{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.678 visninger | Oprettet:

Erik C
Erik C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Skoda Octavia DSG eller Ford Mondeo Powershift {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg er på jagt efter en stationcar med automatgear og er lidt varm på enten

Skoda Octavia 2.0 DSG med cirka 100.000 på klokken fra 2007
Eller
Ford Mondeo 2.0 med automatgear med cirka 180.000 km fra 2011

Mit spæde håb er, at hvad end jeg vælger holder i rigtig mange år. Og så kører jeg i øvrigt 30.000+ om året, og næsten ingen korte ture.

Nogen som har en mening om sagen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda Octavia DSG eller Ford Mondeo Powershift
  • #2   6. feb 2015 Hvis du vælger Skoda'en, så husk at det skal være en CR og ikke en PD motor. Men umiddelbart ville jeg vælge Skoda'en (med CR motor), og så havde jeg taget modellen med 170 HK. Det er tæt på verdens bedste pendler/langtursbil hvis du spørger mig.

• Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    feb 2015

#3   6. feb 2015 Cool, tak gutter - al input er værdsat smiley

• #4   6. feb 2015 har du prøvet begge to?

• Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    feb 2015

#5   6. feb 2015 Nope....

Jeg har prøvet to Skodaer og tager ud og prøver et par Mondeoer her i weekenden. Jeg kan vildt godt lide Skodaerne, men synes også at Mondeoen virker fed.

• Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    feb 2015

#6   6. feb 2015 Det er bare vigtigt for mig, at min næste nye brugte bil har automatgear og ikke vil ruinere mig på sigt smiley

Jeg er godt klar over, at man kan være heldig eller uheldig med alle typer.

• #7   6. feb 2015 DSG ik var stabile? what. det helt ude i tågen. arbejder trodsalt med VW i speciale, og er DSG overholdt med eftersyn så køre de sku for evigt, eneste minus er at svinghjulet kan klapre, men det påvirker ik driften. Og desuden skifter DSG langt bedre end fords powershift, ( min mening)

• #8   6. feb 2015 DSG er også helt klart den bedste gearkasse jeg nogensinde har stiftet bekendtskab med, og hvis du får den serviceret efter foreskrifterne så kører den bare.

• Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    feb 2015

#9   6. feb 2015 Nu har jeg ikke prøvet fords automatgear endnu, men Jeg er sgu imponeret over DSG'en.

Igen tak for jeres svar

• #10   6. feb 2015 Jeg har en Focus 2013 med powershift, jeg vil sige(uden at have prøvet dsg) at man godt kan mærke når den skifter gear, det giver en miiinimalt ryk når den skifter, medmindre man bare jogger speederen i bund, eller selv skifter så kan man ikke mærke det..
    Jeg er fuld tilfreds med det til dagligt, og har ikke haft aut gear før så ved ikke bedre smiley

• #13   7. feb 2015 Snup Mondeoen. Den er en klasse større, hvilket vil sige at du formentlig får lidt mere udstyr, og bedre komfort.

• Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    feb 2015

#14   7. feb 2015 Ved I, hvordan det er med de løbende udgifter?
    Er Skoda dyrere i dele end Ford, eller?

• #15   7. feb 2015 Skodaen går som regel mere i stykker end forden. Knokkelled og manchetten, støddæmperpuder osv. Syntes generelt ford har en stærk undervogn.

• #16   7. feb 2015 Hvofor mon der kommer mest på google, omkring dsg vs Ford power shift...
    NÅR ja fordi der er solgt 10 gange FLERE dsg end ford. Og imellem alle dem der ejer DSG er der jo nogen der knepper dem og køre 200.000 på olien, det kan ingen bil jo holde til ..

• #17   7. feb 2015 Lige præcis, ligesom der er nogle som kører 45.000 km uden at skifte motorolie og oliefilter, og bagefter undrer sig over hvorfor deres motor brækker sig. Jeg vil hellere købe en bil med 350.000 km på tælleren som er blevet passet som den skal end en bil med 175.000 km på tælleren som er kørt af en kraftidiot som "bare vil have at bilen skal starte og køre hver dag". Jamen det er flot Klaus, så sku' du måske overveje at passe lidt på den! smiley

• Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    feb 2015

#18   7. feb 2015 hehe ja der skal sgu være stempler i servicebogen smiley

• #19   10. feb 2015 fik du prøvet nogle i weekenden?

• Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    feb 2015

#20   10. feb 2015 Yes, jeg fik prøvet en fin Skoda fra 2007 og en Mondeo fra 2011.

Jeg køber sgu Mondeoen. Den er bare lidt nyere og større i det. Så bliver det spændende om powershift-gearet så har tænkt sig at holde i længden smiley

• Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    feb 2015

#21   10. feb 2015 Mange tak for alle jeres horisont-udvidende indspark!

• #22   4. jul 2015 Hvordan går det med din "nye" mondeo? Er du blevet glad for Fords powershift gearkasse? Og resten af bilen?

• Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    feb 2015

#23   5. jul 2015 Hej

Jeg er ganske tilfreds med min "nye" Mondeo, og man mærker ikke, at den efterhånden har 200.000 på klokken. Motoren spinder og jeg er stadig imponeret over, at et skrummel i den størrelse kører 17-18 km på literen i gennemsnit. Hvis jeg snegler afsted og tager den med ro, kan jeg få den op over 20 km/l.

Powershift-gearet er slet ikke ligeså sofistikeret som DSG-kassen, heller ikke selv om den har to koblinger. Man kan sagtens mærke, når den skifter gear, men det fungerer rigtig godt.

• #24   5. jul 2015 Okay, så alt i alt er det en rigtig god bil du har valgt i forhold til Skodaen?

• Rune J
    Rune J Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #25   11. jan 2018 Har du haft problemer med Powershift? (går og overvejer smiley

• #26   24. feb 2018 Jeg er også nysgerrig:)

Kommentér på:
Skoda Octavia DSG eller Ford Mondeo Powershift

Annonce