{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

Claes P
Claes P
Tilmeldt:
22. aug 2016
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1

Første bil {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal snart til at købe første bil, da jeg snart fylder 18.

Jeg har gået og luret lidt på en Audi A3 8L 1.8t, da jeg tænker at det kunne være en sjov første bil.

De gamle siger at det er helt ude hampen og at jeg hellere skulle købe en nyere Suzuki Swift.

Hvad har i af erfaringer med de 2 biler og har i nogle ideer til et alternativ eller lignende bil ? smiley

Budget: 25000 - 30000 kr


Kommentarer på:  Første bil
  • #1   1. okt 2017 Tag et kig på forsikringspriserne først...

  • #3   1. okt 2017 Opel Corsa er også et bud, jeg er meget glad for min Opel Corsa c 1.2 fra 2003 og den giver jeg kun 7000kr for om året med forsikring og vægt afgift. Og det er i mit eget navn som 18 årig

  • #6   1. okt 2017 Dette ville være en fin start bil, kan heller ikke forstille mig at forsikringen ville være så gal igen smiley

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/corsa/13-cdti-75-enjoy-5d/3396289


  • #7   1. okt 2017 Og din mor er indforstået med evt. fængelsesstraf samt blacklisting ved alle forsikringsselskaber for at du er daglig bruger af en bil i hendes navn?

    Det er ret vigtigt at tage med i overvejelserne.

    Det store spørgsmål her når du skal vælge bil er så.. Hvis du ikke har råd til at forsikre selv, har du så råd til at betale værkstedsregninger på en gammel bil? Så er det måske bedre med noget til 15-20000 kr.


  • #8   1. okt 2017 bil i eget navn..... har du ikke råd, jamen så har du ikke råd til at have bil. det bliver du mest glad for. stor dreng, bil i eget navn. grow up.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #9   1. okt 2017 dine forældre tænker sikkerhed økonomi osv du tænker street credit

    men hvor street credit får man når man har viklet bilen rundt om et træ
    selvom du tror du er forberedt og kan køre bil er det først når du erhvervet erfaring og har mange km under foden at du er en god billist
    køb dig et læskur og hyg dig med den


  • #10   1. okt 2017 Ja sjovt nok er der ingen restriktioner på hvad unge må køre i af biler som der er med motorcykler...

  • #11   1. okt 2017 første bil var en 2.0 for mig! GO for it if you can afford it smiley

  • #12   1. okt 2017 Vil helt klart vælge A3. Swift er ikke en bil i mine øjne...

  • #13   1. okt 2017 CITAT : #11

    første bil var en 2.0 for mig! GO for it if you can afford it


    Nu ved jeg ikke hvornår du havde din 2,0 ?
    Da jeg fik kørekort havde en Ford Taunus 2,0 ....... 90 HK !

    I dag har en 0,9 liters Dacia 90 HK, og den vil nok kunne give sådan en gammel Taunus baghjul ?

    Hvis du synes det er federe at blive slået ihjel i en Audi, så er det sådan en du skal købe .


  • #14   1. okt 2017 altså hvis dine forældre har hele deres forsikring et sted så ring til dem, jeg fik min forsikring med 39% rabat fordi alle andre forsikringer er hos dem:) 1.8 motor i eget navn 18 år.

  • #15   1. okt 2017 #13
    Min havde dog 165 heste og dem var jeg glad for smiley


  • #16   1. okt 2017 En af de mange mini biler der er... UP/Mii/Citigo/Aygo osv...

    Der kører så mange af dem, at du altid kan få reservedele, billige at servicere og nyere årgang. Du kan få dem chippet så de er lidt friskere hvis det er. Så har de lidt acceleration, men uden du ikke kan styre det.

    Men økonomien spiller ind, derfor lav regnestykket og se hvad du har råd til.


  • Claes P
    Claes P Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
    #17   1. okt 2017 Tak for de mange svar smiley

  • #18   1. okt 2017 Jeg har været super glad for min A3 den har ikke haft de store problemer, eneste der har været er de sædvanlige slid dele, og så lige et motor ophæng der flækket samt en dårlig benzin pumpe, ellers intet i de 2 år jeg har haft den, altid startet o første hug, men sørg for at skifte olie/lave service for hver 10.000 km ca så holder den evigt

  • #19   1. okt 2017 Og så ruster sådan en 15-20 år gammel Audi bare hurtigere end du kan nå at downloade vejrudsigten .





  • #20   1. okt 2017 men forsikring er en kælling på den i den alder

  • #21   1. okt 2017 #19 hahaha nej det gør de så ikke, min har en LILLE BITTE smule rust i 2 døre og det er det

  • #22   1. okt 2017 Jeg vidste bare det svar måtte komme .
    Man må endelig ikke nævne ordet rust når der findes en ejer af en A3 herinde . De er bare rustne, men man skal vel ikke klage over det når bilen snart er færdig med at være teenager ?

    Er der en der ejer en bilmodel der ikke er rusten, så er alle andre i samme årgang det heller ikke - det siger jo sig selv ??? GRINER


    Minder om vores gamle rengøringskone på jobbet der havde en A3 : Hun blev stiktosset når vi sagde til hende at hun havde købt en Golf IV . I hendes verden havde de to bilmodeller absolut intet med hinanden at gøre - indtil den dag hun skulle have ny udstødning på, og der stod "GOLF IV" på alle stumperne .


  • #23   1. okt 2017 jamen du generalisere jo selv ved at sige de ruster så hurtigt ? Du snakker selv som om at det gør de ALLESAMMEN? Men Fakta er at alle biler har deres svagheder, men nogle er mere ramt end andre, det kommer jo an på hvordan de er blevet passet. Og ja golf IV og A3 er stort set samme bil

  • #24   1. okt 2017 Uhhhh... Ikke genere min bil .... Det er forbudt ! smiley

  • #25   1. okt 2017 næ jeg er sgu lige glad om du snakker lort om min bil smiley jeg siger bare at det ikke er alle A3'ere der ruster så meget som du påstår?

  • #26   2. okt 2017 Da jeg skulle have min første bil som 18årig, så var min fars råd at jeg også skulle købe en billig corolla eller lignende..

    fornuftigt nok egentlig..

    men jeg købte altså en Civic VTi med 160hk i stedet for, og har ALDRIG fortrudt det smiley

    undersøg forsikringen og følg dit hjerte !


  • #27   2. okt 2017 jeg startede med en polo. så en Saab 900 turbo aero ????. men forsikringer var nok billigere dengang.

  • #28   2. okt 2017 VAG's biler er ok I reservedeles priser og er lette at skrue på. MEN har lagt mærke til at rigtig mange er fusket sammen... Det som om jo lettere bilen er at lave på jo mere fusk bliver der lavet på dem. Skal igang med at rydde op i min vens passat da der bag radioen er mange samle muffer og ledninger der er snoet sammen og fået noget tape... Fuldstændig digt uforståeligt nå man nu man kan kø e en adaptor til Eks radio, man kan få sikrings fordeler der få en sikrings udgang til at blive til 2med hver deres egen sikring. Alligevel vælge Connie og Brian at der skal klippes og klistres for at de kan spare 200kr og få noget der konstant driller dem... Det sku lidt trist... Så vær kræsen og undersøg nøje markedet for reservedele, priser og generelle fejl

  • #29   3. okt 2017 Ville også helt klart vælge en 1.8T, Men hvis forsikringen bliver i dit navn, kommer den nok til at koste mindst 30.000kr i forsikring om året.

  • #30   3. okt 2017 min kostet 37.500 om året da jeg var 18. så Ja det er en dyr satan i den alder

Kommentér på:
Første bil

Annonce