{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi 3,0 TDI Quattro motor? Mening.
  • #1   24. dec 2014 Jeg har tunet en del af dem og arbejdet på dem.
    Kanon motor. Især den nye 240 Hk.
    De har et problem med stopspjældene som er forholdsvis let at udbedre.
    Og så kan gløderør være et problem.
    Skift dem ikke selv med mindre du har helt styr på det.
    Køb. Du blir glad.

Og god hjul.

• #2   24. dec 2014 Ok takker for input.. Havde nemlig hørt det med glødrørende, nogen siger de er passe dyr og får skiftet ud? Og kan man gøre for undgå de går for hurtig til?

• #3   24. dec 2014 Jeg har også haft kigget på en A6 fra slut 2005, synes bare det lyder som om den går i høje omdrejninger hele tiden? Ved ikke om det normalt da det er en quatrro?

• #4   24. dec 2014 Mikkel r - quattro er bare 4 hjul stræk

Dem du prøvede var den med multitronic ( cvt gear /million gear )

Den lægger sig f.eks bare fast på 3000 rpm og trækker derfra smiley

• #5   24. dec 2014 Lækker motor... Men jeg synes som Mikkel at de kører lidt vel mange omdrejninger af og til...

• #6   24. dec 2014 Meget gerne ha input om reparationer på den og vedligeholdelse.. ;')

• #7   24. dec 2014 Dyserne er et problem på dem også,der er flere i Audiklubben som har haft problemer med det

• #8   24. dec 2014 Audi´s 3.0TDI findes i en del varianter

Den første kom i 2004, og yder 224Hk. Den opdaterede version yder 232Hk.

De modeller ligger i eks. A6 frem til 2009 mener jeg, hvor den blev til 240Hk.

224 og 232 versionerne kæmper som en del andre fra Vw med dyser der bliver slidt, og begynder at savle. Det starter med urolig motorgang, og ender med en dyse der "drypper" brændstof istedetfor at forstøve det.
    Hvilket resulterer i et nedsmeltning på den cylinder. Og jeg behøver nok ikke nævne at det er en lorte dyr rep... (brugt motor er billigst)

Så hvis du vil være sikker, så kalkuler 6dyser med ind i indkøbsprisen. for at være sikker..

Derudover, så er den pænt tørstig sådan en.. Quattro drivlinjen må suge som bare, jeg har haft en, og ved hverdags bykørsel kom min kone alædrig over 8,5km/l. Mig, sjældent over 7 smiley

• #9   24. dec 2014 Den er fra 2011.. Og har 240 hk.. Så dem er der ikke problemer med som de gamle? smiley og den har kørt 100,000.. Er diesel forbruget os slemt på de nye quattros? Den er opgivet mellem 14-15..

• A.L.
    A.L. Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #10   24. dec 2014 Har en 2010 A5 3.0TDI quattro med multitronic, som kørt 150k.
    Haft bilen siden ny, og indtil videre ikke nogle problemer.
    Forbrug ligger på 13 km/l ved blandet kørsel, eller motorvej ved 170km/h,landevej 85 km/h 15 km/l.
    tror sikkert også man kan komme over 13 på blandet kørsel, men ikke noget jeg har gået så meget op i, købt den ikke grundet brændstof forbuget.
    Det er en rigtigt god langtursbil, og har rigeligt med krafter til normalt brug.

• #11   24. dec 2014 Tak for input! Glæder mig os. Er os en a5 fra 2011 fra Tyskland jeg køber..

Kommentér på:
Audi 3,0 TDI Quattro motor? Mening.

Annonce