{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

Benzin el. Diesel? {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Ved godt emnet har været oppe et utal af gange før, og har også søgt på tidligere indlæg herinde, men der er godt nok meget blandede meninger.

Som jeg læser det, er der mange som mener at Diesel ikke kan holde til at køre kortere turer, dvs. under 15 km. uden at de går i stykker på sigt.

Omvendt læser jeg også om mange personlige erfaringer, med folk som køre måske 10 km. på arbejde hver dag, og har gjort det i en årrække, uden at opleve problemer med deres dieselhakker.

Så hvad skal man tro? smiley

Jeg vil ønske, at der var en som kunne smide nogle facts på bordet, eller en form for beviser.

Sagen er den, at vi er ved at kigge på en Mondeo 1,8 TDCI fra 2010:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/18-tdci-125-trend-stcar/2246646

Og jeg er mildest talt splittet, ifht. om jeg tør vælge en diesel bil, da vores kørselsmønster normalt er ca. 12 km. hver vej på job, og motorvej i ny og næ + en tur til Norge hver 2. mdr.

Hvad ville I have gjort?

Jeg har været ved at se på, hvad der ellers findes at benzinbiler i samme prisklasse, og samme størrelse bil, årgang osv, og der findes bare ikke rigtig noget.

Har fundet en Mazda 6, som tilgængæld ikke køre nær så langt på literen:
http://www.sandjensen.dk/biler/soeg-biler/vis-bil?bilnr=2147353979

Men ellers ikke rigtig noget.

Vi har en Mondeo 2,0 benzin fra 05 nu, og jeg ville bare have det mega dårligt over at have valgt en diesel, hvis den begynder at gå max i stykker efter et år.


Mvh.
Den fortvivlede smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin el. Diesel?
  • #1   28. dec 2014 Har mange problemer med sod de ford motorer, som vist jkke engang er fords egne..
    Nyere biler dieselbiler skal overholde så mange miløkrav, dpf, egr styringer osv, og er møgfølsomme, går tit i nødprogram, og soder til..
    De ældre var det nemmere at blænde egr fra manuelt, idag skal det kodes.


  • #2   28. dec 2014 "motorvej i ny og næ + en tur til Norge hver 2. mdr." <- Vælg du bare en diesel
    Problemet med en diesel er at den aldrig får lov at blive ordentlig varm og blæst igennem, hvis man f.eks. kun 8000km om året, og det hele er små ture. Men hvis du kører til Norge hver 2. måned så kan du roligt købe en diesel bil smiley


  • #3   29. dec 2014 kun diesel hvis du kører over 2000km om året... ellers Tesla S

  • #4   29. dec 2014 Haha S H 2000km om året ? så kan det vidst ikke betale sig at have bil smiley

  • #5   29. dec 2014 ToyaTavia, jamen for dig .. betaler sig ikke at købe mælk

    SKAT diktatur... Maidan skal nok vælte lortet


  • #6   29. dec 2014 Nap du en diesel.

    Jeg elsker benzin biler personligt selv. Men har kørt diesel de sidste 4 vogne jeg har ejet. Diesel er både kedelig og larmende men virkelig behageligt at kører og går sjældent eller aldrig i stykker. Dog dyrt når det gør.

    Alle har været PD 1.9 og har haft forskellige kørselsmønster, og helt ærligt gør folk det værre end det er. Har aldrig oplevet problemer på nogen art. Har pt en Octavia 2 1.9 med DPF og den brokker sig ikke. Jeg har et par kolde turer i ny og næ og cirka 20 km på arbejde og den kører bare. En gang imellem får den noget kærlighed på motorvej/landevej så det fint. Her om vinteren plejer jeg hælde biltemas diesel rens i tanken for kompensere for den kolde årstid. Dog 2.0 tdi brokker sig efter en uge med koldstart, men generelt er der en masser fejl på dem af de første serier. Mvh


  • #7   29. dec 2014 Danny, prøv at køre i Tesla eller bmw i3. Alle de som kører benzin eller diesel snydes bare når de skal forbi værksted eller tankstation.

    Det danske samfund er bare nedtrykt i værdier. Vi bor i gamle huse og kører i 10 år gamle biler mens de danske oligarker har det godt...


  • #8   29. dec 2014 bare forsæt at betale 70% skat på benzin... man må være idiot

  • #10   29. dec 2014 Den dag el biler fungerer og kan brugs som normale olie biler skifter jeg over. Har aldrig oplevet problemer med tilsodning af nogen art. Så længe man sørger for at blæse den godt igennem engang imellem sker der ikke noget. Min forældres passat har kørt 270 tusind på samme partikelfilter fra 08. Mvh

  • #11   29. dec 2014 Hvis der fandtes flotte ellerter ud over tesla så jeg også på el vognen men I3 og de andre elbiler er så æsketæsketuddegrimme..
    En god række vidte. hurtig opladning ( 5min) og pænt design.. Så er der ellert succes.


  • #12   29. dec 2014 Tak for alle svarene smiley

    Har snakket med flere, som også har kørt diesel igennem flere år, uden at opleve problemer af nogen art, og man kan selvfølgelig være uheldig uanset om det er diesel eller benzin. Så jeg er egentlig ikke så utryg ved diesel længere, så længe man er fornuftig og sørger for at nurse bilen.


  • #13   29. dec 2014 Martin G

    Der er os en del som ikke kan finde ud af kører diesel og for mange går der race i at holde diesel forbruget langt nede.

    Kør med addetiv i ny og næ så får den alt det sod væk. Desuden kan man få en EGR DELETE udført, hvis man vil blænde den af.

    Hvis du først har kørt diesel, så gider du ikke benzin igen. Mvh


  • #14   29. dec 2014 Hvad med en Ford Focus? Eller bliver den for lille?
    Der kan du jo få en næsten ny bil, med en benzin motor, som går relativt langt på literen.. smiley

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/10-scti-125-trend-stcar-eco/2182180


  • #16   29. dec 2014 Min passat tdi tuller 80 km/t ved 1500 rpm, så den soder nok lidt der, har koblet egr fra, men ja accelerationen derop for sen til tider kniven mod de 4000rpm. Uhhhhh

Kommentér på:
Benzin el. Diesel?

Annonce