Ny Corsa eller let brugt Audi A1? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min kæreste står overfor at skulle vælge imellem 2 biler, som hendes smag er faldet på og som falder indenfor hendes budget, da de begge kan fås til samme byttepris. Den ene er en fabriksny Opel Corsa 1.0 3D ECOTEC 90HK (IntelliLink, DAB+, advanceret parkeringssystem, 17" alu m. sommerdæk, vinterdæk på stål, lys og syn pakke, og den anden er en Audi A1 1.2 TFSI 86HK (1. Reg. 09/2011, 31.000 km, 1 ejer, flot stand, nysynet, nyt service, 6 mdr. fuld garanti).
Vi har snakket frem og tilbage mht. fordele og ulemper ved dem begge, samt herlighedsværdi i begge, men kan ikke rigtig komme til en god konklusion, selvom hun egentlig bedst kan lide Audi'en, da hun syntes, at den er pænest.
Hvad syntes I?-Gerne med lidt argumenter.
På forhånd tak for hjælpen
Blogger
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 632 Svar: 5.084
Blogger
Corsaen er billig, og der følger meget udstyr med, så det ville nok være det mest fornuftige valg. Audien har selvfølgelig bedre værdi i længere periode, og har også mere præstige. Dog har de skræppede modeller heller ikke særligt meget udstyr, i forhold til Corsa eller Fabia.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Audi A1 men da den køre med 1.2tsi motor ville jeg være betænkelig. Især da jeg altid parkere i gear og det kan deres kæder ikke lide..
Alternativt er der fiesta 1.0ecoboost. Kvik motor som køre godt og som der ikke er de store fejl på. Giver et smil frem for corsa men ikke samme Street respect som A1. Men i 3dørs med sports pakke er den ret frisk at se på.
Der er også
Mazda 2.
Swift
nissan note ( lidt for praktisk til at være flabet men en meget rumlig bil)
Clio TCE den føles desvære utrolig tam.
208 desvære med en stor skærm som ikke fungere specielt godt.
C3 har Citroen navnet og er ikke så poppet som den dyre DS3 (som er virkelig fed)
Jazz ( desvære alt for besse)
Civic den lille motor er billig og der er meget udstyr i dem
Polo. Fabia er begge vag og med de motorproblemer de har haft ville jeg ikke turde købe en. Sæt nu jeg var en af de uheldige og så med de store regninger.
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Der er 6 mdr fuld garanti. Kan man tjekke, om der skulle være problemer med kæden på Audi'en?
Det er Iøvrigt en Audi A1 Ambition, hun er blevet lun på.
Blogger
Den er billig, godt med udstyr og god kabine, køre også meget bedre end den gamle. Hage, falder hurtig ned i brugt pris.
Personligt ville jeg vælge Fabia eller Polo, men er også en VW mand. -Men jo, Corsa´en er nok det bedste valg. VW er klar over deres problemer med 1,2 motoerne, men husk det de gamle. Nu kommer der de ny 1,0 Turboer, som først lander i A1´eren.
Blogger
Ville aldrig vælge en brugt Audi, da den er dyr, når en ny bil kommer på bordet. Den helt nye Fabia, sætter standart på kvalitet i den billige ende af de små biler, husk det.
Går udfra vi snakker om en bil til 200.000 Kr?- Ellers kan man leasse en A1 tror jeg. Der er også Opel Adam, som også er billig i leassing, og den ser også smart ud. Den findes bare ikke med en 1,0 Turbo i Dk PT. Man kan kun få den med den kedelig 1,4 .
jan 2015
Ja, jeg har lige læst om problemet med taktkæden på FDMs side og kan se, at Audi'en er omfattet. Men da de lover at lave service og syn, inden hun får den, kan man vel bede dem om at tjekke taktkæden også og skifte den, hvis den er af den problematiske type.
Vi har selvfølgelig prøvekørt begge biler og de kører tilnærmelsesvis lige behageligt og er lige rappe i optrækket....hvilket er langt bedre end en ældre 100HK benzin Corsa, som vi også har prøvet. Ja, udstyrsmæssigt vinder Corsa'en klart, men vil man sælge bilen igen efter ca. 4 år, mon så ikke at Audi'en holder prisen bedst eller mon folk om 4 år går mere efter udstyr og sikkerhedssystemer?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Audien kender jeg slet ikke, men alder og udstyr taget i betragtning, har den da ingen chance. I min verden er alle de VAG biler også bare rebrandede versioner af samme produkt. Og hvorfor så ikke købe Skoda eller Seat som er langt billigere?
Blogger
Kan tydeligt ses på den faceliftet Polo, og kommende Audi A1 Faceliftet model. Når det er så sagt, er prisen dog også helt henne i vejeret.
jan 2015
Som sagt, vægter hun design højere end alt andet, bortset fra pris. Derfor står valget på de to biler, selvom der dog er et lille designproblem ved den nye Corsa, der piner hendes øje
Hvilken af de to biler tror I, at man får mest for, hvis man sælger den igen om 3-4 år?
Blogger
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg havde uden tvivl valgt Audi. Ikke alene pga. rationelle argumenter, men fordi jeg synes, de laver utroligt dejlige biler. Jeg har ikke et sekund fortrudt, at vi købte vores A3 frem for et en nyere bil fra et billigere mærke.
Desuden er der langt mere prestige i at køre Audi frem for Opel,hvis man går op i sådan noget.
Ny Corsa eller let brugt Audi A1?