{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.180 visninger | Oprettet:

Km/l... Hvad synes i? {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der har tænkt over at nye biler ikke bruger væsentligt mindre brændstof end ældre biler?

Har selv en del erfaringer med de her biler ved alm kørsel:

Diesel
Vw passat 2004 131 hk TDI kører ca 18-19 km/l

Skoda octavia 2005 105 hk TDI kører ca 19-20 km/l

Vw transporter 2002 102 hl TDI kører ca 10-11 km/l

Peugeot 406 2002 HDI 110 hk kører ca 17 km/l

Benzin
Mercedes C-klasse 2012 cgi 156 hk aut. kører ca 12-14 km/l

Mitsubishi carisma 1999 125 hk kører ca 15 km/l

Skoda citigo 2013 75 hk kører ca 20-21 km/l


Hvad har I af erfaringer med jeres biler og deres forbrug?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Km/l... Hvad synes i?
  • #1   19. jan 2015 Say what?.

    Nye biler bruger da væsentlig mindre brændstof .


  • #2   19. jan 2015 En Citigo skulle da helst køre 24+.

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #3   19. jan 2015 ikke i virkeligheden.

  • #4   19. jan 2015 Men citigoen køre bare ikke meget mere end 20.. har kørt 15000 km i den og meget motorvej... en tur med ca. 100-110 km/t fra Kbh til Jylland kan få den til at gå 22 km/l, både med og uden fartpilot.



  • #5   19. jan 2015 Hvis jeg sammenligner den gamle carisma 1.8 GDI med 125 hk jeg bruger lige nu, så går den 15 km/l og hvis jeg køber en nyere vw golf 1.6 eller lign, så går den ikke meget mere end 15 km/l....

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #6   19. jan 2015 MEN vi har ligesom nået grænsen for mange år siden, Eco-boost 1,0 benz motorer med turbo for benziner er nok det mest effektive vi kommer til at kunne lave nogensinde km/l mæssigt. Next stop. Hydrogen biler

  • #9   19. jan 2015 22km/l er da flot af den citigo, når motoren er så lille.

    Hvis du vil have den tættere på de 24km/l så skal du køre 80/90 km/t.
    Men det bliver bare for kedeligt jo.


  • #10   19. jan 2015 Men det kommer også an på hvordan man køre.
    Colten høre ikke til blandt de økonomiske biler... Den er sat til 16,1 literen.
    Men jeg har højeste været oppe på 15,3. Det er sgu flot nok når jeg køre mest korte ture og bykørsel.


  • #11   19. jan 2015 Mine oplevelser er
    1991 Ax gt ombygget1.6 8v 130 HK 17 km/L maks
    2000 206 GTI std 14 km/L
    1999 Golf 4 GTI som std 11 maks ombygget til 320 HK hmm en god dag 9 måske ??
    1992 Golf 3 1.8 75 HK tøffern går ik engang 11 aner ik hvor den gør af det men shit den er tørstig ??
    Godt man ik kører så langt så det betyder noget ??


  • #12   19. jan 2015 det der er så revolutionerende i 2012+ biler er jo netop, at der kommer en del nye, meget små motoren, som yder rigtig fine hk og samtidig er super økonomiske...

    samt at de større (2.0 og op) motorer laver flere og flere heste std, men samtidig kører rigtig langt på literen...

    så omkring HK vs km/l er der jo sket en kæmpe udvikling


  • #13   19. jan 2015 Jeg kører 18-20 km/l i min Golf 3 1,9 TDi, og den har gået 356.000 km i skrivende stund. Det er ret flot synes jeg smiley den kører lige så langt på literen som min kærestes Up! fra 2013.

  • #15   19. jan 2015 Min gamle saxo 1,1 fra 96 med 255.00 på kloken kørte 19 km/l
    Min nye Picanto årg. 2014 1.0 eco-dynamic kører på en god dag 18 under samme forhold, skuffelsen var fæl da jeg havde fået stillet 25 km/l i udsigt da jeg købte den.


  • #17   19. jan 2015 Christian F : Er det så ikke også mpg ?

  • #20   19. jan 2015 Men det er jo klart den kan klare det når den kører på 4 cylindre og har en gearudveksling på 0.42:1.

  • #22   19. jan 2015 Min 2003'er Polo 100hk tdi kan nærmest ikke tvinges under 20km/l

  • #23   19. jan 2015 Min Astro kører ca 6 pr ltr. Det er da ok.

  • #24   19. jan 2015 Der kommer mere og mere udstyr i biler, og det øger benzinforbruget. Ikke mindst pga. vægten. Eks. den nyeste Golf vejer omkring 50% mere end en Golf 2.

  • #25   19. jan 2015 Carsten J : Ja men derimod er chancen for at overleve et færdselsuheld i en Golf 7 frem for en Golf 2 enorm og stadig kører den længere på litteren.

  • #27   19. jan 2015 Anders, helt enig, brugte bare den som et eksempel på, at nye biler typisk vejer en del mere end ældre, hvilket afspejles i mange bilers brændstofforbrug.

    Christian, når jeg kører rigtigt pænt, kan jeg godt få den op på 12-13 km/l. Ved blandet kørsel er det tættere på 9-10 km/l. Når jeg giver den tæsk på små bjergveje er det nærmere 6-7 km/l.


  • #28   19. jan 2015 Sjovt nok er den stærkeste bil jeg har haft også den der kommer tættest på det opgivne.

    Fiat 500 1,2 69hk; opgivet til 20km/l = faktiske forbrug, 16,9 km/l

    Alfa Romeo Gulietta 1,4 MultiAir 170hk; opgivet til 16,9 = faktiske forbrug, 12,5 km/l

    Kia cee'd 1,6 GDI 135hk; opgivet til 18,5 km/l = faktiske forbrug, 14,5 km/l

    Ford Mondeo 2,5T 220hk; opgivet til 10,8 = faktiske forbrug, 10,4 km/l

    Alle biler er blevet kørt på samme måde, og samme kørsels mønster (primært bykørsel og mange kold startere), ja Mondeo'en er nok blevet kørt lidt mere friskt, pga den har et så lækkert moment helt nede fra bunden af. Og så den motorlyd!


  • workforit W
    workforit W Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 21
    #29   19. jan 2015 min rekord ved bmw e90 318d 26,3 km/L ellers kører jeg 20 på literen ved 130 og 21-22 ved 110.. opgivet fra kørecomputer så 100% rigtigt er det måske ikke men stadig fedt at se tankmåleren ikke rykker sig rigtig smiley


  • #30   19. jan 2015 Gider dig ret. Snakkede faktisk med en kollega om det på arbejde her forleden. Han har en 4 år gammel Ford Focus 1.6. Den kører måske 12-15 på literen. Min gamle Lancer fra 93, som også var en 1600 kørte stort set det samme på literen og jeg kørte ikke videre pænt i den :P.

    Så meget er der ikke sket i den afdeling medmindre man er nede i selvmordsæskerne.


  • #31   19. jan 2015 Min går ca. i snit 6km pr liter benzin, så lad være med at tude folkens og kom op på gyngehesten igen! smiley

  • #32   20. jan 2015 Synes den væsentligste forskel er at ældre biler altid kan køre hvad de er opgivet til eller mere. Det kan nye ikke. De skal virkelig pines for at komme derop smiley

  • #33   20. jan 2015 Nye biler er til at lukke op og skide i når det gælder benzinøkonomi.. de høje tal KAN opnås, men kun under ideelle betingelser og med sol i ryggen, har man mange koldstartere og kører man generelt for hurtigt så ryger økonomien helt i vejret, sammenlignet med ældre biler hvor de er opgivet til at gå en smule kortere, men har nemmere ved at opfylde kravene selvom man ikke kører 100% optimalt..

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #34   20. jan 2015 pegøj 206 2.0hdi, opgivet til 18.9,, motorvej 110kmt omkring 20-22km/l, 130km/t omkring 16.5-17km/l.. landevej omkring 25, by,, omkring 12-14..

  • #36   20. jan 2015 Kørte en S500 fra tyskland til nordsjælland og kørte 9.6km/l i snit over turen. Min Opel Vectra 1.6 kunne præstere 11km/l på en go dag.

    Så overskud er også en måde at være økonomisk på


Kommentér på:
Km/l... Hvad synes i?

Annonce