{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.682 visninger | Oprettet:

Ingen slutseddel fra forhandler? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står og skal til at købe en Peugeot 206 GTi fra 01.
Jeg var ude og kigge på bilen, som er utrolig flot. Har testet alt elektrikken samt gennemgået den for det mest basale, og hvad der er muligt uden en lift.
Problemet lægger i at den står som "afhentning". Sælger har sagt at bilen er lige blevet gennemgået af værkstedet, og der ingen problemer er. Han siger dog at hvis jeg kan købe bilen via CVR-nummer vil jeg få en slutseddel. Hvis ikke, så får jeg registreringsattesten.

Jeg er meget i tvivl om jeg skal gå en stor bue ude om bilen, som jeg nok ville have gjort hvis ikke bilen umiddelbart var i så god stand som den er, samt forhandlerens ry og service.

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen slutseddel fra forhandler?
  • #1   9. jan 2015 Engrosbiler handles for så vidt ikke med slutseddel. Men du skal være glad for at du overhovedet får lov at købe den, hvis ikke du har CVR nummer

• #2   9. jan 2015 Forhandleren vil jo bare gerne af med den, med en lille fortjeneste, og for at den ikke skal koste ham penge i fremtiden, med hensyn til garantireparationer, så sælger han den engros, det er nødvendigvis ikke en dårlig ting.

• #3   9. jan 2015 Hvis du i øvrigt forventer en klargjort bil med garanti osv., så er det ikke den bil du skal købe. Så må du ofre de 15-20.000 mere sådan en koster smiley

• #4   9. jan 2015 Jeg har slet ikke forventet en klargjort bil, med garanti eller noget andet, min bekymring lå bare i om hvor vidt det var standard procedure på engros/afhentningsbiler.
    Men ift. købeloven, så har man vel stadig reklamationsretten? (og jeg er klar over at dette bare betyder at man har retten til at klage)

• #5   9. jan 2015 Klart han ikke vil give dig slutseddel

Slutseddel = en vis garenti

• #6   9. jan 2015 Jo netop derfor han ikke vil lave en slutseddel til dig .

Uden den kan du jo ikke bevise at du har købt den ved ham..

• #7   9. jan 2015 Hvis du køber den engros, har du ingen garanti/reklamationsret..

• #8   9. jan 2015 Hvad ville i selv gøre, taget i betragtning at bilen er i flot stand (uden mislyde, osv) samt en troværdig sælger som andre har haft gode erfaringer med?

Det er kun en bil til 20.000 men ingen grund til at tage forhastede beslutninger.

Takker på forhånd.

• #9   9. jan 2015 Hvem har fortalt dig at du har reklamationsret? Hele ideen i engrosbiler er, at de handles b2b, dvs. uden reklamationsret. At du får lov at købe den privat uden CVR er i mine øjne forhandlerens fejl, da han risikerer efterfølgende omkostninger.

• #10   9. jan 2015 Du må jo forvente der nok skal laves et eller andet på den, på et tidspunkt, du finder ikke en fejlri fransk bil til de penge, og slet ikke en GTI.

Min egen Citroën, havde hellere ingen mislyde eller noget, men den har jeg da snart postet et par tusinde i, på småting den fejlede, men det er jo chancen at tage, når man køber en bil, uden garanti.

• #11   9. jan 2015 Mht. reklamationsretten var jeg i tvivl om man havde den og om man var nødt til at skrive en evt. købsaftale under for af afgive den, eller om reklamationsretten skulle aftales inden.

Men har da heller ikke forventet at den er fejlfri, for så har man da en stor skuffelse at gå i møde. Det handler bare om at finde den rigtige, med de rigtige fejl.
    Dér hvor dilemmaet er, at jeg de sidste 6 måneder ikke har set nogle biler i sådan stand, hverken hos forhandlere eller private, hvilket også er årsagen til at jeg gerne vil have denne bil.
    Men via en slutseddel hos en privatperson, er man så bedre stillet? Hvis man vel og mærke ikke har aftalt med køber at bilen er "fejlfri/garanti".

• #12   9. jan 2015 Nej, det er du ikke, ved privat handel er der hellere ingen garanti, kun hvis det er aftalt med sælger..
    Og når du køber en bil engro, frafalder alt ret til garanti og reklamtionsret, så hvis der er nogle defekter, så er det penge op af egen lomme, det fungere ligesom en privat handel.

• #13   9. jan 2015 Men hvis du har forelsket dig i den bil, syntes jeg da at du skal købe den, men du skal bare være forberedt på at hvis den købes engros, så er der ingen garanti, og forhandleren, betaler intet, hvis der er nogle defekter på bilen.

• #14   9. jan 2015 Se reg attesten, ring til den forrige ejer, spørg om den fejlede noget.

Der er som nævnt 3-4 gange INGEN garanti på bilen, du får en kvittering på at du har købt den, det er det.
    Salg til CVR nr er salg fra fagmand til fagmand, derfor ingen garanti.

Køb den eller glem den.

• #16   10. jan 2015 Det du måske kan være heldig at få af "garenti" er vel en fair pris på værkstedstimer såfremt den skulle brække sig

Kommentér på:
Ingen slutseddel fra forhandler?

Annonce