{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.095 visninger | Oprettet:

Brug af nødspor som forlænget afkørsel v. kø {{forumTopicSubject}}

Kære medtrafikanter.
Vil i venligst stoppe med at benytte nødsporet som afkørsel når i som mange andre drejer af motorvejen en morgen i Aalborgområdet? Kig venligst forbi dette link, hvis du tror det er ok at holde i kø i et nødspor.
Se evt. dette link: www.sikkertrafik.dk/hvadgiverklip

Andre som er trætte af det?? Så spred venligst budskabet


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug af nødspor som forlænget afkørsel v. kø
  • #1   5. mar 2015 er det bedre og spære motorvejen med mange biler der holder i kø
    for og komme af motorvejen.

    kan godt være det giver et klip,
    men det er ikke spor sjovt og holde på motorvejen, pga kø for og komme af.

    det er samme problem ved motorvejs afkørselen i nordgående retning,
    ved rødekro ved 8 tiden om morogen,

    der er der så mange nogengange der skal af, at man holde i kø2-5meter ud på motorvejen,

    dem der køre på motorvejen, tror ikke at der holdes stiller,
    så der opstå farlig situationer nogen gange,

    så jeg ved ikke hvad det er bedst,
    jeg ved hvad jeg gør, om det er lovligt eller ej.

    jeg skal ikke påkøre af en der ikke ser sig for,

    så på udsatte stede burde de have lavet længer frakørsler.


  • #2   5. mar 2015 Jeg er enig med #1 - selvom det godt nok ikke er lovligt, så vil jeg hellere risikere et klip end blive påkørt bagfra af en bil (eller lastbil) der køre 110/80 km/t, fordi de ikke lige har opmærksomheden på vejen og overser køen.

    Der blev så sent som i går dræbt en ved Køge Bugt fordi en lastbil overså kø på motorvejen.

    Det er i øvrigt pt. i test på udvalgte steder i landet at benytte nødsporet til afkørsel under myldretid, så selvom det korrekt nok pt. ikke er lovligt, så er det alligevel lidt en grå-zone.


  • #4   5. mar 2015 Hvad med du skriver ind til Aalborg Kommune at de skal forlænge frakørselramperne fordi de er for korte.. Du måske moddig nok til at holde midt ude på motorvejen selv om du skal dreje fordi der er kø.. Så det jo bedre at man bruger lidt at nødsporet end hele den inderste bane holder i kø fra Skalborg fordi der vil komme så mange hårde opbremsninger.
    Du opfordre simpelthen folk til at gøre noget der vil sætte mange flere liv på spil.

    Desuden er det vist det helt forkerte sted at skrive det hvis du vil have folk ovenikøbet skal rette sig efter det.


  • #5   5. mar 2015 Man må jo ikke bruge nødsporet uanset hvad i syntes og tænker?
    Nødsporet er reserveret til udrykningskøretøjer og havarier.

    NØDspor


  • #6   5. mar 2015 Hvad sku man ellers gør?
    Standsning midt på motorvejen er heller ikke ligefrem smart.
    Det samme med en venstresvingsbås med plads til 2biler, hvor der er stærkt trafikkeret i modkørende bane, der er jeg altså også kold for at køre ind og placere mig på sildeben/spærreflader, fordi så kan ham bag mig komme udenom ok vi kan få afviklet trafikken.
    Jeg vil hellere bryde reglen med spærreflader og kører langt mere efter "du må ikke være til unødig gene for andre i trafikken...


  • #7   5. mar 2015 Cawdy KN

    Så næste gang der er kø på motorvejen så snupper jeg bare lige nødsporet for at holde trafikken kørende eller hvad?


  • #8   5. mar 2015 Er jeg en km fra afkørselen og alternativet er at holde i kø i 1 time, så tager jeg nødsporet..

    regler og love er til for at afvikle trafikken på sikker vis, ikke for at skabe farlige og unødige situationer bare fordi at mennesket ikke kan tænke selv engang imellem..


  • #9   5. mar 2015 Carsten T:
    Ligesom rødt lys betyder STOP! selvom cyklister nu gerne må drøne forbi røde lys...
    Og nu siger du NØDspor, er det så ikke også nødvendigt at få ryddet motorvejen, istedet for at fylde og være til gene på motorvejen og sørge for der rent faktisk kan blive brug for ambulancen, fordi en lastbil overser man holder stille, når man lige er kørt forbi ham med 110km/t 2min forinden..


  • #10   5. mar 2015 #5

    I følge loven er det korrekt, men ud fra et sikkerheds hensyn så kan det vist ikke anfægtes at der vil være betydeligt flere farlige situationer med 1 km kø i højre spor på motorvejen, end 1 km kø i nødsporet.

    I øvrigt så vil dette næppe have en negativ effekt ved udrykning, da det højre spor på motorvejen netop grundet brugen af nødsporet faktisk vil være frit.


  • #11   5. mar 2015 Carsten T:
    Du tager selv diskussionen med betjenten der stopper dig, for jeg tvivler på han gør noget ud af at jeg holder på hhv. spærrflade eller trækker ind i nødspor for ikke at skabe kø PÅ motorvejen.


  • #12   5. mar 2015 Og desuden er det på tegnebrættet flere steder at nødsporet skal kune benyttes...

  • #13   5. mar 2015 Cawdy

    Jamen det er da en lidt fejlagtig logik det der... så må jeg også køre 180km/t på motorvejen fordi så har jeg ikke så meget "ventetid" på vejen, og jo kortere tid jeg er på vejen jo mindre risiko har jeg for at blive impliceret i et uheld.

    Eller at køre den forkerte vej rundt om et helle-anlæg fordi så kommer man uden om en kø.

    Man må det ikke.. og ser en panser det, får du klippet dit kørekort i stykker


  • #14   5. mar 2015 Carsten T:
    man bruger jo ikke nødsporet for og komme forbi en kø der er på motorvejen,

    det bruges som en forlængelse af en frakørsel, pga den er forkort.
    så trafikken på selve motorvejen, kan forsætte som den bør

    så det er 2 forskellige senarie du skriver om.

    ellers spære man jo det højre spor, så bliver det jo kø på motorvejen


  • #15   5. mar 2015 Skræmmende at få lidt indsigt i hvilke typer der faktisk køre på vejene smiley

  • #16   5. mar 2015 Carsten T.
    Det er et glimrende eksempel på hvorfor der er brug for regler, når folk ik kan tænke på andet end sig selv...


  • #17   5. mar 2015 Jeg vil til enhver tid bruge nødsporet til FORLÆNGELSE af en frakørselsrampe, hellere det end at holde i kø på motorvejen til fare for der drøner en bil med 110km/t op bag i en. Jeg ville aldrig køre i nødsporet for at komme frem indenom op til en frakørsel, men når bilerne holder i kø ned på motorvejen fordi lyskrydset er justeret forkert er det helt klart det rigtige at gøre, især for ens og andres liv og trafikkens flow og liv.

  • #19   5. mar 2015 der jo ingen kø der.. så der ikke brug for nødspor selv om der kommer udrykningskøretøjer.

  • #20   5. mar 2015 Nu kender jeg ikke det pågældende sted som i snakker om. Men har kørt autohjælp i en del år. Også med blå blink til færdselsuheld på motorvejen. Hvor folk holder i kø pgr færdselsuheldet og begynder så at køre i nødsporet. Og så kan man ikke komme hurtigt nok frem med lastbilen så man kan få åbnet motorvejen igen.. så hold jet venligst væk fra nødsporet så redningskøretøjerne kan komme frem...

  • #21   5. mar 2015 igen et bevis på at danmark er fyldt med små prinser og prinsesser som mener loven ikke er til for dem og at man sagtens kan gradbøje loven til fordel for sig selv.

  • #22   5. mar 2015 #21: ævl

  • #23   5. mar 2015 Det pågældende sted er Th. Sauers vej i Aalborg hvor det ikke er pga. et lyskryds at der er kø ned på motorvejen.
    Jeg mener at dele af problematikken lige det pågældende sted er at folk både kører på afkørslen og i nødsporet, og trafikken derfor ikke glider som den kunne ved blot at skabe en smule kø på motorvejen.


  • #24   5. mar 2015 Man skulle bare forbyde små ligegyldige lortebiler, så er der plads til os andre igen.
    Og man må gerne køre 110 km/t på nedkørslen til motorvejen (hvis der ikke står andet), og når man skal af så holder man hastigheden på 110/130 indtil man er kommet ind på frakørslen.


  • #25   5. mar 2015 Istedetfor at lave små forbedringer af det eksisterende vejnet, vil poitikerne hellere bygge nye motorveje - at de så nogen steder laver dem i spareudgave tænker de åbenbart ikke på - jeg kender f.eks. et sted, hvor de helt har sparet højresvingsbanen væk ned til motorvejen, så dem der skal ned på motorvejen ikke når det, før de bliver torpederet bagfra smiley

  • #26   5. mar 2015 #25
    Det er der højre pedal kommer ind i billedet.


  • #27   5. mar 2015 Har været vidne til, hvad man må kalde for dansk trafikkultur, i forbindelse med sådan en situation...
    Kø på motorvejen. Afkørsel længere fremme. Folk tager nødsporet for at køre af, hvilket resulterer i, at der er også opstået kø i nødsporet. Fair nok... Så kommer der ambulance bagfra i nødsporet. Folk får stress og prøver at give ambulancen plads ved at snige sig tilbage ind i den første vognbane...
    Men hvad sker der lige der... Folk, som holder i den første vognbane GIVER IKKE PLADS til nødspor-ryttere til at komme ind i deres vognbane! De lukker med fuldt overlæg af for dem, så de "kan lære det"!
    Hvor dobbeltmoralsk er det lige?! - Lad være med at køre der, ellers kan ambulancen ikke komme forbi, imens de faktisk er pisse ligeglade med ambulancen, men kun at de andre skal overholde den skide færdselslov"...

    Fuckin hjernedøde mennesker...


  • #28   5. mar 2015 Den dag der er en patient der dør i ambulancen, fordi han ikke kunne komme fre i tide, da nødsporet er optaget, håber jeg det bliver skrevet om i nationale medier..
    så dem der har optaget nødsporet kan få dårlig smag i munden over de har været med til at slå et menneske ihjel..

    Just Sayin..


  • #30   5. mar 2015 Ja så skulle man da også vise billeder af de biler der holdt parkeret der, fra forskellige vinkler så man ser regnr. og føreren.

  • #31   5. mar 2015 Det er også galt på humlebakken.
    Det er sikre at holde i nødsporet, og udryknings køretøjer kan jo fint passere på motorvejen. HOLD NU OP MED DET YNK!

    Det er personer som ikke gør det, der er til fare for trafikken. Og jer der gør at udryknings køretøjerne ikke kan passere motorvejen smiley

    Og de gør det mange steder! Og det er meningen de vil have lavet det om, så man netop bruger nødsporet som forlængelse. Tag jer nu sammen!


  • #32   5. mar 2015 Kan se folk snakker om forskellige ting. Tråden handler om at der er kø i nødsporet, hvor der ikke er kø på motorvejen.
    Nu antager folk så at motorvejen er spærret, og så bruger folk bare nødsporet. Det er jo ikke hvad tråden omhandler?

    Det er så nemt at blive gal, når folk snakker om 2 forskellige ting smiley


  • #34   5. mar 2015 Ja det er jo lige det smiley

  • #35   5. mar 2015 er der kø på motorvejen,
    så holde jeg mig også på motorvejen,

    der ville jeg aldrig benytte nødspor som frakørsel,
    så må man sku vente til vejen er fri igen

    men det er ikke det, denne tråd drejer sig om.

    men der er åbenbart, mange paphovde, der drejer tråden, den vej hele tiden,
    nok fordi de kan li´og diskutere hele tiden,

    og ikke læse hvad der bliver skrevet



  • #36   5. mar 2015 Nemlig smiley

  • #37   5. mar 2015 I stedet for at bryde loven, så sæt dog vækkeuret til at ringe 10-15-20 minutter tidligere. Så kan I måske nå frem før køen starter!

    Det er ret afstressende at være i god tid smiley


  • #39   5. mar 2015 Onkel Per,
    Du slipper jo heller ikke for kø i supermarkedet ved kassen, ved at handle 5minutter før smiley
    Det er jo ikke kørsel i nødsporet vi snakker om, men at bruge den som forlængelse af af kørslen fordi krydset ikke afvikles godt nok.


  • #40   5. mar 2015 Rasmus Ø > Men hvis alle dem der havde mulighed og overskud kunne rykke sig lidt, så var der sikkert fint plads til dig til det tidspunkt du har behov for smiley


    jeg ved godt at specielt familier med små børn er meget presset på tid(punkter).
    Og jeg mener også at de fleste andre kunne tage sig sammen og være mere fleksible og hensynsfulde på deres vegne!


  • #41   5. mar 2015 Crawdy >
    1. overraskende det er ikke meget man skal ændre sine "vaner" før der er plads til alle!
    2.der er ikke kryds på motorvejen. smiley


  • #42   5. mar 2015 Har ingen anelse om hvad du mener med dit 1. punkt, men de fleste afkørsler slutter på en motorvejs bro i et kryds hhv. Med/uden lysregulering og oftest er der kun plads til 20 biler, som hurtigt kan nå helt ud til motorvejen og her er det så at bil nr 21 og 22 skal krydse linien til nødsporet og placere sig der, istedet for at holde stille på motorvejen.

  • #43   5. mar 2015 Se, mit punkt 1 er nok en henvisning til den første del af dit indlæg som jeg svare på. smiley
    "Du slipper jo heller ikke for kø i supermarkedet ved kassen, ved at handle 5minutter før"


  • #44   5. mar 2015 Så kommer køen jo bare 10-20 min før, når alle gør det smiley
    Nej problemet er at der er et lyskryds i stedet for en rundkørsel.


  • #45   5. mar 2015 Nu er det heller ikke en naturlov at alle skal møde og forlade arbejdet på samme tid - faktisk kunne vi få et meget rigere samfund, spare på transportbudgettet og få ekstra fritid ved bare at differentiere mødetiderne en lille smule.

    Burde være temaet til næste valg, fremfor Løkkes underbukser smiley


  • #48   5. mar 2015 Eller være selvstændig...

  • #49   5. mar 2015 Det offentlige smiley

  • #50   5. mar 2015 Onkel Per;
    Jeg fanger stadig ikke din pointe i at ændre vaner, for jeg spiser ikke kl6 hver dag, jeg handler ofte 5minutter i lukketid og kører på vejene i tide og utide, så når jeg havner i en kø i enten supermarkedet, på vejen eller i baren, så er det ikke en "vane" men fordi jeg befinder mig et sted samtidig med flere andre, end stedet er gearet til på samme tid.


  • #52   5. mar 2015 Bruger tit en extrem bred cykelsti som afkørsel til min svingbane. Det kryds jeg ska. Over lukker ikke mange biler over af gangen og triller jeg stille og roligt frem og der ellers er plads så gør jeg det.

    På motorvejen triller jeg også stille og roligt frem i nødsporet så frem Traffikken holder stille og spære for påkørslen.

    rør mig enlig ikke at folk vælger at trille frem til deres afkørsel så de kan komme vidre.


  • #53   5. mar 2015 Al offentlig transport kunne gøres meget billigere og hurtigere ved at gøre det gratis, idet hele betalingsdelen så kunne afskaffes og frigøre medarbejdere til produktion.
    Bilisterne vil også få glæde af det, da det vil give færre biler på vejene smiley


  • #54   6. mar 2015 Cawdy > " jeg handler ofte 5minutter i lukketid" her har du netop beskrevet en "vane" du har. smiley Hvis du i stedet handlede 1 time og 5 minutter i lukketid ville der måske ikke være nogen kø!

    Det er jo kun på bestemte tidspunkter at der er kø i supermarked, baren og på afkørsler til motorvejen.
    "Nu har jeg f.eks. benyttet mig den af trådstarter omtalte afkørsel en del gange allerede i år. Men da det foregår omkring kl. 06:30 oplever jeg ingen kø!"

    Så vis man derfor kan ændre lidt i sine "vaner" kunne man sikkert slippe for alle de fustrationer!


  • #55   6. mar 2015 Jeg har desværre ikke mulighed for at ændre mit tidspunkt for ankomsten til det pågældende sted.
    Jeg synes det er problematisk at se nogle gange op til 1,5 km kø i nødsporet det pågældende sted, med den øvrige trafik kørende omkring 90 km/t.
    Jeg kører efter reglerne og bliver der på et tidspunkt ændret at afkørsler bliver forlænget med nødspor kører jeg selvfølgelig efter det. Indtil da benytter jeg kun nødsporet hvis jeg havarerer.


  • #56   6. mar 2015 Det er så op til dig selv.
    Håber du undgår og blive ramt når du holder der på motorvejen, for har før set en være cm fra at blive klippet af en lastbil. Det ca godt nok ved humlebakken, men det er samme problem der. Og det er selv om der er rundkørsel, for vejen kan bare ikke afvikle nok biler der smiley
    Jeg holder i nødsporet for hellere betale bøden og klippet, end ikke og komme hjem til min datter. Jeg får alligevel aldrig klip, så der er plads nok på kortet.


  • #57   6. mar 2015 #56
    Ja for hellere spærre for en ambulance der skal frem til den ulykke der er skyld i køen end at overholde loven, for den lille kujon skal jo parkere.
    Folk må hellere dø end at Rene Skov kommer for sent hjem.

    Med sådan nogen som dig i trafikken, så giver det mening at man af og til hører om en eller anden hat der har fået tæsk af medtrafikanterne.


  • #58   6. mar 2015 #57 du fatter da ikke en "Pind" smiley

  • #59   6. mar 2015 Min ærlige mening? Jeg tror du keder dig. smiley

  • #60   7. mar 2015 Du fatter da ikke en pind. Det der bliver talt om er hvor motorvejen ikke er med kø. Så hvorfor helved skulle ambulancen kører i nødsporet?

    Du læser jo ske ikke, før du kæfter op smiley


  • #61   7. mar 2015 # Forvent ikke at folk gider lytte til dig, hvis du ikke kan formulere dig - og uden at bruge ukvemsord smiley

  • #63   8. mar 2015 #62
    I det tilfælde jeg skriver om er der ikke nødvendigvis kø på motorvejen, her er kø på afkørslen som forsætter ud i nødsporet, i stedet for at bilerne fortsætter køen ud på motorvejen.


  • #64   8. mar 2015 #63
    Man kan godt hører at folk ikke forstår en pind smiley
    Der er intet som gør at en ambulance er forhindret af køen. På en pakket motorvej er det selvfølgelig dumt at forlænge køen i nødsporet. Men igen er det ikke det vi snakker om her smiley


  • #65   8. mar 2015 Hej
    Har forgæves i denne tråd set nogen link til færdselsstyrelsens regelsæt om hvorvidt der skal "køes" på vognbane, delvis i nødspor, i nødspor eller der skal køres en tur ekstra til afkørslen er fri.
    Af to onder vil jeg personligt foretrække nødsporet som opmarch. Den giver færre piskesmæld.
    MVH KP


  • #66   9. mar 2015 Rene
    Det er faktisk farligere for dig at spærre nødsporet, hvis du er skyld i at nogen ikke får hjælp, så kommer de efterladte måske efter dig.


  • #67   9. mar 2015 Pind hold nu op.
    Der er ikke tale om at spærre for noget, så du snakker kun for at holde dig vågen. Selv konen kunne kører en ambulance forbi.


  • #68   9. mar 2015 #65
    Færdselsloven siger det ganske tydelig.
    § 45. Indkørsel på motorvej må kun ske ved dennes begyndelse eller ad særligt anlagt tilkørselsvej.
    Stk. 2. Bortkørsel fra motorvej må kun ske ved dennes endepunkt eller ad særligt anlagt frakørselsvej.

    Brugen af nødsporet siger jo ligesom sig selv! smiley
    (ligemeget hvad visse personer har af holdning) smiley smiley


  • #69   9. mar 2015 Loven gælder ikke for Rene Skov, idioten VIL køre i nødsporet, og hans undskyldning er fordi alle andre skal flytte sig så han ikke kommer for sent hjem, og der er masser af plads i nødsporet.

    Nødsporet er faktisk kun lagt så Rene Skov kan komme frem.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #70   9. mar 2015 Jeg vil da til hver en tid hellere holde i nødsporet hvis der er kø ved en afkørsel og trafikken ellers glider perfekt på selve motorvejen.
    Hvis trafikken glider kan udrykningskøretøjer jo også køre forbi nemt hvilket de også gør. De bruger jo også kun nødsporet i nød.

    Er der kø på selve motorvejen bliver man selvfølgeligt på netop så nødsporet bliver holdt fri til udrykningskøretøjer.

    Der vist mange der snakker forbi hinanden i dette emne.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #72   9. mar 2015 Tyskeren hvis du læser alle kommentare igennem er der da en del der snakker om forskellige situationer smiley
    Men ja det gør jeg. Og kan en udrykningskøretøj passere mig på motorvejen nemt, så holder jeg hellere stille i nødsporet fremfor midt på motorvejen.


  • #73   9. mar 2015 En brandbil fylder hele nødsporet, hvordan skal den nemt kunne passere hvis du holder der?
    Jeg kan love dig for at jeg skubber din latterlige bil væk hvis du holder i vejen, så må du selv tage den med forsikringen og fortælle dem at du blokerede for et udrykningskøretøj.


  • #74   9. mar 2015 Off topic: er jeg egentlig den eneste der aldrig har set et udrykningskøretøj i nødsporet?

    Har mødt en del af dem(især på fyn. Folk kører som mongoler på fyn...ved ik hvorfor) men kun i overhalingsbanen


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #75   9. mar 2015 Pind du kan åbenbart ikk rigtigt læse. Så håber da ikk du køre udrykningskøretøjer. Med den intelligens er kø vist dit mindste problem da du næppe ville finde ud af garagen.
    Prøv at læs langsomt hvad jeg skrev. Tilkald gerne assistance hvis stavelserne er for lange eller hvad det nu end er du bøvler med at læse og forstå.
    Du skubber vel også alle de biler der er gået i stå væk, ikk smarte.

    Brian nej jeg kan nu heller ikk mindes nogensinde at have set dem i nødsporet.
    Og ja Fyn er af en eller anden grund også det værste stykke motorvej som du nævner. Det underligt som folk køre af lort på motorvejen over den ø.


  • #76   10. mar 2015 Casper K sagde det som det er.
    Er motorvejen fri, så HOLDER man den fri NETOP så ambulancen kan drøne forbi afkørslen ude på den dertil rettede motorvej i overhalingsbanen.

    Nu lagde jeg mærke til afkørslen Randers C som er den jeg oftest kører forbi, der er proppet, så man må ud i overhalingsbanen for at køre forbi.
    Der er der 2 svingbaner med 10 bilers kapacitet og den højre er nødsporet der er inddraget til svingbane, så selv folk der følger loven slavisk, vil blokere for hvis ambulancen skal AF afkørslen.


    Onkel Per:
    Nu er det ganske sjældent jeg oplever kø i både supermarkeder mv. der 5 min i lukketid.
    Faktisk oplevede jeg reel "kø" i går i vaskehallen kl 18! da jeg netop kørte derop, fordi jeg regnede med folk var travle med at proppe i hovedet derhjemme på det tidsunkt, så drop nu den der med "ændre vaner" for selvfølgelig er vejnettet proppet ved arbejdstids ophør, men supermarkedet kan der ligeså vel være kø om formiddagen, fordi pensionisterne er lukket ud og jagte ugen tilbud på sveskegrød lige den dag...


  • #77   10. mar 2015 #75
    Du ja kan godt glemme det han fatter ikke en pind smiley


  • #78   10. mar 2015 Så fandt Rene en at holde i hånd med, tør nu bare jeres små øjne og fuck ud af det nødspor.
    Bare fordi i aldrig har set en brandbil i nødsporet så betyder det ikke at i skal bryde loven, sådan et par uopdragne snottede hvalpe.


  • #79   10. mar 2015 Cawdy >
    "Nu lagde jeg mærke til afkørslen Randers C som er den jeg oftest kører forbi, der er proppet, så man må ud i overhalingsbanen for at køre forbi.
    Der er der 2 svingbaner med 10 bilers kapacitet og den højre er nødsporet der er inddraget til svingbane, så selv folk der følger loven slavisk, vil blokere for hvis ambulancen skal AF afkørslen.
    "

    Det er først nå det ikke er motorvej mere at der ingen nødspor er længere, ik'? smiley
    (faktisk helt oppe ved byskiltet)
    Og denne tråd handler grundlæggende om ikke at placere sig i motorvejens nødspor!


  • #80   10. mar 2015 Og lige for at "hælde lidt grus i maskinen" hos os der mener er loven skal følges!

    Selv om nødspor og inderbane er fyldt hen til og op ad afkørslen, vil en ambulance/brandbil... jo kunne passere ad yderbanen og ville kunne benytte nødsporet i den tilhørende tilkørsel til at komme af motorvejen. smiley


  • #81   10. mar 2015 Før i tiden var der også større problemer om morgen ved Århus N, når man kom nord fra.. Der var en morgen, hvor der var en bil som var kørt i stykker omkring 1 km før afkørslen.. Der var flere som blev fanget af den, da de var vant til at bruge nødsporet og bare kørte ind bagved bilen, da de troede at køen til afkørslen begyndte der.. De havde så problemer med at komme videre, da de ikke kunne komme ud igen..

  • #82   10. mar 2015 #80
    Hvordan skal en ambulance/brandbil "kunne passere ad yderbanen og ville kunne benytte nødsporet", hvis "nødspor og inderbane er fyldt hen til og op ad afkørslen"? smiley


  • #83   10. mar 2015 #82 Læs hele svaret: "nødsporet i den tilhørende tilkørsel" smiley

    Bare fordi at der er mange der skal af motorvejen, betyder det jo ikke at der samtidig er så mange der skal på motorvejen at der danness kø på tilkørslen til motorvejen smiley smiley


  • #84   10. mar 2015 Onkel Per:
    Nu kommer jeg faktisk i tvivl om hvad hastighedsgrænsen er på afkørslen, men det er jo til at få taget farten af, så det går jo fra motorvej til afkørsel og så op til motorvejsbroen hvor det blir hhv. byzone landevej mv. smiley
    Men på afkørslen er det jo så halvdelen af afkørselsrampen der er svingbane og det er endda lige der fra hvor autoværnet står klods op ad svingbanen!


  • #85   10. mar 2015 Cawdy >
    Faktisk går du direkte fra motorvej (110 km/t) til byzone.

    Men hvis man overholder reglerne, vil et udrykningskøretøj godt kunne klemme sig igennem. Da man jo skal gøre plads, og der er midterrabat mellem de to svingbaner.


Kommentér på:
Brug af nødspor som forlænget afkørsel v. kø

Annonce