{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.916 visninger | Oprettet:

Mondeo mk4 tdci {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg står og overvejer køb af nyere brugt Mondeo, og ville lige høre til om nogen af jer der kører i denne model, har nogle ting i er utilfredse med?
Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne bil?

Bilen jeg har i tankerne, regnede jeg med skulle være en 163hk tdci. Ved bare ikke om jeg skal vælge med eller uden powershift?

Tanken strejfede mig også med en 2,2 tdci med de 200hk. Er der noget jeg skal være opmærksom på ved de forskellige motorer?
Hvad er forskellen på 163hk modellen og 140hk modellen UDOVER HK. Er der en motor at foretrække frem for en anden?

Er det noget med det er PSA motorer dem alle?


Håber i kan give lidt svar? Jeg synes ikke jeg kan læse mig til så meget om 163hk modellen nogle steder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondeo mk4 tdci
  • #1   1. jan 2015 jeg ved ikke helt hvad de bøvler med men jeg blev rådet til at købe deres 1.8 så det gjorde jeg, de sagde der ikke var nær så mange problemer med den.. og jeg har ikke haft bøvl med min endnu i hvert fald. smiley De kalder den selv for den mest økonomiske og driftsikre bil af alle deres mondeoer

  • #2   1. jan 2015 Som skrevet oven over, jeg købte os en 1,8. Der har intet været med den. De bagerste bøsninger skal skiftes på de fleste. Men er rimelig simpel. Også kan rusten være et problem i skærmene og bagklap. smiley

  • #3   1. jan 2015 1,8eren får jeg desværre ikke. Den er ikke aggressiv nok til mig. smiley

    Ved ikke om det er en fordel at jeg nævner det skulle være facelift modellen fra 2011 og frem.


  • #4   1. jan 2015 Karosserimæssigt kender jeg dem rigtig godt. De er også slemme til at blive sandblæst hen langs siden og specielt på knæstykket og den nederste del af bagdøren.

  • #5   1. jan 2015 Mener slet ikke 1,8eren ligger i facelift modellen.

  • #6   1. jan 2015 1,8 er absolut heller ingen raket, vi har den på grund af størrelsen og den havde det udstyr vi ville have til den rigtige pris. Men så vidt jeg ved er den ikk den faceliftede udgave.

    Men det er sandt med bagdøre. Så ihverfald et par stykker af dem der havde en del af det. Men kig dig for, der er stor forskel på standen af dem. Har lige været rundt og kigge en faceliftet 140 HK og det tog lidt tid og finde den rigtige. smiley


  • #7   1. jan 2015 Jeg har fundet den jeg gerne ville have, men nu skal vi lige se hvad forsikringen siger på min nuværende bil. Ved ikke helt om den dør endnu.

    Men jeg hælder godt nok mest til den 163hk model. da jeg ikke kan finde nogle spørgsmål eller noget om den på Mondeo forum. Så må man vel gå udfra at det er en bil der ikke er noget at komme efter ved? smiley


  • #8   1. jan 2015 Det er uden tvivl en lækker vogn. Men kender ikke noget til den motor mæssigt. Men vel heller ikk en motor der kører mange af?

    Men uden tvivl en bil du vil blive glad. Tog selv ud og prøvede en Mondeo og troede ikke der var meget forskel i forhold til Passat osv. Men der var ingen tvivl om hvad jeg vil have smiley


  • #9   1. jan 2015 Jeg vil også klart foretrække mondeoen frem for passaten. Nu har jeg også kørt i begge biler. og er også temmelig skuffet over hvad passaten må trække i forhold til mondeoen. også en grund til at jeg vil vælge mondeoen. Jeg er udlært ved Ford i Skive, men har ikke haft så meget indsigt i de forskellige mondeoer motormæssigt.

  • #10   1. jan 2015 Okay. Men hvis du er udlært ved Ford, må en Mondeo være det perfekt valg for dig smiley

  • #11   1. jan 2015 Det skulle man jo mene. smiley arbejder der godt nok Ikk længere. Jeg ved da hvordan man skruer i dem. smiley

  • #12   1. jan 2015 De taber meget hurtigt værdi har lige købt en Mondeo 2,0 TDCI 2003 for 500 Euro
    Det kan du hverken få en Passat eller anden for


  • #13   2. jan 2015 Køb en med xenon lygter - de er super fede og gør også bilen noget pænere at se på.
    Parkeringssensorer for & bag er også meget nyttigt på en Mondeo, da det virkelig er en stor bil.
    Vores er også udstyret med adaptiv undervogn (IDVC) og det er sgu noget sjovt legetøj - men selvfølgelig ikke livsnødvendigt smiley

    Eneste minus jeg lige kan komme på, er at baklyset er ringe - men det kan man jo fixe med et par andre pærer/nye.
    Ellers er det en pisse lækker flyder. Styretøj, undervogn & motor er bare fantastisk stykket sammen.


  • #14   2. jan 2015 En faceliftet model fra 2011 og frem er en lækker vogn, og der er mig bekendt ingen generelle faldgrubber.

  • #15   2. jan 2015 LN_schleswig n
    Ved godt der er en masse afskrivning. Men det er jeg nødt til at tage med. Jeg gider Ikk have en bil der er mere end 3-4 år gammel længere. Nu har jeg kørt i min Leon i et par år efterhånden og har været rigtig glad for den. Men nu hvor den har fået en skade den knap kan holde til gider jeg ikke bruge tid på at finde en anden gammel bil der har det udstyr jeg søger. Og jeg ved mondeoerne har helt vildt meget komfort og meget plads til føreren. Og det er en ting jeg sætter stor pris på.

    Martin K.
    Den bliver også med xenon lygter.
    Hvad er det adaptiv undervogn? Det har jeg ikke hørt om før? Og hvordan fungere det? Hvad er det for en motor der ligger i din?
    Den jeg har øje på er med rigtig meget udstyr. Den har dog Ikk powershift og ved ikke med adaptiv undervogn. Den har nøglefri, el betjent føresæde, navi, xenon, og så er det en titanium model.


  • #16   2. jan 2015 Flemming.
    Det lyder godt. Jeg gider virkelig ikke at skal købe en bil jeg skal skifte motor på inden for de nærmeste par år. Eller for den sags skyld noget andet dyrt.


  • #17   2. jan 2015 LN Schleswig - Afskrivningen på en Passat er præcis lige så stor som mondeoen og alle andre biler. Husk på at passaten også er dyrere fra ny. Biler er en dårlig investering, og hvis du bekymrer dig om afskrivning så køb et togkort.

  • #18   2. jan 2015 Titanium udstyrs variant er absolut også et must. IDVC er aktiv undervogn hvor man har 3 forskellige indstillinger (Comfort/Normal/Sport). Det føles som en båd at køre i når den står i Comfort. Og i Sport er den stenhård. Normal er en slags mellemting.
    Det kostede i sin tid 39,999,- som extra udstyr på Titanium, så det er nok derfor der ikke findes mange med denne option. Det er et direkte 'carry-over' fra Volvo's V70, og det samme er den motor jeg har liggende i vores. Nemlig den dejlige 5 cylindret 2,5T benzinner.


  • #19   2. jan 2015 Sorry, det hedder IVDC (Interactive Vehicle Dynamic Control).

    Check det her 2 min inde i videoen.
    http://www.fordownersclub.com/forums/topic/3572-ivdc-ccd/


  • #20   2. jan 2015 2,5 turbo volvo motoren er simpelthen også bare dejlig at køre med. Den kører pisse godt. men så begynder jeg jo bare at gå på kompromis med brændstoføkonomien. jeg vil gerne have noget der går mere 15 på literen. smiley

  • #21   2. jan 2015 Heh ja. Vi kører præcis 10km / literen. Vores kørselbehov er ikke så stort (20.000) om året. Så det må gerne være lidt sjovt når det er.

  • #22   2. jan 2015 Ja det tænker jeg. smiley Jeg har sommetider været ude at køre i mondeo/smax med den motor. Og de kører bare suverænt godt.

  • #23   2. jan 2015 Flemming O

    Nogle taber hurtigere værdi end andre Citroen, Alfa, Ford er nærmest usælgelige vist osse i Danmark
    Kender kun det tyske marked og har lige købt en Mondeo 2.0 TDCI 130 HK 2003 som vinterbil til 500 Euro
    Kunne hverken finde Passat TDI, BMW 318D eller lign til den pris hernede
    Det var ikke for at starte en diskussion omkring togkort var , bare en oplysning om at den taber meget og hurtigt værdien


Kommentér på:
Mondeo mk4 tdci

Annonce