{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Edgar J
Edgar J
Tilmeldt:
9. feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Første bilkøb - billig familievogn {{forumTopicSubject}}

Hej!

Står foran mit første bilkøb, og håber nogen kan hjælpe med et godt råd. Det praktiske er vigtigere end udseende og hastighed, men den må selvfølgelig godt være god at køre i, selvom den skal være billig. Det vigtigste er, at den er billig i drift og sandsynligheden for rep.udgifter er så lille som mulig.

20-30.000 kr.
Helst stationcar.
Benzin.
Økonomi: Den behøver ikke køre specielt langt på literen, for vi skal ikke bruge den til hverdag.
Behov: Kun i weekenderne. 10-15.000 km. om året.
Forsikring: Vil ikke bruge penge på kasko, da jeg vil holde udgifterne så lave som muligt.

Er der nogen der har gode råd??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bilkøb - billig familievogn
  • #2   9. feb 2015 Edgar J
    En Mondeo MK3 Stc kunne være et godt bud.. de er billige, der er oceaner af plads i dem (VIRKELIG meget plads) og mange af dem = billige reservedele.


    Mr Bean
    Hvis det får dig til at sove bedre om natten, så tro du blot på det.. smiley
    ---->
    Det ser derimod skidt ud for de franske mærker. De ligger generelt dårligere placeret end tyske, japanske, koreanske og italienske og ikke en eneste fransk bilmodel formår at hæve sig over gennemsnittet.

    http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/ECE496173/franske-biler-bliver-daarligere/


  • #4   9. feb 2015 Har selv haft fransk (peugeot) og skal aldrig nogen sinde have det igen..
    Fatter havde en sprit ny Citroen BX i starten af 90´erne .. den holde på værksted halvdelen af tiden han havde den.

    Man skal pænt langt ned i statistikken for at finde en fransk bil.. og endnu længere ned for at finde en citroen
    http://www.applusbilsyn.dk/statistik/personbiler/fejlstatistik_2012_4_aar/

    Og det bliver ikke bedre ved at vælge ældre biler.. smiley


  • #6   9. feb 2015 Jeg vælger at besvare indlægget i stedet for at diskutere hvad er godt eller skidt.

    Køb den bil du synes du kunne tænke dig og bliver glad for. Sagen er den at alle biler går i stykker, eller delvis skal laves noget på.

    Alle har deres yndlingsmærker, men sagen er den at alle har fejl. Jeg kører kun tyske biler fordi så føler jeg mig mere tryg. Det eneste mærke jeg kører i er Skoda.

    Men selvom jeg har gode erfaringer med den slags biler, betyder det ikke at du får det. Der er mange ting som spiller ind, om bilen er passet, behandlet godt osv. Den prisklasse du søger biler i vil der være nogen skavanker eller fejl du kommer til at reparer på engang imellem. Det lige meget du vælger tysk eller fransk eller islandsk for den sags skyld.

    Jeg vil anbefalde dig en skoda, men der vil være nogen som mener det er det værste der findes og sådan vil det altid være.

    En Fabia station er utrolig rummelig, du kan få en fornuftig årgang og km til dit budget. Desuden er de slags biler kørt af ældre som regel. Held og lykke


  • #7   9. feb 2015 Ford Focus, rigtig godt og pålidelig bil, samt billig i dele

  • #8   9. feb 2015 Har en nysynet Mondeo fra 1999 stationcar med lædersæder.
    Minimal rust, ny kobling og komplette bremser synet her i formiddag.
    Til 10000kr smiley hvis det var noget smiley


  • #9   9. feb 2015 Og den har osse fuld service smiley

  • #10   9. feb 2015 En gammel Peugeot Partner 1.6 Benzin. Hvis bagbroen er i orden, så lever sådan en for evigt.
    Så ja franske biler har også lyspunkter


  • #11   9. feb 2015 Hvis du gerne vil holde udgifterne nede, så se efter hvad bilen koster i vægtafgift/ grøn ejertafgift her er der nemme penge og hente.

    Men vil også smide Skoda Fabia combi ind i puljen. Har for ca. 1 måned siden købt en. 890 kroner i ejerafgift halvårlig og 3000 for fuld kaskoforsikring årligt smiley


  • #12   9. feb 2015 Har en mondeo 1,8 stc fra 2002. Er glad for den - masser af plads. Har prøvet at putte en boksmadras i bagagerummet. Klappen kunne stadig lukkes..

  • #13   10. feb 2015 Mit bud ville nok være en fin Toyota Avensis stc, de er hamrende pålidelige og forholdsvis billige i anskaffelse og reservedele

  • #14   10. feb 2015 En billig familiebil med god plads kunne være en VW passat stc. Ellers prøv at søg på DBA og G&G hvad der udbydes - husk at sætte din pris mellem f.eks. kr. 20000, og ned til kr. 2.000,-, så du undgår den værste annoncestøj fra forhandlere og reservedelsforhandlere.

  • Edgar J
    Edgar J Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #15   11. feb 2015 Wow! Det var en masse gode input. Tak for det!

    Har lidt overvejet Mondeo, da jeg kan se, der er mange til salg og har hørt, at de er blandt de billigere at reparere. Har også overvejet Skoda eller en Avensis ... Men en Peugeot Partner er sgu ikke lige min smag (sorry Thorbjørn E).

    Jeg kigger lidt videre på markedet og vender tilbage til, når der er flere spørgsmål. Jeg er ny herinde, og må sige, at jeg er imponeret over, hvor godt det her forum virker.

    Tak for hjælpen.


Kommentér på:
Første bilkøb - billig familievogn

Annonce