{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

B J
B J
Tilmeldt:
12. apr
Emner: 1 Svar: 1

Mondeo mk4. tdci 2.0 hakker og tøffer {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en Mondeo som bøvler noget.
Mondeo mk 4. tdci 2.0 2011. 274.000 km

Efter at have læst mange indlæg, og fundet meget brugbar viden herinde, er det nu min tur.

Jeg er ikke den store haj, til selv at fikse biler, men hører nu meget gerne, om der er nogen som kender til problemet, eller hvad det evt. kan være.

Jeg har tænkt mig, at sende den til mekanikker mandag, men ville gerne prøve at spore mig lidt ind på, hvad det kunne være.

-

Bilen kan kører i tomgang, og starter uden problemer.

Ved gas (uden at være i gear), kommer der et svagt hvin (turbo vil jeg tro), lidt højere end normalt, samt den lyder lidt dybere i motoren.

Forsøger jeg at giver gas under kørsel, er det som om den er ved at drukne. Den tøffer, brummer, hakker, hopper og lyder meget dybere. Jeg kan umiddelbart ikke se at udstødningen skulle være utæt, men kan ikke udelukke det.

Der er ingen kontrol eller fejllamper der lyser.

Ser ikke nogen røgudvikling.

-

Fejlen startede meget pludseligt, og den kørte fint op til.

Jeg tog et sving ud af en rundkørsel, efter at have været på motorvej, og accelererede hårdt op til 80-90 km/t. Satte den i femte, og der begyndte den at hakke.

Jeg kunne "cruise", men næsten ikke give gas, og problemet blev hurtigt større og større. Jeg fik den listet hjem i anden gear, ca. 1,5 km. meget langsomt.

Den har i længere tid (måske altid) tendens til at stå og summe, klikke(ikke tikke) samt bippe lidt svagt, et stykke tid efter, at den er slukket. Den har gjort det længe før dette problem.

-

Til dagligt har den kørt 2*25 km, ved godt det ikke er optimalt. Og ind imellem nogle længere ture på 100+ km, engang om måneden. Jeg bruger som regel Shell V-Power Diesel og har brugt Bell Add Disel city.

Jeg håber der er et par kloge hoveder herinde, som har et par gode bud?

God weekend smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondeo mk4. tdci 2.0 hakker og tøffer
Kommentér på:
Mondeo mk4. tdci 2.0 hakker og tøffer

Annonce