfor er der noget der hedder rally eller dhb, til at få sine krafter og fart bragt ud på hjulene.
    I stedet for at sætte andres liv i fare i trafikken.

• #12   8. nov 2014 Det handler jo i bund og grund om at når nogle unge opføre sig som totale tåber, ramme det alle der går op i biler, styling og ræs.. Fordi vi i almene øjne høre i samme gruppe.. Syntes emnet er aktuelt, når der er så mange der kæmper for en bane.. Hold det i industrien og lad være med at ødelægge det store arbejde foreningerne laver for at vi kan få støtte i DK

• #14   8. nov 2014 Synes jeg oplever lidt ret tit for tiden, at bilister i små øko potter, mener de har købt en racerbil. At de kan accelerere "meget hurtig" ud af en dobbel sporet rundkørsel som fletter sammen, og prøver at vinde en plads eller to.
    Eller at de skal overhale flere biler, og der kommer modkørende som må bremse op.

Men af oplevelser med unge, så blev jeg så sent som i går overhalet før og over en bakke af to unge mennesker.

• #16   8. nov 2014 Hvad betegner man som en opsigtsvækkende bil? smiley

• #19   8. nov 2014 Ja ham i BMW kan jeg ikke på nogen måde finde nogen form for empati overfor! Han er bare udenfor pæd. Rækkevidde, de findes ?? men med den attitude, vil jeg mene kørekort og bil bare bør skrottes på stedet!

• #21   8. nov 2014 Mange unge kører som om de er udødelige, men ved ikke hvad man skal re ved dem

• #23   8. nov 2014 Alexander må være en 18-årig kong gulerod

• #24   8. nov 2014 Jeg er lige blevet 39.
    Jeg lever af at lave biler hurtigere.
    Og jeg er allerede en af de gamle fjolser der ikke forstår hvordan "de unge" opfører sig i trafikken.
    Jeg kører selv i gråzonen når vi snakker hastighed og har biler der kun er lavet til at køre hurtigt osv.
    Men det er sgu slræmmende så sølle nogle bilister er.
    Både de unge men absolut også de ældre.

Hvorfor kan man i DK som 18 årig købe en BMW M5 fra dag 1?
    Jeg møder tit unge først i tyverne der lige har købt en Cupra fordi Poloen blev for kedelig.
    Efter et besøg her har de så 300 hk at lege med.

Satme godt jeg kun have 80 hk i mine første år.
    Indfør reglen fra motorcykelverdenen.
    Max 80 hk de første 2 år.

• #28   8. nov 2014 Jeg ser snart hellere en 18 årig i en Cupra med 300 hk der kan lave en sikker overhaling, end en ung i en Kia Picanto med 60 hk der kan lave en usikker overhaling.

Der skal nok mere en holdnings ændring til, end lov om hk. Og lidt mere indlevelse fra forældre.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #29   8. nov 2014 tror da også forsikringsselvskaberne automatisk i fleste tilfælde sætter den grænse for hvor hurtig/vilde biler, en ung gut på 18 kan få smiley

• #30   8. nov 2014 #24 Hvor mange 18-årige køber BMW M5'ere uden at blive fodret i røven af rige forældre? Det er fint nok med de regler vi har i DK. Desuden er der heller ikke meget ved sådan en plastic Cupra, men visse folk føler at papegøje plader og FWD er sjovt. Problemet er bilafgifterne.
    Hvis du vil brokke dig over unge i hurtige biler, så tag et kig på USA. 15-årige i 800 hk gamle amerikaner baljer, som knap nok kan tage et sving.

• #34   8. nov 2014 Er nu selv landmand/bonderøv, og kan også godt lide biler, men er sku ikke et tilfælde som ham fra station 2! smiley heldigvis. Og ham der i den gammle kneppede BMW der skulle da bare have et nakkeskud! En kørsel at præstere på åben kamera. Hvorherre til hest!! Køre da også selv hurtigt til tider. Og ja har da nok også lavet nogle dumme ting, er jo ikke hellig smiley men er blevet både ældre og mere fornuftig. smiley og jeg bruger dhb til at komme af med kræfterne smiley

• #35   8. nov 2014 Alexander j, du da ikke den hurtigste knallert på haven!

• #36   8. nov 2014 ham fra klippet ved #17 har samme problem som stefan fra programmet dødskørsel, alt for voldsom bil og meget lidt hjerne kapacitet !!!!

• #37   8. nov 2014 Sjovt at tumperne er så sjældne hvis man da skulle tro på div herinde ..

Hver gang station 2 e.l. er ude og kikke på træf så finder de en som Alexander eller Steffen i æ VR6 .. Og sådanne tumper skal man aldrig lede ret langt tid efter når der er træf /ræs

Vil man køre sjov så skal det gøres på bane .. Der er nok af dem hvor man kan betale for at køre .. fuldt ud lovligt

• #38   8. nov 2014 #30
    du kan da ikke sammenligne unge fra usa med danske unge...!!!
    lige en ting mere, man behøver ikek være rig eller have rige forældre for og køre i hurtige biler.:-)

• #39   8. nov 2014 Jeg tror ikke at hk-klasser som mc'erne er løsningen og desværre er det rent juridisk heller ikke forældrenes problem. Jeg tror heller ikke at oplysning eller køreuddannelse (f.eks Respekt for fart-kursus) er vejen frem, da unge fyre alligevel vil prøve grænser af.
    Jeg tror ganske enkelt at der skal strengere straffe til. Højere bødetakster, længere klippekortsperioder og evt konfiskering af bil ved f.eks anden grove forseelse.
    Det vil alt sammen selvfølgelig også kræve en større indsats af politiet, hvilket jo nok også er svært at finde tid og penge til, desværre.
    Hvis det stod til mig, så skulle det være nemmere at anmelde den slags kørsel og der skulle ske noget ved det. Forestil jer at en 18-årig knægt er blevet anmeldt for at køre råddent og der dukkede 2 betjente op hjemme hos ham, for at vise at man mener det alvorligt. Dét tror jeg ville få mange unge knægte til at tænke sig om.

• #40   8. nov 2014 lilleDan
    respekt for fart kursus og alle de andre kurser man kan komme på, har da en præventiv virkning for nogle. men dem der vil køre råddent og nok har set for mange hollywood film lærer det aldrig også selvom hvis dit eksempel med politiet kom hjem på deres bopæl, ville det ikke nytte meget, jo måske i de første par minutter men efter det ville de da gøre det samme igen.

• #41   8. nov 2014 LilleDan .... Smid begrænser i bilen indtil man har haft kortet i x antal år uden bøder

100-110 og 50hk skulle være rigeligt til en ny billist i trafikken

Også konfiskering og økonomisk røvpuling af 1. grad hvis man piller ved begrænsningerne

Ang. den med unge i USA og biler med 800hk .... Du vil undre dig over reglerne de skal overholde i visse stater og bliver du taget for street racing bliver din bil mast....

• #42   8. nov 2014 R M
    Jeg tror de ville tænke over hvor de gjorde det, hvis det blev rigtig nemt at anmelde dem. Det ville holde dem fra at lave diverse stunts i myldretiden eller hvor der er mange tilskuere/uskyldige ofre. Og man kunne jo samtidig sige at efter et vist antal anmeldelser, skulle det have konsekvenser.

Erik A
    Problemet er bare, at du stadig kan køre råddent i en begrænset bil som ikke kan køre stærkt. Tag f.eks min egen Lupo. Den har 50hk, en tophastighed på 140-150km/t og er ved gud alt andet end en racerbil. Den ville være oplagt til unge mennesker. Men fordi den er sænket som den er, styrer den som en gokart og det gør den faktisk lidt sjov på snoede landeveje og gader, selvom man sjælendt er over 100km/t. Min pointe er, at du kan køre råddent i hvilken som helst bil... Derfor tror jeg at strengere straffe er "løsningen".

• #43   8. nov 2014 LilleDan ... HK skal jo passe til bilens str. så den kan de der 110 som max eller begrænses dertil.. Også stadig køre x antal år uden at policen stopper dig for noget

• #44   8. nov 2014 Hvis nu det koster 30000,- at køre 30% for stærkt eller over for rødt så tro jeg ikke mange gjorde det.
    Jeg har kørt min del hurtige biler i kraft af mit job og fritid og vil da mene jeg har pænt overskud i trafikken.
    Men ser man de beslutning nogle tager i trafikken.
    Feks en overhaling i en højrekurve.
    100 km på vej ud af byen.
    Eller "tager chancen" sådan generelt.
    Jeg kommer til at lyde som et gammelt alt for klogt røvhul men det tager lige lidt tid at blive dus med 300 hk. Trods sølle forhjulstræk.

De unge der kommer med os på trackdays bliver i løbet af sådan en dag 300 % bedre bilister og er fremover langt bedre vidende og kørende end ham duchebag typen der tror han ikke ka dø i sin VR6.

Ta mange af de mødre der tøffer rundt.
    De kommer her på værkstedet og kan ikke forstå at bilen ryster i bremsen hvis de bremser i sne....... Man bliver chokeret.
    De skulle rives rundt i sneen i egen bil.

• #45   8. nov 2014 Erik A
    Men det vil stadig ikke forhindre en overhaling over en bakketop eller i et højresving, som Fredslund nævner. Eller kørsel overfor rødt, for den sags skyld.

• #46   8. nov 2014 lilleDan
    vores straffe system/juridiske system er totalt ude i hampen,man slipper alt for billigt hvis man f.eks kører en ihjel, som jo sker alt for tit, s er straffen altså ikke specielt høj men handler du derimod med stoffer er straffen meget højere...altså alvorligt talt, hvor er vi lige henne når man kan køre en ned og vedkommende dør af det og man slipper med ganske få år i fængsel og når man bliver knaldet for stof handel så er straffen en hel del højere. det giver jo ikke mening i mine øjne.
    er lidt det samme som og sige et menneskeliv ikke er meget værd, det er hårdt sagt.. i know men er jo ikke desto mindre sandt.!!!

• #47   8. nov 2014 Det har du ret i. Også derfor jeg er tilhænger af strengere straffe.

• #48   8. nov 2014 Det er direkte sygt, så nemt man slipper R M!

http://politiken.dk/indland/ECE2259029/de-haardeste-domme-for-uagtsomt-trafikdrab/

Tidligere domme for uagtsomt manddrab i trafikken svinger fra fængselsdomme til bøder og en betinget frakendelse af kørekortet, viser en samling af domme i meget omtalte trafiksager, som Ritzaus Bureau har samlet.

September 2012: Dommerne i Retten på Frederiksberg idømte en 26-årig mand 15 måneders fængsel samt fem års frakendelse af kørekortet. Manden dræbte i november 2011 en 10-årig pige og kvæstede pigens mor, da han overhalede indenom i et fodgængerfelt ved Forum i København.

Juni 2009: Vestre Landsret skærpede dommen over en 42-årig spøgelsesbilist, der i byretten fik to et halvt års fængsel. Landsrettens dom lød på tre års fængsel.

Bilisten blev dømt for i en brandert at have slået fire personer ihjel, da han kørte imod færdselsretningen på motorvejen mellem Vejle og Fredericia
    .

Konklusion: Ønsker du at slå nogen ihjel, så lad være med at dræbe dem med kniv, pistol eller lign. Du kan køre dem ned og slippe meget billigere!

• #49   8. nov 2014 LilleDan .. Flere ville ikke tage chancen da de pludselig ikke sidder i en BMW med 200++hk

• #50   8. nov 2014 Svindel for et par millioner giver dobbelt så lang straf som voldtægt .. handel med stoffer endnu længere

Slå en ihjel og bliv buret inde i 12år eller mere ..

Men hey drik en flaske whiskey og kør en person ned .. 30 dage i spjældet.. FOR SPRIT KØRSEL

• #51   8. nov 2014 ved godt at sammenligning af straf og gerning er umulig, det er bare så uhensigtsmæssigt og dømme en for bedrageri for mere end som en der har slået en ihjel..på det punkt kan jeg godt li den amerikanske model, hvis du dummer dig så får du sku også realiteten og føle..her hjemme bliver man jo nærmest sendt på kurophold

• #52   8. nov 2014 Nu er jeg selv en af disse unge knægte og jeg er helt pinligt berørt over, hvordan mange unge kører.
    Jeg synes især de unge som har en gammel kasse eller en ny microbil er slemme.

Hvorimod folk som mig, som starter ud med en større og kraftigere bil ofte kører pænere, da vi ikke rigtig har noget at bevise.

Jeg bliver tit udfordret både i min tidligere Altea FR og nu min Civic Type R af andre billister i lyskryds osv., men jeg kører blot videre og griner lidt.

Mine biler er som børn for mig, derfor bliver de også behandlet derefter smiley

• #53   8. nov 2014 # 52
    Der findes intet bedre, end når Ronnie triller op på siden i sin nedslidte pizzaudbringer bil/Toyota Corolla med kæmpe potte, rustpletter her og der og et skørtesæt, der ikke matcher resten af bilens farve og vil køre lidt ræs mod smiley

• #54   8. nov 2014 AHJ

Du har ret... Biler skal behandles som små børn. De skal ha' prygl!!! smiley smiley

Aaarrhh, det' gas! smiley

• #55   8. nov 2014 # 53

Du har fuldstændig ret, det er herligt!
    Du oplever det nok lidt oftere end mig smiley

• #56   8. nov 2014 Lars H endnu sjovere at være den unge knægt i en gammel rusten volvo eller ford RWD med 1.6 bars tryk under hjelmen smiley (Første bil var RS2000 ~1.4bar tryk)

• #57   8. nov 2014 AHJ
    det kommer jo ikke an på hvor stor bilen, det er ens attitude der er udslagsgivende...en i en stor mercer osv kan være lige så slem som ham/hende der triller rundt i en micro eller golf klasse bil.
    uanset hvad, så er bilen for ejeren et status symbol noget man er stolt af og have.

• #58   8. nov 2014 #57

Sådan synes jeg ikke det er blandt unge.

Der er os som har sparet op til vores Cupra, Type R eller hvad det nu være, også er der de såkaldte "Ricers", dem som har en gammel slidt Golf der hele tiden skal bekræftes af andre folk ved f.eks. at starte voldsomt op osv.

Hvorimod vi andre ved andre ved, at vores biler kan disse ting og har derfor ikke behov for, at vise os på samme måde smiley

Håber du forstår, hvad jeg mener smiley

• #59   8. nov 2014 Er en ricer ikke specifikt for japanske biler der ikke kan noget? smiley

• #60   8. nov 2014 AHJ
    jo forstår skam udmærket smiley
    kan godt se det logiske i at man er mere tilbøjelig til og være mere stolt af sin bil når man har sparet op til den, frem for og låne beløbet i banken...ved en opsparing kan man i det mindste sige med en vis stolthed at den er gældfri og fuldstændig min egen. smiley

• #61   8. nov 2014 men hvorfor er det unge mennesker vil prøve at trække med dem der har en større bil? mener #53 Lars H. hvis jeg kom op på siden af ham, i min ældre subaru impreza... jeg ville da lige feje gulvet i min egen bil med underkæben som det første, og ville da slet ikke lægge op til race, for jeg har INTET og kunne gøre mod sådan en..
    har slev ligget og udfordret i min gammle slidte opel. men vandt sku aldrig en skid, så det er gået lidt af fløjten smiley
    men har det stadig.. hvis jeg holde i et kryds med 2 baner.. en sen aften.. og der kommer en slidt G3 op på siden og brøler ud af thaisvansen potten. så er det sku fristende at lege med. det sker en sjælden gang jeg køre med. men har så meget omløb i hovdet der fortæller mig mit kørekort er mit arbejde, så det skal ikke mistes. og så er den relativ dyr bil for, der ikke skal smadres!!
    men AHJ har ret. der er noget ved at have betalt sin bil selv. det er sku lidt seltilfredshed at have siddende smiley

• #62   8. nov 2014 Hold nu kæft... Unge på 18 år skal kun have 50 hk, ville i selv have det sådan i var på vores alder? Jeg har ikke selv købt en raket pga. forsikringen og mine 84 heste kan lige gå.. Jeg skal ikke have meget mindre.

• #63   8. nov 2014 Markus .. Hvis man ser bort fra det første år jeg havde kørekort så har jeg ikke haft biler med over 125hk indtil jeg købte suzuki med V6 for et par år siden

Første år jeg havde kortet lånte jeg storebrors RS2000 eller fatters patrol
    første par biler var med 75hk ..Sierra 1.6 og sener sunnyen i min profil 75hk oliebrænder

Fik dog taxa erhverv 3 uger efter jeg fik kørekort og begyndte at køre taxa med store diesel motore så fik mine lyster mht. motor styret der (270/320 CDI trækker ret godt)

• #64   8. nov 2014 Men Erik du svare ikke på spørgsmålet.

Ville DU selv som 18 årig have haft en bil med 50 sløve heste? Helst ikke vel?

• #65   8. nov 2014 Det er i bund og grund fuldstændig ligegyldigt med antal heste og alder , nogle er ansvars bevidste i en alder af 18 og øver sig på steder hvor ingen er til fare , og andre er hjernedøde om de er 18 eller 99 år .... 50 heste kan også nemt slå ihjæl ..

• #66   8. nov 2014 100-110 Km/t max? De mest farlige bilister på motorvejen er altså ikke dem mod 160 i ydersporet, det er dem med 100 i indersporet... Det er jo direkte livsfarligt at overhale med 100 km/t i timen på motorvejen hvis der for eksempel ligger en lastbil/eller en bil med trailer i indersporet, dette ved jeg fra da jeg kun måtte køre 15 hk motorcykler som 19 årig. Man bliver en pestilens i trafikken og meget usikker.
    Jeg er selv 20 år gammel, med et enkelt klip i bagagen, og tager afstand fra vanvidskørsel, men synes det er sjovt at lave en håndbremseudskridning i en rundkørsel om natten, eller køre op med en golf 3 i min Brava... Jeg har btw. aldrig lavet en ulykke eller været tæt på dette i en bil men man skal altså også have lov til at have det sjovt (i ikke tætbefolkede områder selvfølgelig)

• #67   8. nov 2014 Det var lidt min pointe... Dennis!

• #68   10. nov 2014 frederik h
    nu er den lovmæssige del ikke indrettet til og have det sjovt i bil, i hvert fald ikke på offentlig tilgængelige veje...sjov som du nævner det med køre sidelæns om natten i et rundkørsel er da skide sjovt..helt klart..men den form for sjov hører jo stadig kun til på lukket baner.
    er for den sags skyld ikke paragraf rytter eller hellig på nogen måder, men når man som du kun har haft kortet i 2 år, så har du ikke erfaring nok til og vide hvordan din bil reagerer og ikke mindst større chance for og miste kortet når du allerede har et klip i kortet.

giver dennis j ret heste uanset om det 50 eller 1000 muligheden for det kan gå galt er der, så ville hellere som ny bilist foretrække få heste og blive mere erfaren frem for og springe i en kraftigere bil.

• #69   10. nov 2014 Hold kæft nogle gamle nisser..

de unge har for hurtige biler buuuhuuu---

• #70   10. nov 2014 Mirza
    det er jo ikke forkert at mange unge har for hurtige biler, man er ikke en gammel nisse pga man har den indstilling, det er trods alt fakt at mange unge ikke har en skid styr på hvad det vil sige og færdes i trafikken i en hurtig/kraftig bil.

• #71   10. nov 2014 Altså, nu ville jeg ikke gøre dette når der var andre biler i nærheden så det eneste jeg ville kunne ramme uden på Lars tyndskids var en pæl på vejen. og kunne ikke finde på at gøre det inden i byen, da jeg som du siger kun har haft kort i to år (godt nok kørt 50000 km bare i bil alene) Desuden vil jeg ikke klassificere min bil som hurtig med 103 hk.

Hvordan bliver man mere erfaren i en langsom/hurtig bil btw. ? Dette forstår jeg sku ikke smiley

• #72   10. nov 2014 frederik h

er måske forkert sagt at man bliver mere erfaren ved og køre i en ''langsom'' bil. måske kommer det af egen erfaring, da jeg lige havde fået kortet fik jeg arbejde som chauffør...totalt nice btw smiley men inde det kørte jeg kun i min mors bil og må ærligt indrømme kræfterne i hendes bil (mitsubishi galant gti 2,0) var lige krævende nok for mig som ny bilist. siger ikke alle har det sådan men fik da mig til og tænke at jeg hellere vil være tryg ved og færdes i trafikken end og kunne blæse derudaf i en kraftig bil...giver det mening?

• #73   10. nov 2014 Okay, lyder jo voldsomt modent af den alder må man sige!, nu har jeg efterhånden kørt i mange "kraftfulde" biler diverse større mercedeser og ældre amerikanerbiler, det har været biler jeg har lånt i kort tid og derfor ikke noget jeg på noget plan har gjort andet end at køre i hvert fald nogenlunde pænt i. Jeg har dog aldrig følt at de vil tage magten fra mig smiley Jeg forstår dog udemærket din pointe, det lyder også meget af hvad man siger på MC-Galleri, start småt og bliv dygtig til det også opgrader hen ad vejen smiley

• #74   10. nov 2014 Det eneste der betyder noget i mit forholdsvis unge sind. Røg og trækker til ældre boogie trailer. Så vil jeg skide på om det en golf eller en cuPra. Ingen træk Ingen værdi..
    Kald mig bonderøv. Og så er et varerum et must, gule plader er mest suspekt. Og det skal være suspekt.
    Faktisk så synes jeg det en del sjovere at smugle ned igennem tunnelen med en gammel Mercedes lastbil, med 55 hk og 4 gear, og en sur volvo lastbil i røven..
    End at suse igennem med 200 smiley
    Men jeg er særligt

• #75   10. nov 2014 frederik h
    vil nu ikke kalde det modent, men vidste jo hvad der stod på spil hvis jeg mistede kortet og det var så egentlig nok motivation for mig.
    som du selv nævner mht MC, det giver jo god mening og starte småt og så tager man den derfra smiley

• #76   11. nov 2014 RM.. Og hvad så hvis de unge har hurtige biler, det er slet ikke bilerne der er problemet, men folks indstilling...

Da jeg fik min første bil med sølle 114hk som 18 årig, så kørte jeg noget så råddent hele tiden, fordi den var ikke hurtig, men det bildte jeg mig selv ind.. Det var først da jeg fik en VTi 10 måneder senere at jeg begyndte at interessere mig for at køre bil..

Det ender sgu med at de unge ikke må køre biler med mere end 50hk til de bliver 25år.. Ligesom med de latterlige motorcykel regler..

• #77   11. nov 2014 mirza

det er ikke en latterlig regel de bare har fundet på, det er altså hårde facts bag det lige som det også er det ved uerfaren bilister.
    ja man bliver højst sandsynlig slået ihjel en del hurtigere på mc, det er rigtigt nok men grund ideen bag det er den samme, at man skal have respekt for det man kører i eller på og det har mange unge altså ikke.

• #78   11. nov 2014 Så var det måske en ide at sætte fokus på de unges kørsel og ikke bilen.. Jeg siger ikke at problemet ikke er der, men løsningen er åndsvag..

Har ondt af mine sønner, at når de engang skal have MC kørekort at de skal køre på en langsommere MC end de tunede knallerter..

• #79   11. nov 2014 mirza

nu er reglerne jo ikke særlig indviklet på det punkt mht mc kørekort, er du over 21 kan du så vidt jeg husker køre på de store mc'ere...synes nu det er fair nok eftersom risikoen ved og køre mc er langt større end i bil, lettere formuleret man er mere udsat.

• #80   11. nov 2014 De fleste som kan se fornuften i det, er dem som aldrig har haft en MC.. Men de danske unge må jo være dumme for i resten af EU må man godt køre på en mc med over 15hk og 125ccm selvom man kun har haft kørekort i 20 måneder..

Og jeg vil slet ikke komme ind på alle de unge som ikke længere kan få en læreplads som MC mekanikere fordi at de ikke kan prøvekøre motorcykler..

• #81   11. nov 2014 lærepladser er jo en fuldstændig anden ting som intet har emnet og gøre.

om man har haft mc eller ej er fuldstændig irrelevant for emnet mirza og hvordan andre lande takler deres trafik er også irrelevant..hvis du ser på udviklingen over de seneste år i forhold til ulykker osv. så tegner der sig jo et godt billede af at ideen om restriktioner på motor størrelsen er der...jaja ganske vidst kan man også køre råddent i en mindre bil men det er slet ikke pointen i det...

• #82   11. nov 2014 Hvis vi skal have lidt fakta på bordet så blev der i 2013 ikke dræbt EN eneste 18-25årig på MC, så de nye regler har tydeligvis hjulet

MEN: Der blev dræbt 6 personer i alder 25-44år og 8 personer i alder 45-64år.

Så det er tydeligt at det er de ældre der bliver dræbt flest af, og jo ældre jo større risiko..

Året inden, INDEN de skærpede regler trådte i kraft, der blev der dræbt 4 i alderen 18-24år, mens der blev dræbt 6 i alderen 25-44år...

konklusionen er at både med de nye og gamle regler, så er det de ældre der bliver dræbt på MC, så måske skulle man forbyde dem at køre MC, også voksne mennesker, så er jeg sikker på at der INGEN der ville køre galt på mc og dø..

• #83   11. nov 2014 hvis du ser på grafer over trafikdræbte fra 2003 til nu(2014) så kan man godt se at antallet er gået drastisk ned, i år har vi haft 192 dræbte ca så de nye regler har jo haft deres virkning.
    man skal så også tænke på at uheld ikke er i den tabel og det er jo sandt at unge (dvs fra 18 op til 25) er dem der er mest impliceret i uheld på landsplan.
    giver mig på det punkt at vores køre uddannelse kunne være bedre eller ja sætte restriktioner på motorer som unge køber.

• #84   11. nov 2014 Hvis du ser på grafer over trafikdræbte fra 2003 til nu(2014) så kan man godt se at antallet er gået drastisk ned, i år har vi haft 192 dræbte ca., så det nye sikkerhedsudstyr har jo haft dets virkning.

• #85   12. nov 2014 Lasse, jeg siger netop at det HAR haft effekt, men hænger mig samtidig fast i at på motorcykel over årene så er det den ældre generation der har haft flest dødsulykker, statistikken taler sit eget sprog, så måske skulle man forbyde de ældre at køre MC så ville de ikke dø.. det HAR jo en effekt, men næ nej, når det går over en gruppe man selv tilhører i så er det ikke fedt når der bliver lovgivet omkring det... Men forbyd endelig de unge at køre på MC og i hurtige biler, jeg brækker mig..

• #86   12. nov 2014 Mirza: Jeg kan ikke helt forstå at du bare vil lade unge køre vilde biler.
    Det er da ret tydeligt at mere power giver flere problemer. Sådan overordnet set.

www.youtube.com/watch?v=rT6loZkol_E

• #89   12. nov 2014 Fredslund, jeg kan også lynhurtigt finde 100 klip på youtube hvor voksne mænd kører galt... Hvad er din pointe ? Jeg synes bare det er dobbelt moralsk at råbe højt om hvor farlige de unge er og at man ønsker at lovgive på det punkt (for det rammer jo ikke en selv) men når EU vil forbyde kanelsnegle, så er fanden løs ! For os skal de ikke bestemme over..

• #90   12. nov 2014 Alle køretøjs grupper på nær en har div begrænsninger .... INGEN tør foreslå det til biler da de så ryger på røven ud til næste valg

Men biler burde begrænses specielt de første par år

• #91   12. nov 2014 Min pointe er at det siger sig selv at kører man i en 300 hk baghjulstrækker og giver fuld gas i et 2-3 gears sving så er chancen for at miste bagenden noget større end i en 80 hk forhjulstrækker.
    Det må vi da kunne blive enige om?
    Og ved man ikke at bagenden kan komme så er man ikke erfaren og har en pæn risiko for at miste den.
    Erfarne mænd kører også galt. Absolut.

• #92   12. nov 2014 Selvf er risikoen for at køre galt større, men hvis det hele skal handle om sikkerhed hvorfor i ALVERDEN har vi så biler med 300hk..

i 99,98% tilfælde af verdens vejnet må man alligevel ikke køre mere end 130km/t og de få steder er er de forsvinder også.

Man kunne sagtens nøje med 100hk i langt de fleste tilfælde, men det er der ingen sjov i, altså når voksne mænd begrænses, men lad det endelig gå udover de unge eller hvad smiley ??

• #93   12. nov 2014 Fredslunds.dk Ja .. Men en kraftig bil giver også den unge en ide om at han kan overhale o.l. hvor som helst .. Bare 1 gear ned og brom brom så er jeg forbi på 1½ sek .... Hvor den mere erfarende billist ved at det tager mere som 50m og 1½ sek at komme forbi trods en kraftig bil

Også lige den med RWD og mange HK... Fatteren vendte 180 grader pga lidt for meget gas i en 320 m tryk (Banebil).. Så ja det kan også gå galt for de erfarne.. Han har i over 40 år levet af at køre

• #94   12. nov 2014 Ja og der er dem der ikke vil køre med sele fordi deres onkel blev slynget ud af en bil og det reddede ham.

Man kan altid bevise det modsatte.

Det er jo bare statistik.
    Chancen for at crashe er større hvis man har overmod og for meget power.
    Jeg kender det fra mig selv.
    Jeg kører til tider over evne men prøver kun at gøre det steder hvor andre ikke kommer med i "faldet".

Satme glad for jeg ikke havde en Cupra som første bil.

• #95   12. nov 2014 mirza

'i 99,98% tilfælde af verdens vejnet må man alligevel ikke køre mere end 130km/t og de få steder er er de forsvinder også'

det er der trods alt en god grund til, vejnettet + bil mængden er slet ikke udlagt til at biler ''må'' køre hurtigere end 130 kmt.
    det at diverse biler kan køre enormt hurtigt (nu snakker jeg om porsche bmw og audi) er en intern magt kamp mellem de producenter.

• #96   12. nov 2014 R M Ikke bilerne eller vejnettet den er gal med men danske billisters mentalitet

Flere steder i DK kunne fint være 150++ zone .. Men det kan danske billister ikke håndtere

• #97   12. nov 2014 R M, hvorfor forbyder man så ikke at der bliver fremstillet/solgt biler der kan køre hurtigere ??

• #98   12. nov 2014 Erik a

vil give dig til dels ret med mentaliteten men det er lige så meget mængden af biler der udgør problemet...men ja 150 lyder nu heller ikke som det helt vilde mere i forhold til 130.

• #99   12. nov 2014 mirza

fordi der aldrig har været eller nogensinde ville komme den slags love i det bil producenter så ville nægte og sælge deres biler i danmark f.eks.
    ved det ikke med sikkerhed men mener en del af grunden er konkurrencen mellem diverse producenter der er fastlagt igennem EU regie.
    hvis det ville ske ville danmark aldrig have biler i landet, da vi ikke fremstiller biler overhovedet og dem der er blevet lavet endte med og blive for dyre pga vores afgifts system.

• #100   12. nov 2014 Hvis nu producenterne blev påduttet det i deres respektive lande, så kunne man godt forbyde det, men det ville ikke være så sjovt vel..

• #101   12. nov 2014 hehe det kan de bare gøre men det ville ende med at de så ville flytte produktionen til et andet land.

• #102   12. nov 2014 R M Har du nogen sinde kørt på den østjyske motorvej udenfor myldretiden ?

Findes jo ikke biler der på visse tider af døgnet,,

• #103   12. nov 2014 RM du misser min pointe, hvis ALLE lande forbød at biler som blev solgt kunne køre mere end 130km/t.. så kunne de jo ikke bare flytte prod, og nej det er måske urealistisk, og så alligevel, hvis man starter med at forbyde det for de unge, og senere de lidt ældre, og til sidst for alle..

• #104   12. nov 2014 Erik A
    ja der er visse tider i døgnet hvor der næsten ingen trafik er. er der vidst alle steder. er nu mest kendt med motorvejen i sønderjylland efter esbjerg og kolding er jeg ikke specielt kendt må jeg nok indrømme.

• #105   12. nov 2014 R M Ofte kørt fra Nordjylland til Trekantsområdet efter kl 18 er det stortset bare lastbiler og efter midnat er det kun lastbiler

• #106   12. nov 2014 mirza
    forstod godt din point, som vi skrev om tidligere restriktionen for unge der tager mc kort fungerer fremragende, at de så ikke gør det ved biler kan man kun gisne om, er jo ikke forkert og skulle vise sit værd i forhold til om man er moden nok til og køre i hurtigere biler...giver det mening?

• #108   12. nov 2014 erik a
    ved ikke hvad du kører i men kører i Iveco til dagligt eller mest og natten faktisk, klarer det fint nok med 130, er egentlig mest 80'er zonerne der kan irritere mig en hel del. der er et langt stykke mellem rødekro og gram hvor man har god overblik over vejen og sidevejene men fart grænsen er 80 selvom der uden problem kan køres 100 uden og sætte andre i fare.

• #109   12. nov 2014 Langt nemmere bare at koble GPS ind over og begrænse bilen til det område den kører i.
    Teknisk er det ikke et problem.

• #110   12. nov 2014 Hvor blev TS af? smiley

• #111   15. nov 2014 du skriver : At vi så skal se Station 2 udstille en bonderøv der kun magter at siger BILER ER FEDE 5 gange, gør os bare ikke mere vellidt i samfundet.

JEG VAR DA FLAD AF GRIN DET LØD MEGA NICE HEHE

• #112   15. nov 2014 chris g
    man kan nærmest se på hans ansigtsudtryk at han er totalt blank og bare skal sige noget, som så får os andre til grine helt vildt smiley

• #113   15. nov 2014 hehe ja men se den lille mand han kan jo sikkert godt li biler smiley og så går han helt i sukker chok når han også kommer i tv. det er sgu god humor hehe

jeg kunne ikke en gang finde klippet

• #114   15. nov 2014 Udlever fartdjævlen på den tyske Autobahn, hvor det er tilladt.

• #115   15. nov 2014 #114
    har hørt fra et familie medlem der bor i tyskland at de strækninger hvor det er tilladt (ubegrænset hastighed) skal nedlægges/fjernes næste år, så vidt jeg forstod på det hele er det pga ret mange uheld de seneste år mest af alt testpiloter der ikke kan håndtere farten.

Kommentér på:
Idioter i biler

Annonce