{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.463 visninger | Oprettet:

Bell add på TSI motor VW GOLF. {{forumTopicSubject}}

Hej Forum,
Jeg har en Golf 6 1,4 TSi 160 HK DSG.
Den står af og til og hopper/rykker en ganske lille smule når bilen står i tomgang især når motoren ikke er helt varm.

Jeg har fået afvide fra VW værksted at de kan sprøjte noget balladd ind i til ventilerne og derved løsne op for snavs og skidt, det koster 4000 kr. Men der er ingen garanti for det løser mit problem. Der er ellers ingen fejl at finde på bilen.

Er der nogle af der har erfaring med belladd på denne måde på en TSI motor?

PFT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bell add på TSI motor VW GOLF.
  • #1   13. feb 2015 4000.-?? smiley

Sådan en flaske koster koster 150.- hos billig bilpleje? smiley

• #2   13. feb 2015 Prøv lige at høre et andet værksted også smiley

Det er sådan en behandling de kører igennem, ikke bare den famøse mirakelkur på flaske.

• #3   13. feb 2015 Det tænkte jeg præcis også!!

Jeg skylder at skrive at de på VW taler om at skille noget af motoren ad for at få ordentlig adgang til ventilerne?
    Men hvis det kan klares ved at hælde noget i tanken og det giver samme effekt sååå...

• #4   13. feb 2015 Nu er det altså ikke alt BellAdd der hældes i tanken... smiley

• #5   13. feb 2015 #2 - Det er fordi den er der i forbindelse med en anden rep og de allerede er i gang med at skille motoren ad at det blev forslået. smiley

• #6   13. feb 2015 Netop det jeg pointerer ?

• #7   13. feb 2015 #6 jep, men kender du til processen for det gør jeg ikke?
    Det var mere om effekten er god af det? For de stiller ingen garantier for jeg vil kunne mærke en forskel og så er 4000 kr en del penge.

• #8   13. feb 2015 Det var nu til Dyhring.

Fik det lavet på Forden engang, da det var kommet frem. Det rensede da, men hjalp ikke på problemet dengang.

Lyder til du er lidt uheldig med den bil.

• #10   13. feb 2015 Det er altid miljø der koster. Desværre kan man jo ikke se det, før lortet går i stykker.

Egr er et meget godt eksempel.

• #12   13. feb 2015 Tilsodningen af ventilerne kan ikke forhindres/stoppes selvom man putter noget i tanken.

Som skrevet før skyldes det at TFSI/TSI kører med direkte indsprøjtning og man får dermed ikke noget der renser ventilerne.

Er de først sodet kraftigt til kan noget væske man sprøjter ind heller ikke fjerne det. Det kræver man går igang med manuelt arbejde og får skildt det ad

• #14   13. feb 2015 Kim, har du erfaringer med om Vpower eller oftere service gør en forskel på dette?

• #15   13. feb 2015 Mekanisk rens er vejen frem..
    Flere og flere værksteder er begyndt med dyse/indsprøjtningsrens, hvor man kobler bilens egen brændstofsystem fra, og kører på rensemidlet i 40 minutter med forhøjet omdrejninger samt nogle stødgas. Oveni får bilen en indsugnings egr rens. Det hjælper rigtig meget på diesel bilerne motorgang, specielt vw pd, og ford tdci. Der er også rens til benzinerne. Men om man kan chippe tsfiog koble egr fra, må i høre landberg af.

• #16   13. feb 2015 Uanset hvad er det altid godt for ens motor med noget bell add, så inden jeg havde brugt 4000,- på VW's behandling havde jeg nok brugt 3-400,- på bell add's produkter til henholdsvis tanken og indsugningen osv - det har løst en del problemer for mig gennem tiden så det er da et forsøg værd

• #17   13. feb 2015 Det rens der kommer i tanken gør ingen gavn i indsugningen.
    Det rens der kommer direkte ind i indsugning vil kunne forlænge tiden inden det tilsoder, men kan ikke fjerne alt det sod/koks der er kommet over tid
    De kan jo kigge ind i manifolden med et endoskop (inspektions) kamera og så se om det er tilsodet, hvilket det jo nok er.

• #18   13. feb 2015 Tror nok at VW teknikerne havde gjort noget andet hvis det var muligt. De kan fylde noget skum ind i forbrændingsrummene, det kan løsne sod og koks, og så suger de det ud, for hvis man barer starter med det i kan plejlstængerne bøje.
    BellAdd har sådan et apparat der kan kobles ind over brændstofsystemet, kan rense og blødgøre. Din bil kommer helt sikkert til at gå bedre, men der er jo aldrig noget garanti med "Mekaniker på dåse" smiley

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    okt 2005

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 84
    #19   13. feb 2015 #9: Det der ligner udstødningsventilerne. Er det ikke indsugningsventilerne der laver problemer med direkte indsprøjtning? Hvis det er indsugningen der er billede af er det da helt vildt! smiley

Der er noget Bell Add der hedder CarbonPrimer og CarbonActivator, men der skal suges noget vakuum, så der skal du bruge en maskine. Ellers prøv med 2B ServiceRens.

• #21   13. feb 2015 Se #15

• #22   13. feb 2015 Du kan købe en indsugningsrens som de giver den igennem gasspjældet til 150kr fra Bell ADD. Men 4000kr er godt noget vildt

• #23   13. feb 2015 Se 15#
    Indsugningsrens ja 150-200 for 200ml.
    Dyserens til maskinen 400ml koster vel 2-300. Så går der tiden med at koble lortet til, og skifte brændstoffilteret, så vi er fri for lort i maskinen,
    Prisen for den 40 min kur, er ca 2-2500kr i odense.

• #24   19. jun 2016 Redex skulle gerne hjælpe, det er billigt. Men det virker ikke hvis din motor sodet kraftigt til. Men du kunne give det et forsøg - det koste ca. 60.-DKK hos Harald Nyborg, ellers skulle Bell-Add være godt. smiley

Kommentér på:
Bell add på TSI motor VW GOLF.

Annonce