7.463 visninger
|
Oprettet:
Bell add på TSI motor VW GOLF. {{forumTopicSubject}}
Hej Forum,
Jeg har en Golf 6 1,4 TSi 160 HK DSG.
Den står af og til og hopper/rykker en ganske lille smule når bilen står i tomgang især når motoren ikke er helt varm.
Jeg har fået afvide fra VW værksted at de kan sprøjte noget balladd ind i til ventilerne og derved løsne op for snavs og skidt, det koster 4000 kr. Men der er ingen garanti for det løser mit problem. Der er ellers ingen fejl at finde på bilen.
Er der nogle af der har erfaring med belladd på denne måde på en TSI motor?
PFT
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Sådan en flaske koster koster 150.- hos billig bilpleje?
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Det er sådan en behandling de kører igennem, ikke bare den famøse mirakelkur på flaske.
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 120 Svar: 371
Jeg skylder at skrive at de på VW taler om at skille noget af motoren ad for at få ordentlig adgang til ventilerne?
Men hvis det kan klares ved at hælde noget i tanken og det giver samme effekt sååå...
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 120 Svar: 371
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 120 Svar: 371
Det var mere om effekten er god af det? For de stiller ingen garantier for jeg vil kunne mærke en forskel og så er 4000 kr en del penge.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Fik det lavet på Forden engang, da det var kommet frem. Det rensede da, men hjalp ikke på problemet dengang.
Lyder til du er lidt uheldig med den bil.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Egr er et meget godt eksempel.
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 918
Som skrevet før skyldes det at TFSI/TSI kører med direkte indsprøjtning og man får dermed ikke noget der renser ventilerne.
Er de først sodet kraftigt til kan noget væske man sprøjter ind heller ikke fjerne det. Det kræver man går igang med manuelt arbejde og får skildt det ad
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Flere og flere værksteder er begyndt med dyse/indsprøjtningsrens, hvor man kobler bilens egen brændstofsystem fra, og kører på rensemidlet i 40 minutter med forhøjet omdrejninger samt nogle stødgas. Oveni får bilen en indsugnings egr rens. Det hjælper rigtig meget på diesel bilerne motorgang, specielt vw pd, og ford tdci. Der er også rens til benzinerne. Men om man kan chippe tsfiog koble egr fra, må i høre landberg af.
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 27 Biler: 9 Emner: 448 Svar: 2.291
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Det rens der kommer direkte ind i indsugning vil kunne forlænge tiden inden det tilsoder, men kan ikke fjerne alt det sod/koks der er kommet over tid
De kan jo kigge ind i manifolden med et endoskop (inspektions) kamera og så se om det er tilsodet, hvilket det jo nok er.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
BellAdd har sådan et apparat der kan kobles ind over brændstofsystemet, kan rense og blødgøre. Din bil kommer helt sikkert til at gå bedre, men der er jo aldrig noget garanti med "Mekaniker på dåse"
okt 2005
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 84
Der er noget Bell Add der hedder CarbonPrimer og CarbonActivator, men der skal suges noget vakuum, så der skal du bruge en maskine. Ellers prøv med 2B ServiceRens.
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Indsugningsrens ja 150-200 for 200ml.
Dyserens til maskinen 400ml koster vel 2-300. Så går der tiden med at koble lortet til, og skifte brændstoffilteret, så vi er fri for lort i maskinen,
Prisen for den 40 min kur, er ca 2-2500kr i odense.
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 60
Bell add på TSI motor VW GOLF.