{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.972 visninger | Oprettet:

JCT
JCT
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 67

Første "SJOV" bil til maks 100000 {{forumTopicSubject}}

Skal bruge en bil nummer to der også er sjov at køre.
Ingen gulplade da jeg synes de bliver for dyre i vægtafgift og forsikring.

Skal køre 4-6000 km om året

Har kig på noget som disse:
http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/1995998-subaru-impreza-gt-turbo
http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/1850170-opel-astra-g-coupe-turbo-bertone-linea-blue
http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/1991562-ibiza-cupra-340hk---jvk---kw---porsche
http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/1994658-seat-leon-fr-20vt-topsport-kan-finansieres-for-0kr-i-ud
http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/1898537-vw-golf-gti-turbo

Nogen der kan anbefale det ene frem for det andet?

PS kan ikke selv skrue i dem!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første "SJOV" bil til maks 100000
  • #2   5. jan 2015 Vag skal på værksted hele tiden. Jeg havde nok valgt imprezaen.

Hvad med en silvia eller en chaser ?

• #3   5. jan 2015 Superfjams, hvad er det for en gang vrøvl......

• #4   5. jan 2015 Havde valgt Opel astraen, den ser mega diskret ud men tror den rykker hjernedødt

• #6   5. jan 2015 Subaru uden tvivl

• #7   5. jan 2015 Det er nogle sjove biler ud har fundet, men var det mig, så havde jeg valgt Opel eller Subaru, VW og SEAT har alle jo...

Og set ud fra et økonomisk perspektiv, så er Astra'en nok billigst i stumper og forsikring...

• JCT
    JCT Tilmeldt:
    nov 2011

#8   5. jan 2015 # 5 Chris N
    Er det prisen leveret rullet og synet? så er den da meget fed?

• JCT
    JCT Tilmeldt:
    nov 2011

#9   5. jan 2015 #7 Mr. Nobody
    Forsikring ligger inden for 1000 kr på alle disse ca.
    Vægtafgift svinger lidt mere omkring 2500 for alle bilerne

• #10   5. jan 2015 Søren GTI vil du uddybe ?

• #11   5. jan 2015 Superfjams, vil gerne se dit belæg for at VAG skal på værksted konstant!

• #13   5. jan 2015 Subaru uden tvivl de andre er værddags vogne hvor subaruen er en bil man værdsætter og føler er speciel.

• #14   5. jan 2015 Kan godt se, at du går udelukkende efter hestekræfter... Så mit råd er: vælg en bil med så meget power FRA FABRIKKEN AF som muligt. Alle de vold-hjemmetunede biler skal man passe meget med at købe. Ret ofte er de samlet med gaffa, strips og andre hjemmelavede løsninger. Det kan blive meget dyrt - meget hurtigt.
    Så af dine links ville jeg vælge Subaruen - ingen tvivl.

• #15   5. jan 2015 4-5 år gamle biler med flest fejl:
    113. Chevrolet Captiva, 22,1 %
    114. Ford Ka, 22,8 %
    115. Fiat Panda, 23,3 %
    116. Renault Kangoo, 23,8 %
    117. Citroën Berlingo, 24,2 %
    117. Seat Ibiza, 24,2 %
    119. Chevrolet Matiz, 24,7 %
    120. Fiat Doblo, 25,3 %
    121. Citroën C4, 25,5 %
    122. Dacia Logan, 28,9 %

Derved kan vi udelukke Seat Ibiza som en godt køb selvom den sikkert er hurtig.

GOLF IV: 2013 - 10-11 years - ±2001
    27.6% -- 69 car models (ADAC) med gennemsnit på 24% er den over gennemsnittet i reperationer. Udover det er det jo almen viden at en vw altid lyser i motorlampen.

Mine egne oplevelser med vag var i form af en polo 6n - golf IV - touran - passat 3b - audi a4 - passat 3c - audi a4. de har alle holdt på værksted fra de kom til de gik. Jeg var skam også vw fan engang men blev heldigvis klogere. Og ja her ved jeg godt at du aldrig har haft en eneste fejl på dine vw'er. men jeg har altså bare været uheldig med 7 forskellige biler. Spørger man andre med forstand på biler der ikke er fanboys vil de give dig samme svar. VW var god i gamle dage men minder mest om alt om en fransk bil fra 90'erne.

Jeg vil ALDRIG anbefale en VAG bil til nogen der spørger. Det er simpelthen ikke en bil der er værd at købe andet end for VW fanboys. Og helt fint man har sit mærke. man må bare ikke lade sig forblænde af fornuft som feks folk med Alfa.

Alle vag er fra samme platform med samme motor og ca samme design. alle er forhjulstrukket. Det er så umådelig kedeligt. Der er abolut INTET spændende omkring en vag bil. Jeg vil meget gerne lære omkring hvad der gør en vw god ? er det det kedelige forhjulstræk? de praktiske 5 døre eller den sløve motor ?

Byggekvaliteten af selve bilen er rigtig god. Det har bare ikke meget med en sjov bil at gøre.

• #16   5. jan 2015 Superfjams: Jeg er bestemt ikke under kategorien fanboy, men af den holdning at når noget virker for en, så er der ingen grund til at skifte smiley

Siden mine forældre er min GTI VW nummer 57 i familien, og vi har sjovt nok aldrig oplevet tilnærmelsesvis de problemer der ellers bliver skitseret, og jeg må da påstå at det er et rimeligt grundlag at basere min holdning på. smiley

Selvfølgelig har vi haft fejl eller ting der er gået i stykker, men jeg har ikke det billede af det som ellers fremgår.

Af de biler Jens spørger om ville jeg personligt vælge Astra'en på trods af Opel normalt ikke appellerer til mig.

• JCT
    JCT Tilmeldt:
    nov 2011

#17   5. jan 2015 438HK Biturbo Galant 4x4:
    Ja går efter mindst 200 hk da jeg ellers tænker at så bliver det "lidt" for almindeligt.
    Har dog også mine betænkninger ved de meget tunede biler. Og ærligt så hælder jeg mest til enten Subaruen eller evt Opelen der kan køre med 280 hk til dagligt!

Hvordan vil du mene prisen på Subaruen ligger? Den er lige i de øvre af budgettet.
    Skulle dog være renoveret rundt efter hvad sælger siger

• #18   5. jan 2015 Nu ved jeg godt at der er tale om en sjov bil og derfor har den naturligvis hverken automatgear eller diesel, men lige med VAG, deres DSG stinker, og deres større diesel lige så, 2,0 og specielt deres v6, jeg har Levet af at hente reservedele for VAG i Tyskland til mærkeværkstederne i Nordjylland og jeg må indrømme at jeg var målløs, det samme gør sig gældende for deres 1,4 TSI..

Men det som DU skal gøre op med dig selv, er jo nok mest hvad DU vil have, og ikke hvad alle andre mener du skal købe, altså prøve dem for at se om de ter biler du sidder godt og biler du kan affinde dig med...

Jeg står ved at jeg af de opstillede havde valgt enten Opel eller Subaru mest ud fra at VW og Seat er sgu allemands eje og ikke spændende mere... De er omtrent lige så ophidsende som Pia Kjærsgaard i bikini...
    Pæne biler som uden tvivl kører godt, men igen, for almindelige kom ud fra Bilka og du kan finde 7 magen til (groft sat op)...
    Bevares der findes en masse fed styling til VAG, men igen er du ude i at det har alle andre også...

Men skal bilen KUN bruges til trackdays, så er det jo i bund og grund skide lige meget hvilken en det er, så skal du i gang med at undersøge holdbarhed, og der skal du IKKE spørge på bilgalleri, for her er der alt for mange som tror d ved hvad de snakker om...

Skulle jeg bruge pengene så havde jeg nok valgt Astra'en hvis den skal bruges i det daglige også, men er det kun til ræs og ballade, banekørsel og hvad ved jeg, hvilket dit km/pr år indikerer, så er Subaru'en sgu nok mest interessant...

Men det er MIT synspunkt, som ikke vejer en skid i forhold til hvad du selv synes...

• #19   5. jan 2015 Klart Subaruen, dem ser man sjældent, og den der har 300hk siger annoncen :)..
    jeg tror også der er mere køreglæde i den

• JCT
    JCT Tilmeldt:
    nov 2011

#20   5. jan 2015 Mr. Nobody:

Må indrømme jeg hælder mest til Opelen eller Subaruen. Ganske enkelt fordi de skiller sig ud fra mængden uden at ligne et overgejlet juletræ.

Har firmabil på arbejde så det er primært til weekendkørsel den skal bruges.

Trackdays er der ikke planlagt noget af. Måske et køreteknisk kursus til foråret for at prøve det af

• #21   5. jan 2015 seaten er jeg lidt lun på plus den er lavet ved JVK.. det er lidt et kvalitetsstempel i sig selv:)

• #22   5. jan 2015 Jeg havde købt Skassa Subaru.
    Dejlig vogn. Sådan en. Og Skassa kan bare det ned at skrue i sådan en :).
    Han har kørt min ind og den er blevet brugt siden maj 13 og har kun skiftet en benzin slange

• JCT
    JCT Tilmeldt:
    nov 2011

#23   5. jan 2015 Holmstrøm:
    Hvad yder din så nu?

• #24   5. jan 2015 Ved ikke, men heller ikke vigtigt for mig smiley

• JCT
    JCT Tilmeldt:
    nov 2011

#26   6. jan 2015 Ronni M
    Ja nyere og lidt mere luksus som i astraen er også det der taler imod Subaruen.

Det er lidt ultimativ køremaskine med en fin motor mod lidt mere luksus med en masse heste. Og ærligt så synes jeg astraen er lidt mere lækker i design. Hvis jeg venter længe nok er der vel en af dem der bliver solgt og så er valget taget. smiley

• #27   6. jan 2015 Astra vs. Impreza??

En blød familiebil med motorgejl VS en hardcore rallybil til gaden?

Valget skulle ikke være så svært smiley

Ingen tvivl om at de grande fælge på Astraen få den til at se "fræk" ud. Men forestil de samme fælge på Subaruen + du får meget mere sjov i den... Eller forestil Astraen på stålfælge...:)

• #28   6. jan 2015 Ahhh at kalde en Astra Coupé for en blød familiebil er vel det samme som at kalde en Galant for en sløv gammel traktor... smiley

Til det som er behovet her, så havde jeg valgt Astra'en, uden at blinke...
    Havde det været trackdays som var formålet, så havde valget været en del sværere, men er det til fis og ballade på almindelig vej, så ville jeg ikke blinke et sekund...
    Du får langt mere komfort, en bil som jeg er ret sikker på er billigere i stumper hvis der er noget som går i stykker... De 300 hk er jo hjemme da den kan kører med 2 setup, et på 280 og et på 400 hk... ergo har den faktisk mere power en japseren...
    Det jeg tror mange stier sig blind på her, er at Subaru'en er et ikon, den er en klassiker som mange af os har drømt om, men når alt kommer til at er den gammel og træt at se på, blottet for mange af de ting som også giver køreglæde, som bla. klimaanlæg og en god kabine, og så ligner den altså bare en papkasse med hjul sådan en... at kalde en Impreza for pæn, er det samme som at kalde Linse Kessler lækker og klog...

Jeg medgiver at Impreza'en har noget over sig, en lidt større wauw effekt blandt kendere, mens Astra'en altså også har wauw effekt blandt IKKE-kendere...
    Impreza'en er fed, på sin helt egen måde, men set med mine øjne når den ikke Astra'en til sokkerne...

Men lad nu manden vælge selv, det er hans penge.... smiley

• #30   7. jan 2015 Ronni M: hvor står der at det var GTI'er?? ?

Hvis én husstand konstant har 2-3 biler de første 18 år, og de følgende 5 år er det to husstande med hver 2 biler, og derefter tre husstande med hver 2 biler.

Hvis man derudover så skifter bil efter 2-4 år, så løber det stærkt.

Så tallet passer meget godt, og det skal siges at de med yderst få undtagelser kun har holdt på værksted for at få lavet service.

Havde du brugt 15 sekunder havde set hvilke biler jeg har haft og variationen i dem havde du set det ikke er én bestemt model.

Min personlige indstilling er at med VW har jeg et produkt der virker, altid har virket, og som leverer et produkt med en kvalitet der appellerer meget mere til mig end eksempelvis østen biler gør eller mærker som Ford, Opel og BMW.

Heldigvis er smag forskelligt, for tak skæbne en kedelig vognpark der ellers kørte rundt. smiley

• #32   7. jan 2015 Ronni M: min GTI er også nummer 57, men VW nummer 57. smiley

Der har også været enkelte af mine biler jeg har haft i 5 år, men også nogen jeg kun har haft et enkelt år fordi der så kom en model jeg hellere ville have. Eksempelvis min Golf Plus havde jeg kun i et år for at bytte til en Tiguan..... Lorte handel, men sådan er det jo med nye biler.... smiley

• JCT
    JCT Tilmeldt:
    nov 2011

#33   7. jan 2015 Ronni M og Søren "GTI"

Kan vi holde os til emnet som det hele startede med! smiley

PS Min første lidt dyrere bil var en Golf 2 GTD........

• #35   7. jan 2015 Jeg havde også valgt den Subaru.

En Civic Type R EP3 er også en mulighed, den er ikke så kraftig som de nævnte, men er utrolig sjov alligevel.

Også kan den altså holde, hvilket jeg tvivler på de andre kan i længden.

• #36   8. jan 2015 Af de nævnte biler ville jeg nok vælge Subaru'en, da det nok er den af de nævnte der giver mest fornemmelse af at køre i noget specielt, og andet, ift. en typisk hverdagsbil.

Men et alternativ, som jeg nok i det mindste ville prøve, er en Mini Cooper. Har hørt at de er rigtigt sjove a køre i, også selvom de ikke har så meget power. HK er ikke alt smiley

• #37   8. jan 2015 Overvej en Nissan Pulsar smiley

• #38   8. jan 2015 ja en god sunny gti-r eller en silvia bør også overvejes.

Du kan også få en soarer som min til under 100.000 nu.

Den er fandmæ sjov.

• #39   11. jan 2015 Jeg lover dig at den Ibiza er sjov og lavet HELT EFTER BOGEN så man ikke skal skrue i lortet hele tiden smiley

Kommentér på:
Første "SJOV" bil til maks 100000

Annonce